{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
10.605 visninger | Oprettet:

Højtalere/anlæg til bilen for dummies! {{forumTopicSubject}}

Hej HG! smiley
Nu ved jeg godt det ikke er bilgalleri... men har ikke lyst til at oprette et indlæg derinde og gøre mig selv total til grin, fordi jeg er så blank når det gælder biler.... smiley

sagen er den, at jeg snart får min første bil! det er en bil vi har leaset i forvejen, og jeg har kørt i den siden jeg fik kørekort (for to år siden).. men nu har vi fået tilbuddet om at købe den, og det har jeg besluttet at jeg gerne vil smiley

MEN - så vil jeg sgu gerne have noget ordentligt lyd i den!
men jeg er BLANK mht sådan noget - hvordan får jeg lige sådan nyt "anlæg" eller hvad søren det nu hedder i den? og får det til at virke?

hvad skal jeg købe? hvordan skal jeg gøre? smiley
er der ikke nogle bilkyndige herinde, som kan hjælpe en bilidiot i nød? smiley hihi

Smart biludstyr
bilnyheder.dk fortæller dig hvilket udstyr der lige nu trender i bilbranchen. Du kan bl.a. læse om lommelygte til cigarettænderen, bakkamera til bakspejlet og forrude bilkamera. Læs om alt det nyeste udstyr, som du måske ikke ved at du mangler?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Højtalere/anlæg til bilen for dummies!
  • #1   5. feb 2014 og det er btw en renault twingo, hvis det er til nogen hjælp!

• #2   5. feb 2014 da jeg skulle have anlæg i den bil jeg havde, gik jeg bare i Thansen og sagde jeg gerne ville have et komplet anlæg til bilen, så fandt de det hele til mig, og så satte den daværende det så i for mig

• #3   5. feb 2014 jeg fik nogle drenge venner til at lave det, for en mekaniker tror jeg næppe ville lave det smiley
    Og det er svært at lave syntes jeg hvis du har Bas og det hele, jeg ville ikke selv gøre det.

• #4   5. feb 2014 lullermus: men det er netop bassen der er problemet... synes den er mega fesen, og så bliver det lidt øv at høre musik! smiley

dolly: hmm okay, det kunne være jeg bare skulle overveje det så! smiley

• #5   5. feb 2014 Du trækker et kabel fra plus polen på batteriet, ind gennem kabinen, og videre om i bagagerummet, husk at sætte en sikring imellem.
    I bagagerummet finder du et sted at trække stel fra, som sjovt nok er et kabel fra stellet på bilen, altså karosseriet, og de to kabler føre du så hen til din forstærker.
    Du tager derefter et højtaler kabel og sætter i bassen og i forstærkeren, så de har forbindelse.
    Nu har din forstærker så strøm, og derved også bassen.
    For så at få lyden fra din radio om til bassen skal du have et phono kabel, gerne inklusiv remote i.
    Det phono kabel skal så sættes i bag i radioen samt at remote kablet.
    Phono og remote føre du så om til forstærkeren og sætter til i den. Wupti! Så er der lyd! smiley

• #6   5. feb 2014 Husk at alle kabler og forstærker skal være forsvarligt sat hen og gerne spændt fast. Kablerne plejer man at skjule under fod listerne inde i bilen smiley

• #7   5. feb 2014 puha, det lyder indviklet... men tak for svaret! smiley må se om det er noget jeg kan finde ud af... på et eller andet tidspunkt! smiley

• #8   5. feb 2014 men spøger i en bil forretning hvor de sælger sådan noget, for der er også meget med at hvis din forstærker kun er 600 W så skal du have en lille bas, tror min er 760 W og den er super smiley
    Men kan anbefale Alpine, blaupunkt & rainbow Dem har jeg hørt og lyder super godt især rainbow smiley
    Jeg har alpine højtaler og Blaupunkt subwoofer og forstærker, gav 1000 kr for det brugt og så 800 kr på ledninger i butik smiley det var ret dyr..

• #9   5. feb 2014 av... smiley

jeg må hellere hive min far med ud i sådan en butik.. tror ikke det er noget jeg tør begive mig ud i selv, for det lyder ikke som om det er bare sådan lige til smiley

• #10   5. feb 2014 Hehe så skulle du have set mig da jeg skulle købe det smiley 3 drenge med og lille blonde mig som kunne spurgte om dumme ting smiley hehe

• #11   5. feb 2014 Nu har jeg selv jbl, men ved at alpine, og rainbow også er rigtig gode, har så ikke hørt så positivt om blaupunkt, men det kommer igen også på hvad du kræver af dit anlæg i bilen.
    Det jeg havde i min tidligere bil var jo til konkurrence brug og det var to 10" jbl, som yder 400 rms watt stykket.
    Det er rigtigt hvad lullermus skriver angående watt, men når du skriver 600, 800 og 1200 watt kan jeg regne ud at det er peak watt, og dem skal du ikke gå efter, du skal altid gå efter det der hedder rms watt, da de fortæller hvad din enhed egentlig yder. smiley

Så husk på at spørge om rms effekt både på forstærker og på enhederne.
    Man plejer at have en forstærker med flere rms watt end hvad enheden er på, så man kan få det maksimale ud af sit køb smiley
    Plus man kan brænde hele skidtet af hvis der er for lidt eller for meget watt på forstærkeren. smiley (vi snakker altså også en rimelig stor forskel så, hvis det skulle ske)

• #12   5. feb 2014 Okay - rigtig mange gange tak for svarene, begge to! smiley
    jeg forventer ikke så vildt meget af det, bare at jeg får lidt mere bas på det hele, hehe smiley

• #13   5. feb 2014 Så kan jeg foreslå:
    Jbl 12 eller 10 tommer bas og en xzound madness forstærker, helst den der kun er 1 kanals, da den beregnet til en bas enhed, plus du er sikret hvis du vælger at opgradere bassen på et tidspunkt smiley
    - Det hele kan ses på thansens hjemmeside smiley

• #14   5. feb 2014 det prøver jeg at kigge på!
    tak! smiley

• #15   5. feb 2014 De konkurrence biler der er med anlæg lyder også bare Bad ass hehe smiley og koster nok også kassen

• #16   6. feb 2014 Så lidt, du er velkommen til at skrive hvis der skulle være andet angående det smiley
    - Det er mega badass! Min kammerat fik flækket sin forrude pga. Bassen smiley og ved min kunne man.ikke snakke sammen eller høre hvad man selv tænkte smiley
    Min anden kammerat har så et anlæg der virkelig sparker røv!! Undskyld ordvalget men.det er den milde måde at skrive det på smiley han kan holde 10 meter fra dig.og du kan stadig mærke det i jorden og have svært ved at snakke sammen smiley
    Så er det badass!

• #17   6. feb 2014 Mit kostede omkring 15000 i alt..... smiley så ja det er meeeega dyrt!

• #18   6. feb 2014 så kort sagt har i alle sammen nogle ordentlige drengerøvsbiler! smiley hahah

• #19   6. feb 2014 og tak for tilbuddet! det kan være jeg skriver, hvis der er noget jeg kommer i tvivl om lige pludselig smiley

• #20   6. feb 2014 Har skiftet min fine passat ud men den på mit billede, så har ikke det vildeste anlæg i mere, savner godt nok den anden bil med alt det plads og store anlæg ( har det stående, men bilen er for lille ): ) men ja ellers kan man vist godt sige det smiley

• #21   6. feb 2014 haha ja ok - HAVDE* så! smiley
    men det er da en fin en du har skiftet den ud med i det mindste smiley

• #22   6. feb 2014 Er heller ikke helt utilfreds, men jeg skal helt klart have en større bil igen næste gang smiley
    4x4 for at prøve det smiley

• #23   6. feb 2014 Puha, det lyder dyrt! smiley

• #24   6. feb 2014 Det er hvad man gør det til, hvis man kan lave en del selv på bilerne kan du faktik få rigtig gode tilbud tit! smiley

• #25   6. feb 2014 mjaa, det er selvfølgelig rigtigt.... det er praktisk at være god til det med biler, haha smiley
    men tænker også mht brændstof og forsikring - er en 4x4 så ikke nooooget dyrere, eller er det bare mig der er helt væk? smiley

• #26   6. feb 2014 Jo den er skam en del dyrere end den jeg har nu, men den er også rigtig sjov! Og regner med at jeg får læreplads igen inden længe også er det ikke noget problem længere smiley

• #27   6. feb 2014 ja okay, det kan jeg godt se.. så er det jo intet problem! smiley

• #28   6. feb 2014 Præcis! smiley
    Men som sagt, har du andre problemer, spørgsmål, eller hvis du bare keder dig kan du bare skrive smiley
    Nu ved jeg ikke hvor tit jeg er på herinde da den her bruger mest blev lavet for bare at følge med i alle de sjove og til tider mærkelige emner på HG smiley
    Kender selvfølgelig godt til heste, min mor har haft hest hele mit liv, så jeg kan selvfølgelig også ride (y) godt nok ikke perfekt, men skridt trav og galop kan jeg da smiley

• #29   6. feb 2014 jo tak, det vil jeg huske smiley

mærkelige emner er her nok af ja smiley her keder man sig aldrig smiley
    og cool nok, haha!

• #30   6. feb 2014 Men skriver vist også bare lige nu for at skrive, keder mig ekstremt meget! Og kan ikke sove smiley hmm. Men vil ikke holde dig vågen mere ihvertfald, min søvnløshed skal jo ikke gå ud over dig smiley

• #31   6. feb 2014 Haha jamen det gør skam ingenting! smiley
    burde sove, men er simpelthen ikke træt.... det er skidt smiley

• #32   6. feb 2014 Og det er nemlig skidt! Nu skal jeg heldigvis ikke heeeelt vildt tidligt op, men det smadre bare ens døgnrytme helt vildt! smiley
    ( du har selv indirekte skrevet at jeg bare kunne fortsætte så du er selv ude om at du ikke slipper for mig endnu :p)

• #33   6. feb 2014 hahaha! smiley
    jamen jeg skal såmen heller ikke tidligt op .. skal ud og hente min veninde 13.30 fra skole, og intet inden det - så mon ikke liiiige det går? smiley

• #34   6. feb 2014 Så skal du ihvertfald ikke klage! Udover at der måske mangler lidt lyd i bilen? smiley

- Det blev godt nok hurtigt et off off topic det her smiley

• #35   6. feb 2014 Hahaha, det må man sige! smiley ups, men sådan kan det jo gå! smiley

Men jeg må sgu nok hellere komme i seng nu.. Er begyndt at sidde og kigge alle mine gamle videoer igennem, så keder man sig for meget.. smiley

Så godnat - sov godt, når du engang når så langt! smiley

• #36   6. feb 2014 Haha, jo tak og i lige måde smiley

• #38   6. feb 2014 Gå ned i en carsound butik, og hør dem hvad de har. Du skal nok vide hvor mange penge du vil lægge i et anlæg til bilen inden du går derned, så de ikke tilbyder dig det dyreste af det dyreste (;
    Jeg har selv Alpine radio i min bil med højttalere fra Rainbow. Jeg er Super glad for det, og personligt syntes jeg at Alpine og Rainbow er noget af det bedst du kan købe til rimelige penge (: - og så er designet flot!
    Carsound tager 500kr i timen for at sætte anlæg i for dig, det bare så du er forberedt, hvis du ikke kender nogle der kan gøre det billigere. Til gengæld er de super dygtige (: ..
    Jeg har ikke engang forstærker eller noget i. Jeg har kun radio og diskanter i lige nu, og det spiller faktisk super godt. Kunne nu godt tænke mig resten af sættet til bilen, men hvis man ikke har alle pengene på en gang, så kan man købe lidt ad anlægget ad gangen q; og mit er jeg absolut ikke utilfreds med. så være ikke bare for, hvis du ikke lige har råd til forstærker for eksempel, for så længe du køber lidt kvalitet, så er det intet problem q:

• Marcus N
    Marcus N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #39   20. jul 2014 Jeg googlede efter noget helt andet og endte her!!! jeg kunne jo lige oprette og svare trods alt smiley

Nå, gammelt emne godt nok, men isåfald du stadig ikke har fået mod på det har jeg billeder fra da jeg lavede anlæg i min egen Renault twingo

http://www.bilgalleri.dk/fotoalbum/bilstereoprojekter/127705-opsaetning_af_anlaeg_i_renault_twingo_2014

alt er skiftet ud og jeg har sammenlagt brugt snart 4,000kr.

Jeg kan sige, som du kan se på billederne, ALT skal splittes ad ideni, og det er ikek sjovt med sådan en ny bil, det gør squ ondt at rive paneler og beklædninger af smiley

Men mit resultat blev følgene, og så er dørhøjtaler og passager højtaler også skiftet ud smiley

profilbillede
  • #40   20. jul 2014 Føj, det ser indviklet ud! smiley
    Men tak for det - det er ihvertfald god hjælp smiley

• Marcus N
    Marcus N Tilmeldt:
    jul 2014

Følger: 1 Svar: 2
    #41   20. jul 2014 Det er også halv indviklet, jeg har aldrig rodet med sådan noget før men formåede da at få det til at spille.

Har brugt et par weekender hvor det kun stod på at lave det skidt smiley men det har jeg ikke noget imod, jeg synes det spændende nok at lave sådan noget, lidt en hobby som jo høre med til at elske mekanik smiley

• #42   21. jul 2014 Det kunne jeg forestille mig! smiley
    Men puha, jeg ved ikke helt om det er noget jeg tør rode mig ud i … nu må vi se, jeg har i hvert fald ikke fået gjort noget ved det endnu.. smiley

Kommentér på:
Højtalere/anlæg til bilen for dummies!

Annonce