Blandet brok og gode ting.. {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg er sku ærlig talt dybt frustreret..
det har egentlig været en ret god dag, men ja.. har set/hørt nogle ting, som får mit hjerte til at bløde..
Var ude med nogle Aloe Vera produkter i den gamle stald jeg stod. mødte min tidl. bedste veninde. vi talte i 3½ time på godt og ondt.. og fik egentlig lukket en gammel "ting", men vi blir ikke veninder igen.. men vi fik talt nok, til at jeg kan få lagt "tingene" bag mig og komme videre.
Hun fortalte mig om min gamle part Fiki.. og sagde han var blevet stiv som et bræt.. tænkte aaaah.. overdriver du ikke lidt? spurgte om det var ok at jeg gik ud på folden og så ham.. og det var det..
Der stod et ØG! møg beskidt og ulækker hest.. hans øjne, var FULDSTÆNDIG slukket.. jeg kunne se igennem hans dækkener, hans rygmuskler var = 0! han var sunket HELT sammen..
Tøsen, der har købt ham har ikke engang sørget for at hendes hest har et vinterdækken.. "det gik jo i stykker" og hvad så? så køber man et nyt!!!!!!! så den her gamle mand på 19år, stod med et regn/fleece tæppe på.. som iøvrigt var FOR KORT! og han har ASTMA!.. han skal være varm.. snotten løb ud alle vegne..
Min veninde har sagt noget til hende.. og har lånt hende dækkener, men de er alle kommet retur "døde", da han har gået sammen med en legesyg hingst/dækken æder!
jeg var så ulykkelig og er det stadig.. hvordan kan man ha hest på den måde? hun regner med at man kan ride ham 4 dage om måneden og SPRINGE 90 cm, uden at han tager skade af det.. fordi det sys hun lige er sjovt.. åååh, mit stakkels lille barn..
Er så ked af det på hans vegne..
sep 2010
Følger: 30 Følgere: 30 Heste: 3 Emner: 94 Svar: 1.319
Kan du eller nogle fra stalden ikke tage en alvorlig snak med hende om hvordan man behandler sin hest?
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.792
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
sep 2010
sep 2010
dec 2012
hun blev tilbudt en sadel til 3k hun måtte afbetale som lå perfekt på hendes hest. hun sys det er vigtigere at købe sko til 800kr end sadel og "tøj" :S
aug 2013
Følger: 8 Følgere: 3 Emner: 111 Svar: 1.002
Det må have været hårdt at se på..
dec 2012
de andre heste ville også over at sige hej, men han JAGTEDE dem væk.. han ville ha mig for ham selv..
aug 2013
Følger: 57 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 186 Svar: 2.691
sep 2010
Hvis nu de spørger hvordan det går med hesten og pigen bare siger 'fint' så regner de nok også med at den var det fint.
Jeg synes en af de voksne fra stalden burde ringe til forældrene og forklare om situationen med hesten.
dec 2012
Forældrene kommer ikke i stalden, så det er hendes PLIGT og ANSVAR at sige at hestens dækken er i stykker.. eller sadel er i stykker.. istedet for at bede om penge til nye sko eller tøj, for det har hun ikke problemer med..
dec 2012
Så satser på at inden for MEGET kort tid at, der kommer en løsning. ellers køber jeg fandme krikken! det der er han ik tjent med!
maj 2007
Følger: 112 Følgere: 118 Heste: 1 Svar: 799
Men jeg kan godt forstå du er ked af det, det ville jeg godt nok også selv være.. Har ondt af dig. Kan staldens ejer ikke informere pigens forældre?
dec 2012
maj 2007
maj 2007
dec 2012
dec 2012
maj 2007
Og med det med dæknerne, så synes jeg godt nok, det er sødt af dig. Så kan du sove med god samvittighed i nat, for du har gjort, hvad du kan. Nu kan du bare håbe på, at hesten får dækken på, og at forældrene bliver underrettet som lovet.
dec 2012
maj 2007
dec 2010
Følger: 12 Følgere: 10 Heste: 1 Emner: 59 Svar: 313
men ved da at når jeg red,så kiggede hun lige en gang imellem efter om jeg mugede boksen og at udstyret var i orden og at jeg lagde det ordentlig på plads og ikke bare smed med det (som jeg aldrig kunne drømme om at gøre) ... jeg ved at jeg var lidt irriteret over det dengang, men nu er jeg glad for at hun gjorde det
dec 2004
Følger: 171 Følgere: 163 Heste: 13 Emner: 66 Svar: 615
Ja han er blevet gammel og stiv. Men han er 19år og ikke en hest der er blevet sparret i hans liv.
Han bliver passet med div. ting til hans led og pigen holder af sin hest. Uanset hvad du siger eller ej. Han bliver passet med smed og dyrlæge. Ja han har ingen muskler, men er der så mange andre der heller ikke har.
Du kører det op som om hesten bliver mishandlet. Det gør han absolut IKKE.
Han både vrinsker og spiller fjollet over for hopperne.
Ja pigen er i en fase pt hvor der er mange andre vigtige ting.. Men så er det satme da godt det ikke er en unghest hun har, men en ældre hest der har godt af at gå på pension.. Når hun er i stalden bruger hun hellere timer på at nusse om ham og tulle rundt end dicideret at ride.. Hvilket er lige hvad han har brug for..
dec 2004
Men direkte at skrive til en 14årig pige at hun skal få en part eller aflive sin hest er f****** ikke ok..
dec 2012
Hvorfor har hun så dårlig samvittighed over for hesten.. og udtalte igår at det var ikke såen det skulle ha været gået i det hun solgte ham til hende..
deres anden hest går med hovbylder... hvem sætter dens ben i vand to gange dagligt, fordi andre ikke gider?
jeg fik temmelig mange ting af vide igår.. talte trods alt med Kristine i 3½ time..
og at ride sin hest 1 gange pr uge og så springe den og regne med at den kan holde til det.. eller ride hårdt i et lille ridehus og lade ham stå i en uge.. det kan INGEN holde til.. hverken mennesker eller dyr..
siger ikke hesten blir mishandlet. siger den blir misvedligeholdt.. den får sin mad og kommer på fold HVER dag.. det er ganske vist.
og mht til hold af MIN hest.. ja.. den blir nusset HVER dag og redet mindst hver anden.. (ung hest) hun får smed og dyrlæge på klokketslæt.. jamen, jeg er da en forfærdelig og DÅRLIG heste ejer!
dec 2012
dec 2004
Kristine hører ham også vrinske og siger selv han går og leger hingst efter han er kommet ind til hopperne, hvad hun ellers siger til dig vil jeg ikke stå til regnskab for.. Jeg ser dagligt en glad og tilfreds ældre hest der har sine alderdomsproblemer, men han kan heller ikke holde til ridning 4 gange i ugen. Så går han da først i stykker.. Ja han skal ikke rides hårdt eller springe en gang om ugen, men er heller ikke det jeg ser hende gøre når hun er der..
dec 2012
du har knapt været i stalden siden december? så pak dit bull shit..
dec 2004
Jeg stod desuden med ponyen da den havde smed, hun HAR haft to hovbylder man skal være obs på.. Smeden mente ikke de var der mere. Men at hoven skulle hele op!!!
Men din næste tråd skal måske omhandle mig og min åhh så udmagret hest!
Styr dit pis og endnu en gang få styr på dit eget liv!
dec 2007
Følger: 71 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 14
hesten er gammel og stiv benet .
ja pige barn kommer ikke så tit. Meen har kontakt med faderen hvilket jeg os sagde.
ja han stod med kort dækken med fleece og fleecetæppe under. men lang pelset var han os. og klippe ham er dumt nu.. !!
ja han så træt ud og ked men udtalte os af han legede med følle tidligere...
ergo ikke slukket .
ja han har sprunget de 90 men det er længe siden. her på det sidste er det dressur og hygge. sagde os hun nussede ham meget. ja da det var koldt var det mest nus. meeeen hun kom. man kan ikke tvinge folk til af ride. ....
ja det er ikke nok. men sagde os jeg ville tage den med hende... og ved du sagde du ville, men sys det lige skarpt nok det der.
jeg sys han ikke ser godt ud. men hun er ikke vant til af holde hest.
ja den anden har hov bylder og de ved det. men hun er på ferie sagde jeg også. og faderen er i kbh. nu var det mere en oplysning ikke kritik. og dette er hva jeg mener af du vender ting. havde ikke forventet af du lavede sådan her ?
dec 2012
jeg er så ked af det på Fikis vegne.. og hvis man ikke er vant til at holde hest, hvorfor skulle hun så ha ham? ja undskyld mig, det kan godt være at jeg holde rhest meget anderledes end andre..
men har man en hest, er man hos den mindst 5. dage i ugen.. det er ikke en traktor der står i boksen, det er kød og blod!
hun mistænker hesten for gigt, kan finde dette på SKRIFT! og der har endnu ikke været dyrlæge..
- Ja, vi tror lidt at fikki har gigt...
- hvorfor?
- Han har haft ondt i knæet igen...
øv.. du kan få back on track knæ/hase bandager.. de skulle gøre underværker..
vi har en i stalden som også har gigt.. og når hun har stået om natten med back on track, så forsvinder hævelserne..
- Det gør vi også på fikki
okaj.. det var godt.. men Kristines stald bandager dækker da ikke knæet?er det bagben eller forben?
Når nej... Vi låner mette's magneter
Det er bagben...
de dækker heller ikke knæet.. men hvis det hjælper er det jo helt fint..
- Det hjælper, så det er godt nok??
http://www.bot-shop.dk/hasbandage.html den der ville være super
-Ja??
-så det må du ønske dig i julegave.. men har du haft dyrlæge til at se på?
- Nej...??
- okaj.. det ville måske være en god ide, hvis det blir ved.. det kan være at ha skal ha en behandling jo..
ja så er man ifølge mig UEGNET til at ha hest.! har hesten ondt skal den i behandling..
21. december 2013 21:33
- hvordan går det med dig og fikki?
- Det går godt, han er blevet god til dressur??
dejligt.. hvad kan I?
- Han er blevet god til at gå til biddet!??
dejligt.. det er medina også ved at lære nu..
- Dejligt!?
- Her den anden dag sprang jeg 90cm og samme dag gik han til biddet helt af sig selv??
- Hvordan går det med jer???
dec 2012
her står det hele sort på hvidt.. kan også finde andre ting i min FB indbakke som fx at hun kun har 200kr til et vinterdækken til sin hest mv..
dec 2004
Så den stopper vi bare her.. Gigt kan du ikke behandle dig ud af udover glukosamin som han allerede får!!
dec 2012
jeg havde massør på hende, som sagde det var vrid, og det bare skulle ha tid.. jeg havde dyrlæge telefonisk indover.. inkl min veninde, som er uddannet også via facebook.. og de sagde BEGGE det bare skulle ha tid, og blev det ikke bedre, så skulle hun undersøges.. men vrid i hasen, TAGER tid.. det kunne ha taget 6mdr, men tog 3 uger..
kan jo kasten bolden tilbage Mette.. du løssprang din hest, 1 time efter han havde fået sko på første gang.. husker en hest med huller på maven og 3 tøser, der stod og lirkede hans sko af?
jeg siger ikke at jeg er fejlfri.. fordi jeg har da også lavet mit lort.. men jeg kunne absolut ikke drømme om at springe på en hest, jeg VIDSTE havde ondt i benene.. om jeg så kom til hesten HVER dag.. det er uansvarligt!
dec 2004
Ja han blev løssprunget da han fik sko på og ja han laver huller ( hudafskrabninger) når han løsspringe. Gør han både når han lige har fået sko og og selvom der er gået lang tid! Så kast den bare tilbage til mig det ok
dec 2007
koder skal klippes og øre
og så pynter det. den lange pels ryger til sommer og så bliver fikki smækker lækker igen
Blogger
Følger: 940 Følgere: 3055 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.758
Som 14 års er det lige så meget hendes ansvar, så dum kan hun ikke tillade sig at være i den alder.
Blogger
Alder er altså ikke en undskyldning for at en hest ser ussel ud. Nu kender jeg ikke hesten eller stedet, men hvis jeg skal gå ud fra det TS skriver, så sådan som hesten ser ud har intet med alder at gøre.
Men måske nogle vil vise billeder hvis det haves?
dec 2011
Følger: 95 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 93 Svar: 1.091
Og han går endda lyst drift.
apr 2011
Følger: 33 Følgere: 32 Heste: 4 Emner: 40 Svar: 154
Blogger
Igen, det er tilladt ikke at være direkte DUM i en alder af 14. Ligegyldigt hvems ansvar det er.
dec 2007
han er lang pelset og har lang man so what??
hans man er ordnet nu . han er glad og frisk. leger med en plag hver dag kommer på fold i mange timer . får mad som han skal og hø?
hvis det er mishandlet ved jeg det ikke. hans ben er bedre i takt med det er bedre i vejret. og af han får gluccosamin.
aug 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Svar: 47
Jeg må le !
Blogger
aug 2010
Følger: 27 Følgere: 27 Heste: 2 Svar: 47
feb 2011
Følger: 42 Følgere: 45 Heste: 2 Svar: 1.214
Sorry, ku' ik' lade være..
Blandet brok og gode ting..