{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.190 visninger | Oprettet:

Selskabslege til 8-9 klasser {{forumTopicSubject}}

Hej HG
På fredag skal min farvegruppe orange (8-9 klasse, ja jeg går på en wierdo skole) lave noget sjovt! Jeg er en af de tre personer spm skal bestemme hvad vi skal lave. Vi har allerede bestemt en "indvigelse" (endnu en syg tradition) som ca. tager en god halv time.
Men så er der 1,5 time tilbage. Jeg ville hører om hvorvidt nogle af jer havde nogle gode ideer til hvad vi skulle lave.
På forhånd tak smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Selskabslege til 8-9 klasser
  • #2   16. dec 2013 Rundbold er altid sjovt! Sidste gang jeg var på skole ophold bestemte vi os for i min gruppe at vi ville spørge de to andre om de var frisk på Rundbold og der var kun 2-3 stykker ud af 22 som ikke ville. Det var hammerende sjovt og den yngeste er vel 18 også er den ældste der var med omkring 30.

Ellers har vi også haft meget sjov ud af at spille wii om aften.
    (Vi bor på skolen når vi er ser)

• #4   16. dec 2013 Jeg hælder også til pakkeleg, det er trods alt snart jul smiley

• #5   16. dec 2013 Hvis i har nogle 'syge traditioner', så har jeg en masse MEGET MÆRKELIGE men sjove lege (de er dog ikke blevet prøvet i ædru tilstand smiley )
    Flødeboller med kniv og gaffel
    "Fremgangsmåde:
    Der er to hold, som sidder på hver sin side af bordet med en flødebolle foran sig. Den første deltager på hvert hold begynder at spise sin flødebolle med kniv og gaffel og luffer på! Når han er færdig, giver han lufferne videre til den næste i rækken, som spiser sin flødebolle osv.
    Det hold der først er færdige med alle flødebollerne er vindere.
    Husk:
    To par luffer (kun med tommeltot – ikke fingervanter!) flødeboller, knive og gafler."

eller
    Spis dine havregryn når lyset er tændt
    "Fremgangsmåde:
    Der anbringes 2 personer på hver sin side af et lille bord. De sidder på en stol med en tallerken fuld af havregryn foran sig. Ved siden af hver tallerken står et stearinlys i en stage.

Legen går ud på at spise sine havregryn hurtigst muligt, men man må kun spise, når ens stearinlys er tændt. Dvs. det gælder om at puste modstanderens lys ud, imens man skal sørge for at holde sit eget lys tændt. Samtidig skal man spise en masse tørre havregryn. Den deltager der først får spist sine havregryn har vundet.

Husk:
    Havregryn og stearinlys"

eller:
    Skipper Skræk stafet:
    "Fremgangsmåde

Man laver to hold med tre til fire personer på hvert hold og en bane på ca. 10 meter. Deltagerne skal have en femkrone i øjet og et gammeldags piskeris i hånden, som skal dreje rundt, mens man går/løber. Men ikke nok med det, så skal man have en tøjbøjle mellem knæene. Og så gælder det ellers “bare” om at skynde sig op omkring en kegle og tilbage til den næste i rækken indtil alle på holdet har været turen igennem. Det hold som først har været turen igennem vinder.

Husk:
    Gammeldags piskeris, tøjbøjler og femkroner."

Det er i hvert fald sjove og mærkelige lege smiley

Kommentér på:
Selskabslege til 8-9 klasser

Annonce