1.300 visninger
|
Oprettet:
Hvad betyder mine drømme?? {{forumTopicSubject}}
Hej HG
Så en anden havde lavet et forum, og kom til at tænke på mine mærkelige drømme som jeg har haft i flere år nu..
Det er sådan at jeg i min drøm altid kan flyve.. (ved godt det er mærkeligt...) Men det føles så naturlig og VIRKELIG livagtig!!
Det er altid med nogle jeg kender, hvor vi flyver over en ø, en skov eller bare et eller andet
Og det mærkeligste af det hele er, at jeg rent faktisk elsker de drømme for jeg føler mig så godt tilpas og som om jeg er speciel... (Lam sætning men what ever)
hvad kan det betyde???
Tak!
jul 2011
Følger: 15 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 182
Jeg er ikke så god til drømmetydning.
aug 2009
Følger: 55 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 31 Svar: 1.059
mar 2011
Følger: 28 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 126 Svar: 358
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
At flyve i en drøm, kan betyde flere ting. Hvis du føler ro og behag, mens du flyver. kan det betyde at du har overblik/overskud i dit liv - du er 'ovenpå'. Hvis du føler frihed, kan det være noget med en overgangsfase, og at denne overgang får dig til at føle dig fri.
Hvis du føler uro og ubehag, kan det betyde at du er ved at miste jordforbindelsen, ikke er tilfreds med dit liv og/eller prøver at flygte fra noget.
dec 2012
Følger: 27 Følgere: 26 Heste: 2 Emner: 135 Svar: 1.799
mar 2011
dec 2011
Følger: 76 Følgere: 73 Heste: 7 Emner: 133 Svar: 1.550
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Det en drøm betyder for den ene personer, betyder den sikkert ikke for en anden person.
Man er nødt til at kigge på hvad der sker i ens liv og hverdag, hvis man vil finde ud af hvad drømme betyder.
Nogle gange er drømmen en bearbejdelse af en hændelse i hverdagen. Det man drømmer er ofte noget, der har gjort stort indtryk på én i hverdagen - på både godt og ondt.
Andre gange er det noget mere overordnet, hvor drømmen viser en mere generelt følelse. Fx en følelse af at være tilfreds med livet, eller en følelse af at man er fanget i sine pligter osv.
At flyve i en drøm (med en god følelse involveret), kan derfor - som jeg har skrevet tidligere - både være et symbol på, at man føler sig fri i sit liv, har godt overblik og overskud over hverdagen, og det kan være et mere konkret symbol - som nogen nævner, at man fx er blevet fascineret af fuglene.
Men hvis det er en drøm man drømmer jævnligt, med små variationer, er det næppe fordi man har funderet over hvordan det føles at flyve. Medmindre man er VIRKELIG fascineret af fulge, så kommer sådan en drøm altså ikke igen og igen og igen og og og... :o)
Jeg vil sige, at jo oftere man drømmer en bestemt drøm/et bestemt tema, jo mere overordnet skal man se drømmen. Forstået på den måde, at så er drømmen nok ikke et symbol på en bestemt hændelse man lige har været udsat for, men nok nærmere et symbol på hvordan man overordnet har det med tilværelsen. :o)
mar 2011
Hvad betyder mine drømme??