994 visninger
|
Oprettet:
protein ? - Løb, træning og ridning {{forumTopicSubject}}
Hej alle sammen
Jeg vil rigtig gerne igang med at træne/løbe igen og lige smide lidt kg ( 5/10 kg) men vigtigst komme i form og få en trænet krop.
Jeg har kigget lidt på noget protein pulver men jeg aner virkelig ingen ting om det så.
- Hvilket skal man vælge?
- hvor meget skal man ha?
- Er det en erstatning for måltider ?
Håber der er nogen der vil hjælpe
Tager også gerne imod tips om dvs. ting omkring løb træning, og vægttab
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 33 Heste: 6 Emner: 114 Svar: 7.151
hvorfor bruge en formue på protein-pulver? hvis ellers du spiser fornuftigt og der er tale om almindelig motion er den slags altså ike nødvendigt
jun 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 77
Protein pulver er primært til atleter og body buildere, det kan også bruges hvis man vil tabe sig, men 5/10 kg der er det altså for dumt.
Du skal bare sørge for at du forbrænder mere end du indtager og holde dit blodsukker hvor det skal ligge.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
Der næst, når du ikke ikke træner på højere plan så får du nok protein gennem almindelig kost. - så for dig er protein pulver spild af penge..
Jeg brugte det en overgang, men der stod den også på meget hård styrketræning 5 gange i ugen, med det formål at opbygge store muskler. Men nu er jeg stoppet igen efter min kæreste havde brugt resten og jeg blev gravid
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.703
aug 2007
Følger: 14 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 72 Svar: 2.771
Som de andre siger, proteinpulver er til dem der går vildt meget op i at få store muskler (og de vejer mere end fedt, hvis du ikke vidste det) og styrketræner kraftigt flere gange i ugen
jun 2011
Følger: 73 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Hvis du vil tabe dig skal du dog slet ikke overveje proteinpulver, da muskler vejer mere end fedt.
Jeg bruger fx proteintilskud. 1 shake fra Nutramino på 500 ml. Drikker jeg lige efter træning. Men min træning ser således ud (ekslusiv ridning):
Mandag; Løbetræning 30 min (løbebånd om vinteren, naturen om sommeren), styrketræning af mave, bryst og arme.
Tirsdag; Styrketræning af ben, ryg og skuldre.
Onsag; Løbetræning 30 min (løbebånd om vinteren, naturen om sommeren), styrketræning af mave, bryst og arme.
Torsdag; Styrketræning af ben, ryg og skuldre.
Fredag; Ligesom mandag og onsdag.
Lørdag; Ligesom tirsdag og torsdag.
Søndag; Fuldstændig fridag - både fra træning og ridning.
Nogen vil sige jeg overtræner - men resultatet siger det modsatte. Og det skal lige tilføjes, at min krop i mange år har været vant til hårde programmer.
jun 2011
Følger: 73 Følgere: 63 Heste: 7 Emner: 64 Svar: 308
Hvis du bare vil tabe dig og stramme lidt op, så prøv med yoga og løbetræning kombineret.
maj 2012
Følger: 3 Følgere: 3 Emner: 10 Svar: 708
mar 2009
Følger: 119 Følgere: 179 Heste: 10 Emner: 152 Svar: 2.887
Hvis du i forevejen bare spiser en fornuftig kost har du slet ikke behov for ekstra proteiner. Og i sidste ende forgifter du faktisk din krop med det ved at bruge protein pulver.
Det her er noget jeg har arbejdet med i skolen og som sundhedseksperter også selv udtaler.
Især efter at skyr osv. er blevet så propulært.
protein ? - Løb, træning og ridning