{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.577 visninger | Oprettet:

Belastende, stalker veninde.. :c {{forumTopicSubject}}

Hej Hg.
jeg er desværre kommet ind i den her virkelig trælse sitaiton hvor jeg har valgt efter flere hundrede skænderier gennem 3-4 år at tage afstand til et af mine veninder.
Denne veninde behandler mig ikke ordenligt, og lyver, skriver grimt til mig, opfører sig latterligt osv.
Hun har haft lus i lang tid, og krammer folk med det og hun har haft i meget lang tid, og enhver kan se at hun har det..
Jeg synes det er ulækkert og efter min mor har brugt godt og vel 1000 kroner på det der svinderi indenfor et skoleår er jeg og min mor godt trætte af det.
Skolen gør ikk en skid, og hendes far heller ikke.
Jeg har haft tilbudt min hjælp, men hun ønsker slet ikke hjælp..
Hun render rundt og leger anoreksi pige og siger hun
sulter sig selv, men når vi kommer til stykket så nej!
Hun vil konstant gerne lege problembarn med psykiske problemer, men i virkeligheden er der mangel på opdragelse.
efter hun skrev til mig over chat som hun plejer at jeg bare var SÅ dum, besluttede jeg mig for at det var slut og jeg ikke ville finde mig i det mere.
Det skal lige siges at den her veninde kun vil skændes over chat, når vi kommer til virkeligheden tør hun ikke, og lader som om der ikke er sket noget.
Jeg ignorer hende og lader hende være - men hun bliver ved og ved og skælder mig ud konstant, også kender i vel nok det når man bliver fristet til og skrive noget?
Men ja, jeg prøver at være fornuftig og jeg har tydeligvis også forklaret hende HVORFOR jeg ikke vil være sammen med hende mere, så skifter hun bare emne og skylder skylden på mig osv osv.

Her for et par dage siden, fandt denne veninde så ud af at jeg havde været på en pige internet side og skrevet om hende og havde spurgt om hvad jeg skulle gøre med hende, via hendes bedsteveninde(der bor vi nærheden af hendes mor)
De er så begyndt simpelthen og stalke mig, og jeg har så også givet udtryk for at jeg ikke vil have at hendes bedsteveninde der slet ikke kender til sagen skal blandes ind i det her.. hun kender mig ikke, og hun ved garanteret heller ikke hvad hende her har gang i..
Jeg er bare så træt af det og ignorer hjælper ikke en dut, og det generer mig hun stalker mig.
Barnligt nok, har jeg fjernet hende som ven over facebook fordi jeg ikke kunne holde ud og se hendes statuser hvor hun skrev om hvor dumme nogle folk var - hvor hun tydeligvis henvendte til mig. Jeg gider ikke blive udnyttet mere, og min knytnæver begynder og blive vildere.. jeg har ærlig talt lyst til og give hende en ordenlig en i hovedet og bare råbe af hende at hun skal tage sig sammen - men det er vel nok en dårlig ide smiley

Hvad skal jeg gøre? jeg gider ikke handle dumt.. jeg er SÅ træt af det her..

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Belastende, stalker veninde.. :c
  • #2   13. feb 2014 Bloker hele bundtet, og tag en snakker med din mor, og klasselæren smiley

• #3   13. feb 2014 Min mor ved alt om det og det gør klasse lærenen også.
    kort sagt: Hun er ulydig og hendes opførsel er til at brække sig over.
    -det var så mit pæne sprog smiley

• #5   13. feb 2014 Vil også sige du skulle tage en snak med din mor om det her. Hun vil helt sikkert hjælpe dig og i kan jo f.eks. tage sammen hen til skolen og snakke med klasselæreren om det, fordi så bliver du nok taget mere seriøs end, hvis du snakkede med ham / hende alene smiley

• #6   14. feb 2014 Desværre, har jeg gjort det.. smiley
    Skolen ved hun også hun har lus, og det har jeg råbt og skreget til dem over et år nu.. jeg har fortalt hun konstant skal genere mig over chat - det sker intet!

• #7   14. feb 2014 Synes det lyder helt vildt mærkeligt på min gamle skole blev samme dag, de fandt ud af at en på skolen havde lus, sent et brev ud til hver eneste klasse på skolen.

Hvis det er på face kan du så ikke blokere hende eller noget og så synes jeg det er mærkeligt, at hun gør sådan noget. Hvad er det helt præcist du har sagt til hende?

• #8   14. feb 2014 For det første lyder det som et råb om hjælp fra hendes side, et råb om opmærksomhed... Jeg ville nok bare ignoere hende, lad vær med at ligge noget ud du ikke vil have hele verdenen til at vide, bloker hende på alt hvad der kan blokeres, lad vær med så meget som at åbne hendes beskeder, hvis det er over facebook så kan hun se når du åbner dem, lad vær med at give hende den til fredsstildelse.

Hun burde holde op på et eller andet tidspunkt, og ellers ville jeg melde hende.

Og ellers ville jeg ikke lige meget i det. Jeg ved hvordan det er at være alene og søge opmærksomhed uden at vide hvordan man skal gøre det, for mig lyder det til det er det hun gør. Lad vær med at give hende mere at bygge sine beskeder på, hun burde begynde at kede sig ved det på et eller andet tidspunkt, og lad vær at svare igen det er totalt huld i hovedet at bygge videre på det

• #9   14. feb 2014 Der er faktisk ikke andet at gøre, end at blive ved med at ignorere hende. smiley

Bliver hendes stalking for slem, så trug hende med at du vil melde hende til politiet, da det er ulovligt, mener faktisk at det kan give fængselsstraf (dog ikke sikkert og slet ikke når hun er mindreårig, men hvad hun ikke ved har hun ikke ondt af smiley ).

Men igen, der er ikke andet at gøre end at blive ved med at ignorere hende. smiley

• #10   14. feb 2014 Det bliver der også gjort hos os, men alle de ignorer det og ikke alle ved at hun render rundt med lus.. så.. og hun har ikke fortalt det til nogen andre end mig, og desværre fra hendes side af er der nogen fra vores klasse der har opdaget det.

Startede ud med at skrive det her, efter hun skrev helt tilfældigt "hvad gør jeg galt?!"
    uden nogen som helst grund. Hun kommer bare op med nogle ting ind i mellem.
    Men jeg skrev det her:
    Du har et stort problem med lus,nogle har svære ved at få dem væk. Men jeg vil virkelig gerne hjælpe dig med at få dem væk hvis det skulle være. I første omgang kunne du jo slet ikke gøre for, at du fik lus, Men ikke at gøre noget ved det synes jeg både er virkelig ulækkert og meget respektløst. Vil du ikke gerne have verdens dejligste hår uden lus? Uden der skal være små klamme skadedyr som går og gnaver af DIN hovedebund? DU har jo ikke fortjent det og efter tre år, er det nok på tide at slippe af med dem synes du ikke? Du vil få det fineste hår og ingen vil være irriteret eller sur på dig. Tænk på at du har så mage lus og lusse-æg i din hovedebund og at de har gnavet og taget noget af din hovedebund i tre år. Jeg synes du skulle tænke dig rigtig meget om, da dette er ret alvorligt. Jeg ved vi har været uvenner mange gange før og du alligevel kan lade som ingenting. Men i bund og grund er den eneste grund til at jeg er sur på dig engang i mellem, at jeg jo bare vil dig det bedste. JEG synes ærligt ikke du fortjener det og jeg ville hellere end gerne hjælpe dig. Men sig til, sig til mig hvis der er noget som går dig på eller gør dig ked af ked. Fordi jeg vil gerne hjælpe dig. Ja, for tusinde gange siger jeg det samme. MEN tænk dig nu godt om. Det ender med ingen gider at gå sammen med dig fordi du har lus og de synes sikkert du er "uhygiejnisk" Du bliver jo ældre og ældre og når man ikke gør noget ved det forstår jeg godt hvorfor folk synes det er ulækkert, det synes jeg selv. Jeg vil ikke skrive meget mere end det her, fordi det er bare det her jeg vil sige til dig og jeg tvinger dig heller ikke. Du skal bare vide at vil du ikke gøre noget ved det her problem kan jeg desværre ikke gå sammen med dig, jeg synes ikke det er lækkert og jeg har BESTEMT ikke fortjent at blive smittet fordi du ikke vil øre noget ved det. Tænk nu, jeg vil gerne hjælpe, men hvis du ikke vil havde det ordnet, så synes jeg heller ikke vi skal se hinanden mere.

• #11   14. feb 2014 Hm, ja Ok så må jeg gøre det.. - der er intet andet end at gøre og efter alt det lort jeg har fået smidt i hovedet, jamen så syntes jeg at jeg i det mindste fortjener en undskylding..

• #12   14. feb 2014 Hun lyder som en meget svær veninde, hvis man kan sige det...

Mit bedste bud lige nu vil nok være, at tage en pause fra hende, men det skal du aftale med hende og ikke bare gøre uden hun ved noget. Enten så pludselig en dag snakke du med hende igen og i bliver gode veninder igen eller så vokser i fra hinanden og så synes jeg også, at du skal gøre det klart for hende, at i kun kan blive veninder igen, hvis hun gør noget ved hendes problem med lus. Du har tilbudt din hjælp og mere kan du ikke gøre. En ting mere du skal gøre klart for hende er, at tonen fra hende skal ændre sig ellers så er det bedste nok at du siger fra. Hendes beskeder "skal" du nok ignorere og med egen erfaring bliver sådan noget nemmere med tiden og jeg ved det er hårdt i starten.

Men det her er altså bare mit bud, om du vil gøre det er helt oppe til dig selv smiley

• #13   14. feb 2014 Hvor gammel er hun hun lyder PRÆCIS som en der gik i min klasse

• #14   14. feb 2014 Okay, mange tak for råddende!! smiley
    Hun er 14, bliver 15 til december.. smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.920
    #15   14. feb 2014 Ignorer hende. Det er den eneste måde, man slipper af med den slags mennesker. Lad være med at svare på hendes beskeder osv.

Hvem ved smiley Måske får hun øjnene op for, at der er andre måder at få opmærksomhed på.

• #17   14. feb 2014 Skræmmende, at hun ka holde ud og ha sån en krible-krable hovedbund så længe!
    Hun lyder til at være vansklig og lidt på tværs agtig.

• #19   14. feb 2014 Prøv at ignorer hende, hvor svært det end er... Havde præcis samme problem for omkring 8 år siden. Bare husk at hvis hun udviser bare den mindste smule truende adfærd, så kan hun politianmeldes. Og truende adfærd (mund til mund - ikke igennem chat) fører til vold... Min 'stalker-veninde' overfaldt mig en dag i skolen fordi hun blev sur, fordi jeg ignorerede hende. Skal så lige sige at hun IKKE var bange for at svine mig til, hvor som helst og når som helst. Hun havde en meget udfarende adfærd og blev også fjernet fra sine forældre efter den episode...

Men hæng i og hav tålmodighed, i skal snart skilles og til at gå på forskellige skoler (forhåbentlig), så bare bliv ved med at ignorere hende, så skal hun nok forsvinde!

Kommentér på:
Belastende, stalker veninde.. :c

Annonce