21. okt 2008 Følger: 89 Følgere: 85 Heste: 15 Emner: 140 Svar: 566
HJÆLP!! Rundt på gulvet, gym, linje {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg har lavet en del indlæg på det sidste, og jeg beklager! Men jeg synes folk herinde er kommet med nogle gode og brugbare råd!
Jeg går på STX i 1. g.
Jeg har haft linjen bio-id-mat
Og har endelig affundet mig med bio i 3 år.
Jeg valgte en anden linje, men skrev så i går til rektor jeg gerne ville tilbage i min gamle klasse. Hvor jeg kun vil skulle kæmpe med bio A.
I min nuværende har jeg fundet ud af, at jeg skal have Samf A, hvis jeg vil have mat B (VIL JEG!). Samtidig skal jeg kæmpe med Engelsk A (ingen fortalte mig noget om eng A, længere historie men kan afslutte tysk på A til sommer med 3gerne, har gået på tysk skole nemlig)
Men så skriver rektoren, at jeg ikke kan få linjen fordi der er for mange i klassen. Det havde været anderledes hvis jeg fx var kommet tilbage som udvekslingsstudent, eller kommet fra en anden skole og skulle ind i klassen nu. Jeg har snakket med ham, og han vil ikke sætte mig ind som elev nr. 32, selvom der er andre klasser med dette, dog ikke i 1g.
Min beslutning tog jeg 2 måneder om at tage, og jeg er udmærket klar over det er min egen skyld.
Jeg må være ærlig og sige, at jeg har været helt rundt på gulvet da jeg kom hjem med tårer og det hele, fordi jeg skal vælge noget for ny, og bare slet ikke kan finde rundt i det. Jeg kan flytte over på linjen hvis en anden går ud af den om en uge, et måned, evt, 2 måneder, måske slet ikke.
Men jeg vil ikke vente en måned, når alle andre i klassen vil være utrolig meget foran!
Så jeg skal enten vælge en helt anden linje.
Kem/bio/mat
Med Kemi på A..
Fy/mat/kem
Med Fysik og Matematik på A.
Kemi og fysik er begge ikke fag der sådan taler til mig, hvorimod jeg godt kan lide matematik.
Jeg er nu itvivl hvilken af linjerne der passer bedst, da jeg ellers fra starten var sikker på, at jeg ikke ville nogen af de to fag på A-niveau. I Kemi klassen kender jeg et par stykker som er i en stræber-gruppe på et par stykker og virkelig vil gøre det godt, det samme vil jeg.
I den anden klasse kender jeg også nogle stykker, men det skal ikke være afhængig af personerne.
Og igen, hvis jeg nu vælger en af linjerne og der så bliver plads i idrætsklassen, hvad gør jeg så??
En sidste mulighed er, at flytte gymnasium. Jeg vil skulle gå hjemmefra kl. 6 om morgenen for at nå bussen, og kommer hjem til aftensmad inkl at vente på skolen i 1½ hver dag. Jeg kunne dog bruge tiden på lektier her.
Så tænker jeg, hvis jeg kommer tilbage efter juleferien, vil rektoren så lade mig gå på den ønskede linje, selvom ingen vælger at gå ud af klassen? Så kommer jeg fra en anden skole.
Hvis I havde valget, hvad havde I så gjort?
okt 2008
Følger: 89 Følgere: 85 Heste: 15 Emner: 140 Svar: 566
Hvad jeg vil efter gymnasiet ved jeg ikke endnu, men jeg vil gerne have nogle fag jeg kan lide. Det vil alle nok.
Bio og idræt passer rigtig godt sammen, fordi man kan bruge en del af det man lærer i det ene fag, i det andet.
Men hvis jeg nu bliver, så kører det stadig rundt i hovedet på mig, om jeg skal have fy/mat/kem, eller kem/mat/bio
Det som trækker over til fysik er, at jeg godt kan lide matematik, hvilket især skyldes min gamle matematik lærer, og fysik er meget med beregning, så her ville det passe rigtig godt.
Jeg kender dog en, som netop fortrød hun valgte den linje og ikke bio-idr
Det som trækker over til kem er muligheden for at se matematik an, før jeg opgraderer det.
Jeg har svært ved at konkludere i, hvad der er bedst for mig, fordi jeg er bange for, at tage det forkerte valg.
HJÆLP!! Rundt på gulvet, gym, linje