{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Billig traver, hvorfor?
  • #1   1. jan 2014 Fordi de næsten ikke er til at komme af med. smiley

• #3   1. jan 2014 Men hvorfor er de ikke det? smiley

• #4   1. jan 2014 Deter de nødvendigvis ikke traver kan koste sindssygt mange penge hvis den sælges inde for travsporten.. Sælges den uden for travsporten, sælges den til noget den ikke er avlet til og derfor bliver den billig

• #6   1. jan 2014 Fordi travheste, i følge mange ikke rigtig kan bruges til andet end travløb smiley

• #7   1. jan 2014 Jeg solgte en travhest (pippi, på min side) til 12.000 og hun kunne INGEN ting, da vi startede, men vi nåede at springe 105 cm og 100 cm i bane. super fin dressur hest blev hun. men der er rigtig mange der siger "de kan ikke en skid, de kan ikke andet end at trave".... derfor sælges de billigt da det er svært at komme af med de traver og derfor sælger man dem til max. 5000

• #8   1. jan 2014 Hoppedullen:
    Det er så ikke sandt, den eneste trav hest som kun er avlet til travløb er den amerikanske travhest. Den fransk er fx avlet som allround hest

• #11   1. jan 2014 Jeg ved ikke om det er svaret, men alle væddeløbs heste, både trav og galop, udvikler forstørret hjerte pga af den måde de trænes på. Det samme sker også for nogen menneskelige atletter der presser sig selv hårdt, men hos hestene er det en naturlig konsekvens af at de startes tidlig og bruger deres krop ekstremt. Forstørret hjerte er i sig selv ikke jordens undergang, men det kan forkorte hestens leve id ligesom slidtagnen ifm den hårde træning kan ælde kroppen før tid.

• #13   1. jan 2014 Mange der sælges billigt er fordi de evt. har gået løb - eller ikke kan gå løb
    de er jo avlet til sporten - man ville jo heller ikke en bruge en springer til et væddeløb smiley

Mange af dem kan faktisk meget selvom de er avlet til skulle kunne gå løb - og handler du med en travhest inde i travverden kan den nemt sige sig op over 25.000 kender en der stod til 200.000 engang og den var kun et år gammel så sig ikke at travheste er billige - er de kun når de ik kan følge med i løb/nå den fart det kræver

Jeg har selv den skønneste traver og ja han har da løssprunget 1 meter - han kan os gå i galop og han er utrolig sød og velopdragen - og vi har fået ros af dyrlæge og massør om at det var en utrolig dejlig hest og sådan en gammel traver jo opføre sig ordenlig - så bedøm ikke ud fra racen men kig på det indre - det ligesom os mennesker ikke sandt? smiley

• #14   1. jan 2014 Ville aldrig vælge en traver når man kan få meget billigere heste ellers

• #15   1. jan 2014 Min fjorblanding kostede det samme som en traver, men den er billigere at have og nok også roligere at ride

• #16   1. jan 2014 Vi har selv en travhest som for 1 år siden ikke kunne løbe løb, selvom alle sagde at han ikke kunne noget(køre travløb) blev han solgt for 55.000 til nogle som heller ikke kunne få ham til at køre løb. Så blev han solgt til 2 piger som har brugt ham som ridehest og det fungerede fint på det plan de nu brugte ham til. så blev han solgt igen, og de kunne heller ikke få ham til at køre løb. Også købte vi ham for 3.000, og der løb han nærmest mere baglæns end forlæns. Nu har han vundet 5 løb og skal i storløb på lørdag i Billund. Så det er skam ikke alle travheste der bliver solgt billigt!

• #18   1. jan 2014 Louise s: men den blev jo solgt for 55.000 til travløb. Der er da ingen mennesker, som vil give 55.000 for en traver til ridebrug.

Kommentér på:
Billig traver, hvorfor?

Annonce