{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har i en sygedom ?
  • #1   23. dec 2013 Scoliose smiley

• #2   23. dec 2013 har en mild grad af OCD, som er tvangstanker.. F.eks. kan jeg ikke gå ind og ud af huset uden at tjekke postkassen, hvis ikke jeg gør det får jeg det dårligt med mig selv.
    Så har jeg også en sygdom i mine knæ, som gør at de hopper ud af led og tilbage hver gang jeg tager et skridt smiley

• #3   23. dec 2013 ØVVVVV smiley

• #4   23. dec 2013 jeg har haft neofrotisk syndrom hvilke er utæthed i nyrene smiley
    ikke særlig sjovt da jeg skulle have predniselon (staves)

• #5   23. dec 2013 Jeg har celleplasmavulvitis en sjælden sygdom som gør jeg ikke kan være seksuelt aktiv på nogen måde eller få børn og det er konstant smerter som når man sætter hånden på en varm stege panden eller brænder sig på en brænde ovn og som at skære sig på knive af den form for smerter konstant og der findes ingen behandling imod det da lægevidenskaben ikke er kommet videre til at kunne helbrede det .. Der er blevet opereret på en anden kvinde hvor det blev fjernet men det kom tilbage efter 2 uger og man kan ikke få medicin eller andet i mod det da det ikke virker..

udover det har jeg vandallergi som begrænser livet rigtig meget

• #6   23. dec 2013 Øv the horse det har min farmor også smiley

• #7   23. dec 2013 Ved ikke om det er en direkte sygdom, men jeg er født med hul i hjertet smiley

• #8   23. dec 2013 Ej hvor ubehageligt Team Utah smiley

• #9   23. dec 2013 Jeg har sukkersyge (type 1) Det er ikke noget jeg kan gøre for den er kommet helt af sig selv. Der findes 2 typer den ene er type 1 som man ikke kan gøre for den anden hedder type 2 som er hvis man er overvægtig eller har spist forkert. Type 2 kan gå væk hvis man taber sig det kan man desværre ikke med type 1. Man tager insulin resten af livet hvor du stikker dig i maven og lårene. og måler blodsukker. Man kan også få forskellige pumper.

Jeg fik det da jeg var 10 år da min far opdagede at jeg drak og tissede rigtig meget så vi tog til lægen og de henviste os så til hospitalet hvor jeg blev kørt med ambulance til et andet hospital hvor jeg var indlagt i 4 dage..

I spørg endelig hvis der er noget i vil vide. Ville være skønt at møde andre med denne sygdom.

• #10   23. dec 2013 team utah, jeg har utrolig ondt af dig!!!! ej hvor øv! Især hvis man gerne vil have børn. Men så er det jo godt man har mulighed for at adoptere

• #11   23. dec 2013 øv Signe smiley smiley

• #12   23. dec 2013 Ej hvor er det frygteligt alle sammen:-( Men man vænner sig jo til det.......

• #13   23. dec 2013 hmm nej har ikke sygdomme men har syndromer og varige tilstande.

• #14   23. dec 2013 Min lillesøster har også type 1 diabetes, men jeg har ikke noget, heldigvis smiley

• #17   23. dec 2013 Har ingen fysiske sygdomme, men jeg lider af skizofreni.

• #18   23. dec 2013 Jeg har ikke nogen "sygdom", men jeg er kronisk smerte patient pga piskesmæld som jeg fik i en rideulykke i 2006

• #21   23. dec 2013 Team Utah: hvorfor kan du ikke adoptere?

Min bedste veninde har også diabetes 1
    så hun måler også blodsukker, og har en automatisk pumpe som hun kan indstille, alt efter hvor højt/lavt hendes blodsukker er smiley

• #22   23. dec 2013 Puha hvor har nogen af jer det ikke sjovt..
    Selv har jeg kun tendens til lav blodprocent og forhøjet blodtryk.. Men det kan jo opretholdes rigtigt med medicin smiley

• #23   23. dec 2013 Sandra S - Jeg har ikke selv diabetes, men min mor har også type 1 og har haft det siden jeg blev født, så jeg er tæt på det smiley

Hun har lige fået en pumpe..

• #24   23. dec 2013 Sygdom og sygdom, hmm, hvad skal jeg kalde det?
    Jeg har en genfejl, der gør at jeg har utrolig stor risiko for at få blodpropper, og hvis jeg skal rejse, føde, eller andet der kan overbelaste ben og lunger, skal jeg have blodfortyndende, hvor jeg så til gengæld ikke må skære mig på noget da jeg risikere at dø af det smiley
    Dette indebære også at der er utroligt lidt prævention jeg må bruge, da min søster oplevede 3 blodpropper pga. p-piller.
    Vi er utroligt få i Danmark der har denne genfejl.
    Min søster og jeg er født med det på begge "gener"
    og begge mine forældre har på 1 gen hver smiley
    Det mest utrolig er at minde forældre har fundet hinanden ud af de få, og udover det at min søster og jeg har fået på begge smiley

• #25   23. dec 2013 jeg har adhd smiley

• #29   23. dec 2013 Jeg har ingen decideret sygdom.. Mere en skavank smiley
    Har en stiv lænd.. Min nederste af rygraden og haleben er groet sammen, så min lænd er utrolig stiv, heldigvis er ridning sundt for min ryg, men min læge har sjovt nok frarådet mig at falde af smiley
    Og så er en af mine ryghvirler indsunket (den vender ind af) så jeg har et "hul" nederst på ryggen.. Og så mangler jeg et enzym i mit blod( har for mange hvide blod legemer) intet alvorligt smiley

• #33   23. dec 2013 Ikke decideret, jeg har tilgengæl en søster med asberger, en mor der nok også er asbeger/add men som bare aldrig er tjekket for det. Tester du mig igennem har jeg med garnti også et eller andet i en mild grad, jeg reagere fx, enormt voldsomt på små ting, viser det ikke men indvendig er jeg et helvede af føelser. Og så SKAL gryderne stå lige på bordskåneren ellers kan jeg ikke spise eller snakke før jeg har rettet det. Så jeg har det tæt på.

• #34   23. dec 2013 malanie: Er hun glad for sin pumpe?:)

• #35   23. dec 2013 Jeg har ADD, det er dog ikke sikkert da den psykolog der konstatere det ikke var ok.
    Jeg havde en lettere depression her i starten af året, men er "rask" igen.
    Men ellers er jeg bare underligt. smiley

• #36   23. dec 2013 Min søster har pumpe og hun siger, hun aldrig kunne leve uden den nu når hun har den smiley

• #37   23. dec 2013 Sandra: Min veninde har en pumpe og har haft den i lang tid. Hun er rigtig glad for den, og det fungerer rigtig godt smiley

• #38   23. dec 2013 Har haft, hvis man kan kalde det en sygdom.
    Jeg har haft meget voldsom astma, jeg blev indlagt for det, da jeg var lille, og lægerne troede ikke jeg ville vokse fra det, fordi det var så voldsomt, men det gjorde jeg, heldigvis.
    Nogle mennesker vokser fra det, og andre skal leve med det resten af deres liv. så skal man tage noget medicin for det. smiley

• #40   23. dec 2013 Sandra - Ja, hun er meget glad for den. Hun har lige fået den, men det har ikke været så svært for hende at få det til at fungere smiley

• #41   23. dec 2013 Jo og så har jeg mange ar på sjælen der gør at jeg jævnligt går til psykolog og ryger ned i 'depressioner' hvor alt er ligegyligt og jeg bare har det dårligt og hader mig selv.. ikke noget konstateret men jeg ligger helst på min seng konstant og ser ligegyldigt fjernsyn jeg alligevel ikke følger med i.. Og så er jeg dårligt bygget så bøvler med mine knæ og har gjort det siden 5. klasse smiley

• #42   23. dec 2013 Har selv overvejet at prøve den en gang. Men er ikke så glad for at 'vise' det til andre.(Har tidligere været pinlig over min sygdom) Dette er dog blevet bedre.
    Jeg har en insoflon i maven en gang i mellem når man mave og lår skal have en pause. Det er et rør der sidder i maven som du stikker ned i. så slipper man får at stikke sig direkte i lår og mave hver gang:)

• #45   23. dec 2013 Min skizofreni er også paranoid skizofreni. Hurra!

• #48   23. dec 2013 Jeg har borderline - som betyder jeg er født meget sensitiv, og det er der ikke blevet taget hensyn til, og så har jeg udviklet borderline. Som gør man ikke kan regulere sine følelser.
    har dertil angst, og depression.

Har også haft brækket ryggen efter rideulykke i 2008, det blev ikke opdaget, så det er helet skævt og giver derfor konstant smerter.

• #49   23. dec 2013 Jeg har OCD.

• #50   23. dec 2013 Team - Oh yes. Jeg er heller ikke fan og jeg er i samme båd mht. at leve med den resten af livet.

Soffi - Det er bare feeeedt! Eller nowet :b

• #51   23. dec 2013 sidste sommers kom jeg over min depration, kan dog være i kål kælderne en gang i mellem, men jeg har ikke selv mords tanker mere.

jeg har en mild form for ADD men jeg vil ikke tage piller for den. da jeg altid har levet med den og vi fandt først ud af det sidste år og jeg glad for den jeg er

• #52   23. dec 2013 Jeg har pco!
    Knæskader i begge mine knæ, det begrænser mig en del, og de har prøvet og opperere mig 3 gange, alle gangene er lortet kommet tilbage og nu har jeg selv sagt stop! Så hellere proppe mig med piller!

Jeg har i et års tid haft konstant hovedpine, har været indlagt flere gange men ingen læger kan finde ud af hvad det er!

• #53   23. dec 2013 Spring rosen- ej hvor synd for din farmor smiley den kroniske eller forsvinder det?
    jeg havde det i år og fik medicin på min konfirmation så lignede nærmest en ¨ballon¨ i hovedet smiley

• #55   23. dec 2013 Soffi - Deeeet bliver vi nødt til så! smiley Jeg er godt nok voksen og 23, men jeg gider ikke være voksen og kedelig, så jeg er crazy 99% af tiden smiley

• #57   23. dec 2013 Jaaaa! Jeg må komme en tur til det mørke jylland smiley

Fedt mand! smiley

• #58   24. dec 2013 Depression, angst, en smule OCD, slidgigt et par steder i ryggen og karpaltunnel syndrom i begge håndled kan jeg byde ind med smiley

Sikke nogle syge mennesker vi er herinde! smiley

• #59   24. dec 2013 Puuuhaaa, fejler ALT for meget... x)
    Er platfodet, som har gjort at jeg har udviklet for korte sener i mine ben, dvs at jeg kan ikke strække mine ben helt og derfor belaster mine knæ utrolig meget og har derfor stor risiko for slidgigt i begge knæ (hvis jeg ikke allerede har fået det), det har også gjort at jeg er blevet ekstrem sveg i lænden og bøvler med rygsmerter dagligt + jeg bøvler med nakken efter at være blevet smidt af hesten.

Oven i hatten har jeg depression, borderline, paranoia, angst, muligvis PTSD, og OCD af den lidt grimmere grad, som at jeg ikke må veje mere end 37 kg, gør jeg det, går jeg i en ufrivillig sultestrejke, som jeg er i nu... -.-
    Havde ikke været på vægten i 4-5 år, for at kunne styre det, men skulle så vejes i forbindelse med opstart af psykolog samtaler og kommer til at kigge på vægten, BUM, 40 kg, here we go again.... x/
    Har dog også OCD af den lidt sjovere type, som at det er fysisk umuligt for mig at spise koldskål med kammerjunker, hvis ikke kammerjunkerne ligger i et bestemt mønster. xD

Tror det var det, men det er vidst også rigeligt.... xD

• #61   24. dec 2013 Jeg har to fysiske sygdomme, begge er kroniske. Den ene er Colitis Ulcerosa som er kronisk tarmbetændelse(i tyktarmen) men er så vel medicineret at jeg ikke mærker til den.

Den anden er skleroserende cholangit, en sygdom der gør at galde gangene i leveren langsomt bliver fuldt op med bindevæv. Når det sker vil den stoppe med at fungere. Man kan holde processen tilbage med medicin men ikke stoppe den. Lige nu er der slet ikke styr på den og derfor følges jeg af en professor på Odense Uni. hospital.
    Begge sygdomme er autoimmune, det betyder at det er min egen krop(immunforsvar) der forsager sygdommene.

Derudover har jeg været i behandling for svær depression. Og nu er jeg igen til udredning på psyk. fordi jeg halluciner og har vrangforestillingnier samt får angstanfald.

Jeg er lidt af en uheldig person smiley

• #62   24. dec 2013 Jeg vil bare byde ind med at jeg ikke fejler andet end at være boldspasser, uheldig og super usmidig. smiley

• #65   24. dec 2013 Jeg har alt for løse fodled, som gør at jeg dårligt kan løbe 2 meter uden at vrikke om :3
    Desuden kan jeg prale med (haha...), at jeg har fået konstateret ledgigt i snart samtlige led i kroppen med få undtagelser, fx et par enkelte tæer og fingre. Så jeg er suuuper heldig.
    Jeg kæmper også med noget angst, som særligt er svær i pressede situationer. Det gør at jeg har svært ved så meget som at tage en bus, uden at have tjek på præcis hvilke stop der er, hvor langt jeg skal osv. osv., så jeg er et helvede at rejse med, fordi jeg sidder som på nåle, og bare venter på, at et eller andet skal gå galt smiley

Jeg har også et meget akavet forhold til min krop, og synes til evig tid, at jeg er for tyk, men sådan har de fleste piger det vel. Jeg er dog heldigvis holdt op med at sulte mig selv, som jeg har gjort. Nu æder jeg bare for meget i stedet for. Så hurra for mit held og mit fantaaastiske liv da --'
    (hov og glemte jeg at sige, at jeg er pessimist og har forventningsangst(forventer det værste, altid)?)

• #66   24. dec 2013 Tja, jeg har i snart 1½ år været mange undersøgelser igennem, for at finde ud af hvorfor jeg ikke kan tåle alkohol. Ingen læge har kunnet sætte en titel på, og nu har jeg givet op, efter de fandt ud af jeg IKKE var hypereosinofil, hvilket ellers var lægerne "sidste udvej". Desværre reagere jeg ved, at mine nerveceller forbliver sløvede i lang tid, ligesom når man er fuld. Det hele føltes som om, at jeg ser verdenen bag en glasrude, eller en drøm. Derudover får jeg koordinationsproblemer, og kan ikke rigtigt skrive sms'er, gå op ad trapper eller andet der kræver en god koordination, op til en uge efter jeg har indtaget alkohol ):

Det er jo heldigvis noget man kan leve uden, men hvor kan jeg bare ærger mig så meget, når nu jeg er så genert og indelukket som jeg er.

• #67   24. dec 2013 Isabella Det med tarmen er næsten det samme jeg har min er jo også kronisk bare i tyndtarmen : smiley -( smiley

• #68   24. dec 2013 Bipolar og OCD.

• #69   24. dec 2013 OCD og angst smiley

• #70   24. dec 2013 Der er godt nok mange der har OCD.........

• #71   24. dec 2013 Spring-rosen jeps, så er spørgsmålet bare, hvor mange rent faktisk er diagnoseret eller bare selv tror de er det.

• #72   24. dec 2013 Hmm ja det er jo rigtigt.........

• #73   24. dec 2013 Og så har jeg kronisk ondt i ryg og lænd. De ved ikke hvorfor, men det er sikkert også min gigt..

• #75   24. dec 2013 Desuden kan jeg komme med et indput om tvangstanker. Det at have en sang på hjernen er faktisk også en tvangstanke smiley
    http://videnskab.dk/sporg-videnskaben/er-en-sang-pa-hjernen-en-slags-tvangstanke

• #77   24. dec 2013 Trikotillomani har jeg også...

• #79   24. dec 2013 Cøliaki og så har jeg en mistanke om noget laktose intolerance. smiley
    Ellers bare en masse små skader der hænger ved. Løse fodled, dårlige knæ og så videre. smiley

• #80   24. dec 2013 Epilepsi, har dog kunnet leve helt normalt de sidste 6 år, men må tage medicin dagligt.

• #82   24. dec 2013 Jeg har flere (og JA de er alle diagnoseret af læge og psykologer)
    - Fobier for flere ting
    - Angst (altså med panik anfald)
    - Depression
    - Stress
    - OCD
    - Astma
    - En eller anden lungesygdom som de dog har fået kontrol på inden den udbrød.
    Og så en lægerne her i DK ikke har den største forstand på. Jeg kaster blod op (tykt flydene) og falder i krampeanfald når det sker. Den testet jeg stadig for.

Og så har jeg en rygskade efter biluheld og kronisk migræne.

Kæft jeg lyder ødelagt smiley

• #83   24. dec 2013 Hvordan en i HELVEDE holder du humøret oppe DD?
    Jeg mener jeg har gigt og angst, og jeg kan på ingen måde se lys for enden af tunnelen :3

• #85   24. dec 2013 Det gør jeg heller ikke. Jeg hverken glæder mig over noget eller har den der 'glad' følelse. Eller jo jeg ved gidt hvornår jeg burde have dem og jeg ser også frem til ting, og det kalder jeg så bare at glæde mig og være glad.
    Men selve den positive følelse er død. Den er de ved at prøve få frem i mig igen, det kan dog tage laaang tid for kan ikke engang selv huske hvordan den er men de lovede det var muligt. Jeg stures udelukkende af negativitet ifølge lægernes udtalelse.

Jeg er dog begyndt af og til at få et sus i maven som er ret ubehageligt, der mener alle det er en glædesfølelse. Sikke da noget crap af en følelse xD Men skal nok vende mig til det når det forhåbentligt engang bliver normalt.

Hvis jeg f. Eks ikke havde mine heste, ville jeg slet ikke stå op mere om morgenen, det er, selvom det lyder ondt, det eneste jeg pt lever for.

Dk sygesystem gør det så heller ikke nemt for en at se lys for enden af tunnelen må jeg nok sige.

MEN jeg må jo sige jeg ikke rigtig kender til andet da det har stået på i flere år. Det eneste jeg er rigtig ked af det over er jeg har fået fobier som følge af manglende hjælp. Fobier der gør jeg ikke kan leve selv.

• #87   25. dec 2013 Pyyh DD.. Synes stadig det er flot, at du bliver ved med at Kæmpe ! Og også alle jer andre !
    Sygdomme har jeg gudskelov ikke rigtig noget af. Men skavanker har jeg desværre mange af efter en trafikulykke i 2007 smiley
    Alt er diagnosticeret af læger, osv. Har været på mange hospitaler, lægebesøg osv. da det bla også har været en forsikringssag da en mand påkørte mig.
    Har følger af skaden:
    - Kronisk hovedpine
    - Piskesmæld med kroniske smerter i ryg, lænd og nakke
    - ANT i højre ben fra lænden (Abnorme nerve tension / nervespræninger)
    - Det ene ben er 5 cm kortere pga nervespræninger samt en skæv hofte
    - Det nederste af venstre skulderblad er brækket af efter ulykken
    - Kronisk fibersprængning i højre skulder med en forstrækning af sammenvokset sene på 4 cm (Hængene skulder - den ene skuldre hænger 6½ cm længere nede end den anden)
    - Skulderne sidder som det man kalder "Englevinger" grundet fordrejet skulderblade, så skulderbladene peger bagud som også giver hængende skuldre.
    - Flere balancenerver i nakken er rykket over.

Det var vidst det fysiske. (gudskelov for det) Går stadig til behandlinger og er heldigvis nået langt. Efter ulykken var jeg igennem et længere genoptræningsprogram hvor vi var helt tilbage til at ligge puslespil og stå på et ben, osv.
    Men selvom livet er aller mest trist, så hold humøret så højt som mulig.
    Jeg har også været igennem en MASSE depressioner, lider af stress og er utrolig sensitiv og meget følese ladet. Der skal ikke så meget til at vælte min verden om kuld.

Men har rigtig ondt af dig, DD.. Det er SÅ vigtig at man får den korrekte hjælp fra starten smiley
    Håber at du en dag får lige hvad du har aller mest brug for

• #88   25. dec 2013 Tak begge to! Jeg har mange diagnoser, som kunne have været undgået hvis jeg var blevet lyttet til fra start af, men jeg er optimistisk omkring jeg nok skal komme ud af det meste igen. Hvis DK's politikere da så bare ville stoppe med at rive syge længere ned..
    Har bare altid lært jeg lige så godt kan være åben omkring det jeg nu bare fejler, frem for at skjule det. At skjule det gør heller ikke en mere rask, men mere syg (min dengang fantastiske psykologs ord) smiley

Synes nu også du er pænt uheldig Pixies..

• #89   25. dec 2013 Er helt normal! Men mistænker dog tourettes, da jeg hele tiden ryster på hovedet, men det betyder ikke så meget, at jeg vil få det testet smiley derudover faldt jeg af en hest for et stykke tid siden, så jeg skal rende til fysioterapeut og massør nu smiley men hold kæft, hvor har jeg ondt af mange af jer herinde smiley

• #90   25. dec 2013 uha, ikke det store, lav blodprocent, for korte sener smiley også et mild tilfølde af pjæksyge syndrom smiley

ellers er jeg gen"bærer" af leddegigt, alm gigt, knogleskørhed, sklerose. smiley

• #91   25. dec 2013 nåårrh ja! jeg mangler sku da en knogle:-)
    den havde jeg helt glemt, hvilket jo nok er fordi den ikke er der smiley

• #93   25. dec 2013 Jeg har ingen sygdom, 'kun' et par knæskader, dårlig ryg fordi jeg er svajrygget osv. - men intet alvorligt.

Min lillebror på 19 år har derimod knogleskørhed og spondyloepifysial dysplasi - jeg kan ikke forklare præcis hvad det er, men det er også noget med knoglerne. Så har han dårlig og skæv ryg og særligt dårlige hofter, som han fik skiftet tidligere på året.
    Og så er han bærer af Sticklers Syndrom, som jeg heller ikke kan forklare - men det er en bindevævssygdom.

• #95   25. dec 2013 Jeg har plexusbragialis (staves) i min højre side. Jeg blev født lam i højre skulder og arm, men fik den trænet op. Der er dog mange ting jeg ikke kan og så svækker den hele min balance i højre side. Det medfører også at jeg ikke kan tage fra med højre arm, hvilket har ført til brækket arm (venstre) to gange og en forstuvning. Det giver mig også problemer med ridningen, da jeg ikke kan få højre arm ind til kroppen når jegholder en pisk og har svært ved at klemme med højre ben smiley

• #97   25. dec 2013 Hov, jeg vil også være mere ynkelig. Jeg mangler faktisk d-vitamin, bare så i alle sammen kan have riiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiigtig ondt af mig! smiley

Håber i har haft en fantastisk jul, trods alle jeres skavanker. smiley

• #98   25. dec 2013 DD det er også det bedste man kan gøre. I starten havde jeg også svært ved at acceptere at der var så mange ting, som jeg pludselig ikke kunne længere. Jeg blev nød til at sælge min vidunderlige hest Sonnich, da min ryg ikke kunne holde til hans store gang længere. Jeg kunne ikke springe, løbe osv. Det kørte mig ned i et sort hul. Jeg gik også til både psykolog og psykiater samt smertehåndtering da jeg pludselig skulle omstille mig fra et aktivt liv, til et liv med smerter.
    Derved lærte jeg også, at vende mange af de negative ting, til de mere positive ting.
    Det kan godt være at jeg ikke kan springe mere, men jeg kan dælme ride dressur nu smiley Og jeg elsker at se, når min veninde springer mine heste, da både de og hende bare elsker det.
    Det kan til tider være utrolig svært og utrolig hårdt, men man bliver simpelthen nød til det, ellers køre man bare sig selv ned i et stort sort hul igen og igen.

Jeg blev som 22 årig (bliver 24 d. 23/1) tilkendt flexjob, hvilket jo ellers er ALT for tidlig, men det er desværre sådan det måtte være. De tilbød mig førtidspension, hvilket jeg ikke var interesseret i, da jeg altid har været et aktivt menneske.
    Så selvom tiderne kan være rigtig hårde og trælse, så må man glæde sig over livets små glæder og mirakler smiley

Og glædelig Jul til alle !! smiley

• #99   25. dec 2013 Har ikke rigtig som sådan en sygdom - har smadret ryg, lænd, hofte og haleben ved styrt på hest. Derudover har jeg store problemer med min kæbe. Får højst sandsynligt slidgigt i den inden jeg er 30 -.-.. Det er det. Ellers har jeg det fint. Ingen psykiske eller fysiske sygdomme smiley

• #101   25. dec 2013 Har noget specielt som hedder EGI-syndrom.. Er den ældste i Dk som har det.. Lol.
    Under det hører multiallergiker til. Da jeg var mindre kunne jeg ikke tåle: æg, fisk, mælk, pels - alle dyr med pels og fjer - pollen, røg, støvmider, birk og eg. Tror det var det ^^

• #103   25. dec 2013 Jeg har :

ADHD
    Mindre spiseforstyrelse
    Mave migræne
    Hoved migræne
    Depression
    Angst

Det er vidst det... Intet at råbe hurra for må jeg indrømme! smiley

• #104   25. dec 2013 Har også allergi overfor:
    Nyslået græs
    Alle former for pels ( undtaget hest )
    Støv
    pollem ( eller hvordan man staver til det)

og har haft astma da jeg var lille:-)

Hihi smiley

• #105   25. dec 2013 Jeg har ikke nogen psykisk lidelse, meeeeeeeeen
    Jeg er konstant øm i lænden, men tror det er fordi jeg er platfodet.. Så er jeg blevet tjekket for om jeg har en hjertefejl, men har ikke fået svar endnu. smiley

• #106   25. dec 2013 Migræne
    Piskesmæld efter en trafik ulykke for 10 år siden og har derfor os Depression.
    Endometriose

• #107   25. dec 2013 Ja det har jeg.. Er på 12 måned med min hjerne rystende nu.
    Har fået en blødningen og nogen skader i hjernen.. :|

• #108   25. dec 2013 Jeg har en defekt mave sæk
    De små fimerhår er i stykker og gør jeg ikke sotere mad ordenlig.
    Det kan min tyktarm ikke li så den gør sådan at jeg er en ofte gæst på Toilet (8-14 gange i døgn)
    Jeg får en hulens masse midicin for at holde det i skak
    Og ja en flækket knogle i ryg siger nogen læger andre siger der intet er galt???
    Kronisk nyrebækkenbetændelse
    VH
    Annette

• #109   25. dec 2013 Døjer med astma og så har jeg allergi ved siden af (kan faktisk ikke tåle at omgåes heste hvis det er rigtigt) men jeg klare mig smiley

• #110   25. dec 2013 Nåår ja jeg er sku da også allergisk for støv, polm, skimmelsvamp og kat smiley

• #111   25. dec 2013 Jeg har ikke sådan disederet en sygdom, mere allergi. Jeg har allergi overfor laktose, så det er jo vildt fedt.. Men ellers ikke, jo hypermobileled. Men det er jo så hvad det er smiley

• #113   25. dec 2013 Intet diagnosticeret - men perioder, hvor jeg er har det psykisk skidt, tangerer jeg en anelse til Ortoreksi.

• #114   25. dec 2013 Ingen vilde ting.
    Men slidgigt i lænden, i perioder migræne og allergi for katte og nogen hunde.
    Fornemmer osse jeg har en grad af stress.
    Slidgigten ku jeg forstille mig, er kommet efter utallige fald fra hest og da jeg blev kørt ned for 10 år siden.
    Så diskus er blevet skubbet ud.

• #115   25. dec 2013 Jeg lider af
    Angst
    claustrofobi

MEN(!)

Nu vil jeg lige spørge jer c:

Nu har mange skrevet OCD og jeg blev nysgerig og ville vide hvad det var.. jeg ser det er tvangstanker.. Men lider jeg af det? Jeg har f.eks. dette eksempel:

ALTID ved et fremmede toilet, der låser jeg døren 2 gange UDEN at lukke døren, inden jeg lukker døren og derefter låser den fordi jeg har en frygt for at døren går i baglås... det er en af mine mange eksempler.. lider jeg af OCD?

• #116   25. dec 2013 Limira

En mild form for OCD er det ja.

Jeg kan gerne komme med lidt af mine eks. F.eks SKAL jeg sige samme sætning hver nat, før jeg sover. Jeg SKAL læse hver linje igennem 3 gange før jeg er færdig med at læse. Jeg SKAL gennemgå mine faste rutiner dagligt, og ved den mindste planændring går jeg amok. Osv.

• #117   25. dec 2013 Jeg har en alt for lille blære.. smiley
    Har været våd ligger, men har trænet mig fra det..
    Har en grim blære betændelse, den vil ikke væk..
    Hvis den bliver rigtig slem, får jeg masser af medicin, får jeg ikke det, så skal jeg kysse livet farvel pga. at betændelsen angriber mine nyrer.. smiley

Dette betyder: SMERTE!! smiley

• #118   25. dec 2013 Ang det der OCD der?
    Nogen gange kommer der fx. denne tanke:
    Hvis jeg ikke lugter til maden før jeg spiser så vil der ske et eller andet..
    Hvis jeg ikke lige gør en sur vil der ske noget grimt.. smiley

Det jo ubehageligt at folk bliver sure på en, men det siger tanken bare jeg skal gøre!

HVER gang jeg går ud af døre på mit værelse bliver jeg RIGTIG meget svimmel, så jeg er nødt til at holde ved et eller andet..

• #120   26. dec 2013 Du og jeg

Det kan også nemt være det, men jeg er ikke læge smiley

Selv har jeg også tanken om at jeg SKAL krasse mig selv i armen til jeg bløder. Det er ikke lige de fedeste.

• #123   26. dec 2013 hvor er vi dog alle samme syge.....

Helt vildt

jeg har astma og har haft siden jeg var 1½ år, var ved at død af det pga hul på lungen.
    Så har jeg allergi for en masse ting, bla hund, støv, græs, pollen, kulde (slår helt vildt ud af det) mm + så har jeg allergi overfor en masse fødevarer som tomater, visse fisk mm

Så har jeg slidegigt i hele ryggen + nakken, har desuden diskopolaps, og nogle plader i ryggen som er skubbet ud

så har jeg dårlig hofte efter fald, en dårlig fod pga en hest stod på mig, to dårlig knæ, en dårlig albue samt smerter i ankler og håndled/fingere.

Så mit liv er mere eller mindre et smerte helvede. Er smertedækket 24 timer i døgnet - virkelig sjovt når man bliver hammer træt af pillerne. Der er masser af medicin som jeg slet ikke kan tåle pga min astma/allergi, som måske ville gøre mine smerter til at leve med.
    Døjer med hovedepine måske 5 dage ud af ugens 7 pga gigten i nakken

Sover dårligt pga de smertestillende piller

skal til en ny gigtlæge her i januar, så må vi se hvad han siger til det. Der har nemlig været snakket om fibromylagi også...

såååååå er der nogen som vil bytte ?????

• #125   26. dec 2013 Lou

Og den gør fanme også ondt.

• #127   26. dec 2013 Nå ja, udover epilepsien er jeg allergisk overfor alle former for græs samt birk og bynke. Hvilket er ret irriterende når man fodrer med wrap smiley

• #128   26. dec 2013 Jeg lider af depression , panik angst, berørings angst, social forbi, og nogle flere forbier. Derudover har jeg begyndende led gigt, en knæskade, dårlige led og knogler, det skal ingenting til før jeg brækker eller forstuer noget, og efter et semi voldsomt fald på min tidl. hest, har jeg virkelig svært ved at huske. Har tidligere haft en spiseforstyrrelse.
    Kan ikke tåle får, sennep, ketchup, karrysild og diverse dressinger.

• #129   26. dec 2013 ADHD og kræft..

• #130   26. dec 2013 Jeg har en meget mild form for hypertrichosis, som gør at jeg har fine dun som skæg, men kun i den ene side af ansigtet, og en lille plet bag øret og få andre steder, men igen kun i den ene side af ansigtet. Denne genfejl har dog også gjort at mine tænder i undermunden, i samme side, er ødelagte. Jeg har bl.a fået fjernet en rådden tand, som ikke engang var kommet frem endnu. Og de har yderligere været nede og hente en tand i kæben, det ikke selv kunne komme op, det tog ca. 5-6 år fordi de lavede ged i det. Jeg mangler nu to tænder og skal højest sandsynligt have implantater.
    Derud over er jeg bakteriofob i en mild grad, men forværres hvis jeg er stresset. Jeg kan ikke foretage mig noget før jeg har været i bad efter arbejde. Og mine hænder er konstant tørre og ømme, fordi jeg vasker dem hele tiden, specielt når jeg er på jobbet.
    Så lider jeg af Scheuermann som er en ryglidelse, som gør at jeg ofte har lændesmerter, pga. rygstillingen.
    Min mor mener også at jeg er Asperger, men vi har aldrig fået det tjekket.
    Ingen af lidelserne er noget jeg tænker meget over i dagligdagen, bortset fra min bakteriofobi, tror bare jeg har lært at leve med det hele, føler mig egentlig meget normal.

• #131   26. dec 2013 Jeg har Diabetes type 1 og har haft siden jeg var 4 år smiley og så en snert ADD og så er jeg har Mathdisorder ( talblindhed /dyskolosi) Super god kombi men Selvom det kan være svært , har jeg lært at leve med det smiley hehe

• #132   26. dec 2013 Mht. OCD, så har vi næsten alle sammen et eller andet OCD-lignende. :o)

Da jeg var lille skulle jeg altid gøre de samme ting med begge sider af kroppen - fx hvis den ene fod var udenfor dynen, skulle den anden også være det. Eller jeg måtte ikke træde på revnerne i fortovet, og jeg skulle gå på de hvide striber på fodgængerfelter.

Der hvor det bliver alvorligt, er når folk får tanker om, at der sker noget ubehageligt, hvis de ikke gør de ting. Jeg har fx en god ven, der har lidt af OCD i mange år, men nu er det næsten væk. Han måtte fx ikke kigge på lampen når han slukkede den, og han trykkede en ekstra gang på alle stikkontakter, for at være sikker på at de var slukkede. Når han skulle i seng om aftenen, talte han de ting han gjorde, og det måtte ikke ramme tallet 13, så skulle han starte forfra. Hvis han ikke gjorde det, troede han at der ville ske noget forfærdeligt med nogen han kendte - på et tidspunkt var han fx bange for, at jeg ikke ville kunne lide ham, hvis han ramte tallet 13. Han ringede engang til mig midt om natten, helt grædefærdig, fordi han var kommet til at ramme 13, og så ville han gøre det om, men så gik der kludder i det, og nu kunne han ikke huske hvor langt han var kommet, og han var bare helt færdig i hovedet over det, han orkede det ikke mere. Der var også nogle bestemte ting han ikke måtte skrive i sms'er, fordi det havde han skrevet til en gammel ven som havde været rigtig led mod ham - så han troede, at den han skrev det til, ville gøre det samme. Der er mange flere ting, men han er faktisk næsten ovre det nu.

Jeg tog en lang snak med ham, om hvad jeg kunne gøre for at hjælpe. Han ville gerne hvis jeg bad ham gøre de ting han ikke kunne lide, så han kunne se at der ikke skete noget ved det. Det tog noget tid, men det blev bedre og bedre, og i dag tror jeg ikke rigtig han har noget - ikke noget alvorligt, ihvertfald. :o)

• #133   26. dec 2013 Er rask! smiley

Er nærmest kun syg en gang om året. (aldrig noget specielt)

Ingen allergi for noget
    ingen Fyskiske el. psykiske lidelser
    ingen smerter

Har det nu nok egentlig meget godt smiley

• #135   26. dec 2013 Jeg har en blodsygdom, som jeg ikke kan huske navnet på. Men som
    Gør at jeg mister mit blod, uden lægerne ved 'hvor hen'. Og pga. Det mister jeg jern i kroppen, bliver hurtig træt og jeg fryser utrolig meget hele tiden smiley altså om sommeren kan jeg have bukser, strømper og lange trøjer/hætte trøjer i 25 graders varme, uden at have det for varm.
    Til tider er det lidt besværligt altid at fryse, men de andre ting er ikke et problem smiley

• #137   26. dec 2013 Jeg har Kronisk Seneskedehindebetændelse i højre hånd/håndled.... Det nok mere en skade end en sygdom smiley

• #138   26. dec 2013 Er født med svagt øjenlåg
    Lav muskelstyrke
    Skeler på det ene øje.
    Har måske chrons/ulcerosa
    Har angst bla. Social angst og kan heller ikke sluge piller og har en depression.
    Udover det så føler jeg mig forkert og er ekstremt angst for at gøre noget forkert.

• #139   26. dec 2013 Jeg er hypermobil i anklerne, og også platfodet og det har ført til for korte akiledssener. Får mig til at gå lidt sjovt, og har tidligere givet mi problemer med hofte og knæ, men nu hvor jeg træner en del og strækker ud, er det ikke rigtigt et problem mere smiley
    Lige nu har jeg en depression, og går hjemme for tiden på grund af det. Har også noget social angst.
    Har også lægget på kanten til en spiseforstyrrelse i er stykke tid, men føler det er rimeligt under kontrol smiley det med spiseforstyrrelse har meget noget at gøre med et forvrænget kropsbillede, og så har je enormt store krav til mig selv- især mit udseende!

• #140   26. dec 2013 Jeg har angst og depression. Er blevet behandlet med psykologsamtaler og Sertralin smiley blev først medicineret med cirtalopram men det reagerede min krop ikke ret godt på smiley

• #141   26. dec 2013 sygdom og sygdom, man kan næsten kalde det hæklefejl i kyssen, nogle af dem er så kommet af en hjerneskade jeg fik tilbage i 2007, som desværre først er opdaget nu, men listen ser nogenlunde sådan ud:
    Depression.
    Angstanfald
    socialangst
    hukommelsesbesvær
    autistisketræk.
    Alt dette kan heldigvis holdes i bero med lidt medicinering og gode daglige vaner, samt at mine heste er med til at give mig rigtig meget overskud.
    Fysisk lider jeg desværre af gigt og allergi

• #142   26. dec 2013 En sygdom kan man vidst ikke rigtig kalde det, men jeg har en skæv lænd, hvilket gør at min lænd buger utrolig meget ind af. Jeg har rigtig ondt nogle dage og andre dage mærker jeg det slet ikke, det er værst hvis jeg har siddet ned rigtig længe eller hvis jeg går rigtig meget, men ellers fejler jeg ikke noget smiley

• #143   26. dec 2013 Jeg har PCOS.. Ellers har jeg migræne og har haft depression for 6 år siden. Har stadig lidt angstanfald engang i mellem

• #144   26. dec 2013 Jeg har en lettere grad af Astma og skal tage medicin efter behov. Problemet er så bare at den medicin får mine hænder til ryste og jeg kan ikke side stille så jeg undgår som regel at tage det...

Nå ja, udover det så er jeg forelsket;)

• #145   26. dec 2013 Jeg har en form for epilepsi på den slemme måde. Jeg besvimer 2-3 gange i ugen og ryster meget på mine hænder. Lægerne kan ikke komme frem til hvad jeg præcis fejler, men de snakker meget om epilepsi. Når jeg besvimer, så ryster jeg helt vildt i hele kroppen også hyperventilere jeg. Det kan ske lige pludselig.

Jeg har også hovedpine konstant fordi jeg tog en overdosis panodiler piller sidste år(33 stk.) i vinter maste min hest mig op af en væg så jeg nu går rundt med en ryg der ikke kan holde til det helt store(hvis hesten bukker eller hvis den laver et elevator hop over et spring skal jeg ned og ligge i 15-30 minutter for ellers falder jeg sammen.

En fodboldstadion på det ene knæ som nu gør at jeg skala rende rundt end en skinde når jeg skal være agtiv(ride, løbe, shoppe, dyrke idræt osv.). Også var der en hest der sparkede mig på andet knæ så nu render jeg rundt og har ondt i begge knæ 24/7.

Har også det hvor jeg får en vinter depression og er blevet dianoseret for det. Og desværre er det sådan at jeg har selvmordstanker og tvangstanker. Cutter osv..

Har virkelig ondt af jer alle sammen!:(

• #146   26. dec 2013 Rosalina&Hjalte - Forstå mig ret, men hvor er det rart at se andre har det på samme måde som mig! Altså med hensy til det med at kaste op. Troede ikke der var andre i verden, der havde det sådan... Jeg spurgte også alt for meget ind til maden, delte ikke vand, bestik eller andet med nogen og jeg havde rigtig svært ved at spise ude... smiley

• #147   26. dec 2013 Betina - Hold da op... Har virkelig ondt af DIG! smiley

• #148   26. dec 2013 Ikke rigtigt.
    Men jeg har støvmideallergi, dvs jeg kan ikke tåle støv. Jeg er født med hul i hjertet, men da jeg var 5 år gammel, vi det groet sammen. Har fået fjernet mandler og polypper.

• #149   26. dec 2013 Ja.
    Har en medfødt hjertefejl som jeg blev opereret for i 1992 da jeg var kun 1,5 år smiley
    Fejler intet med hjertet den dag i dag.

Så har jeg en psykisk sygdom der hedder Posttraumatisk stress og irriteret tyktarm smiley

• #150   26. dec 2013 Altså... Fysisk har jeg ikke så meget. Kun en skulder der konstant hopper ud af led, og gør ualmindeligt ondt at sætte på plads! Psykisk har jeg Aspergers syndrom (mild social forstyrrelse, autisme) på grund af det er jeg ikke glad for store grupper mennesker, kommer bedst ud af det med folk der er 5-10 år ældre end mig, er abnormt intelligent og har fotografisk hukommelse. Udover det har man med Aspergers også tendens til depression, angst og søvnproblemer, hvilket jeg også har. Så der er en hård cocktail der smiley Nogen af jeres lyder godt nok også ubehagelige!

• #152   26. dec 2013 Har som sådan ikke sygdomme eller skavanker, men lider af:

ROTERENDE FIS I KASKETTEN,,,,,,,,,men det er ikke noget jeg lægger mærke til, det er kun mine omgivelser smiley

• #153   26. dec 2013 Ja jeg har "sjovt"(ikke på haha måden) Colitis Ulcerosa. Altså den sygdom, der næsten er det sammen som din. Min "sad" i tyktarm, hvor imod crohn kan sidde i hele spiserøret og ned efter..

Jeg blev dog opereret i år får det, skulle have en midlertid stomi. Men den blev lukkes efter 3 ugers fordi den ikke ville igang.. Så fik jeg lavet en J-pounch, hvilket jeg er rigtigt rigtigt glad for! Men er lige blevet opereret igen D.16da jeg havde fået arvæv, tarmslyng og tarmstop på engang smiley

Men Colitis er bare en rigtigt irriterende sygdom, ligesom jeg er sikker på at Crohn også er..

• #154   26. dec 2013 Jeg har godt nok lært om mange nye sygdomme i løbet af denne tråd! Jeg selv er rask, eller udover at jeg er ekstremt dårlig til at rette mig op, og næsten går som en gammel dame, hvilket betyder at jeg ofte har ondt i ryggen..

• #156   26. dec 2013 Ved ikke om det er sygdomme, men jeg har dette :
    berørings angst
    social forbi
    Claustrofobi (ikke så meget mere,kun i perioder)
    keratosis pilaris
    Hypermobil
    Allergi for alt i natueren, stort set.:P Lidt irriterende mht. wrap, halm og hø.. smiley

Det var det.. smiley

• #159   26. dec 2013 Har ikke læst hele indlægget, men har lige et input til Sandra S: Det er ukorrekt at type 2 diabetikere kan blive helbredt, det kan de IKKE. Når først du har diabetes, er der ingen vej tilbage. Ligesåvel som nogle type 2 diabetikere ikke behøver insulin, men kan nøjes med et forebyggende pillepræparat, så kan de aldrig vænne tilbage til dette hvis de først ryger hen på insulinen.

• #160   26. dec 2013 Jeg har Fibromyalgi (kroniske diffuse smerter i muskler og led) = Lever et liv i evige smerter 24/7, der er ingen behandling, og så har jeg irriteret tyktarm.

Det er ikke let at være syg i Danmark, der skal et godt helbred til...

• #161   26. dec 2013 Formanden: Hvis ikke det er let at være syg i Danmark, så ved jeg godt nok ikke hvor det er.. Jeg er da i hvert fald glad for at jeg bor i Danmark, når nu man skal fejle noget kronisk!

• #162   26. dec 2013 Line: Hvis det er sundhedssystemet du tænker på, så vil jeg give dig ret, men når der ingen behandling er på ens sygedom, så ender du i rendestenen

• #163   26. dec 2013 Det er vel et globalt issue, og ikke noget der har noget med den danske stat at gøre.

Jeg har selv en kronisk sygdom, og boede jeg fx. i USA ville jeg ikke have råd til at være rask - jeg har aldrig haft en krone op af lommen til min røvdyre medicin, og har altid fået den absolut bedste behandling. Jeg har INTET at klage over, men priser mig bare lykkelig over at jeg ikke var mexicaner e. lign.

• #164   26. dec 2013 Hold da op, der er mange der lider af en del forfærdelige sygdomme og andre skavanker smiley God bedring til alle.

Jeg lider ikke af noget andet end ofte migræne.
    Og så skal jeg have stærke piller før noget som helst virker generelt, men det er ikke en sygdom xD
    Så lider jeg ellers bare af dårlig form og ringe smidighed smiley

• #165   26. dec 2013 heldigvis ingen!:-)

• #166   26. dec 2013 Rosalina - Har dog været i behanling for min angst, men jeg synes ikke jeg er helt ovre det endnu. smiley Har en mistanke om at det er noget af et kontrol problem. smiley

• #168   26. dec 2013 Reelt har jeg ingen diagnose da den simpelthen ikke er opfundet da der kun er mig som tilfælde i hele Norden, Tyskland, Frankrig og England mener jeg.
    Men her kommer det
    - havde nogle nerver med udposninger, som gjorde at lidt koldt vand var rent tortur og at lunt vand var kogende, men så ødelage man en masse nerver i fingerne og nu burde de være normale. Desuden mangler jeg noget af nogle fingre og andre har kun 1 led.
    - så har jeg tvillingetær hvilket vil sige at jeg har to tær (der desuden også kun går til det første led) der sidder sammen som man ikke kan skille, da dette er mislykket 4 gange har man opgivet det.
    - for kort akillesene, som blev opereret længere men en fejl skete og nu er den kun 0,5 cm længere hvilket stadig ikke er nok.
    - reelt har jeg ikke rigtigt noget knæ, mangler minisk, korsbånd og ledbånd og kun en halv lårmuskel
    - skæv ryg pga forkort ben
    - dårlig hofte, der ikke kan strækkes ud og det samme kan benet heller ikke
    - mit knæ går ofte af led og er næsten konstant forstuvet og har været brækket 7 gange.
    - jeg mangler noget af mine tær fordi jeg var bundet ind i min mors livmoder og en af snorene ( som kommer fra livmoderen, som reelt stammer fra en kromosomfejl fra min mor ) har sat sig rundt om min ankel, den sad sådant at man har forsøgt at skære uden om nerver og lign som nu betyder at jeg har voldsomme mængder af arvæv som ikke kan betale sig at fjerne, det har jeg også i knæet.
    - de snore der kom ud satte sig også om fingrene og derfor mangler jeg noget af dem også, nogle af dem bliver kortet ned ca hvert 12 år så der har jeg fantomsmerter
    - og mangler en funktionel knæskal på højreben som også er det der fejler alt det andet.
    - desuden er mine normale fingre blevet voldsomt skæve fordi de skal kompensere for de andre fingre
    - også er der en manglende balance, eg skal altid tænke mig til det, dog er noget kommet på autopilot og derfor nemmere, men absolut ikke altid
    Og sikkert en hel masse andet som lægerne ikke har fundet ud af nu, da jeg har haft en pause fra sygehusene i næsten 8år for at fokusere på andetled mit handicap..

• #169   26. dec 2013 Skal have fastlagt 100% med en ordentlig psykiater der kan finde ud af tingende, da der har været en del problemer med dem..
    Men Jeg er Bipolar, som er maniodepressiv.
    det er Affektivt, hvilket betyder at jeg ændre mig 180 grader efter hvad stemning og hvad humør dem der er omkring mig er i smiley
    og så kan jeg gå fra at være vildt glad, og så blive ret så hidsig..det er forskelligt hvordan og hvor lang tid det vare.. nogle gange går dr en dag eller flere timer før jeg falder ned på jorden... andre dage omvendt..
    nogle gange skræmmer det næsten mig selv :-S

• #172   26. dec 2013 Indtil for 12 måneder siden ville jeg også have svaret at jeg ikke fejlede andet end et par løse skruer ind i mellem, men så synes lægen alligevel hun skulle tage et par blodprøver.. Det viser sig så at jeg har to kromosomfejl og er turner og trippel X. Heldigvis er der ikke nogle symptomer i hverdagen men jeg skal tage en hulens masse hormoner resten af mit liv og kan nok ikke få børn smiley der skulle vist være 5000 turnere i dk så det under mig at ingen andre har skrevet i denne tråd når alle nu fejler så meget.. God bedring til jer alle smiley

• #173   26. dec 2013 Rosalina - Mh samme her. Har det også lidt stramt med sådan noget vaffelis, hvis jeg ikke selv har lavet den. Og så skærer jeg altid mit kød over i fire dele for at tjekke om det er gennemstegt. smiley Egentlig ret sært når man tænker over det...

• #174   26. dec 2013 Puh hvor er der mange der lider af nogle frygtelige sygdomme smiley mine er heldigvis ikke så overdrevet slemme, så de er heldigvis til at leve med.

Jeg lider af 'stress/angst' som lægen kaldte det, jeg får angst anfald når jeg skal prøve nye ting eller ikke er vant til tingene - har haft det hele livet desværre smiley da jeg var mindre og spillede badminton kunne jeg ikke spille turneringer uden at jeg skulle få det sygt dårligt og ende med at melde mig fra turneringen smiley dog vandt jeg landsmesterskaberne i 2007, da jeg nægtede at svigte mit hold. Så jeg måtte spille 7 kampe og være ved at brække mig ud over banerne, men vi vandt, og efterfølgende stoppede jeg, da jeg ikke så en grund til at spille sporten mere, og så fik jeg min skønne pony af mine forældre smiley min angst giver også min kæreste og jeg mange problemer smiley vi har sovet sammen utallige gange nu, men er hver morgen vågnet op med kvalme og har endten selv måtte tage hjem eller sende ham hjem, det er HELDIGVIS forsvundet nu! Men vi har desværre også seksuelle problemer ang. det smiley det er kun når min hjerne et kort øjeblik 'slår fra' at jeg giver ham lov. Ellers får jeg det rigtig dårligt imens smiley kan heller ikke ride ud fra gården på min pony...
    Stressen er mest på arbejdet og i skolen. Arbejder i en Kvickly og er blevet sendt hjem 5 gange fordi jeg blev for stresset, og når jeg stresser får jeg mine angst anfald - hvor jeg ryster, det sortner for øjnene, jeg bliver svimmel, får kvalme og kan ende med at besvime, er dog ikke sket, men kan ske smiley det påvirker også min skole, jeg kan ikke tænke klart, jeg kan ikke altid følge med og alt hvad lærene forklarer ryger ind af det ene øre og ud af det andet. Jeg kan slet ikke koncentrere mig og det er desværre noget LORT - går i 2.g smiley

Har en meget lille smule sukkersyge - har alle symptomerne, men lægerne kan ikke helt finde ud af om jeg har det eller ej, da det kommer og går. Men sandsynligheden for at jeg har det er stor da min far har det, og det desværre er arveligt smiley

Har også OCD, hvis tingene ikke bliver gjort på den helt rigtige måde og i den rigtige rækkefølge, trækker alle mine nerver sig sammen og jeg får hjertebanken og lidt vejrtræknings problemer smiley eller hvis jeg ikke når alt jeg skal på en dag - selvom det ikke er vigtige ting og mine forældre siger det sagtens kan vente til dagen efter, så sker det samme og jeg ender altid med at stå ud af sengen og gøre tingene fordi ellers sker det.

Derudover har jeg diverse skader som seneskader i begge ankler - kommet af ikke at have varmet ordentligt op og ikke strukket ud efter min badminton træning. Brækket hofte efter styrt fra hest - lægen sagde den gang at den ikke var brækket, men det er 2,5 år siden nu og den gør stadig ondt, men fordi det er så længe siden kan de ikke gøre noget ved den /:
    OG så har jeg skæv rygrad og knæskade smiley

• #176   26. dec 2013 Rikke F - ja og det værste er at jeg ikek vil have at mine humørsvingninger skal gå ud over andre, men i mange tilfælde bliver jeg jo sur mens jeg er i skole, sammen med dem etc, og jeg ikke selv kan styre det smiley .. det er bare træls!

• #177   26. dec 2013 Jeg lider af PCOS.
    Hvad er PCOS?
    PCOS er en hyppig hormonel forstyrrelse, som ses hos 5-10 % af kvinder i fødedygtig alder.
    1. Uregelmæssige menstruationer/ ingen ægløsning.
    2. Forhøjet mandligt kønshormon (testosteron) og/eller øget mandlig hårvækst (hirsutisme).
    3.Polycystiske æggestokke ved ultralydsskanning.

og Dystymi...
    Hvad er dystimi?
    Dystymi er tilstand præget af langvarig forstemthed, med depressive symptomer.
    De depressive symptomer er ikke tilstede i en sådan sværhedsgrad, at de opfylder kriterierne for depression. Dystymi er en mere langvarig tilstand, varer mere end 2 år, og er typisk meget svingende fra dag til dag, i modsætning til depressionen som er konstant tilstede dag ud og dag ind.
    Undersøgelser har vist, at dystymi påvirker livskvaliteten i meget høj grad, selvom symptomerne ikke er så udtalte og konstante som ved en egentligt depression.

Årsagen til tilstanden er som ved depression en blanding af arvelige forhold og belastende opvækstvilkår. Ofte vil der forud for dystymien have været en tilstand af langvarigt stress.

• #178   27. dec 2013 Ikke en sygdomme ligefrem, men jeg lider af allergi overfor ALT der bærer pels! "Smukt, har 2 heste, 7 kaniner, 1 kat & en hamster" Men godt det ikke er så alvorligt som det har været smiley

Og så har jeg høj grad af astma, har været indlagt 3 gange på de sidste 5 år, pga. astma anfald eller at mine lunger bare har klappet sig sammen, utrolig ubehageligt, og så får du sådan nogle piller der åbner dem, dem brækkede jeg mig bare af, så fik drop i, i stedet for - også meget ubehageligt smiley

• #180   27. dec 2013 Hmm, fysisk er jeg heldigvis frisk som en fisk, hvilket jeg er meget taknemlig for.
    Psykisk 'lider' jeg af Depression, Angst, Social fobi, Borderline, Spiseforstyrrelser og andet de er ved at finde ud af.

• #181   27. dec 2013 Jeg er også hypermobil.

Min depression og social angst er endnu ikke diagnosticeret. Men går til psykolog. Har også evt lidt asberger. Min mor har ulcerosa.

Jeg mangler D vitamin.

Og er meget træt hele tiden men har også gået hjemme siden juni 2012.

Udover det er jeg som skrevet helt vildt genert og så bange for at være forkert og gøre ting forkert at jeg ikke kan få venner og har det modbydeligt når jeg er sammen med fremmede.

Hvis jeg har chrons/ulcerosa så er det ikke brudt ud helt endnu.

Har også noget i min hals eller deromkring som nogle kommer vi kalder det blup blup, er aldrig blevet undersøgt for, da det feks kommer når jeg spiser slik og drikker alkohol. Men det kan også komme random. Det er lidt som at have indvendig hikke, hvor jeg efter lang tid får voldsom kvalme. Så lange fester f. Eks er ikke noget for mig. Aner ikke hvad det er. Men snakkede med en om at det vist var noget der hed noget med solbrand eller så noget på tysk. Det er ikke halsbrand.

Udover det HADER jeg mig selv. Og så er det endnu sværer for andre at holde af mig. Og så er jeg forkælet og sikkert også meget utaknemlig.

Men jeg har det vidst meget godt iforhold til mange herinde.

• #182   27. dec 2013 Af mine typer angst kan nævnes:
    Generaliseret angst
    Social angst
    Panikangst

Så har jeg nogle skizofreni-symptomer, men tror ikke at det er andet end en blanding af alt det andet sh*t jeg fejler, og så min stress.
    Og så er jeg over-sensitiv psykisk også.. Tror det var det, plus den skide depression, Aspergers og søvnløshed smiley

• #183   27. dec 2013 Nå ja jeg er også super sensitiv

• #185   27. dec 2013 Har børnegigt og så kan jeg ikke tåle chokolade eller fløde, får migræne af det.

• #186   27. dec 2013 Jeg har haft OCD, har det stadig en lille bitte smule, men det er blevet bedre!

• #187   27. dec 2013 Det er ikke som sådan en sygdom. Men jeg stammer og det har jeg gjordt hele mit liv. Min søster har tvangstanker og er selvmordstruet. Min mor har depresion.

• #188   27. dec 2013 Nårrr ja min tyktarm er jo også doven så jeg er kun "stort" på toilettet vær anden eller tredje dag. Det har været meget værre. Engang var jeg kun "stort" på tolilettet 1 gang om måneden og nogen gange vær anden måned smiley

• #189   27. dec 2013 Jeg har myastenia gravis (staves?) som er en sjælden muskelsygdom, min sidder i mit venstre øje, og gør at mit øjenlåg bliver meget tungt, sådan at jeg næsten ikke kan holde det oppe, bliver træt osv. lidt træls, men får medicin 3 gange om dagen og det hjælper smiley
    Jeg har også allergi, for korte lægmuskler og for korte akillescener,, hvilket gør at jeg går lidt sjovt og jeg jeg har svært ved meget sport smiley

• #190   27. dec 2013 Jeg har højst sandsynligt ADHD. Det er ikke konstateret, men jeg er nøjagtig som min mor, der har det...

• #191   27. dec 2013 Well... Hvor begynder jeg? Jeg har svækkede knogler, svær astma oghypermobilitet (dårlig blanding med svage knogler!). Når ja, og en hulens masse allergi.

• #192   27. dec 2013 Ikke andet end at jeg er virkelig bange for bolde, især hvis der er flere af dem i luften samtidig. Så går jeg helt i baglås og giver mig til at ryste, hvilket er pænt irriterende.
    Derudover kan jeg aldrig sove, og får ondt i lænden hvis jeg ligger på maven eller står stille længe. Og så har jeg tendens til tarmkræft (fra min mors side). Intet er diagnosticeret, det er bare iagttagelser. God bedring til jer alle!

• #193   28. dec 2013 Jeg tror vi alle sammen har en eller anden form for skavank - nogle er bare mere præget af den/dem end andre. Men det er vel også lidt det der gør hver enkelt person helt unik...det der med at vi ikke er ens smiley

Jeg selv er født med pis' skæve fødder, dvs. mine fødder vender indad i stedet for ligeud, ligesom normalt (altså de vender jo ikke sådan decideret indad og de kan sagtens være ligeud, og det er bare f.eks. når jeg går/løber uden at tænke over det, de vender indad) - så derfor går jeg lidt anderledes end andre, men eneste mén jeg har af det er egentlig, at det i længden er dobbelt så hårdt for mig at løbe, som det er for folk med ''normale'' fødder'' smiley

Dette er heldigvis ikke noget jeg er præget af i hverdagen, og er ikke noget jeg tænker over - jeg har jo aldrig prøvet andet smiley

Udover det er jeg 7-9-13 helt sund og rask og fejler absolut intet udover en skadet ankel og en skadet ryg (begge ting er efter fald/styrt med krikken) som jeg skal døje med resten af livet. Det eneste ''mén'' af det er egentlig lidt at jeg ikke kan holde til at gå i stiletter, at jeg hvis jeg træder på nogle bestemte måder gør det rigtig ondt og sidst men ikke mindst at jeg ikke kan holde til at ligge ned alt for lang tid ad gangen smiley

Men alt dette kan nok ikke ligefrem kaldes for decideret sygdom smiley

Nå men, god bedring til Jer alle! smiley

• #194   28. dec 2013 Puha.. Hvor er det vildt at der er så mange herinde der er syge. Fedt at i har mod til at stå frem og fortælle jeres historie smiley

Jeg fejler ingenting heldigvis smiley

• #195   28. dec 2013 Jeg har sukkersyge, type 1 - altså insulinkrævende smiley
    Lægerne ved ikke hvorfor jeg har fået det, fik det da jeg var 11. Min ikke-biologiske far har type 2, men jeg er jo ikke i familie med ham biologisk. Min mor havde lagt mærke til at jeg var meget irriteret, drak rigtig meget og skulle tisse hele tiden, så jeg blev sendt til lægen som derefter sendte mig akut til hospitalet, hvor jeg var indlagt 3 dage, også blev jeg sendt hjem - så kunne jeg selv klare tingene smiley Jeg startede med pen, hvor man stikker sig i låret/maven, derefter fik jeg en insuflon, som er et slags plaster med et rør i, hvor røret bliver stukket ind i maven også skal jeg bare stikke pennen med påsat nål ind i røret smiley sådan en ting her http://e-dok.rm.dk/e-dok/e_760109.nsf/DokumentBilagFilnavn/billede%203.jpg/$File/billede%203.jpg.
    I år 2010 var jeg heldig at få en pumpe, som jeg har haft siden da, og jeg er rigtig, rigtig glad for den! Den gør det hele meget lettere, også selvom man skal skifte kateter hver 3. dag smiley sådan en her i samme farve http://lemonlemonade.files.wordpress.com/2010/06/pump.jpg. Ellers så har jeg ikke andet, men tanken om at leve med sukkersyge hele livet, kan til tider godt være lidt trist smiley

• #196   28. dec 2013 Helt vildt.
    Der er ikke noget at sige til ventiderne til en Psykiater er så lange.

Har I alle været været til udredning ved en psykiater og fået korrektlagt jeres medicin?. Ikke jeg siger nogle her lyver eller noget(med streg under!!), jeg synes bare at der er gået lidt mode i det at have en diagnose.

OBS: dette er kun en tanketorsk og ikke noget jeg ved en masse om.

• #197   28. dec 2013 Jeg går til psykolog

• #198   28. dec 2013 Lotte jeg tror vi er så mange herinde med en sygdom, er fordi vi er hestemennesker og dyr har jo en beroligende effekt på os smiley men ja, det er vel gået lidt på mode

• #199   28. dec 2013 Lotte - Der er sikkert nogle der er selv diagnosticere, men jeg kan da sige at jeg har været i udredningsforløb og er blevet diagnosticeret.

• #200   28. dec 2013 Sarah - det er der ingen tvivl om, dyrene sladre ikke. smiley

• #201   28. dec 2013 Jeg har Lactose intolerans overhovedet ikke alvorligt det er bare hvor jeg får mavesmerter når jeg drikker eller spiser, noget med for meget mælk. Derfor holder jeg mig fra den slags.

Har ikke en sygdom men i hvertfald overbelastning i mine knæ, fordi jeg har løbe trænet for meget engang. Det gør jeg stadig men ikke i så høj grad, jeg tror ikke jeg kommer til at kunne løbe på mit aller højeste tempo til konkurrencer mere .-(

• #203   28. dec 2013 Jep smiley

• #204   28. dec 2013 Jeg gik ned med stress i sommers og fik af vide, i foråret at jeg havde svære celleforandringer i underlivet. (er dog blevet opereret, og skal bare til kontrol hver 3 måned).
    Derudover er jeg, hvad nogle måske vil kalde en skrøbelig skabning, og der skal ikke meget til før jeg føler mig alene, eller som om at jeg gør noget forkert.
    Heldigvis er jeg omgivet af søde, dejlige mennesker hvor min hest står og har nogle nære venner som står mig meget nært, og som altid lytter på mig, uanset hvad klokken har slået. Har også lige fået min en kæreste som jeg holder utrolig meget af, og som også støtter og giver mig den tid jeg skal bruge for ikke at stresse.
    Heste har hjulpet mig utrolig meget, både sindsmæssigt og fysisk til at være den jeg er idag og hjulpet mig igennem mine lidt svære sygdomsforløb:)

• #205   28. dec 2013 Lotte H - Ja, jeg er korrekt diagnosticeret hos flere psykiatere der alle kommer frem til den samme diagnose: Paranoid skizofreni. Jeg har været indlagt på fjorden i Roskilde og går hos en psykiater i Distriktpsykiatrien i Roskilde.

Jeg er også medicineret så godt som de kan medicinere mig. Jeg er førtidspensionist pga. mine problematikker med diagnosen og jeg er ikke i stand til at forsørge mig selv.

• #206   28. dec 2013 i sommers fik jeg konstateret Fibromyalgi.. lige siden folkeskolen havde jeg været meget ved lægen fordi jeg bare havde ondt konstant, og havde nogle sportsgrene jeg ganske enkelt ikke kunne holde til. Både min læge og min familie mente det var teenagenykker, og at jeg bare var doven og på tværs.

sidste år gik jeg så ind ogg bankede i bordet og sagde til lægen at der altså var noget galt, og jeg var ked af det fordi jeg havde ondt konstant. Lægen mente dog at jeg havde en depression, og jeg kom på setralin (staves) hvor jeg bare blev ved med at blive sat op, da det ikke hjalp. Til sidst var jeg på det højeste man måtte få, plus nogle sovepiller der også gik ind og påvirkede psykisk. For at sige det rent ud blev jeg nærmest sindsyg af alt det medicin.. jeg var konstant sur, smed med tingene, og kunne bare slet ikke styrer mit temp. Det gjorde at jeg selv valgte at tage en kold tyrker og gik igen til lægen, som sagde til mig, at tog jeg ikke min medicin så kunne hun ikke hjælpe mig..

Min svigermor kendte så til Fibromyalgi, da hun selv har det, og valgte at hun ville betale for at jeg kom til en speciallæge i smerter. Han fandt ud af på under 10min hvad jeg fejlede, og skrev to sider til min læge hvordan hun kunne se hvad jeg fejlede, hvad det var, og hvad jeg skulle leve efter for at have et nogenlunde holdbart liv. Da min egen læge så det sagde hun at hun var meget ked af at hun ikke havde hørt mere på mig, og at nu skulle hun nok støtte mig fuldt ud

så nu er jeg igang med at forklare kommunen det hele.. jeg har konstante smerter, og kan ikke holde til et 37timers arbejde (selvom jeg elsker mit arbejde, og helt vild gerne vil) Der er mange ting jeg ikke kan holde til, så ville gerne kunne finde ud af noget, såå jeg kunne få et nogenlunde normalt liv... desværre i forhold til kommunen mener de jeg er for ung tiil at være syg, så her står jeg smiley

• #207   29. dec 2013 sygdom og kommuner - MEGA dårlig sammenblandning!
    jeg kan ikke engang arbejde i 1½ time OM ugen, og alligevel vil kommunen have mig ud i arbejdsprøvninger. Det kører nu på 4 år +
    Hvis man ikke allerede har noget galt på loftet, så får man det, når man skal igennem det system.

pt venter jeg på at skal til gigtlæge, så skal jeg nok tilbage til smerteklinikken og så.....

For år tilbage stod mine heste opstaldet et sted, hvor vi var 10-12 mennesker med hest. Der var 2 som ikke var på en eller anden pille mod div depretioner mm. Lidt vildt syntes jeg den gang.
    Men nu kan man da virkelig blive overrasket over at se hvor mange som endelig har problemer.

Alle får et stort knus herfra - pas nu godt på jer selv! Ikke noget med flere skader smiley Vi skal passe på hinanden og os selv

• #208   29. dec 2013 Lider af anorexi - opstået af flere ting, men selvom det er en reel sygdom, oplever jeg det lidt som en hobby - jeg har ikke noget problem med den, før andre siger til mig at den er et problem... Eller når jeg er træt 24-7, ikke kan koncentrere mig om noget, er i dårligt humør, lider af depressioner og er ked af det hele tiden og ikke kan holde varmen overhovedet - så kan man også godt mærke det xD Men er egentlig glad og tilfreds for tiden, og har egentlig ikke lyst til at blive hjulpet ud af sygdommen, føler mig bedre tilpas i min sygdom end uden ^.^

• #209   29. dec 2013 Ingen sygdomme, men flere lidelser...
    - Epilepsi
    - Slidgigt i ryg, lænd og hofte
    - Arbejdsskade i nakke, ryg og lænd

Derudover er jeg født med flere handikap og skavanker, såsom:
    - For kort achillessene
    - Spastisk hæmmet venstre side
    - Forkert sammensat venstre arm
    - Lazy eye

Alle disse gør, at jeg - siden jeg var 20 år - har været uarbejdsdygtig, og flere af tingene er kommet sidenhen.
    Jeg har skiftevis smerter i nakke, ryg og lænd, min hofte har tendens til at låse, så jeg ikke kan bevæge mig og min epilepsi giver mig anfald ved den mindste stress. Derudover giver den mig også en ekstraordinær dårlig hukommelse, samt svært ved at holde fokus og koncentrere mig i længere tid af gangen + om flere ting af gangen.

• #211   29. dec 2013 min soester havde ogsaa crohn, troede de. Hun blev behandlet for det I omkring 4 aar, og pludselig mente de at det bare var nervoese tarme. Hvilket jo er dumt, eftersom hun var syg I 4 aar. Samtidig har hun ogsaa et gen for blodpropper.

Jeg derimod har ikke nogen decideret sygdom. Jeg er en smule OCD, jeg kan ikke se paa eller vaere taet paa andres krummer. Broedkrummer osv. Saa min kaereste kan ikke smoere min mad, da jeg skal vaere sikker paa der ingen krummer er I smoeret. Jeg bliver direkte daarlig hvis der er krummer. Det gaelder ogsaa hvis folk har krummer om munden osv, jeg bliver daarlig og faar lyst til at kaste op.

• #212   29. dec 2013 Jeg er et helt lægestudie for mig selv. smiley Jeg har ikke bare sygdomme, jeg har også syndromer. smiley Mine tre søskende har også sygdomme, men jeg ved ikke om de har syndromer. smiley

Jeg har:

Borderline, hvilket gør at jeg ser verden meget sort/hvid og hvis folk ikke gør præcis hvad jeg siger, så er vedkommende "den onde". Kan være helvedes belastende.

OCD (tvangstanker), jeg bliver rastløs og irriteret, hvis f.eks. lyden på TV'et ikke er 0-5-10-15-20, altså den skal være præcis i midten.

Jeg er keloid-danner, hvilket betyder at hvis jeg f.eks. får et sår, så vokser mit arvæv helt normalt i begyndelsen, men så vokser det pludseligt hurtigt og ukontrolleret, hvilket betyder at jeg får en tyk, rød, stribe hud i stedet for såret. Og det gør helvedes ondt at klø/rive sig der. smiley Det er genetisk, altså jeg blev født med det, og min mor tror at det er på hendes side jeg har det.

Jeg har Tietzes Syndrom, hvilket er smerter ved brystbenet/betændelse i/ved de øverste ribben. Ældre mennesker har en slags "knogleplade" ved brystet, hvorimod unge mennesker har brusk. "Brystpladen" vokser i mange år (kan ikke huske præcis hvor mange) og nogle mennesker (mest kvinder) får simpelthen betændelse i de øverste ribben, der fører til voldsomme smerter ved brystbenet. Det føles lidt som at blive stukket med en kniv og det kommer i cirka fem til ti minutter hos mig og så har jeg en lille pause, hvor det så kommer igen. Der findes så vidt jeg ved, ikke nogen behandling og det er ikke farligt. smiley

Jeg er født med asymmetriske ribben, hvilket gør at jeg ser helt vildt vanskabt ud. Min højre side er helt sunket ind og lige under mit venstre bryst "stikker" der er ribben ud. Så jeg ser lidt underlig ud.

Jeg er hypermobil. Det er vel ikke en sygdom som sådan, men alligevel. smiley

Jeg har begyndende slidgigt i min venstre hånd, især ved lillefingeren der.

Jeg har dårlig balance og kan godt ligne en der er fuld.

Mine psykologer og min psykiater, mener at jeg har et led i ADHD (spørg mig ikke hvilket led).

Jeg er utrolig dårlig til at omgås andre socialt og kan ikke finde ud af hvordan jeg skal reagere og ender derfor tit med at gøre noget, som faktisk ikke er i orden.

Sidste år havde jeg en spiseforstyrrelse, jeg har voldsomme vinterdepressioner.

Da jeg var lille havde jeg astma.

Og det nyeste lægebesøg, gav mig svaret at jeg højst sandsynligt har migræneanfald.

Sidst jeg var indlagt havde jeg en mislyd på mit hjerte og jeg har forkortet min forventede levetid med en del år, på grund af mit overforbrug af Panodiler (jeg var i en rigtig dårlig periode) + jeg har været cutter. Er jeg ikke mere (og det er jeg glad for), men jeg har da stadig lysten til at skære i mig selv engang imellem. Heldigvis gør jeg det ikke. smiley

Min læge jokede med at jeg skulle være en medicinsk lærebog for de medicinstuderende. smiley

• #214   30. dec 2013 Jeg har en sygdom som hedder lupus eller bliver i daglig tale kaldt SLE,en sygdom med rigtig mange facetter,desværre smiley
    Den kan angribe hele din krop og indre organer,jeg har været i kemo behandling i 2 år da det var værst for mig,jeg var lige blevet mor til en dreng som blev født 2,5 måned før tid.Det var rigtig hårdt at skulle igennem,både fysisk og psykisk med tanken om at vide at både jeg og min dreng kunne dø af det.

• #215   30. dec 2013 Jeg har endometriose og lider af migræne -.-

• #216   2. jan 2014 Og så er der mig der lige har læst alle 215 svar og selv kommer med nummer 216 XD

• #217   2. jan 2014 Lige til Sandra s: Altså jeg har diabetes type 2, og jeg har det ikke pga overvægt, men fordi det også er arveligt. Jeg kan ikke slippe af med min sukkersyge, som du beskriver, jeg skal leve med min type 2 resten af mit liv. Så det er ikke helt korrekt smiley

• #218   5. jan 2014 Morbus crohn til mig også smiley
    Fik det konstateret i 2011. Siden da har det slet ikke været stabilt.

Pt. sidder jeg og kan ikke bevæge mig pga. så store smerter i maven... Det er i udbrud smiley

• #219   19. jan 2014 Formanden: Har du hørt om "funktionelle lidelser" også kaldet bodily distress syndrome Eller forkortet BDS? Det er en nyere diagnose som stadig er i forskningsstadie, hvor en masse "ukorrente" sygdomme ligger ind under så som fibromyalgi, flyvgigt, kronisk piskesmæld, kroniske smerter, irritabel tyktarm mm.
    Den bliver ofte "kickstartet" ved et traume, i mit tilfælde blev jeg væltet ned af en ca. 40 cm kant af mine heste, hvor jeg landte på ryggen og fik piskesmæld.
    Men det kan være pga. langvarrig stress, skade, tab af familie mm.

Jeg har selv den 13. dec. 2013 fået denne diagnose, special lægen på klinik for funktionelle lidelser mener vha. en tidslinie at jeg fik min første funktionelle lidelse omkring 8-9 års alderen så jeg har vel groft taget haft denne sygdom/lidelse i 20 år uden nogen har vidst hvad jeg fejlede.
    I skolen var jeg bare doven og lægen sendte mig til special læge ser sagde at jeg var hypermobil.

Jeg har gået til et hav af læger, speciallæger og er undersøgt i hoved of r*v for alle mine symptomer som gennem årene er blevet værre og værre og flere og flere.

For at forklare lidt om BDS.
    Det er en stress tilstand i kroppen som kan blive bedre ved gradueret genoptræning og act terapi (accept and comitment therapi)
    Man kan sige at der sidder et filter i hjernen som filtrerer kroppens signaler, dem man skal reagerre på og dem man ikke skal.
    Hos en patient med BDS er filteret gået i stykker så hjernen registrerer alt for mange signaler og sender smertesignaler tilbage. Det betyder at jeg lever med kraftige kroniske smerter, både faste smerter (hos mig) i det øverste af skuldre, nakke og hoved, her er spørgsmålet ikke OM man har ondt, men hvor meget. Så har jeg difuse smerter der flytter sig rundt i hele kroppen, den ene dag kan jeg have så ondt i mit skulerled at jeg ikke kan løfte min arm, med udstråling i arm og fingre samt sovende fingre og dagen efter er det HELT væk.
    Jeg har ondt i mine fødder hver dag, jeg har irritabel tyktarm, piskesmæld x 2
    og noget psykologen kalder kronisk trist, dvs. at jeg ikke er deprimeret, men jeg er stort set aldrig glad.

Jeg har kæmpet med kommunen i 5½ år for at finde ud af hvor meget jeg kan arbejde, de har jo aldrig troet at der var noget galt og jeg endte med at falde ud af sygedagpengesystemet og lever nu af at arbejde 10 t. om ugen (UDEN nogen former for tilskud nogen steder fra)
    Jeg er nu ved at blive afklaret til flexjob, hvilket jeg HÅÅÅBER jeg får, så jeg i det mindste kan få ro på det psykiske og økonomien.

Det der har hjulpet mig gennem de første 4 år var min hest, men da jeg faldte ud af systemet var der ikke råd til ham længere, heldigvis er han bare lånt ud, så jeg kan se frem til at få ham igen, men det seneste år uden hest har jeg fået det betydeligt værre både fysisk og psykisk og det bliver der jo ikke taget hensyn til i systemet.
    Det er utrolig svært ikke at kunne ret meget når jeg altid har været aktiv og knoklet, jeg har altid arbejdet både efter skole og i weekends/ferier samt haft hest, gået til håndbold mm. Nu kan jeg et sted mellem 1/4-1/3 af hvad jeg kunne før den ulykke der satte det hele igang (for 5½ år siden)
    Det er svært at acceptere.

Jeg føler med alle jer der ude bag skærmene, der er nogle ret frygtelige sygdomme og lidelser nævnt i tråden! Rigtig god bedring til jer alle sammen!

Hvis din læge ikke lytter til dig, du føler han ruller øjne, ikke tager dig seriøst mm. Så skift læge!
    Det gjorde jeg og fik en læge der tog mig seriøst, skiftede min medicin ud til noget der virker bare lidt og henviste mig til klinik for funktionelle lidelser. Før HADEDE jeg læger, nu har jeg en læge jeg stoler på vil det bedste for mig! Det er det bedste jeg har gjort for mig selv i lang tid!

• #220   19. jan 2014 Jeg har;
    ADD
    Atypisk Autisme
    Angst
    Slem fobi for edderkopper
    Nærmest "kronisk" mareridt, har ofte mareridt ..
    Og en lille snert af noget depression.
    MEN jeg lever, selvom jeg har meget svært ved en masse "normale" ting smiley

• #221   20. jan 2014 Højt sandsynlig noget ADD (:

Kommentér på:
Har i en sygedom ?

Annonce