{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.667 visninger | Oprettet:

Blandet brok og gode ting.. {{forumTopicSubject}}

Ja, jeg er sku ærlig talt dybt frustreret..
det har egentlig været en ret god dag, men ja.. har set/hørt nogle ting, som får mit hjerte til at bløde..

Var ude med nogle Aloe Vera produkter i den gamle stald jeg stod. mødte min tidl. bedste veninde. vi talte i 3½ time på godt og ondt.. og fik egentlig lukket en gammel "ting", men vi blir ikke veninder igen.. men vi fik talt nok, til at jeg kan få lagt "tingene" bag mig og komme videre.

Hun fortalte mig om min gamle part Fiki.. og sagde han var blevet stiv som et bræt.. tænkte aaaah.. overdriver du ikke lidt? spurgte om det var ok at jeg gik ud på folden og så ham.. og det var det..
Der stod et ØG! møg beskidt og ulækker hest.. hans øjne, var FULDSTÆNDIG slukket.. jeg kunne se igennem hans dækkener, hans rygmuskler var = 0! han var sunket HELT sammen..
Tøsen, der har købt ham har ikke engang sørget for at hendes hest har et vinterdækken.. "det gik jo i stykker" og hvad så? så køber man et nyt!!!!!!! så den her gamle mand på 19år, stod med et regn/fleece tæppe på.. som iøvrigt var FOR KORT! og han har ASTMA!.. han skal være varm.. snotten løb ud alle vegne..
Min veninde har sagt noget til hende.. og har lånt hende dækkener, men de er alle kommet retur "døde", da han har gået sammen med en legesyg hingst/dækken æder!

jeg var så ulykkelig og er det stadig.. hvordan kan man ha hest på den måde? hun regner med at man kan ride ham 4 dage om måneden og SPRINGE 90 cm, uden at han tager skade af det.. fordi det sys hun lige er sjovt.. åååh, mit stakkels lille barn.. smiley Er så ked af det på hans vegne..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Rengøring 750 kr.
  • Ophængning af 3 lamper 600 kr.
  • Rengøring 450 kr.
  • Elektriker 1.500 kr.
  • Fastgørelse håndvask m.v 2.200 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Blandet brok og gode ting..
  • #1   13. feb 2014 Ej.. smiley det lyde godt nok ikke godt smiley
    Kan du eller nogle fra stalden ikke tage en alvorlig snak med hende om hvordan man behandler sin hest?

• #2   13. feb 2014 det er blevet gjort, men pigen er 14 og tør ikke spørge mor og far og penge til nyt "tøj".. så skal du fucking ikke ha hest din lorte unge!

• #3   13. feb 2014 vis hun er 14 hedder det møg forældre og ikke unge!

• #4   13. feb 2014 Er helt enig med dig TS. Det er ikke i orden lige meget hvor gammel man er...

• #5   13. feb 2014 Kallie - Jemmen hvis hun slet ikke har spurgt forældrene endnu, og de intet ved, kan det vel ikke være deres skyld..?

• #6   13. feb 2014 Kailie, forældrene er ikke informeret om at hesten mangler noget..
    hun blev tilbudt en sadel til 3k hun måtte afbetale som lå perfekt på hendes hest. hun sys det er vigtigere at købe sko til 800kr end sadel og "tøj" :S

• #7   13. feb 2014 En 14 årig burde fandme have mere hjerne, og kunne tænke længere end det, FØJ!
    Det må have været hårdt at se på..

• #8   13. feb 2014 Hårdt det er slet ikke ordet.. smiley da jeg gik fra folden, stod han bare og kiggede på mig med sine smukke brune øjne og de sagde bare "du må ikke gå".. da vi stod og nussede på folden stod han og nappede i min jakke som han ALTID har gjort. Kristine sagde at jeg var/er den eneste han gør det med.. han lagde sin bløde mule på min kind og skulder..
    de andre heste ville også over at sige hej, men han JAGTEDE dem væk.. han ville ha mig for ham selv..

• #9   13. feb 2014 hesten er forældrenes ansvar ikke pigens

• #10   13. feb 2014 Men Kallie hvis de ikke ved noget?
    Hvis nu de spørger hvordan det går med hesten og pigen bare siger 'fint' så regner de nok også med at den var det fint.
    Jeg synes en af de voksne fra stalden burde ringe til forældrene og forklare om situationen med hesten.

• #11   13. feb 2014 Kailie, du kender jo ikke deres aftale.. kender hendes far.. og betingelse for at hun fik hest, var at hun red ham mindst 3 dage om ugen.. de smider 2000kr i opstaldning lige ud af vinduet og hesten blir mere og mere trist.. så er han bedre tjent aflivet..

Forældrene kommer ikke i stalden, så det er hendes PLIGT og ANSVAR at sige at hestens dækken er i stykker.. eller sadel er i stykker.. istedet for at bede om penge til nye sko eller tøj, for det har hun ikke problemer med..

• #13   13. feb 2014 GDT: pigens far vil blive underrettet.. det forlangte jeg at "min veninde" gjorde..
    Så satser på at inden for MEGET kort tid at, der kommer en løsning. ellers køber jeg fandme krikken! det der er han ik tjent med!

• #14   13. feb 2014 Jeg vil også mene, at det i bund og grund er forældrenes ansvar at sørge for, at hesten har det godt. Nogle 14-årige piger er ansvarsfulde end andre, desværre - kender selv et par stykker.. smiley
    Men jeg kan godt forstå du er ked af det, det ville jeg godt nok også selv være.. Har ondt af dig. Kan staldens ejer ikke informere pigens forældre?

• #15   13. feb 2014 Signe: de skal til det.. men problemet ligger lidt i at staldejer arbejder for pigens far.. så det kan jo give nogle kurre på tråden..

• #16   13. feb 2014 Rebecca: Det er meget forskelligt fra person til person. Jeg kender mange 14-årige der er ansvarlige nok til at have deres egen hest. Jeg fik selv min hest, da jeg var 13 år, og jeg har ALTID passet og plejet hende. Jeg var også meget ansvarsfuld som 13-årig, og jeg kender mange 13-årige, der er mere ansvarlige end hesteejere på 15. Det kommer an på personen. Hvis man som forældre givet ens datter lov til at få hest (eller andre dyr for den sags skyld), så ligger ansvaret for at hesten plejes og passes i bund og grund på forældrenes skuldre. smiley

• #17   13. feb 2014 Missen: Ja, det kan jeg godt se så. Det er bare ærgerligt, at det skal være grunden til, at der går så lang tid før det bliver handlet, når det kun går ud over hesten.. Måske kan en anden voksen opstalder lokkes til at tale med forældrene?

• #18   13. feb 2014 Signe: der er ik andre.. -.-

• #19   13. feb 2014 men ved at han har dækkenerne nu.. for jeg skyndte mig at hente 2 - et på 400g og et regn m. fleece..

• #20   13. feb 2014 Hmm.. Jeg kan godt forstå gårdejeren problem omkring det med arbejdet, men hun bør stadig gå til forældrene. Det er hestens ve og vel, vi taler om. smiley
    Og med det med dæknerne, så synes jeg godt nok, det er sødt af dig. Så kan du sove med god samvittighed i nat, for du har gjort, hvad du kan. Nu kan du bare håbe på, at hesten får dækken på, og at forældrene bliver underrettet som lovet.

• #22   13. feb 2014 Signe: dækkenet kom på da han kom ind.. smiley fik en venlig besked på FB fra min veninde.. smiley og det passede helt perfekt.. smiley så ved at han har det varmt og godt nu.. smiley men det ændrer ikke på hans muskulatur.. :S

• #23   13. feb 2014 Hvor dejligt! Så må vi bare håbe, at dækkenet holder, så han ikke kommer til at stå uden igen! smiley Og det ændre selvfølgelig ikke på hans muskulatur, men hvis pigens forældre får at vide, hvordan hun holder hest, så kan det være, at det måske ændre sig. Synes bare, at man som 14-årig og hesteejer bør kunne tænke lidt mere selvstændigt, men desværre findes der stakkels sjæle, der ikke aner en dyt om at være ansvarlig og selvstændig smiley

• #24   13. feb 2014 Kan huske da jeg var de 13 - 14 år og havde part, som jeg selv skulle passe osv som var det min egen, så var min mor næsten altid med i stalden. For det meste snakkede hun med de andre voksne eller hyggede med de andre heste, så jeg ikke mærkede noget til hende...
    men ved da at når jeg red,så kiggede hun lige en gang imellem efter om jeg mugede boksen og at udstyret var i orden og at jeg lagde det ordentlig på plads og ikke bare smed med det (som jeg aldrig kunne drømme om at gøre) ... jeg ved at jeg var lidt irriteret over det dengang, men nu er jeg glad for at hun gjorde det smiley

• #25   14. feb 2014 DU kender også hendes Far.. Hvad med så at kontakte HAM i stedet for at kontakte pigen og give hende ordre på hvordan hun skal passe sin hest? Fikki er langpelset og behøver IKKE 400 gram, dette vil få ham til at stå og svede og så blive kold.. Så lad være med at hidse dig op.
    Ja han er blevet gammel og stiv. Men han er 19år og ikke en hest der er blevet sparret i hans liv.
    Han bliver passet med div. ting til hans led og pigen holder af sin hest. Uanset hvad du siger eller ej. Han bliver passet med smed og dyrlæge. Ja han har ingen muskler, men er der så mange andre der heller ikke har.
    Du kører det op som om hesten bliver mishandlet. Det gør han absolut IKKE.
    Han både vrinsker og spiller fjollet over for hopperne.

Ja pigen er i en fase pt hvor der er mange andre vigtige ting.. Men så er det satme da godt det ikke er en unghest hun har, men en ældre hest der har godt af at gå på pension.. Når hun er i stalden bruger hun hellere timer på at nusse om ham og tulle rundt end dicideret at ride.. Hvilket er lige hvad han har brug for..

• #27   14. feb 2014 Pipfuglen: Jeg giver dig ret. Jeg er opstaldet sammen med omtalte hest og han vrinsker dagligt, af glæde, når vi kommer i stalden og min hingst bliver trukket frem og tilbage. Det ville en "slukket" hest ikke gøre..
    Men direkte at skrive til en 14årig pige at hun skal få en part eller aflive sin hest er f****** ikke ok..

• #29   14. feb 2014 Hvis hesten er så pisse glad, hvorfor siger en anden også at han ikke er?
    Hvorfor har hun så dårlig samvittighed over for hesten.. og udtalte igår at det var ikke såen det skulle ha været gået i det hun solgte ham til hende..
    deres anden hest går med hovbylder... hvem sætter dens ben i vand to gange dagligt, fordi andre ikke gider?
    jeg fik temmelig mange ting af vide igår.. talte trods alt med Kristine i 3½ time..
    og at ride sin hest 1 gange pr uge og så springe den og regne med at den kan holde til det.. eller ride hårdt i et lille ridehus og lade ham stå i en uge.. det kan INGEN holde til.. hverken mennesker eller dyr..

siger ikke hesten blir mishandlet. siger den blir misvedligeholdt.. den får sin mad og kommer på fold HVER dag.. det er ganske vist.

og mht til hold af MIN hest.. ja.. den blir nusset HVER dag og redet mindst hver anden.. (ung hest) hun får smed og dyrlæge på klokketslæt.. jamen, jeg er da en forfærdelig og DÅRLIG heste ejer!

• #30   14. feb 2014 og muligt at hun bruger timer i stalden.. men så skal hun så også droppe AL spring og hård ridning og KUN skridte på ham.. og jeg fik af vide at hun gerne tog tempo spring på ham på 90cm.. det er ikke at sætte en hest på pension..

• #31   14. feb 2014 Men er ikke dig der skal blande dig. Du er ikke længere en del af stedet eller hesten for den sags skyld. Den HAR du lagt fra dig, du sagde selv du ikke gad betale prisen den gang du kunne have købt ham. Bad luck.. Var DIT valg..

Kristine hører ham også vrinske og siger selv han går og leger hingst efter han er kommet ind til hopperne, hvad hun ellers siger til dig vil jeg ikke stå til regnskab for.. Jeg ser dagligt en glad og tilfreds ældre hest der har sine alderdomsproblemer, men han kan heller ikke holde til ridning 4 gange i ugen. Så går han da først i stykker.. Ja han skal ikke rides hårdt eller springe en gang om ugen, men er heller ikke det jeg ser hende gøre når hun er der..

• #32   14. feb 2014 dagligt? du er der ikke dagligt.. smiley
    du har knapt været i stalden siden december? så pak dit bull shit..

• #33   14. feb 2014 Øhhh jo har jeg været det sidste stykke tid hvor Kristine ikke har været der. Så stop Britt.. Der sker nogle ting pt der gør jeg kommer uden for "normal" tid, hvilket i øvrigt ikke rager dig.. Summersummarum er at jeg kommer fast i stalden gør du IKKE...
    Jeg stod desuden med ponyen da den havde smed, hun HAR haft to hovbylder man skal være obs på.. Smeden mente ikke de var der mere. Men at hoven skulle hele op!!!

Men din næste tråd skal måske omhandle mig og min åhh så udmagret hest! smiley

Styr dit pis og endnu en gang få styr på dit eget liv!

• #34   14. feb 2014 nu er det sådan af jeg kan se du har taget det værre en det er.
    hesten er gammel og stiv benet .
    ja pige barn kommer ikke så tit. Meen har kontakt med faderen hvilket jeg os sagde.

ja han stod med kort dækken med fleece og fleecetæppe under. men lang pelset var han os. og klippe ham er dumt nu.. !!

ja han så træt ud og ked men udtalte os af han legede med følle tidligere...
    ergo ikke slukket .

ja han har sprunget de 90 men det er længe siden. her på det sidste er det dressur og hygge. sagde os hun nussede ham meget. ja da det var koldt var det mest nus. meeeen hun kom. man kan ikke tvinge folk til af ride. ....

ja det er ikke nok. men sagde os jeg ville tage den med hende... og ved du sagde du ville, men sys det lige skarpt nok det der.

jeg sys han ikke ser godt ud. men hun er ikke vant til af holde hest.

ja den anden har hov bylder og de ved det. men hun er på ferie sagde jeg også. og faderen er i kbh. nu var det mere en oplysning ikke kritik. og dette er hva jeg mener af du vender ting. havde ikke forventet af du lavede sådan her ?

• #35   14. feb 2014 i oktober måned ved jeg at han sprang 90cm, for jeg var der.. det er "kun" 3-4 måneder siden.. jeg har set videoer på face.. fra december...

jeg er så ked af det på Fikis vegne.. og hvis man ikke er vant til at holde hest, hvorfor skulle hun så ha ham? ja undskyld mig, det kan godt være at jeg holde rhest meget anderledes end andre..
    men har man en hest, er man hos den mindst 5. dage i ugen.. det er ikke en traktor der står i boksen, det er kød og blod!

hun mistænker hesten for gigt, kan finde dette på SKRIFT! og der har endnu ikke været dyrlæge..

- Ja, vi tror lidt at fikki har gigt...

- hvorfor?

- Han har haft ondt i knæet igen...
    øv.. du kan få back on track knæ/hase bandager.. de skulle gøre underværker..
    vi har en i stalden som også har gigt.. og når hun har stået om natten med back on track, så forsvinder hævelserne..

- Det gør vi også på fikki
    okaj.. det var godt.. men Kristines stald bandager dækker da ikke knæet?er det bagben eller forben?

Når nej... Vi låner mette's magneter
    Det er bagben...
    de dækker heller ikke knæet.. men hvis det hjælper er det jo helt fint..

- Det hjælper, så det er godt nok??
    http://www.bot-shop.dk/hasbandage.html den der ville være super

-Ja??

-så det må du ønske dig i julegave.. men har du haft dyrlæge til at se på?

- Nej...??
    - okaj.. det ville måske være en god ide, hvis det blir ved.. det kan være at ha skal ha en behandling jo..

ja så er man ifølge mig UEGNET til at ha hest.! har hesten ondt skal den i behandling..

21. december 2013 21:33
    - hvordan går det med dig og fikki?

- Det går godt, han er blevet god til dressur??
    dejligt.. hvad kan I?

- Han er blevet god til at gå til biddet!??
    dejligt.. det er medina også ved at lære nu..

- Dejligt!?

- Her den anden dag sprang jeg 90cm og samme dag gik han til biddet helt af sig selv??

- Hvordan går det med jer???

• #36   14. feb 2014 I got nothing more to say!

her står det hele sort på hvidt.. kan også finde andre ting i min FB indbakke som fx at hun kun har 200kr til et vinterdækken til sin hest mv..

• #37   14. feb 2014 Ja og?? Der kom hun der altså også mere.. Og flet lige næbbet mht til at tilkalde dyrlæge unge dame.. Hvad med da din egen havde været en tur i tønderne og gik halt i over 14 dage?? Der var heller ikke dyrlæge og to dage efter hun var blevet rentgående løssprang du hende 115cm!!

Så den stopper vi bare her.. Gigt kan du ikke behandle dig ud af udover glukosamin som han allerede får!!

• #38   14. feb 2014 Kristine sagde at dyrlæge ikke var nødvendig.. og det stolede jeg så på.. hun var ikke varm eller hævet efter 24 timer, men var bare ikke rengående..
    jeg havde massør på hende, som sagde det var vrid, og det bare skulle ha tid.. jeg havde dyrlæge telefonisk indover.. inkl min veninde, som er uddannet også via facebook.. og de sagde BEGGE det bare skulle ha tid, og blev det ikke bedre, så skulle hun undersøges.. men vrid i hasen, TAGER tid.. det kunne ha taget 6mdr, men tog 3 uger..

kan jo kasten bolden tilbage Mette.. du løssprang din hest, 1 time efter han havde fået sko på første gang.. husker en hest med huller på maven og 3 tøser, der stod og lirkede hans sko af?

jeg siger ikke at jeg er fejlfri.. fordi jeg har da også lavet mit lort.. men jeg kunne absolut ikke drømme om at springe på en hest, jeg VIDSTE havde ondt i benene.. om jeg så kom til hesten HVER dag.. det er uansvarligt!

• #40   14. feb 2014 Nej men du kan så finde på så meget andet og sorry men den massør giver jeg ikke for fem flade øre for. Hun opdagede ikke engang en ret væsentlig ting ved min hest.
    Ja han blev løssprunget da han fik sko på og ja han laver huller ( hudafskrabninger) når han løsspringe. Gør han både når han lige har fået sko og og selvom der er gået lang tid! Så kast den bare tilbage til mig det ok smiley

• #41   15. feb 2014 nu med han ikke ser godt ud. menes han er 19år. pt er han lang pelset og lang manet. men på mandag fikser vi man smiley og skal hygge os i stalden smiley
    koder skal klippes og øre smiley

og så pynter det. den lange pels ryger til sommer og så bliver fikki smækker lækker igen smiley

• #42   18. feb 2014 Kailie
    Som 14 års er det lige så meget hendes ansvar, så dum kan hun ikke tillade sig at være i den alder.

• #43   18. feb 2014 Kristine

Alder er altså ikke en undskyldning for at en hest ser ussel ud. Nu kender jeg ikke hesten eller stedet, men hvis jeg skal gå ud fra det TS skriver, så sådan som hesten ser ud har intet med alder at gøre.

Men måske nogle vil vise billeder hvis det haves?

• #44   19. feb 2014 Er jeg så mishandler?.. Min hest går ikke med vinterdækken..:)
    Og han går endda lyst drift.

• #45   20. feb 2014 Det er IKKE pigens ansvar! Hun er under 18 år og der er derfor IKKE hendes hest. Hvis forældrene ikke ved det er det DERES ansvar at holde øje med deres hest! Bum

• #46   20. feb 2014 Kathinka

Igen, det er tilladt ikke at være direkte DUM i en alder af 14. Ligegyldigt hvems ansvar det er.

• #47   27. feb 2014 day dreamer hesten ser ikke mishandlet ud... på nogen måde......

han er lang pelset og har lang man so what??
    hans man er ordnet nu . han er glad og frisk. leger med en plag hver dag kommer på fold i mange timer . får mad som han skal og hø?

hvis det er mishandlet ved jeg det ikke. hans ben er bedre i takt med det er bedre i vejret. og af han får gluccosamin.

• #48   6. mar 2014 Hele den her tråd er dybt latterlig ! I er sgu voksne mennesker . Man ligger sgu ikke alt ud på nettet og lige pludselig køre der en intern krig i tråden . Også fra voksne mennesker ! Det her er bare heste verdenen om igen ! Gå op i andre ting end andre og Hestegalleri ....

Jeg må le !

• #49   6. mar 2014 Det er jo påstand mod påstand her Kristine. Man kan ikke tro på nogen af jer som udestående smiley

• #50   6. mar 2014 Lige præcis . Det virker ærlig talt meget pubertets agtigt det her . Gå op i lidt andre ting , og hvis der er noget det undre jer så tag det på en pæn måde i stedet for det her bitcheri. I stedet for at bruge sin gode tid på alt mulig mudderkastning og pjat smiley få lidt indhold og fokuser lidt positivt i stedet smiley

• #51   6. mar 2014 And i'm just over here like : smiley

Sorry, ku' ik' lade være..

Kommentér på:
Blandet brok og gode ting..

Annonce