3. mar 2011 Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
betyder denne drøm noget?? {{forumTopicSubject}}
hejsa
Jeg ville lige høre, om i mener denne drøm betyder noget?
og hvis den gør, hvad betyder den så?
Håber i kan hjælpe, for har haft den i tankerne hele dagen
Jeg drømte den i nat (natten til i dag).
Den handler om min gamle pony, som blev aflivet for lidt over 3 år siden. Jeg elskede ham rigtig højt og savner ham stadig selvom jeg nok er kommet mig over ham.
Jeg drømte at han ikke var blevet aflivet, men solgt. For min mor syntes at det var synd at aflive ham når man godt kunne gå på en mark og hygge sig og være hygge hest.
Jeg vidste ikke at han var blevet solgt, men det fortalte min mor mig så, og jeg blev sur på hende over at have løget for mig, altså sur inden i. Men vreden blev oversvømmet af glæden da hende og min far havde hentet ham, for nu måtte jeg godt få ham tilbage, og jeg læssede ham ud af traileren. Kan huske at jeg stod med ham neden for rampen og kiggede på hans smukke ansigt og tænkte noget i retningen af "det er virkelig ham!" jeg var virkelig virkelig glad men stadig vred inden i.
Jeg trak ham ind i et ridehus, som lå der hvor vores stald rigtigt ligger. Og så longerede jeg ham, for han elskede at blive longeret. Og jeg var bare så glad og overvældet over at have ham tilbage.
Hvad tror i det betyder, hvis det betyder noget særligt?
Han blev aflivet fordi han havde været kraftigt forfangen og netop ikke bare kunne gå og være hyggehest.
Jeg fik ikke sagt rigtig farvel til ham, da jeg var på klasse rejse, og han blev aflivet i den uge jeg ikke var hjemme, og jeg vidste ikke at han blev aflivet der.
aug 2007
Følger: 188 Følgere: 96 Heste: 4 Svar: 441
Tror desværre ikke det betyder noget, selvom man ville ønske det..
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.136
ville gerne lære at tyde dem
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
Mvh TT
jun 2010
Følger: 2 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 46 Svar: 1.584
Der er en del forskning på området, og een af de fremherskende teorier er at drømme er hjernens måde at sortere indtrykkene fra dagens oplevelser. De skal altså ikke tillægges større værdi end de oplevelser man har haft i løbet af dagen.
Lidt som hvis hver oplevelse man havde haft, blev lagt i en stor pose, og så rystede man godt og trak brugstykker op og lagde dem i tilfældig rækkefølge
Dermed ikke være sagt at drømme ikke kan føles betydningsfulde for os, men det er den mening vi lægger i dem (vores vågne/rationelle jeg), der giver dem mening.
Trist at høre om dit tab
nov 2011
Følger: 161 Følgere: 125 Heste: 8 Emner: 89 Svar: 2.262
Så jeg forstår dig uden tvivl. Og jeg er sikker på at det betyder noget!
mar 2011
Fik en klump i halsen og tårer i øjnene da jeg skrev indlægget...
Baggrunden på min mobil er den samme som den altid har været: et af de første, og bedste billeder jeg tog af Magnus.
Ved ikke om det var et mareridt, for det var jo egentlig en god drøm
Det skal lige siges, at jeg godt vidste at han skulle aflives, men ikke at det blev da jeg ikke var hjemme, vi havde nemlig aftalt at det blev ugen efter jeg var kommet hjem.
mar 2011
Krikkerne: ej hvor vildt! havde ikke skænket det en tanke at han kunne besøge mig. Tror selv rigtig meget på telepati
Bliver lidt glad ved tanken om, at det måske er fordi han har besøgt mig så savner han måske mig lige så meget som jeg savner ham
Stemningen i drømmen var god og glad, så han har vel ikke bebrejdet mig eller været vred
Jeg har spekuleret meget på, om hvis jeg fik en telepatør til at kontakte ham, om han så ville være vred på mig.
mar 2011
Følger: 146 Følgere: 1642 Heste: 4 Emner: 1.745 Svar: 18.543
mar 2011
Både til Magnus og min nuværende hest Bella, da vores forhold til hinanden ikke er så godt som det har været
jan 2012
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 4 Emner: 90 Svar: 757
og jeg ville altid tro at drømme betyder noget, uanset hvad en flok videnskabsmænd siger!
mar 2011
betyder denne drøm noget??