{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
639 visninger | Oprettet:

Kamera Nikon/Canon? {{forumTopicSubject}}

Hej alle Heste venner smiley

Jeg står og skal konfirmeres her den 4. maj i år.
Jeg er lige nu igang med min såkaldte "ønskeseddel" for den dag, problemet er bare at jeg ønsker mig et kamera, men hvilket?

Hvis i vil hjælpe mig kunne det være superrent!
Her er mine krav:

- Skal kunne tage knivskarpe billeder i bevægelse.
- Skal være nem at betjene.
- Skal have video funktion.
- Skal kunne zoome
- Skal kunne tage sport billeder / Flere i træk.

Tak på for hånd! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Kamera Nikon/Canon?
  • #1   15. feb 2014 Nikon ftw!

Tag til en fotoforhandler og se hvilken model du bedst kan lide t holde! smiley

Jeg kan anbefale Nikon D3200 og opefter smiley

Du kan evt. se mine billeder, som er taget med et D3100 smiley

• #2   15. feb 2014 Jeg har prøvet både Nikon og Canon og rent kvalitetsmæssigt med billederne, så er de lige gode, men synes at Nikon er mere brugervenligt og til at gå til, fremfor canon smiley

• #3   15. feb 2014 Umiddelbart Canon, har fortrydet at købe mit Nikoncamera, Canon laver meget flottere billeder.

• #4   15. feb 2014 Jeg synes Nikon giver en meget større mulighed for at efterbehandle sine billeder selv. Canon ligger tit ekstremt meget kontrast på billederne af sig selv - i hvert fald 'begynder'modellerne. Jeg ville blive ked af at der var så mange udbrændte og sorte steder, hvis man tog billeder i høj sol smiley

• #5   15. feb 2014 Nu har jeg haft begge dele og må indrømme at jeg er mest glad for mit Nikon D3100 smiley

• #6   15. feb 2014 Jeg forguder mit Canon, Canon all the way x3

Nu har vi her i huset både Nikon og Canon, Canon er lettere i hånden end Nikon, og så synes jeg selv, at Canon er MEGET mere brugervenligt smiley

Og det med udbrændte billeder kan et Nikon skam også sagtens gøre, det er vidst bevist en del gange herhjemme x3
    - Det har jo så noget med fotografen at gøre, og ikke altid kameraet smiley

Men tag ned i en fotoforretning, og prøv at holde dem i hånden selv, så kan du bedre se hvilken der ligger godt for dig smiley

• #7   15. feb 2014 Jeg valgte Nikon frem for Canon, fordi jeg synes modellen var langt mere behagelig, at holde.

Men rent teknisk så er de primært lige gode, men hvis man sætter 2 kamera op mod hinanden, fx. Nikon D5100 og Canon 600D, så er Canons bedre på nogle punkter, og Nikons på nogle andre.
    Fx her:
    http://snapsort.com/compare/Canon-600d-vs-Nikon-D5100
    Her ville de anbefale, at du købte et Nikon, da den har, for de ting, som de har testet, 16 ting, som Canon ikke har, og Canon har "kun" 6 ting, som Nikons ikke har.

Alt afhænger af prisklasser, og hvad kameraet skal bruges til og hvor vidt du vil bruge det med manuelle indstillinger eller auto indstillinger.

• #8   15. feb 2014 Jeg har ønsket mig et Nikon D5200 med Tamron 18-200 objektiv. Med til objektivet medfølger nemlig et solfilter så man undgår dumme pletter og streger fra solen.

Nikon er helt klart mit yndlings kamera, det tager virkelig fede billeder. Og Canon er bare noget inhviklet pis. Nikon er dejlig let at holde styr på! smiley

Her er et af de billeder jeg har taget med en lidt ældre Nikon D40 med standard objektiv (18-55 mm) smiley

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=233230393499787&set=pb.128044077351753.-2207520000.1392470543.&type=3&theater

• #9   15. feb 2014 Jeg er helt klart mest til canon. Kan slet ikke finde ud af, at håndtere Nikon synes det er monster underligt, men det kommer jo helt og aldeles an på, hvad man bedst kan lide smiley
    Synes helt klart, at du skal gå ned i en foto forretning, og prøve at holde dem begge, og derfra vælge hvilket du bedst kan lide. Kvalitetsmæssigt så er det ca. det samme smiley

Kommentér på:
Kamera Nikon/Canon?

Annonce