Dagens gode gerning... Dagens gode gerning...
Hej HG
Jeg er lige nødt til at dele en oplevelse med jer, som min kæreste og jeg havde i dag.
Vi var på vej på udsalgs kig i Frederiksberg centeret for at se om de havde nogle gode tilbud på baby tøj.
Vi cyklede forbi en ældre herre i en elektrisk kørestol. Min kæreste, Troels stopper pludselig op og får stoppet manden. Det viser sig at der faldt skruer af kørestolens venstre baghjul, og hjulet var helt skævt og ved at falde af.
Vi får snakket med manden, som vi ikke vil lade køre videre pga fare for at hjulet falder af og manden vælter og kommer til skade. Manden har ikke nogen mobil, men kan heldigvis huske nummeret på det plejehjem/ beskyttede boliger hvor han bor. Kl er her 12.05
Vi får ringet til plejehjem et som siger at det kan de sandelig ikke gøre noget ved og at de ikke har nogen mulighed for at hente den stakkels herre... De siger at vi kan ringe til movia flex trafik, og det gør vi så.
Movia flex trafik er meget hjælpsomme, og vil gerne hente ham, men det kan de først efter 2 timer. Vi forsøger Falck, men da Herren ikke har et abonnement hos dem, vil regningen simpelthen blive for stor. Vi prøver taxa, men de har ikke så stor en bil så de kan have en elektrisk kørestol med..
Vi ringer endnu engang til plejehjemmet/ beskyttede boliger og fortæller at kun flex trafik kan hente men Herren kan jo ikke sidde i kulden i to timer og vente...
Damen på plejethjemmet/ de beskyttede boliger siger at de må han jo blive nødt til, snakker kort med Herren og ligger på.
Herren siger at hun sagde at vi skulle ringe endnu engang til movia flex trafik og bestille transport til Herren. Vi ringer og jeg bliver stillet om til en afdelig som ved om de kan gøre det hurtigere end de to timer de først har sagt, da de også godt kan se situationen på ingen måde er optimal. Men den afdeling vi bliver stillet om til må ikke lave bookinger...
Her springer mine gravide hormoner en sikring. Jeg får Troels til at ringe til plejehjemmet/ beskyttede boliger og tale med meget store bogstaver. Damen i telefonen vi stadig intet gøre. Troels får dog fortalt hvor grotesk den situation er hvor to totalt fremmede skal tage ansvar for at en af deres beboere kommer hjem, og at nu måtte hun tage det ansvar som var hendes... Kl er her. 13.50... Damen holder dog på at hun ikke kan gøre noget og ligger på...
Vi ringer til Falck og forklare dem situationen, de vil gerne hjælpe, men skal lige have tilladelse af plejehjemmet/ beskyttede boliger for at de booker turen da det vil bliver meget dyrt. Vi venter på at damen fra Falck ringer tilbage så vi ved hvad vi skal regne med.
Der går ca 5 min. Så ringer damen fra plejehjemmet og fortæller at der om 30 min kommer en handicap taxa og henter dem ældre herre, og om vi kan blive hos ham så længe. Vi bliver hos den ældre herre og sludre om hvor heldigt det var at vi opdagede dækket var i uorden.
5 min efter samtalen med damen fra plejehjemmet ringer damen fra Falck og fortæller at plejehjemmet har fundet en alternativ løsning på vores problem og Herren vil blive hentet. Vi takker mange gange for hjælpen og ligger på.
Efter ca 15-20 min kommer taxaen og henter den ældre herre. Her er kl så 13. 25 ca...
Herren var meget taknemmelig over at vi hjalp han og brugte så meget tid på det. Men vi kunne jo ikke lade han køre videre og risikere at han væltede og kom til skade. Han ringede endda til Troels da han var kommet hjem og takkede endnu engang for vores hjælp og tid.
Er simpelthen målløs over at plejepersonalet vælger at lægge det ansvar over på andre mennesker?! En ting er at sige :" godt i opdagede det, kan i blive hos ham så finder vi en løsning og vender tilbage så hurtigt vi kan." Men at de direkte lagde ansvaret over på os, og at det først var da der kom en stor regning fra Falck i sigte at de fik fingrene ud af en bestemt legemesdel og hjalp os og den ældre herre er jeg meget uforstående over for!!!
Og ja ja de kunne have haft travlt og alt det der, men altså synes simpelthen der er respektløshed at lægge ansvaret over på andre mennesker, som ikke aner hvad de skal gøre. Og det gjorde de jo tydeligvis. Da damen fik fingrene ud gik der jo kun 20 min før Herren sad i en var, taxa.
Har meget stor respekt for personale i pleje sektoren for de hør sgu et stort stykke arbejde. Men her, ja jeg mangler ord!
Tak for luft, og jeg beklager at det blev lidt langt.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
Hvor er det dog synd for manden, at plejepersonalet ikke lige kan tage sig sammen
Det er da godt nok tarveligt, og også som du selv skriver at de ligger alt ansvaret over på totalt fremmede, det er ikke til at vide hvad der kunne være sket hvis i ikke havde gjort noget
jun 2013
Følger: 23 Følgere: 21 Heste: 3 Emner: 13 Svar: 381
jan 2013
Følger: 10 Følgere: 8 Heste: 1 Emner: 26 Svar: 411
Blogger
Følger: 942 Følgere: 3050 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.764
Har også kun dårlige erfarringer med dem. Min morfor som brugte ble da han intet kunne selv, lad de side med lort i i flere timer, fordi de ikke havde tid til ham.
Eller han havde ikke fået mad et helt dørn fordi de havde glemt ham, samt ikke skiftet han tøj efter de ved uheld helte kaffe over ham.
Jeg ahr ikke meget tilovers for det offentlige her i DK må jeg sige.
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
jun 2009
Følger: 20 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 90 Svar: 505
Dagens gode gerning...