{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
584 visninger | Oprettet:

hvrofor begyndte du at ride?? {{forumTopicSubject}}

Hej HG piger, jeg vil gerne høre hvad der gjorde så i begyndte at ride?? hvorfor var det lige være ridning i valgte? og hvad syntes i er det dejligste ved hesten?? smiley

altså dengang jeg valgte at jeg skulle ride var fordi jeg virkelig elskede dyr og så havde jeg set nogle videoer inden hvor hestene kunne en masse trick og det syntes jeg så hyggeligt ud,

det dejligste ved hesten er helt sikkert at man kan få sådan et stærkt bånd og en hest kan komme til at betyde alt for en smiley
og så syntes jeg ogdå bare at det er dejligt at have et stærktbånd med sådan et kæmpe dyr smiley

hold det i en pæn tone

-Sofie

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvrofor begyndte du at ride??
  • #1   19. jan 2014 Hvorfor jeg begyndte = fordi det lå naturligt for mig at skulle det - er født og opvokset med heste.

Hvorfor jeg rider nu = fordi det er helt fantastisk at kunne samarbejde med hesten på den måde. Det er godt for sjæl og krop. Uden ridning ville min krop ikke have det nær så godt og når jeg bare tænker på ponyen, så smiler jeg smiley

• #2   19. jan 2014 Jeg begyndte at ride fordi jeg allerede i en tidlig alder elskede heste, min mor var medejer af en rideskole i udlandet så var i sadlen da jeg var 2år smiley jeg ville stadig gerne ride hvis jeg havde økonomien til det smiley

• #3   19. jan 2014 begyndte fordi en veninde ville have mig med til undervisning :3 men havde dog redet en pony før bare ikke fast :3
    rider dog ikke pt XD passer nok godt så meget som jeg kommer til skade både mentalt og fysisk for tiden :3
    det dejligste ved en hest uuuh den svær :3 bare hesten generalt :3 bare at kunne være med dem og hygge :3

• #6   19. jan 2014 Fordi min veninde begyndte til ridning. Hun stoppede, og ja så fortsat jeg smiley

• #8   19. jan 2014 Jeg begyndte sådan set bare fordi min mor gerne ville føre sin hobby videre til sit barn smiley

• #10   19. jan 2014 Jeg blev forelsket i heste fra første gang jeg sad på en da jeg var 3 år. Desværre måtte jeg først begynde til ridning da jeg blev 9 år smiley

Jeg ved ikke rigtig hvad der gør at jeg elsker hest så meget som jeg gør. Men jeg ved jeg elsker følelsen af samhørighed og at den så let kan lære de små signaler der skal til for at ride smiley måske også lidt den "magt" vi har over så stort et dyr. Allermest elsker jeg at den er "afhængig" af mig så jeg har noget jeg skal hver dag smiley det giver mig en følelse af betydning. Hele mit sociale liv er også bygget op omkring min hest.

• #12   19. jan 2014 Hvorfor jeg begyndte at ride:
    For cirka 3 år siden skulle jeg med min veninde ud og se hende ride til undervisning. Jeg syntes det så spændende ud og så spurgte jeg mine forældre om gå til ridning.
    Jeg rider stadig den dag idag, og jeg rider på verdens dejligste pony!
    Jeg har altid været utrolig glad for heste, men det var først da jeg var lige ved at fylde 10, at mine forældre gav mig lov smiley

Det jeg syntes er det dejligste ved hesten:
    Jeg syntes det er et fantastiks dyr. Og det er vildt så tæt et bånd man kan få til en hest. smiley smiley

• #13   19. jan 2014 Ved ikke hvorfor jeg startede, var ikke særlig gammel... Men har altid kunnet lide heste, det kan jeg i hvert fald se på de billeder, hvor jeg sidder og leger med alle mine heste ting smiley

• #14   19. jan 2014 tja min genbo var hestekrægler, han havde så et par børnebørn, den ene pige på min aldre, og en da kom jeg med, da de skulle ud og køre i hestevogn, kom så til at snakke med hans børnebørn, og den ene pige, skulle snart starte i min klasse, vi blev rigtig gode veninder, og pigerne der havde så 3 ponyer, kan ikk lige huske hvordan, men begyndte og ride på den ene, og en dag kom jeg hjem fra genboen, og fortalte mine forældre at jeg havde købt en hest

• #16   19. jan 2014 Hvorfor jeg begynde af ride: Jeg var 4-5 åt tror jeg nok.... Og der så jeg mine søskende ride, (de gik til ridning) og så ville jeg os gerne prøve smiley lige siden har jeg været vild med heste smiley
    Jeg rider bare ikke så meget her får tiden..... Jeg hygger mere med hesten, strigler, longere, rider en shætter, og ordner bokse sammen med min veninde ude hos min part smiley Rider en gang i mellem ude hos min part smiley (altså hvis man ser bort fra det med at ride shætteren )

• #17   19. jan 2014 Jeg startede da jeg var 10. Jeg har altid syntes at heste er nogle fantastiske dyr men min mor var lidt betænkelig ved idéen. Endelig, efter 2 år fik jeg lov til at begynde smiley

Det bedste er nok bare det at være sammen med hesten. Ja, jeg elsker at ride men bare det at hygge og nusse om hesten er bare det bedste! smiley

• Anna.Möelbæk-
    Anna.Möelbæk- Tilmeldt:
    jan 2014

Følger: 1 Svar: 1
    #18   19. jan 2014 Jeg startede da jeg var 3 år.
    Jeg begyndte nok mest på grund af min storesøster red og jeg var fuldstændig forgabt i de der små søde ponyer!
    De var dog ikke helt så søde første gang jeg skulle ride, men det er jo en helt anden historie! smiley

• #19   19. jan 2014 Når jeg gik tur med min far længtes jeg altid efter at ride de søde heste

Så fik vi flere penge, jeg begyndte at ride og nu snart et år efter elsker jeg det kun endu mere

• #20   19. jan 2014 Jeg begyndte fordi min veninde gik til ridning. Hun stoppede nogle uger efter jeg startede men jeg kunne altså ikke stoppe igen!
    Grunden til at jeg rider nu er den glæde ved at være hos noget så fantastisk hver dag! Tænk hvor heldig man er ^^,
    Jeg elsker det sug det giver i maven og adrenalinen der pumper og når ens muskler er ømme så fortsætter man bare!

• #21   19. jan 2014 En ny pige startede i 1. i min klasse smiley hun havde heste, vi blev bedsteveninder og jeg var så stort set altid der hjemme... Jeg red hendes pony, begyndte til ridning på rideskolen ved siden af hvor jeg bor og købte så min venindes pony da hun skulle videre smiley

• #23   19. jan 2014 Jeg kommer fra landet, så jeg er vant til dyr.
    Jeg ville gerne have en hest og plagede og det da jeg var lille. På et tidspunkt er min mor kommet til at sige, at man skal have gået til ridning før man kan få en hest. Nå, jamen så ville jeg da bare gå til ridning smiley

Det lykkedes min mor at trække den til jeg startede i 1. klasse, da hun ville have at jeg var lidt ældre, og åbenbart troede at man normalt startede efter sommerferien.

Nåja, og så er jeg fortsat. Men den der hest der kan rides på, den har jeg ikke set endnu. Men jeg må jo affinde mig med part og de rideture jeg kan snige mig til smiley

• #24   19. jan 2014 ****ER SPRINGRYTTER****

Hvorfor jeg begyndte at ride: Fordi jeg altid har elsket heste. Jeg sad på en pony da jeg var 2 år gammel og begyndte at syntes at ridning er sjovt og meget udfordrene.

Hvorfor jeg rider nu: Fordi jeg syntes ridning er en go/dejlig sport. Det er et stort dyr man får et godt venskab med. Jeg har redet i snart 5 år og har lært rigtig mange ting inden for springning. Dressuren betydder ikke særlig meget for mig da jeg jo er springrytter.

• #25   19. jan 2014 Jeg legede altid hest med min veninde, så min venindes teori er at det var fordi at jeg blev træt af bare at have hende som hest, og ville prøve en rigtig. Men tror nu ikke at der er derfor. smiley

Men jeg havde nogle veninder som red , og var med dem ude hos deres hest nogen gange, og jeg syntes bare det var fantastisk!

• #26   19. jan 2014 Altså jeg startede lidt på en sjov måde med ridning. .. det har åbenbart altid lagt i mig at jeg kunne lide heste. Jeg spurgte min mor engang hvordan jeg egentlig fik mi første pony, som var en shetlænder, som jeg fik da jeg var tre. Det var sådan at i nærheden af hvor jeg før boede var der et marked som kom et gang om året. Min mor sagde simpelthen at hun var blevet træt at stå i flere timer og hilse på alle ponyerne selvom hun også selv har haft hest osv. Hun tog den første tilredet shetlænder hun kunne finde og købte den ... slut. smiley nu er jeg 18 og har da aldrig fortrudt det jeg gjorde da jeg var lille haha
    Det jeg elsker mest ved hesten er selve hesten og at man bare kan glemme alle sine problemer når man er sammen med dem

• #27   19. jan 2014 fordi jeg ikke ku' la' vær' smiley smiley

• #28   19. jan 2014 Jeg begyndte at ride for min bedsteforældre og min moster havde to heste, jeg var så dybt forelsket i dem! (det har jeg været altid) Jeg havde en far der ikke var bange for de store dyr og var klar på at trække mig rundt i en time på sådan en krikke.

Jeg synes det bedste ved hestene er de forstår en på en helt anden måde, de kan mærke hvad du føler og man kan virkelig slappe af sammen med dem, for ligemeget hvilken heste det er så kan du faktisk være dig selv.

• #29   19. jan 2014 Det var vel egentlig fordi min mor fortalte om at hun red og havde hest da hun var yngre, så ville jeg også! smiley

• #30   19. jan 2014 Jeg begyndte at ride som 10 årig, fordi jeg ENDELIG fik lov til det! smiley

Det er stadig noget af det bedste for mig, som er sket i mit liv. smiley

Fra jeg var helt lille, var jeg bare bidt af en gal hest, og er det stadig som nu 40 årig. Hæhæ.

• #31   20. jan 2014 Fordi jeg fik en Penny plakat, det var hvert fald det der startede det.
    For heste lå SLET ik i kortene for mig.

• #32   20. jan 2014 Dunno xDD

Kommentér på:
hvrofor begyndte du at ride??

Annonce