Har forbudt min mor at komme til juleaften {{forumTopicSubject}}
Det har været en lang og hård beslutning, men vidste ikke hvad jeg ellers skulle gøre.
I får lige historien så kort som muligt,
Jeg flyttede hjemme fra da jeg var 15, havde der kun boet 2 år ved min mor, men det var rigeligt, Min lille bror havde boet der meget længere og bor der desværre endnu, Når men altså min mor har bestemt ikke styr på hendes liv, Hun arbejder et par gange i ugen og inden hun fik kæreste lå hun hjemme i hendes seng resten af tiden. Madrester ud over det hele, tøj, ja alt muligt ud over det hele, hunde/katte lort, ja virkelig klamt, De gange jeg har været hjemme og besøge dem har jeg rydder op og gjort rent for dem, Min mormor og hendes mand har flere gange også været ude og rydde op og gøre rent for dem, alt sammen i håb for at hun ville begynde at holde det, men ingenting er sket. Nu har hun så fået kæreste, Så nu bor hun nærmest deroppe, Så min lille bror får ingenting at spise, Kan gøre lige hvad der passer ham. Han er altså "kun" 16, har burde gå i 9 men kommer ikke i skole.
Min onkel havde for nogle uger siden ringet og skældt min mor ud, for nu skulle hun fanme tage sig sammen, efter min mormor havde fundet min lillebror hjemme i huset værre end nogensinde. Men intet skete,
Min kæreste og jeg skulle holde jul sammen med min bedstefar, mor og lille bror, men en ting var helt sikkert vi ville ikke være hjemme ved min mor, og så ville min bedstefar pludselig ikke holde det, Så blev vi jo nød til at holde det, Fair nok, Så i går da jeg skulle hjem til min mor og hente juleanden, fik jeg bare nok, min mor var igen ikke hjemme, Så da jeg havde gået en rundte i huset og snakket med min lille bror satte jeg mig ned og skrev en sms til hende om at havde hun ikke ryddet op eller bare begyndt på det inden dagen var omme var hun ikke velkommen nede ved os juleaften, og hun skulle bestemt ikke ringe og komme med dårlige undskyldninger, Når men dagen gik og da det blev aften og jeg kørte fra min far, kørte jeg hjem forbi min mor igen, og hun var ikke kommet hjem, istedet finder jeg min lillebror i gang med at spise rent ristet løg for han havde ikke andet, Spurgte ham om han ikke ville med mig hjem, og forklar ham så at han skulle bare være klar over at mor ikke kom hjem til os til jul, og det var han indforstået med, Så vi kørte hjem til os,
Når, men det jeg enlig ville, var er jeg for hård? skal jeg give hende flere chance, Kan jeg "straffe" hende på andre måder, Aner virkelig ikke hvad jeg skal gøre. Hun vil ikke snakke med mig, min bedstefar eller mormor. Så hun må jo have lidt dårlig samvittighed, men er bare i tvivl.
I kan nok ikke sætte jer ind i situationen, men hvis i bare ville prøve lidt og måske hjælpe lidt ville jeg blive glad,
maj 2013
Følger: 12 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 183
aug 2011
Følger: 50 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 97 Svar: 1.933
Men lige et spørgesmål?
Hvordan kan det være at feks. komunene tillader din lille bror bor hos hans mor, når hun tydeligvis ikke kan tage ansvar for hverken sig selv eller din bror?
jan 2011
Følger: 82 Følgere: 75 Heste: 1 Emner: 162 Svar: 763
Jeg syntes det er flot du tager dig af din bror, så hvis jeg vr dig ville jeg langsomt begynde at få din bror til at flytte et andet sted hen, måske hjem til dig selv.
Men jeg tror besemt din mor har brug for professionel hjælp!
sep 2008
Følger: 57 Følgere: 58 Heste: 5 Emner: 46 Svar: 1.129
kan han ikke komme hjem til jeres far og bo?
ellers må du kontakte kommunen for der er bare ikke okay de forhold han lever under
det er da hårdt at se sin mor sådan og jeg er ked af det på dine vejne men hun må sku lige tage sig sammen hvis ellers i hendes børn betyder noget for hende
jeg syntes du skal holde fast i at du ikke vil se hende til jul, det lyder virkelig som om hun har brug for et wake up call..
ellers så tilbyd hende at du kan hjælpe hende med at få den hjælp hun behøver, men der er sku ikke okay hun forsømmer din døn sådan!
sep 2008
Følger: 72 Følgere: 61 Heste: 5 Emner: 469 Svar: 4.205
Når men, jeg ville ikke droppe kontakten hvis jeg var dig man, elsker vel stadig sin mor inderst inde selvom de begår fejl. Jeg ville helt klart prøve at få hjælp til min lille bror hvis jeg var dig så han ikke ender med at blive bla kriminel,stoffer osv(endte selv med det) Prøv at motiver ham til at gå i skole og hvis ikke så få noget hjælp fra komunen. At du ikke vil have din mor skal komme juleaften syntes jeg er FAIR NOK. det skal være hyggeligt for jer og hvis ikke du trr det hvis din mor er der så sig hun ikke skal komme (som du har gjordt) Jeg ville prøve at snakke med hende STILLE OG ROLIGT og fortælle at du bliver skuffet og ked af det når hun ikke er der for din bror og ikke holder orden på sit hjem. se om det ikke kan hjælpe fortæl hende at du gerne vil hjælpe hende men at hun selv skal være villig til at få din hjælp og selv prøve at gøre en indstas.
Håber du kunne bruge noget af det undskyld den rodet måde det står på det gik lidt stærkt. Du skriver bare hvis du vil have flere råd el andet God jul:)
mar 2011
Følger: 15 Følgere: 16 Heste: 4 Emner: 154 Svar: 2.130
syntes ikke at du er for hård
syntes at du bare skal hjælpe din bror så godt du kan og lade din mor være
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 913
Du kan ikke selv hjælpe din mor. Hvis hun vurderer, at det er bedre at være sammen med sin kæreste end at passe sin søn, og efterlade ham i kattel*rt med ristede løg som eneste føde, skal hun seriøst have prof. hjælp, og din lillebror skal da så hurtigt som muligt have et nyt hjem.
God beslutning, men håber også du hjælper hende til at få det bedre, nu hvor du er voksen. Det er i mine øjne psykisk syg opførsel!
mar 2007
Følger: 94 Følgere: 126 Heste: 4 Emner: 668 Svar: 2.618
Min mor har før haft diagnosen depression og skal jeg være helt ærlig så tror jeg aldrig hun rigtig er kommet sig, for hun har ikke rigtig kunne tage sig sammen siden hun kom hjem fra psykiatrien, og jeg føler bare det bliver værre og værre,
Tro desværre ikke min lille bror kan komme i en ny bedre familie da han er ved at være så gammel at det vil koste kommunen for mange penge. Har flere gange tilbudt ham at han kan komme herhjem og bo og det samme ved jeg min mormor har, men problemet er vel at han kan ikke se hvilket lort og rod han lever i, for han har jo boet i det de sidste 10 siden min mor kom hjem fra psykiatrisk sygehus.
Syntes bare vi har snakket med hende såååå mange gange og der sker ikke en skid.
maj 2010
Følger: 43 Følgere: 43 Heste: 3 Emner: 26 Svar: 913
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Det virker heller ik som om, at din mor interessere sig for jer.
Ærgerligt at din bror ik ka se, at han lever i lort.
Hvis kommunen mener, at det er nødvendigt han kommer væk og på et sted, burde han komme det.
Drenge er jo tit bagud i udviklingen, så selv om han er 16, er det ik sikkert han mentalt er det.
Og slet vil være klar til at klare sig selv.
Der ska jo være nogen til, at lære ham om livet, skolen lyder ik til at gøre det.
Men håber da din mor får tænkt sig lidt om, efter den udmelding.
Det ka alligevel ik være helt nemt for forældre (de fleste), at blive afskåret på den måde.
maj 2007
Følger: 16 Følgere: 15 Emner: 1 Svar: 26
det er ikke en spørgsmål om hvad det koster..når du sammen med ham gå ned på kommunen og beder om at tale med hans sagsbehandler..hun/han vil kunne råde jer til hvad de kan hjælpe med..
DE skal hjælp..husk det...
en lille råd fra en plejemor til to store drenge..12 og 20 de har begge fået lov til at bo her fordi de bad deres sagsbehandler om det...det er noget de selv ønsker..og DE skal høres..
Du må også gerne ringe 61797600..så skal jeg prøve at hjælpe dig, eller finde en der kan.
Husk du kan ikke tage vare på din mor...først dig selv og din bror..men dem på kommunen kan
Hilsen Linda
feb 2011
Følger: 71 Følgere: 131 Heste: 5 Emner: 227 Svar: 2.189
dec 2013
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 2 Svar: 29
I stedet for at lade hende tage med til juleaften alligevel ( med chance for at der bliver dårlig stemning ) så synes jeg, at i skal finde en anden dag og mødes.
Dig, din mor og din mormor. Og så synes jeg at i skal prøve virkelig at spørge hende. At få hende til at tænke over det. Få hende til at indse at din lillebror altså ikke kan leve sådan. Hvis det lykkedes tager i lillebror med til næste "møde". Og så få mor til at sige at det er bedst hvis han flytter.. Håber det bedste for jer
nov 2006
Følger: 42 Følgere: 885 Heste: 16 Emner: 75 Svar: 1.780
Jeg tror hun er syg, for syg til at kunne mane sig op
Den bedste hjælp du kunne give hende er måske at tage hende til nogen som kan hjælpe hende.
Og hun bliver ikke rask af at nogen "slå hånden af hende"
Men du er jo voksen og kender din mor , så du tage handling ud fra det
God jul her fra
VH
Annette
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 321
Derimod mener jeg bestemt hun skal have professionel hjælp, og det magter hun med garanti ikke selv at søge, så der er du nok nødt til at hjælpe hende. Held og Lykke til jer begge to samt din lillebror. Så vil jeg ønske jer en rigtig god JUL
jul 2012
Følger: 53 Følgere: 47 Heste: 3 Emner: 38 Svar: 247
Selvom din lillebror "kun" er 16 så ville jeg overtale ham til at bo hos enten en ven eller dig e.l. Hvis din mor ikke tager så sammem....Som de andre siger så søg noget prof. Hjælp til din mor
mar 2007
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
mar 2007
Behøver jeg at sige mere
mar 2007
Og jeg er bestemt ikke stolt af det, men jeg kan intet gøre, min mor har opgivet efter 1,5 års kamp, så nu venter vi på kommunen gør noget.
apr 2010
Følger: 100 Følgere: 93 Heste: 6 Emner: 80 Svar: 2.000
dec 2005
Følger: 60 Følgere: 84 Heste: 5 Emner: 17 Svar: 2.728
Men nu lader det da til, at kommunen skal gribe ind.
Har forbudt min mor at komme til juleaften