{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
769 visninger | Oprettet:

Udlån af hest, forsikringen? {{forumTopicSubject}}

Hej med jer! smiley

Jeg er ved at udlåne min pony, men da jeg aldrig har udlånt før, har jeg lige et par spørgsmål..

Man plejer at sige - det har jeg i hvert fald hørt mest - at låner betaler alle udgifter (evt. er der et loft for dyrlægeregningerne) undtagen forsikring.
Hvad nu, når hesten ikke har forsikring udover den lovpligtige ansvarsforsikring? Jeg har ikke sat mig ind i det med forsikringer, fordi min mor og far står for det... Men hvis min pony skal udlånes, og det er min mor og far der har ansvarsforsikringen på ponyen, men under deres andre forsikringer... skal der så noget andet til? Eller betaler låner den lovpligtige forsikring, fordi den nu er under låners varetægt?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Udlån af hest, forsikringen?
  • #1   4. jan 2014 Jeg syntes det er rimeligt at ejer betaler dyrlæge og forsikring. Låner får jo heller ikke gavn af forsikringen, hvis den skal udbatales? smiley

• #2   4. jan 2014 dyrlæge vil nu mene låner betaler ved alm tjek. og kun det forsikringen dækker skal ejer stå for ved dyrlæge

• #3   4. jan 2014 Jo jo, det var ikke om, hvad låner betaler og hver ejer betaler... Det var mere ift. om den ansvarsforsikring, som min mor og far står for stadigvæk gælder, når hesten er udlånt? Eller om man, når man siger at ejer altid bør betale forsikring, så kun mener f.eks. livsforsikring og alle dem der... Eller om det også er den lovpligtige ansvarsforsikring, som hesten skal have?
    Altså, gælder forsikringen som min mor og far har, når hesten ikke pt. er en del af vores "husholdning"? Eller gælder den også selvom den er udlånt?

• #4   4. jan 2014 Normalt betaler låner alle udgifter undtagen forsikringen. Hvis der er behov for dyrlæge og hesten har en dyrlægeforsikring kan låner få noget refunderet som forsikringen giver retur. Ansvarsforsikringen er dine forældre da det er dem som ejer hesten....

Giver det mening.... Lav en ordentlig kontrakt.

• #5   4. jan 2014 Altså nej, jeg ejer hesten, det står i mine papirer. Men fordi jeg er under 21, så kan hun godt være i mors og fars forsikring. smiley
    Men okay, tak for hjælpen!

Kommentér på:
Udlån af hest, forsikringen?

Annonce