Sove med kæreste? {{forumTopicSubject}}
Hej HG!
Jeg er 14, går i 8 og må ikke sove med min kæreste.
I skolen synes de det er meget underligt og jeg bliver nærmest "Set ned på" når vi snakker om at sove med drenge..
Min kæreste og jeg har været sammen i 11 måneder, og har før sovet sammen, dog kun til fester eller filmaftener. Vi har sovet alene til en filmaften, fordi de andre synes det var synd vi ikke kan sove sammen ellers.. Min mor ved det godt..
Problemet ligger i, at min mor ikke vil lade mig sove med ham, på trods af at hun kender ham og jeg har kendt ham siden altid, hvorfor kan jeg ikke svare på..
Jeg har før prøvet at snakke med hende om det, men hun er altid bare blevet sur på mig og sagt "fordi det synes jeg ikke."
Jeg vil virkelig gerne overtale hende til at vi sagtens kan sove sammen uden der sker noget... Men jeg ved ikke hvordan jeg skal gøre det uden hun bliver sur på mig..?
Min kæreste og jeg er tit sammen, både her og hos ham..
Min mor siger ingenting til hvis jeg spørger hvad der er galt i at sove med ham. Mine to bedste veninder sover med deres drengevenner osv..
Hjælp mig til hvordan jeg kan overtale hende, og meget gerne uden at hun bliver sur på mig..
Jeg tror måske der ligger en længere historie bag, hvis du gerne vil hjælpe mig gennem det her, så vil jeg gerne skrive den til dig hvis du ved du kan hjælpe og har erfaringer med det.. :|
Knus anonyme mig..
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.025
Hvis hun er bange for i knalder, så informer hende om - at det altså sagtens kan ske en del andre steder end i sengen og om natten.
jul 2007
Følger: 286 Følgere: 238 Heste: 3 Emner: 386 Svar: 2.518
Kort skrevet
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
Men hun har faktisk aldrig snakket med mig om sådan noget...
maj 2009
Følger: 54 Følgere: 603 Heste: 2 Emner: 278 Svar: 5.753
Og hvis det handler om, at hun er bange for, at I har sex, så er det vel sådan lidt... altså, sex e jo faktisk ret vigtigt. Det er en stor del af et forhold, og langt de fleste, der har et forhold, har også sex.
Blogger
Følger: 88 Følgere: 1924 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 1.517
Jeg har bare valgt at acceptere det, da det ikke er til diskussion overhovedet uanset hvad jeg har sagt til hende.
feb 2014
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 2
jul 2004
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 6 Svar: 428
Så længe det er ok til fester og filmaftener og sådan så synes jeg egentlig bare du skal lade være med at presse din mor og så tage det op igen når du fylder 15.
Ellers så prøv det de andre siger, pas dog på med "det må de andre" det kommer meget nemt og hurtigt til at virke meget barnligt - og det virkede i hvert tilfælde aldrig for mig
sep 2009
Følger: 62 Følgere: 83 Heste: 23 Emner: 63 Svar: 7.261
Og giver ham helt ret..
Så du må bare mande dig op og sige til din mor at hvis grunden til i ikke må sove sammen er fordi hun er bange for i laver noget så det en ret dårlig grund for hvis i virkelig ville lave noget behøvede i ikke gøre det om natten..
Derud over siger hun det ikke er derfor så må du bede hende om en grund.. Hvis hun mener du skal overholde dette må hun give dig en ordenlig grund til det.. Ellers holder den ikke
aug 2006
Følger: 42 Følgere: 44 Heste: 2 Emner: 16 Svar: 1.710
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
dec 2007
Følger: 92 Følgere: 79 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 4.008
Jeg ville da også være død nervøs for om min datter (har ingen endnu) havde sex med hendes kæreste og evt. blev gravid.. Tror det er en frygt man har som mor. Tag en god snak med hende om det hele, om din og kærestens forhold, evt spørg hende stille og roligt hvorfor det helt præcis er at du ikke må? Ikke noget med at hidse sig op og blive sur, det hjælper ikke.
okt 2004
Følger: 99 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.698
Jeg måtte først sove sammen med drenge da jeg var 15 og måtte først sove ude på hverdage da jeg var 17. Så længde du er under 18 bestemmer din mor over dig, men man kan jo prøve at forhandle, f.eks ved at i sover i hver jeres seng - også overhold det for gudsskyld
apr 2009
Følger: 66 Følgere: 63 Heste: 4 Emner: 134 Svar: 441
Jeg har et par gode fif jeg selv har brugt
maj 2004
Følger: 137 Følgere: 137 Heste: 10 Emner: 17 Svar: 1.374
Ej, dig til din mor at i nok skal holde fingrene fra hinanden , og fortæl hende at hvis det skulle ske, så havde i nok allerede gjort det nu
aug 2011
Følger: 96 Følgere: 87 Heste: 7 Emner: 278 Svar: 3.182
Sådan tænker en mor jo! Du jo hendes barn! Hun vil ikke have du bliver ked af det eller noget hvis der sker dig noget.. måske ret overbeskyttende men det er vel et moderinstinkt
apr 2011
Følger: 8 Følgere: 5 Emner: 10 Svar: 368
Jeg kan godt forstå at du synes det er træls, men jeg vil medholde mig din mors beslutning at hun ikke ønsker at du sover sammen med din kæreste. Dog synes jeg din mor er både tarvelig og konfliktsky, hvis hun ikke kan eller vil give dig en bedre forklaring på hvorfor, end "bare fordi jeg siger det"...
Hvis du havde været min datter (hvilke aldersmæssigt godt kunne lade sig gøre), ville jeg også synes du (andre 14-16årige) er for unge til at sove sammen. Og jeg er ikke idiot eller blind for at der selvfølgelig kan laves lige så meget på døgnets 'vågne' timer som om nattten. Men i mit univers er det også noget med at legitimere/billige at så unge kærester/børn sover sammen. Siger man A, siger man også B- hvis du forstår.
Du skal tids nok få mulighed for at samme sammen med din(e) respektive kæreste(r). Jeg synes du skal nyde din barndom/ungdom alene på dit værelse lidt endnu. Det har ingen hast at skynde sig, voksen skal du nok blive.
Bed din mor om hendes sande argument for at du ikke må og se om du ikke kan respektere det
Hav det godt
mar 2013
Følger: 16 Følgere: 26 Heste: 4 Emner: 42 Svar: 1.069
Hendes begrundelse er at man ikke er "buksemyndig" som hun kalder det
feb 2011
Følger: 72 Følgere: 20 Emner: 1 Svar: 29
Sove med kæreste?