{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
6.195 visninger | Oprettet:

Er det egentlig lovligt? {{forumTopicSubject}}

Hej

Nogen der ved om det egentlig er lovligt, at have en strømpistol som privat person? Man må jo ikke have peberspray på sig, så det helt sikkert heller ikke lovligt at have en strømpistol på sig. Men er det lovligt bare at være i besidelse af en? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det egentlig lovligt?
  • #3   12. feb 2014 Jeg må ærligt inderømme at jeg ikke ved det.

men jeg tror det ikke, hvis man ikke må have peberspray må det fa heller ikke være lovligt at have strømpistiol

• #4   12. feb 2014 Zoey - Jeg vidste bare ikke om det er lovligt eller ulovligt at have en hjemme.

• #6   12. feb 2014 Restriktioner og forhold der er gode at kende:
    •Kasteknive, kastestjerner, butterflyknive der kan åbnes hurtigt med en hånd, knive som oprindeligt er produceret til hurtig betjening med een hånd, springknive, faldknive og lignende knive er forbudt.
    •Knive der bæres i en snørre/kæde om halsen (neck-knifes), - samt knive i skulderhylster er forbudt.
    •Co2-drevne "luftvåben" der affyrer paintballs af gelatine eller gummi og hardballkugler er nu reguleret så de kan sælges på lige fod med almindelige luftvåben, - DVS at visse typer Kulsyredrevne Co2-våben nu er UDEN tilladelse.

•Co2-drevne "metalhaglvåben" kræver en våbentilladelse. (Co2-patroner er dog fortsat lovlige, - bedste type med siliconeolie; importeres og forhandles af Arms Gallery, intet alderskrav).

•Tåregas og andre sprayflasker der virker irriterende er forbudt.
    •Strømpistoler (Zappere) er forbudt
    •Slagvåben er forbudt.
    •Armsbrøste og slangebøsser kræver en våbentilladelse.
    •Kombinerede signal- og gasvåben (Knald og gasvåben, samt ammunition), kræver våbentilladelse.
    •Gaspatroner til knald- og gasvåben er forbudt.
    •Natsigtemidler, lasersigter og lyddæmpere til skydevåben, kræver; våbentilladelse.
    •Magasiner til våben kræver en tilladelse.

• #7   12. feb 2014 Nej - og det kan give en straf på op til 2 år smiley Se evt. § 15
    https://www.retsinformation.dk/Forms/R0710.aspx?id=127786

• #8   12. feb 2014 Kan fortælle dig du får en bøde på 10,000 kr for at have en strømpistol.. Og de er ikke lovlige i Danmark

• #9   12. feb 2014 Tak for de brugbare svar! smiley

Kommentér på:
Er det egentlig lovligt?

Annonce