{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
916 visninger | Oprettet:

1g, diskussion, kronik - kun detalje hjælp {{forumTopicSubject}}

Jeg har for et par uger siden skrevet et resumé og en redegørelse for en tekst. Nu skal jeg så skrive en diskussion hertil, men jeg er lidt i tvivl om hvad der skal være med i den.

Har kigget på nettet og fundet lidt om det der, men jeg har stadig to spørgsmål.

Når jeg nu skriver diskussionen skal jeg så KUN tage udgangspunkt i det der står i teksten, eller må jeg også komme med egne eksempler, som ikke nævnes i teksten?

Skal det hele være objektivt, eller må man også skrive "jeg" i fx "jeg har selv oplevet, at.."?

Takker på forhånd! :-))


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  1g, diskussion, kronik - kun detalje hjælp
  • #2   18. jan 2014 Tak, men det giver mig ikke rigtig svar på det jeg leder efter.
    I den tekst jeg har, der er der kun et synspunkt på sagen. (At reality-stjernerne ødelægger ungdommen for de unge). Så jeg kan ikke "sammenligne to synspunkter" i teksten. Må jeg her komme med eksempler for modargumenter udenfor teksten? smiley


  • Scout
    Scout Tilmeldt:
    aug 2006

    Følgere: 35 Emner: 1 Svar: 445
    #3   18. jan 2014 Du må gerne inddrage andre relevante ting, end dem der nævnes i teksten. Du skal være objektiv hele vejen igennem, så din egen personlige mening skal ikke med. Håber det hjalp smiley

  • #4   18. jan 2014 Tusinde tak, det var lige netop det jeg manglede at vide!! smiley

  • #6   18. jan 2014 Du skal være objektiv, og det er et plus hvis du kan trække det op på et højere niveau, end blot det du har skrevet om i opgaven. Du må meget gerne perspektivere og relatere til andre synspunkter til emnet, eller hvad der nu ellers er at tage fat på. Især når du kun har et synspunkt i din opgave, da der jo ellers ikke vil være nogen diskussion. :o) Bare husk at at det være struktureret, så du ikke flyder mellem for og imod, da det så bliver meget uoverskueligt. :o)

  • #7   18. jan 2014 Så du vil mene det er bedst først at skrive alle argumenter for, og derefter alle mod argumenter? smiley
    Har nemlig skrevet noget af "for" og bagefter skrevet spørgsmålet er så, om ....


  • #8   18. jan 2014 Det er vigtigt at det er tydeligt hvor diskussionen er, uden at man nødvendigvis direkte skriver det. Derfor vil jeg tro at du godt kan opstille for-argumenterne først, og så fx opstille en problemformulering, der lægger op til at se emnet fra en anden eller flere andre vinkler.
    Sådan har jeg ihvertfald ofte gjort. :o)

    Men selvom det måske er lidt svært at finde ud af nu, så er det noget I kommer omkring mange gange i undervisningen. Det gjorde vi ihvertfald. :o) Vi arbejdede med flere forskellige måder at skrive diskussion på, for der er mange måder man kan opstille det på, alt efter hvilket emne man har. :o)


  • #9   18. jan 2014 Okay, mange tak!! smiley

Kommentér på:
1g, diskussion, kronik - kun detalje hjælp

Annonce