Hårløs hest + gnavesår. Hjælp!!! {{forumTopicSubject}}
hej.
Sagen er den at jeg står med en pony som er nødt til at gå med dækken og hun er klippet.
Nu er det bare sådan at uanset hvilke dækner jeg bruger er hun hårløs på numsen og begge balder. sådan så huden kan ses. jeg aner simpelthen ikke hvad jeg skal stille op. Hun er tjekket for eksem, lus, skab og alt det der uden at der var noget. Jeg ville helst tage dæknerne af, men det kan jeg jo ikke. nogle der har et godt råd? eller har prøvet det med deres egen hest/pony?
En anden ting er min dressur hoppe. Hun har et meget højt mankestykke og derved får hun nemt et træls gnavsår der. Hun går med undertrøje som gør det værre. Den er taget af. så får hun et dækken med halv hals på. så tager det sku manen i stedet. Hun går med 2 dækner, da hun er klippet. jeg har prøvet ALT. nogle ideer til problemet. nogle der kender et godt dækken til heste med højt mankestyk?
Håber nogle kan dele deres erfaringer med mig. er villig til at prøve alt.
jul 2008
Følger: 103 Følgere: 90 Heste: 8 Emner: 39 Svar: 430
Mht. at den kun har hud bagpå... Passer dækknet i længden? Hjælper det ikke hvis hun får et dækken som måske er til den store side? Så kan det vel ikke gnave?
Jeg ved desværre ikke ellers..
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
Hvilke typer(modeller dækkener har din hest der slider hår på bagdelen?
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 439
sep 2007
Følger: 182 Følgere: 204 Heste: 7 Emner: 68 Svar: 6.085
jun 2007
Følger: 55 Følgere: 54 Heste: 7 Emner: 32 Svar: 439
Hårløs hest + gnavesår. Hjælp!!!