Problemformulering {{forumTopicSubject}}
Nu tillader jeg mig måske at spørge lidt dumt, men jeg kommer helt i tvivl. Jeg har ikke skrevet nogen større opgave i 2 år, og nu skal jeg skrive en historie opgave på HF.
Jeg søger så lidt på google for at få genopfrisket, hvordan en problemformulering nu skal stilles op, men her er der noget der undre mig lidt.
Der står, at man selvfølgelig skal have sit hovedspørgsmål, og bygge underspørgsmål op omkring sit hovedspørgsmål - det forstår jeg godt. Men, det jeg ikke forstår er, at når de forskellige sider giver et eksempel på en problem formulering, så er underspørgsmålene stillet op nærmest som punkter. Altså ikke nogen sammenhængende tekst, som jeg husker at jeg har lært det.
Så nu spørger jeg lige, til jer på gymnasium eller jer der har gået på gymnasium, skal problemformuleringen ikke godt nok være en sammenhængende tekst? Og ikke bare 1,2,3,4 opstilling?
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
sep 2010
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 412
Men hovedspørgsmålet består altid af en redegørende, analyserende og en diskuterende/vurderende del Hvoraf du med fordel skal sætte spgsmål op som underbygger de forskellige dele - hvis det giver mening.
dec 2006
Følger: 46 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 499 Svar: 5.527
Men jeg har fået givet den et forsøg nu, så jeg har noget at arbejde ud fra.
Tak for jeres hjælp
Problemformulering