558 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 13 Svar

Dyr og vilde drenge, hjælp :( Dyr og vilde drenge, hjælp :(

Må lige høre, om I har prøvet noget lignende..

Det er sådan, at vi hjemme hos mig har fået anskaffet os ret mange dyr efterhånden: 2 heste, 2 katte, 1 hund og 1 kanin. Jeg elsker vores dyr, og er meget glad for dem smiley

Desværre er der er problem. Min mors venindes børn, som tit kommer på besøg (næsten hver uge) er meget vilde. De er 8 og 10 år. De er typerne, der hopper i møbler, smider med ting, råber og larmer, osv.. Selvom det selvfølgelig er belastende, kan vi dog godt leve med det. Men der er noget langt værre - de har ikke rigtig respekt for vores dyr. De jager kattene, og sprøjter vand på dem, når de sover. Samtidig tager de hele tiden hundene op og holder dem fast, selvom de ikke kan lide det. Ofte kaster de gummibolde på dem. De larmer og råber konstant omkring hestene, og vil være i deres bokse hele tiden..

Har I prøvet af have "vilde børn" omkring jeres dyr? Hvad gør I? smiley Det er jo svært, når børnene ikke er opdraget med dyr, og forældrene ikke rigtig skrider til handling.. Nogen erfaringer? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylder, rullegardiner og hyldedele skal nedtages og bortskaffes 2.000 kr.
  • Forbedring af digital foto 300 kr.
  • Balkony door handle 2.000 kr.
  • Trægulv buler 2.000 kr.
  • Elektriker tilslutning af varmvandsbeholder 1.200 kr.
  • Montering af TV på væg med beslag 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dyr og vilde drenge, hjælp :(
  • #1   30. dec 2013 Sådan noget kan jeg slet ikke acceptere, enten opføre de sig ordentligt og udviser respekt for dyrene eller holder de sig bare væk.
    smiley

• #2   30. dec 2013 Hvis de var hjemme ved mig ville de få sådan en skideballe og blive bedt om at opføre sig ordentligt, og kunne de ikke det, ja så var det bare ud.

Så kunne de komme på besøg når de kunne opføre sig ordentligt.

• #3   30. dec 2013 Jeg ville blive eddertosset. Det er ikke i orden, og det skal de lære med det samme, så dine dyr ikke kommer ud for nogen som helst form for traume.

Min den ene hund, lå engang og sov, hvor der kom en dreng på 6-7 år over og vækkede hende. Hun blev forskrækket, og det resulterede i hun bed ham. Det er nu 4-5 år siden, men den dag i dag, er hun overhovedet ikke tryg ved små børn, og har bidt en enkelt.

Eventuelt snak med din mors veninde om det, ellers så ville jeg nok bede hende lade være med at tage sine børn med. Det kan ende grueligt galt.

• #5   30. dec 2013 forklare disse børn hvordan man omgås dyr, viser dem det så de kan lære det

• #6   30. dec 2013 Hvis jeg var dig, ville jeg nok snakke med moren og forklare hende situationen (hun må vel heller ikke synes det er særlig fedt, at drengene er onde mod dyrene?) - så hun kunne sige det videre til veninden, som så kunne sige det til sine drenge.

Du kunne også bare true dem? smiley Hvis de ikke lader vær', så fylder du bare en sprøjteflaske op med vand og sprøjter dem til hver gang de er dumme smiley

- Spøg til side, jeg håber virkelig, at du finder ud af noget! D: De lyder godt nok irriterende, og stakkels jeres dyr smiley

• #7   30. dec 2013 Jeg ville have bedt dem pænt om at de enten blev nød til at sige noget til børnene, i hvert fald hvad angår håndteringen af dyr, eller også havde jeg bedt dem om ikke at tage børnene med, fordi at de ikke har respekt for dine dyr og ikke behandler dem ordentligt smiley

Jeg har selv hund og passer hest, og var der nogle der jagtede sådan rundt med mine, så havde jeg altså fået et ordentligt "bitch-flip" smiley Mit hjem, mine dyr, mine regler smiley

• #8   30. dec 2013 Det er jo logik for burhøns, at dine dyr ikke skal udsættes for den slags ubehageligheder. Jeg ville tage en snak med drengene og fortælle dem, hvordan man omgås dyr - de handler jo efter al sandsynlighed ikke i en ond hensigt, men er blot uvidende og uvante med dyr. Stil nogle helt klare og letforståelige regler op: de må ikke røre dyrene når de sover, de må ikke kaste med ting af nogen art, de skal ikke opholde sig i hestenes boks, og hundene og kattene må kun klappes, hvis de selv kommer hen og opsøger det. smiley

• #9   30. dec 2013 Flejnet ud!

Ikke kun det med dyrene, men generel mangel på pæn opførsel.
    Kunne godt tænke mig at snakke lidt med de forældre, som tydeligtvis ikke har styr på deres unger.
    Nej jeg kender dem jo ikke, men ville nok ikke lige have taget det med den pæne tone. Kan ikke rigtig tolere det, det er vigtig at man har respekt for alting her i verden smiley

• #10   30. dec 2013 jeres hjem jeres regler, hvis moren ikke selv kan styre sine børn omkring jeres dyr, ville jeg hårdt og kontant opdrage på børne, fortælle dem at det ikke er noget i acceptere i jeres hus og hvis dette ikke kan forståes må drengene være i soveværelset under besøget.
    Jeg har selv en søn og mange dyr, men han ved hvad der er iorden og bestemt ikke er iorden, og hvis jeg f.eks siger "gå væk fra katten nu" så går han væk fra katten selvom han nogle gange godt kan protestere lidt, men han er immervæk også kun 4, så hvis de er 8 og 10 burde det være ret nemt at forstå.

• #12   30. dec 2013
    Hvis forældre ikke kan opdrage deres afkom til at omgås dyr fornuftigt, må de regne med at jeg overtager den tjans hvis deres afkom er i nærheden af mine dyr..
    Hvis forældrene ikke kan acceptere det, så må de daffe af med deres umulige yngel.

BUM, børn besidder evnen til at konsekvens analysere og tænke rationelt, det gør dyr ikke, ergo er ungerne dem med det største ansvar..

Som jeg plejer at sige til min nevø når det gælder ham og vovserne: " Hvem er den klogeste race af jer 2" og så er der ligesom ikke ret meget mere at komme efter, HELLER ikke selvom vovse lige har nakket en star wars mand der lå og flød på gulvet.

" Hvis legetøjet, bamser osv skal overleve, så tænk dig om når du ligger det fra dig"

• #13   30. dec 2013 snak med dem prøv at forklare dem hvordan man er omkring dyr, hvis det ikke hjælper så forklar børenes mor at de ikke behandler dyrene ordenligt eller bed hende om ikke at tage dem med sådan nogle børn skal ikke være i nærheden af dyr smiley min mor har også en ven der nogle gange kommer på besøg hun har en pige på 5 og en dreng 4 de løb rundt ødelage nærmest alt smiley så så de at jeg har et marsvin så sage min mor at jeg skulle tage mit marsvin op så de kunne se den jeg blev helt rød i hovedet pigen tog mit marsvin op og begyndte at løbe rundt med den og ryste den jeg blev så sur så fik jeg fadt i mit marsvin igen og gik ind med den på mit værelse så gik der 5 minutter så kom de løbene ind. Sådan nogle må ikke komme i mit hjem smiley

• #14   30. dec 2013 Om jeg har prøvet det? JA TAK! Min faster har sådan en datter på 5 og hun er simpelthen direkte ONDSKABSFULD og det værste er, at hun får lov til det - der er ingen regler for hende what so ever. Vi gider ikke have ødelagt vores hus og have vores dyr behandlet på den måde og når de er her, så er det vores regler der gælder, ikke det de får lov til derhjemme. Min far havde rettet på hende så mange gange en dag de var ude til fødselsdag og det blev min faster sur over og rendte ud i gårdspladsen og tudbrølte, fordi hun mente at de ikke blev accepteret og ikke måtte være her. Så min far sagde, at de ikke skulle komme herhjem mere. I hvert fald ikke sålænge hendes unger opførte sig sådan.

• #16   30. dec 2013 man kan også vende den lidt om og sige det er dine dyr, det er dit ansvar at de ikke bliver udsat for unødig stress og ubehag, som det er den grad er hvis to drenge på 8 og 10 jagter dem og sprøjter vand på dem, så man må også stå sit ansvar overfor sine dyr ved og så sætte de drenge på plads når det handler om dine dyr

Kommentér på:
Dyr og vilde drenge, hjælp :(

Annonce