Giraf-aflivning i kbh zoo *DEBAT* {{forumTopicSubject}}
Ja, debatten om giraf-aflivningen i kbh zoo raser verdenen over. Giraffen var eftersigende sund og rask, og ung! (lige ved at være kønsmoden), og pga. fare for indavl blev giraffen skudt, obduceret og indvoldene serveret for løverne.
Efterfølgende har hackere angrebet kbh zoo's hjemmeside, forstanderen er blevet sendt dødstrusler (bl.a. også til hans familie), og store nyhedscentraler fra amerika ringer til kbh zoo for at "få en forklaring".
Hvis du spørger mig synes jeg det er en voldsom reaktion fra verdenen. Jeg synes folk skal slappe lidt af, og bekymre sig om andre ting. Giraffen led jo ikke da inden skulle aflives (tænker på slagtedyr der rejser flere km. for at blive aflivet), og der er mange andre dyr (køer, grise, får, mm.) der aflives i en tidlig alder og som sunde og raske.
Og at folk bliver sure over at de fodrer løverne med den, synes jeg er vildt skørt? Ville de have at de skulle smide den ud, og lade andre dyr lade livet for at løverne skal fodres.
Hvad er jeres syn på sagen?
P.S. Kender I ikke til sagen, så skriv det på google. Der er helt 100 tusindvis af artikler om det!
okt 2008
Følger: 96 Følgere: 85 Heste: 3 Emner: 60 Svar: 686
mar 2013
Følger: 18 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 388
Men det er ligeså snart de giver dyrene et navn. Havde den bare heddet Giraf120, så havde folk ikke hidset sig sådan op.
mar 2007
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 273
Den har haft et godt liv, og den er jo blevet aflivet under gode omstændigheder.
Jeg synes det vildt, at folk kan bliver så forarget over det, tænk på alle de grise, køer, høns og får, som bare bliver slagtet og overhovedet ikke har haft et godt liv, hvad med dem? Dem er vi 'ligeglade' med, men en giraf, den kan få den danske befolkning op at køre.. Latterligt efter min mening (:
maj 2013
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 554
Jeg kan selv ikke rigtig finde ud af min holdning til det.
På en måde syntes jeg det er synd,men på den anden måde, så dur indavl jo ikke rigtig.
Det med løverne, har jeg intet imod. Løverne spiser jo også hestekød osv.
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.320
Er enig med dig TS.
Men ja, jeg synes de burde have haft lidt mere styr på avlen i hvert fald. Hvis de havde haft det ville dette ikke vær sket
apr 2012
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 645
okt 2006
Følger: 46 Følgere: 104 Heste: 6 Emner: 236 Svar: 5.172
Det virker måske lidt voldsomt med en giraf, men det samme foregår med så mange andre dyrearter. Jeg syntes det var fint, den kunne ikke bruges til noget, det foregår jo dagligt eks. i hesteverden.
feb 2008
Følger: 49 Følgere: 49 Heste: 9 Emner: 187 Svar: 1.853
jul 2005
Følger: 76 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 363 Svar: 2.475
For min skyld kunne de avle foder til løverne hele tiden, syntes da kun det er positivt, hvis de selv kan stå for det ...
Syntes det er gået fuldstændig over gevind, de typer du omtaler tror jo, at vi lever i en disney world verden, hvor ingen åbenbart må dø, for at andre bliver mætte
Vågn op siger jeg bare!
mar 2007
Følger: 125 Følgere: 129 Heste: 8 Emner: 1 Svar: 273
Jeg ved godt Dk er meget OBS på dyrvelfærd, men tænk alligevel på burhøns, grise og køer. De har haft det meget dårligere end denne giraf. Derfor synes jeg det er latterligt, at en giraf skal have så meget opmærksomhed, for der bliver slået en milion andre dyr ihjel hver dag. Som sagt har giraffen haft et godt liv.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.214
Jo, det er da synd at han måtte lade livet, den lille fyr, men det ville være endnu mere synd for ham at leve et ensomt liv eller at få tæsk eller blive slået ihjel af den gamle han giraf, fordi han ikke vil acceptere end anden kønsmoden han i sin flok. Og det ville være endnu mere synd for de fremtidige giraffer at blive født med misdannelser pga. indavl.
Ja, han var zoo's ansvar og det synes jeg nu de har gjort ganske ok, for de ville ikke sælge ham til private eller zoos der ikke har samme standarter og regler som de zoos i EAZA og det kan jeg godt forstå, for der er han ikke sikret en ordenlig fremtid, som han ville være i en EAZA zoo..
Desuden synes jeg folk er ulækkert dobbeltmoralske. De vil skide på alle de svin, køer og høns/kyllinger der lever under dårlige forhold, men så snart en giraf som har levet et kongeliv i forhold til de dyr, bliver aflivet, SÅ skal du bare se løjer, forargelsen vil INGEN ende tage og folk kæfter op om den stakkels søde giraf, mens de drysser salt på deres buræg.
De lader dyrene avle, fordi det er den del af deres naturlige adfærd og det vil de ikke tage fra dem, nu de har taget dem ud af den vilde natur. Prævention til dyrene kan give grimme bivirkninger, ligesom det kan med mennesker og at kastrere en giraf er ikke bare sådan liiiiige noget man gør.
jul 2005
Det er der sku mere værdighed over, end at blive smidt i en DAKA vogn
jul 2008
Følger: 53 Følgere: 54 Heste: 6 Svar: 20
Blogger
Følger: 944 Følgere: 3038 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.798
Selvfølgelig er det tankevækkende at avle når man ved der ikke er plads. Men omvendt er giraffen ikke mere eller mindre værd end en ko.
aug 2013
Følger: 4 Følgere: 4 Heste: 2 Emner: 6 Svar: 26
okt 2008
De vil rigtig gerne have at deres giraffer lever så naturligt som overhovedet muligt, og derfor opdeler de dem ikke. Det kan jo netop ikke undgåes, at der så bliver udøvet lidt hanky panky når hanner og hunner går sammen. Men hvorfor skille dem af? Det er jo mest naturligt at de er sammen.
mar 2013
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.269
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
først giver de folk muligheden for at få følelser for at dyr, ved at give dyrene i zoo navne og sælge merchandise der ligner dyrene. ret fint til reklame osv. bagefter afliver de dyrene, det er da klart debatten går så vidt!
jeg synes langt fra det er okay at kaste ansvaret fra sig af de dyr man avler og bare afliver dem, fordi man ikke har plads til dem. ja, det skal jo være naturligt, men hvor naturligt er det for dyr at leve bag beton? at spise døde dyr, som dyrene ikke selv har jagtet og slået ihjel først (tænker løver, tiger osv)
når de nu alligevel skulle aflive den, så er det fair nok at give kødet til løverne
jul 2005
De tager jo netop ansvar! Det er en del af naturen at dyr er føde for andre dyr!
Den eneste forskel her er bare, at de bliver aflivet humant, og ikke bliver jagtet i flere dage af løver.
-hvor naturligt er det at have hest så?
mar 2013
jul 2005
Nej det er at tage ansvar, at sørge for dyret ikke ender et træls sted...
Dyret opdager slet ikke den dør.. den får en rugbrød og bum.. så det det
okt 2008
mar 2013
mar 2013
aug 2009
jeg mener ikke det er ansvarligt at lade dyr avle til at starte med hvis man ikke har plads til dem.
Pipfugl - nu har jeg læst en del i den debat, netop fordi jeg gerne vil have flere synsvinkler på, men jeg mindes ikke at have læst noget om Marius er et uofficielt navn. link gerne, hvor du har læst det.
det er sjovt at alle folk spørger om det. ja, jeg er veganer.
okt 2008
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 4 Emner: 7 Svar: 122
aug 2009
okt 2008
mar 2013
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Jeg synes at det er voldsomt at der bliver sendt dødstrusler o.lign. Men modsat en del andre, så synes jeg at det var forkert at aflive giraffen, især når der var andre der tilbød den et hjem. Så blev der argumenteret med ''det ville have stresset dyret hvis det skulle flyttes'' Korrekt, men vi gør det da med heste alligevel. Hvad er forskellen? Hvis en 1½ årig hest var blevet aflivet fordi at man ikke ville sende den til et nyt hjem fordi man mente at en flytning var stresset, så er jeg ret sikker på at flere havde været oppe i det røde felt. Det samme hvis vi havde snakket hundehvalpe.
Dyret fejlede ingenting.
Jeg synes det er fint at man i zoo gør hvad man kan for at gøre det så naturligt for dyrene, som muligt. Men jeg finder det forkert at man lader dyrene parre sig som de vil, og så blot afliver de afkom man ikke kan bruge til noget. Hvis man går så meget op i det avlsprogram, så kan man da ligeså godt sørge for at aflive sunde dyr i det antal man finder nødvendigt. At man avler unødvendige dyr eller ''forkerte dyr'' (her tænker jeg indavl), tager vel også kun tid fra de ''rigtige'' dyr man kunne have sat i verden.
Jeg forstår det ikke, og jeg er meget enig med de spørgsmålstegn udlandet stiller overfor alt det her. Jeg synes det er forkert.
Blogger
Du er da selvfølgelig en veganer ikke?
aug 2009
tak, jeg vil lige se klippet senere
okt 2008
dec 2006
Det gjorde den her giraf altså ikke. Den blev til føde fordi den pludselig var i overskud. Der er altså ikke styr på avlen - efter min mening. Der er mere kontrol over avlen af køer og grise, fordi man ved hvad de skal bruges til. Der synes jeg forskellen er. Jeg synes ikke at jeg er dobbeltmoralsk fordi at jeg spiser kød, men på samme tid synes det er forkert at aflive en giraf som zoo selv har avlet, men så er i overskud.
dec 2006
sep 2007
Følger: 67 Følgere: 71 Heste: 8 Emner: 42 Svar: 1.058
Spøg til side...
Et dyr mærker ikke at det er dødt og et dødt dyr er et glad dyr...
Kom nu videre med jeres liv og slip debatten
aug 2008
Følger: 11 Følgere: 12 Heste: 1 Emner: 15 Svar: 194
Hvad så med alle se grise der bliver slagtet hver dag
Blogger
Så fordi de bliver avlet mhb på menneske føde, så gør det deres liv mindre værd? Så so what at de skal lide inden og så aflives sunde og raske for at vi kan æde det?
Hvad gør en giraf mere værd, bare fordi det avlet med henblik på at blive overgloet på? Her fik løverne glæde af giraffen. Jer ser ikke forskellen.
okt 2008
Nu får de en giraf de kan undersøge og samle informationer fra, og samtidig får løverne det lækreste af det lækreste.
dec 2006
dec 2006
nov 2007
Følger: 122 Følgere: 118 Heste: 3 Emner: 11 Svar: 176
okt 2008
aug 2009
okt 2008
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.060
Og hvis det skulle give anledning til dødstrusler, vil jeg lige informere om at jeg ikke er hjemme imorgen.
jun 2009
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 5 Svar: 244
dec 2006
feb 2011
Følger: 52 Følgere: 48 Heste: 3 Emner: 21 Svar: 135
apr 2009
Følger: 20 Følgere: 30 Heste: 14 Emner: 37 Svar: 254
Mange tusind mennesker sulter hver dag og børn dør. Men de nyheder er ikke interessante for os i vesten - for det er jo langt væk.
- Nej, aflivning af en sund og glad giraf (der ikke er en truet dyreart) der har haft et godt liv - det er vigtigere det kan jeg godt se..
dec 2006
At du nu skriver at du bare finder det mærkeligt, er jo noget helt andet. Det er fair nok at du finder det mærkeligt, men jeg synes ikke det er fair at du mener at jeg ikke bør deltage i debatten.
feb 2011
Følger: 26 Følgere: 56 Heste: 2 Emner: 151 Svar: 902
Jo, det er da trist at en sund og rask giraf skulle aflives, men den har altså undgået meget værre skæbner? Og den blev jo oveni brugt til gode ting, så jeg kan virkelig ikke se hvad det store problem er. Vi mennesker spiser jo kød hver dag, som søde køer og grise er døde for, hvor er opmærksomheden henne til dem?!
Jeg har IKKE læst hele tråden, for helt ærligt.. Stop det nu bare?
okt 2006
Følger: 55 Følgere: 117 Heste: 5 Emner: 431 Svar: 3.419
maj 2012
Følger: 25 Følgere: 22 Heste: 5 Emner: 61 Svar: 846
det er for fanden da en giraf, man kan da sige sig selv at den zoologiske have vil klare sig dårligere efter al den negative omtale den for hele verden rundt, så hvis han havde en mulighed for at beholde eller afsætte giraffen havde han sgu nok gjort det. Iøvrigt er der jo ryttere hele verden rundt som afliver deres sunde heste af selviske grunde ikke, så det er måske lidt i overkanten at sende dødstrusler.
i øvrigt synes jeg man skulle tage at fokusere på det rigtige problemer i verden i stedet for at sidde og hyle over en død giraf imens man selv smæsker sig i burhøns...
jun 2012
Følger: 26 Følgere: 25 Emner: 47 Svar: 1.107
Og jeg orker faktisk ikke engang at forklare, hvorfor jeg mener, det var helt i orden at aflive ham.
Men synes lige I skulle have glæde af at høre den her også:
https://www.facebook.com/photo.php?v=716748191689749
Den er altså ret genial, lol.
apr 2013
Følger: 41 Følgere: 35 Heste: 4 Emner: 94 Svar: 436
aug 2007
Følger: 109 Følgere: 156 Heste: 4 Emner: 156 Svar: 530
Måske København skulle have gået med stille døre omkring aflivningen af den søde Marius. Jeg syntes at det var forkert.
sep 2009
Følger: 17 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 118 Svar: 558
okt 2008
Følger: 143 Følgere: 78 Heste: 2 Emner: 340 Svar: 3.097
Zoo handler ikke kun om at ét eller to enkelte dyr skal overleve. Det handler om at få arter til at overleve. Marius er resultatet af en naturlig parring - Zoo sætter ikke dyrene sammen, men lader dem yngle på naturlig vis. Moren har så brugt en stor del af sit liv på ynglepleje, der er en stor del af den naturlige adfærd, og er med til at berige hende.
Zoo er en del af et stort avlssamarbejde og Marius' gener var velrepræsenteret i den pulje. Så vidt jeg har forstået, så opfyldte den svenske zoo, der tilbød at tage ham ikke de krav om velfærd og trivsel som Københavns Zoo krævede, fordi de ikke var med i et bestemt samarbejde, og den Zoo i England der tilbød at tage ham, jamen der passede hans genotype ikke ind.
Dyrene skal jo heller ikke holdes i live for enhver pris!
Noget jeg synes er endnu mere hul i hovedet, er at folk farer sådan op over, at der blev holdt en offentlig dissektion, og at resterne derefter blev fodret til løverne. At folk raser over, at børn kunne se en giraf blive skåret i stykker. Amen hør nu her, livet er ikke en Disney-film, og jeg kan ikke se, hvordan det kan skade, at lære børn, hvor kødet kommer fra, og at rovdyr som løver altså også skal have kød - og det er ikke bare hakkebøffer fra supermarkedet som de selv får.
At nogle folk, så giver Københavns Zoo skylden for, at de dissekerer en giraf overfor små børn... Nej altså... KBH Zoo har ikke tvunget nogen til at komme og se dissektionen - børn som voksne. Det er forældrene til børnene, der bestemmer hvorvidt deres børn skal se det.
Havde jeg haft børn havde jeg taget derind, givet dem mulighed for at se det, og hvis de ikke ville, så var det fint. Men de skulle være klar over, at livet som sagt ikke er en Disney-film.
Marius har beriget sin mor med naturlig ynglepleje og er et resultat af naturlig adfærd hos giraffer. Efter sin død bidrog han til videnskaben. Dele af kroppen er sendt til forskellige forskningssteder, og resten er brugt som løvefoder. Løverne skulle jo alligevel have mad.
Jeg bliver træt i kroppen (Og sindet) over folk, der ikke kan acceptere det faktum, at Zoo ikke har gjort noget galt. At de ikke kan se videnskabeligt på det. Det irriterer mig.
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Jeg syntes debatten omkring at avle dyrene uden mening er fin nok.
Men jeg syntes som tingene er og er forgået ikke at der kan sættes en finger på noget zoo har gjort forkert.
Skal dyrene pludselig til at holdes i live for enhver pris! Ikke hvis det op til mig. Men de skal have det så godt som muligt, mens de er her. Og de skal herfra på så en human måde som muligt. Der aflives millioner af dyr, tænk at en giraf kan skabe så meget debat medierne kan virkelig skabe røre når det passer dem.
jul 2012
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 3 Svar: 8
jul 2012
Følger: 13 Følgere: 23 Heste: 5 Svar: 363
sep 2008
Følger: 83 Følgere: 81 Heste: 10 Emner: 8 Svar: 196
STØT NORDJYSK DYREREDNING HER https://www.facebook.com/SysserNJ
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10202353309026945&set=a.1811172131934.2098373.1618939952&type=1
nov 2010
Følger: 28 Følgere: 25 Emner: 21 Svar: 192
- Syntes det er værre med dem, som hopper rundt på døde hvaler, og der er der ingen der brokker sig.
Hvad med alle de hundhvalpe, kattekillinger, kaninunger osv. der bliver dræbt eller smidt væk hvert år fordi folk avler for sjov, eller ikke passer på?
Som zoo selv siger, ville det være forkert at stoppe girafferne i at yngle, da det ligger meget i deres natur.
Hvad med alle de børn der hopper rundt på døde hvaler, der er ingen dødstrusler, men at de ser en giraf blive parteret og fodret til en løve som er lærerigt og naturligt er farligt.
Jeg fatter til tider ikke Lille Danmark.
Gud skæbne, hvor burde nogen folk nogen gange åbne øjnene og tænke praktisk istedet for følelsemæssigt ! Det gør ondt på mig med alt det drama fra Danmarks side, omkring en ganske almindelig løve fodring.
- Denne gang var det bare en nuttet giraf unge.
Havde det været endu en "grim" ged var der ingen der var plusset sådan op.
mar 2012
Følger: 45 Følgere: 42 Heste: 1 Emner: 24 Svar: 61
feb 2012
Følger: 12 Følgere: 12 Heste: 3 Svar: 1
sep 2012
Følger: 37 Følgere: 35 Heste: 1 Emner: 23 Svar: 398
Dog der det en latterlig ting at true folk og deres familier! Men kan enlig godt forstå folk vil have en forklaring
feb 2012
Følger: 1 Følgere: 1 Heste: 1 Svar: 7
Jeg har faktisk oplevet, at rigtig mange er blevet stødt, over at man har lavet et "show" ud af det. Jeg vil så starte med at sige, jeg synes overhovedet ikke, det har haft noget med et show at gøre. Det har været ren formidling, og 100 % friviligt om man ville se det eller ej, man skal jo betale for at komme ind i zoo, så der er vidst INGEN, der har følt sig tvunget til at se det. Det har ovenikøbet forgået "bag kulisserne". Værten i det engelske tv-program sagde flere gange, det var ondskabsfuldt, men som Bengt Holst siger "It's not cruel, It's natural".
Vi gider vel heller ikke være et land, hvor dyrene i det zoologiske haver, de får serveret blændet mad, fordi vi ikke vil have, børn skal se døde dyr. Jeg er sikker på alle de børn, der har set obduktionen synes det var virkelig fedt at se!
Og alle de zoologiske haver der siger, de havde forslået at overtage Marius, de har enten ikke været en del af EAZA, og hvis en zoologisk have ikke er en del af EAZA, så kan de altså IKKE forhandle med haver der er medlem. Jeg vil ikke til at forklare alt om EAZA, hvis i vil vide mere, så kan i nok finde noget på google. Hvis der har været en zoo, der har været medlem af EAZA, så har de fået afslag, fordi deres gener i deres giraf flok ikke har passet med Marius, som så ville have resulteret i indavl. Marius var heller ikke blevet aflivet før de to år, for hvis en han giraf med hans gener i en anden zoo havde mistet livet, før han fyldte de to år, så var han selvfølgelig sendt dertil, med det var det altså ikke! Undskyld den her besked blev lidt for lang, men jeg skulle altså ud med det.
Hvis i tænker jeg bare er en uvidende torsk, så vil jeg lige fortælle, jeg er ungarbejder i Aalborg zoo og begge mine forældre er dyrepassere, så jeg har altså fulgt hele den her giraf sag på nært hold. Ved ikke om jeg mangler noget, men ellers så kommer det nok.
jun 2012
Følger: 21 Følgere: 21 Svar: 6
Går i panik og får raserianfald over giraffen.. Men samtidig kravler der børn rundt på en strandet hval ved Vedtjyllands kyst og folk tager billeder af den, mens en anden hval kæmper for livet ude på revet,, men ingen gør noget ved det.. Så skal man ikke gå sådan amok over aflivningen af en giraf, hvis man kan more sig over et andet dyrs død!!
nov 2012
Følger: 14 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 10
dec 2012
Følger: 1 Svar: 1
Giraffen er ikke et menneske og når den kommer i overskud bliver den til gavn på en anden måde, ligesom ALLE ANDRE DYR der slagtes hver dag! Hvordan forestiller folk sig man ellers fodrer rovdyrene i Zoo, skal de alle til at spise havregryn hver morgen? I dette tilfælde var der rig mulighed for at lære noget fra en anden vinkel og folk der havde oplevelsen var på ingen måde overfølsomme, de deltog alle i diskussionen med gode spørgsmål!
Vi slagter tusinder af køer, får, grise og kyllinger HVER DAG og behandler vi de dyr med den fornødne respekt, eller bliver de bare fabriksprodukter? Der er noget af en underlig lugt i hele den diskusion og alle de fortørnede meninger!
dec 2013
Følger: 1 Svar: 1
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.213
Det er Zoologisk haves direktør, som har besluttet det...
aug 2012
Følger: 24 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 14 Svar: 132
Zoo tager det tunge ansvar i denne situation og afliver giraffen, for den kan ikke gå sammen med flokken længere da den er kønsmoden og vil få tæsk af deres meget store han giraf, skabe indavl hvis han parrer sig, og blive stresset og 'ulykkelig' hvis han skal gå for sig selv. Ergo kan zoo ikke beholde ham ... så skal han videre til en anden zoo, problemet er bare at de zoo's som vil tage giraffen ikke lever op til de danske krav, hvor at 'Marius' ville komme til at gå med hunner han var beslægtet med, og dermed skabe indavl og svagt afkom, der på ingen måde kan gavne den ellers truede art. Rigtige zoo's er fuldstændig ligeglade med indavl, det handler om at avle sjældne dyr som de kan sælge, og det skader de zoo's som rent faktisk prøver at redde de truede arter.
Godt nu er det slået fast (og jeg kan sagtens uddybe det mere).Vi kan ikke beholde giraffen, og vi kan ikke sende den et andet sted hen, hvad gør man så?
Man erkender at der er ingen anden udvej, 'Marius' må aflives, også selvom han er sund og rask. Og det vælger zoo at gøre i fuld offentlighed foran gæsterne så de kan lære noget af det, ville man ikke se det, kunne man jo bare gå. Hvis man som forældre synes det er for voldsomt for ens børn at skulle bevidne ... SÅ GÅ ET ANDET STED HEN!
Bagefter blev giraffen fodret til løverne, så den ikke skulle gå til spilde ... det er nok det mest naturlige mad løverne var fået i mange år. Og til jer der siger at løverne jo jager deres mad, så der er intet naturligt ved det ... NEJ, det er ikke rigtigt, i naturen er 70% af det løver spiser faktisk ådsler, og de jager kun når de ikke har andre muligheder.
Jer der har så ondt i røven over at 'Marius' med de store sorte øjne er blevet aflivet, I har bare at købe frilandsæg og kød fra frilandsdyr (og det tror jeg ikke i alle gør). 'Marius' fik to gode år, det er mere end hvad man kan sige om vores mad.
Det var det jeg havde at sige
okt 2011
Følger: 3 Følgere: 2 Heste: 2 Emner: 5 Svar: 12
Jeg støtter KBH Zoo's beslutning fuldt ud. Og det er da bedre at de afliver en giraf, istedet for at skulle aflive en hel masse pga. indavl. De redder jo bare en masse andre giraffer. Og at børn kan komme ind og se den blive skåret i og få en hel masse fortalt om det, det er da fint. På min skole skal vi da også skære en gris op, det er jo det samme. Og at de giver kødet tik løverne er da bedre end at de skal dræbe et andet dyr også bare smide dens kød ud.
sep 2006
Følger: 57 Følgere: 54 Heste: 3 Emner: 128 Svar: 354
jun 2011
Følger: 3 Følgere: 3 Svar: 1
Giraf-aflivning i kbh zoo *DEBAT*