Min papfar vil flytte hans søn her ned. {{forumTopicSubject}}
Ja, jeg står lige nu i et dilemma jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an....
Sagen er sådan at min papfar er rimelig efter mig HELE tiden... Feks her i fredags kom jeg hjem fra skole og tog en pakke nudler, han kom så hjem da jeg sad og spiste og spurgte "Må jeg også få nogle? Nååå nej du har jo taget den sidste" og det pisser mig af for han kan IKKE lide nudler!! Og den pakke havde lagt i skuffen i næsten 2 måneder. Ja, det er jo bare en af de små ting som fylder rigtig meget i min hverdag fordi jeg er en meget følsom pige, der tager alt personligt.
Og især går det galt i weekenderne hvor hans to drenge som vi kalder M (12 år) og N (13 år). (håber ikke det bliver alt for indviklet) Især fordi at jeg bare ikke kan tage M, han er bare virkelig sær... Og han er lige sådan en type som jeg ikke kan have... Han er virkelig en backstabber... Feks hvor vi her i går var til fin julefrokost og vi så får lassange og han så sidder som en dinossaur (med korte arme xD) altså pakker armene så langt ind som han kan og lader som om han ikke kan nå sin mad og han taber gaflen og alt muligt, hvor jeg siger til ham "sid pænt!" Og han så fortæller hans far (min papfar) at jeg bare havde svinet ham til med at han skulle sidde pænt.... Og jeg kan ikke forsvare mig selv fordi så er jeg flabet og alt muligt...
Og nu vil M flytte over til os og kun hjem til sin mor hver anden weekend. Det vil jo KUN give problemer især når min papfar i forvejen har udpeget hans yndlings som er M (og i øvrigt ikke særlig fedt overfor hans anden søn N) Og min papfar skubber mig fuldstændigt til side. Eks kan han bare finde på at køre på mcdonalds med KUN ham og M selvom både mig og N er hjemme og godt vil med.
Der er mange ting. Eks truer han med at vil skyde min hund, fordi den ha været oppe på bordet (Det var hans ide at få en 9 mdrs hvalp!)
Hjælp tak :s
dec 2013
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 11
Og det med at min papfar er en idiot ved hun også godt, og bliver tit sur på ham, og de har været i parterapi og alt muligt...
Men det er bare som om det ikke hjælper, og det kollapser HELT i weekenderne..
okt 2004
Følger: 98 Følgere: 160 Heste: 5 Emner: 156 Svar: 9.684
maj 2010
Følger: 107 Følgere: 75 Heste: 4 Emner: 318 Svar: 1.517
mar 2011
Følger: 28 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 126 Svar: 358
feb 2009
Følger: 44 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.365
Hehe - det er ondt, men helt sikkert effektivt.
Forstår ikke de ikke er gået fra hinanden, de har jo ikke en gang børn sammen, så de skal jo ikke kigge på hinanden resten af livet.
dec 2013
dec 2013
Men de har været sammen i snart 10 år. Dvs de kom sammen da jeg var 4. Så det er måske også svært for min mor at skilles.
dec 2012
Følger: 14 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 16 Svar: 167
Snak med din mor og bliv ved og ved. og hvis tingene er så dårlige som du fremlægger dem og de allerede har været i parterapi. Så det jo bare at vente til det hele ramler og hun forlader ham.
NU bliver din egen far ikke nævnt. Men ham kunne du jo evt flytte hen til hvis det en mulighed
dec 2013
Nej, vil ikke flytte hen til min far da jeg så mister min bedste veninde, og min hest. Så det er heller ikke en mulighed... Og føler mig bare ikke rigtigt hjemme hos min far :s
feb 2009
aug 2011
Følger: 34 Følgere: 34 Heste: 5 Emner: 60 Svar: 163
feb 2009
jul 2010
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 177
Aj okay, jeg har haft samme problem. Men jeg syntes du skal tage en seriøs snak med dem. Du skal ikke finde dig det der, for det er virkelig ikke okay at han behandler jer SÅ forskelligt. Han skal tage sig sammen og komme ind i kampen, læg ikke skjul på dine følelser. Når han begynder på sit lort, er du nød til at "give igen". Ikke på den der "snotunge-agtige" måde, men den "jeg-finder-mig-ikke-i-dit-lort-agtige" måde. Stå op for dine rettigheder!
jun 2013
Følger: 23 Følgere: 24 Heste: 1 Emner: 85 Svar: 744
Men en dag hvor i sidder og spiser aftensmad, så siger du hvad du mener omkring det og hvordan du har det med at din papfar er et "svin" overfor dig og N... Kort sagt kom ud med vreden!
Jeg har selv taget den med mine forældre engang (jeg er den yngste) og har en bror som klare sig pisse godt, f.eks. er han lige kommet ind som maskinmester hos Mærsk og er færdig der om 4 år
Derimod knokler jeg mig igennem HF
Og mine forældre har altid været mere "tiltrukket" altså de har holdt mere af ham end de har af mig. Men det noget der har ændret sig siden de sidst 3 år.
For 3 år siden kørte jeg Motocross sammen med min bror. Men da jeg for 2 år siden brækkede mit kraveben og det blev en for stor belastning på det, var jeg nød til at stoppe. I det år der gik dyrket jeg ingen sport el noget. Indtil en af mine veninder sagde jeg skulle prøve at tage med hende en tur i skoven (på hesteryg) og det fangede min interesse lige på stedet. så da jeg kom hjem fortalte jeg at det var noget jeg gerne ville. Og siden den dag. Har mit forhold til mine forældre aldrig været det samme
jun 2005
Følger: 187 Følgere: 237 Heste: 22 Emner: 178 Svar: 3.801
jeg boede ved min mor intil jeg var ca 13-14 år, hvorefter jeg valgte at flytte op til min far da min mor var meget syg (på rigtig mange måder) og det blev nok for mig. Min far havde også fået en ny kone, og det gik egentlig fint nok med hende, indtil jeg blev lidt ældre, hvor hun begyndte med at hun gerne ville have min far for sig selv. Min mor døde da jeg var 15, så der var ikke mulighed for at flytte tilbage.
Da jeg blev 16 og det hele blev værre og værre, flyttede jeg hjem til min kæreste (havde dog stadig adr ved min far)
jeg har boet sammen med min kæreste siden (han er et år yngre end mig) og idag har vi gård sammen. Min stedmor har valgt at hun ikke kan være i rum med mig, og det vil sige at jeg ikke må besøge min far. Han kommer dog engang imellem og besøger mig, selvom det er sjældent. Så han valgte min stedmor frem for mig. Jeg er rigtig glad for at jeg fandt min kæreste så jeg kunne få et pusterum, for ellers var jeg gået helt ned med flaget (og er da også stadig ret skuffet og ked af at jeg ikke betyder mere for min far)
så ja, det er et rigtig træls dilemma, og det kan være svært at overskue hvad man skal gøre.. man kommer også igennem en masse følelser osv
jeg håber du finder ud af noget, så dinpapfar ikke er sådan efter dig, for det kan man ikke holde ud i længden
Min papfar vil flytte hans søn her ned.