2.190 visninger
|
Oprettet:
Selskabslege til 8-9 klasser {{forumTopicSubject}}
Hej HG
På fredag skal min farvegruppe orange (8-9 klasse, ja jeg går på en wierdo skole) lave noget sjovt! Jeg er en af de tre personer spm skal bestemme hvad vi skal lave. Vi har allerede bestemt en "indvigelse" (endnu en syg tradition) som ca. tager en god halv time.
Men så er der 1,5 time tilbage. Jeg ville hører om hvorvidt nogle af jer havde nogle gode ideer til hvad vi skulle lave.
På forhånd tak
jan 2004
Følger: 9 Følgere: 80 Heste: 6 Emner: 307 Svar: 3.676
Ellers har vi også haft meget sjov ud af at spille wii om aften.
(Vi bor på skolen når vi er ser)
jun 2008
Følger: 81 Følgere: 80 Heste: 7 Emner: 171 Svar: 1.337
aug 2012
Følger: 41 Følgere: 31 Heste: 4 Svar: 33
Flødeboller med kniv og gaffel
"Fremgangsmåde:
Der er to hold, som sidder på hver sin side af bordet med en flødebolle foran sig. Den første deltager på hvert hold begynder at spise sin flødebolle med kniv og gaffel og luffer på! Når han er færdig, giver han lufferne videre til den næste i rækken, som spiser sin flødebolle osv.
Det hold der først er færdige med alle flødebollerne er vindere.
Husk:
To par luffer (kun med tommeltot – ikke fingervanter!) flødeboller, knive og gafler."
eller
Spis dine havregryn når lyset er tændt
"Fremgangsmåde:
Der anbringes 2 personer på hver sin side af et lille bord. De sidder på en stol med en tallerken fuld af havregryn foran sig. Ved siden af hver tallerken står et stearinlys i en stage.
Legen går ud på at spise sine havregryn hurtigst muligt, men man må kun spise, når ens stearinlys er tændt. Dvs. det gælder om at puste modstanderens lys ud, imens man skal sørge for at holde sit eget lys tændt. Samtidig skal man spise en masse tørre havregryn. Den deltager der først får spist sine havregryn har vundet.
Husk:
Havregryn og stearinlys"
eller:
Skipper Skræk stafet:
"Fremgangsmåde
Man laver to hold med tre til fire personer på hvert hold og en bane på ca. 10 meter. Deltagerne skal have en femkrone i øjet og et gammeldags piskeris i hånden, som skal dreje rundt, mens man går/løber. Men ikke nok med det, så skal man have en tøjbøjle mellem knæene. Og så gælder det ellers “bare” om at skynde sig op omkring en kegle og tilbage til den næste i rækken indtil alle på holdet har været turen igennem. Det hold som først har været turen igennem vinder.
Husk:
Gammeldags piskeris, tøjbøjler og femkroner."
Det er i hvert fald sjove og mærkelige lege
Selskabslege til 8-9 klasser