Glutenallergi og mælkeallergi {{forumTopicSubject}}
Godmorgen/formiddag :o)
Jeg ville egentlig bare høre, om der er nogen af jer der har glutenallergi og/eller mælkeallergi?
Sagen er den, at jeg som barn bøvlede noget med mælkeallergi, og jeg ved egentlig ikke om det bare gik over af sig selv den gang.
Nu har jeg gået rundt et par måneder med perioder hvor jeg har haft ondt i maven i forskellige grader. Det er specielt efter jeg har spist. Jeg spiser normalt sundt i skolen, med frugt, rugbrød og müslibar, men på arbejdet er det knap så sundt (arbejder på mcd) og efter min pause har jeg også nogengange utrolig ondt i maven. Det er altid i højre side. Jeg tænker at det måske godt kunne være glutenallergi eller mælkeallergi, da jeg har hørt at de to ting ofte hænger sammen - og jeg har jo haft mælkeallergi engang... Nu ved jeg godt i ikke er læger, men er der nogen der har haft lignende erfaringer? Selvfølgelig kan det være mange andre ting, tænker bare over det med mælkeallergien. Desuden har jeg astma og øreproblemer som er undersøgt mange gange uden held.
jan 2005
Følger: 66 Følgere: 67 Heste: 19 Emner: 13 Svar: 2.466
sep 2008
Følger: 52 Følgere: 51 Heste: 6 Emner: 191 Svar: 837
aug 2011
Følger: 61 Følgere: 59 Heste: 1 Emner: 47 Svar: 1.037
Gluten "allergi" og laktose allergi hænger rigtig tit sammen! Kunne skrive en roman om mine egne syptomer. Kender du forklaringen på, hvorfor man får det dårligt af gluten? Ellers kan det være svært at forklare hvorfor de to ting hænger sammen.
Jeg spiser 100 % glutenfrit men får simpelthen så ondt i maven, hvis jeg drikker rå mælk. Andre mælkeprodukter kan jeg klare, men min mave brokker sig uanset hvad. Skriv, hvis der er noget du vil vide om det.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
maj 2006
Følger: 38 Følgere: 69 Heste: 2 Emner: 98 Svar: 1.123
Mælkeintolerance og glutenintolerance kan nogle gange godt hører sammen, men ikke nødvendigvis. Det har noget med ens gentype at gøre. Men man anbefaler at man i det første halve år afholder sig fra laktose for at få tamen til at blomstre op igen.
Der kan være så mange grunde til du har ondt i maven, det kan lige så godt være psykisk. Du skal gå til lægen, du skal ikke selv prøve at holde dig fra gluten, det giver aldrig et godt resultat.
sep 2006
Følger: 210 Følgere: 202 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.603
sep 2008
Jeg har ikke tænkt mig at ændre mine spisevaner før jeg har været ved lægen. Jeg spiser som man normalt skal.
aug 2011
Grunden til at mælke- og gluten intolerance ofte hænger sammer fordi at enzymet laktase, bliver produceret for enden af de "hår." Hvis det enzym ikke er der kan kroppen ikke spalte laktose.
Jeg får ikke ondt i maven, mere bare sådan uro og sådan i maven. Derudover bliver jeg virkelig træt, bleg og rigtig trist. Desuden får jeg ondt i knæhaserne. Lægerne troede det var rigtig voldsom vokseværk, men det stoppede da jeg startede på diæten. Jeg får ondt i fingerledene og andre led. Især hvis de var kolde. Faktisk minde det om gigt. Ellers var der en masse små symptomer...
nov 2010
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 31 Svar: 182
Så gik vi til lægen, skulle på sigehuset og scannes.. Det viste sig at jeg skulle have fjernet mandler, fordi jeg var så træt og omtåget hele tiden, derefter skulle jeg undersøges om det med min mave var gået over.
De fandt frem til at jeg havde haft nyrebetændelse, på grund af min hals..
Derfor smerten i min mave..
Tag til lægen!
sep 2008
Sjovt, eller hvad man nu skal sige, igår fik jeg pludseligt ondt i mit knæ og resten af benet blev nærmest helt følelsesløst..
Jeg har ondt i maven efter jeg har spist, især brød, og så er der også "uro" i den, larmer osv...
aug 2011
mar 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 1 Svar: 32
aug 2007
Følger: 54 Følgere: 55 Heste: 11 Emner: 150 Svar: 1.447
Man skal huske at Cøliaki hvor man ikke kan tåle gluten er langt fra det samme som glutensllergi!
aug 2011
sep 2008
Glutenallergi og mælkeallergi