{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.140 visninger | Oprettet:

Anonyme Mig
Anonyme Mig
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2

Sove med kæreste? {{forumTopicSubject}}

Hej HG!

Jeg er 14, går i 8 og må ikke sove med min kæreste.
I skolen synes de det er meget underligt og jeg bliver nærmest "Set ned på" når vi snakker om at sove med drenge..

Min kæreste og jeg har været sammen i 11 måneder, og har før sovet sammen, dog kun til fester eller filmaftener. Vi har sovet alene til en filmaften, fordi de andre synes det var synd vi ikke kan sove sammen ellers.. Min mor ved det godt..

Problemet ligger i, at min mor ikke vil lade mig sove med ham, på trods af at hun kender ham og jeg har kendt ham siden altid, hvorfor kan jeg ikke svare på..
Jeg har før prøvet at snakke med hende om det, men hun er altid bare blevet sur på mig og sagt "fordi det synes jeg ikke."

Jeg vil virkelig gerne overtale hende til at vi sagtens kan sove sammen uden der sker noget... Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det uden hun bliver sur på mig..?

Min kæreste og jeg er tit sammen, både her og hos ham..
Min mor siger ingenting til hvis jeg spørger hvad der er galt i at sove med ham. Mine to bedste veninder sover med deres drengevenner osv..

Hjælp mig til hvordan jeg kan overtale hende, og meget gerne uden at hun bliver sur på mig..

Jeg tror måske der ligger en længere historie bag, hvis du gerne vil hjælpe mig gennem det her, så vil jeg gerne skrive den til dig hvis du ved du kan hjælpe og har erfaringer med det.. :|

Knus anonyme mig.. smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sove med kæreste?
  • #1   3. feb 2014
    Hvis hun er bange for i knalder, så informer hende om - at det altså sagtens kan ske en del andre steder end i sengen og om natten.

• #2   3. feb 2014 I en alder af 16, var min mor stadig nervøs når jeg skulle sove sammen med min kæreste første gang, for det er jo nok en mors frygt at der sker noget, at man gør noget dumt, som man senere vil fortryde smiley

Kort skrevet smiley

• Anonyme Mig
    Anonyme Mig Tilmeldt:
    feb 2014

#3   3. feb 2014 Haha Krikken, ja det ku være jeg skulle prøve det..
    Men hun har faktisk aldrig snakket med mig om sådan noget...

• #4   3. feb 2014 Altså jeg kan måske godt forstå din mor, eftersom du "kun" er 14 og ikke 15. Du må jo reelt set ikke have sex før du fylder 15, men du kan vel fortælle din mor, at det er normalt, at man sover med sin kæreste. Og at I har kendt hinanden i lang tid.
    Og hvis det handler om, at hun er bange for, at I har sex, så er det vel sådan lidt... altså, sex e jo faktisk ret vigtigt. Det er en stor del af et forhold, og langt de fleste, der har et forhold, har også sex. smiley

• #5   3. feb 2014 Min mor har samme holdning trods jeg går i 9. klasse og er 16 til oktober.
    Jeg har bare valgt at acceptere det, da det ikke er til diskussion overhovedet uanset hvad jeg har sagt til hende. smiley

• Anonyme Mig
    Anonyme Mig Tilmeldt:
    feb 2014

#6   3. feb 2014 Vil faktisk lige skyde ind med, at vi ikke har haft sex, og vi begge er jomfru... smiley

• #8   3. feb 2014 Hmm, må egentlig indrømme at jeg mener din mor tager en fin beslutning i at du ikke må sove med din kæreste. Hvis hun lader jer sove sammen kan det lidt virke som en accept af at I har sex som mindreårig. Jeg er godt klar over at sex sagtens kan foregå alligevel, men forstå mig ret.

Så længe det er ok til fester og filmaftener og sådan så synes jeg egentlig bare du skal lade være med at presse din mor og så tage det op igen når du fylder 15.

Ellers så prøv det de andre siger, pas dog på med "det må de andre" det kommer meget nemt og hurtigt til at virke meget barnligt - og det virkede i hvert tilfælde aldrig for mig

• #9   3. feb 2014 Hehe min far sys sådan noget er så sjovt.. Som han siger hvis ungerne vil knalde så er de squ ligeglad om det nat eller ej.. Så hvad få dog forældre til og tro deres børn så ikke knalder bare fordi de ikke sover sammen..
    Og giver ham helt ret..

Så du må bare mande dig op og sige til din mor at hvis grunden til i ikke må sove sammen er fordi hun er bange for i laver noget så det en ret dårlig grund for hvis i virkelig ville lave noget behøvede i ikke gøre det om natten..

Derud over siger hun det ikke er derfor så må du bede hende om en grund.. Hvis hun mener du skal overholde dette må hun give dig en ordenlig grund til det.. Ellers holder den ikke

• #10   3. feb 2014 Hm.. Jo, jeg kender til det. Rigtig godt.. Smider lige en PB, vil ikke lige ligge historien ud her! smiley

• #11   3. feb 2014 det giver altid bagslag at være overbeskyttende. Tag diskussionen og få det ud af verden og sæt hende på plads hvis det bare er sex hun frygter at se i øjnene og at du er på vej til at vokse op

• #12   3. feb 2014 Prøv at sæt dig ned og snak med din mor om sex osv. smiley Beskyttelse og alt det. smiley
    Jeg ville da også være død nervøs for om min datter (har ingen endnu) havde sex med hendes kæreste og evt. blev gravid.. Tror det er en frygt man har som mor. smiley Tag en god snak med hende om det hele, om din og kærestens forhold, evt spørg hende stille og roligt hvorfor det helt præcis er at du ikke må? Ikke noget med at hidse sig op og blive sur, det hjælper ikke. smiley

• #13   3. feb 2014 Lav en aftale med din mor om at når du bliver 15 må i sove sammen.
    Jeg måtte først sove sammen med drenge da jeg var 15 og måtte først sove ude på hverdage da jeg var 17. Så længde du er under 18 bestemmer din mor over dig, men man kan jo prøve at forhandle, f.eks ved at i sover i hver jeres seng - også overhold det for gudsskyld smiley

• #14   3. feb 2014 Du må godt smide en PB hvis det er? smiley
    Jeg har et par gode fif jeg selv har brugt smiley

• #16   3. feb 2014 Håhååå i kan knalde ALLE andre steder og tider end når i sover sammen ;D

Ej, dig til din mor at i nok skal holde fingrene fra hinanden , og fortæl hende at hvis det skulle ske, så havde i nok allerede gjort det nu smiley

• #19   3. feb 2014 Hmm så er det vel bare min mor der er lidt for åben om mig xD Jeg gik da til fester og sådan da jeg var 14 smiley Dog har jeg ALTID måtte være sammen med drenge men jeg har altid været en kattedame som bare sov med sine katte istedet for drengene smiley Det er først begyndt at komme nu jeg har nogen gode venner osv smiley Men hallo jeg holder med din mor..

Sådan tænker en mor jo! Du jo hendes barn! Hun vil ikke have du bliver ked af det eller noget hvis der sker dig noget.. måske ret overbeskyttende men det er vel et moderinstinkt smiley

• #20   4. feb 2014 Hej Anonyme smiley
    Jeg kan godt forstå at du synes det er træls, men jeg vil medholde mig din mors beslutning at hun ikke ønsker at du sover sammen med din kæreste. Dog synes jeg din mor er både tarvelig og konfliktsky, hvis hun ikke kan eller vil give dig en bedre forklaring på hvorfor, end "bare fordi jeg siger det"...
    Hvis du havde været min datter (hvilke aldersmæssigt godt kunne lade sig gøre), ville jeg også synes du (andre 14-16årige) er for unge til at sove sammen. Og jeg er ikke idiot eller blind for at der selvfølgelig kan laves lige så meget på døgnets 'vågne' timer som om nattten. Men i mit univers er det også noget med at legitimere/billige at så unge kærester/børn sover sammen. Siger man A, siger man også B- hvis du forstår.
    Du skal tids nok få mulighed for at samme sammen med din(e) respektive kæreste(r). Jeg synes du skal nyde din barndom/ungdom alene på dit værelse lidt endnu. Det har ingen hast at skynde sig, voksen skal du nok blive.
    Bed din mor om hendes sande argument for at du ikke må og se om du ikke kan respektere det smiley
    Hav det godt smiley

• #21   5. feb 2014 Min mor har sagt jeg ikke må sove med drenge før jeg er 15 år. Men der er kun et par uger til og har aldrig haft sådan (seriøs) kæreste! smiley smiley
    Hendes begrundelse er at man ikke er "buksemyndig" som hun kalder det smiley

• #22   5. feb 2014 Tror det bunder i, at mødre har svært ved "at give slip" på sit barn, da man jo ønsker de skal være små for evigt, og ikke flyver fra reden. Det ikke fordi hun vil være ond eller tarvelig, men det svært at ens børn vokser fra en. Min mor ville heller ikke synes om det hvis det var mig, men kan sagtens sætte mig ind i hendes sted. Du kunne måske tage en dyb snak med hende om, hvad du tænker osv, i stedet for at blive sur over, at du ikke må, vis hende du er gammel nok. Har ikke andre løsninger, men måske du forstår din mor bedre. Held og lykke, eller hvad man siger. smiley smiley

Kommentér på:
Sove med kæreste?

Annonce