passende overskrift (stil) {{forumTopicSubject}}
jeg er næsten færdig med min stil til på onsdag, men jeg kan ikke finde en overskrift til den håber der er nogen der gider læse den igennem og komme med et forslag til en overskrift
Jeg gav dig det sidste kram lige inden vi sagde farvel for alvor. Jeg kommer ikke til at se dig igen før om mange, mange år. Intet ville blives om før, alt bliver anderledes når du ikke er her til at holde mit humør oppe.
Dit fly lettede fra jorden og fløj mod Thailand hvor du nu skal bo. Jeg kørte hjem i min bil, jeg tænkte ikke over hvad jeg lavede jeg kørte bare. Jeg tænkte kun på at du ikke ville være inde ved siden af i nummer 4. Du er min bedste ven, jeg vil savne dig til jeg ser dig, og så savne dig igen... Jeg kom hjem, satte mig på sofaen og kiggede ud i luften. Nu er du virkelig væk.
Den næste uge levede jeg ikke, mit liv gav ingen mening uden dig. Jeg spiste, sov og kiggede ud i luften, jeg tog ikke på arbejde, jeg kom aldrig ud for huset, jeg lavede intet. Jeg havde ikke et liv længere. Jeg vidste det ville blive hårdt, men ikke så hårdt. Jeg troede mit liv ville fortsætte, men jeg tog fejl. Det føltes som om jeg var død, væk fra jordens overflade, jeg var hjemløs i mine tanker.
For første gang efter to måneder uden dig gik jeg en tur. Det var så længe siden jeg havde set verden udenfor mit hjem. Det var rart, men lige da jeg kom forbi det hus hvor du boede,brød jeg ud i gråd. Jeg løb tilbage til mit hus og låste mig igen inde for verden udenfor.
Efter flere timer hvor jeg kiggede ud i luften, jeg tænkte på dig, og hvad vi havde aftalt før du tog afsted. Mail. Vi skulle skrive sammen over mail! Jeg havde glemt alt om at skrive sammen hver dag.
Jeg skyndte mig hen til min computer og tændte den mens jeg tænkte på hvor længe der egentlig var gået siden du tog afsted? To måneder og 3 uger, 79 døgn. Jeg havde ikke haft kontakt til verdenen udenfor min hoveddør i 79 døgn. Jeg selv havde ikke anet hvor længe der var gået, jeg havde ikke engang en fornemmelse.
Der var kommet næsten 70 mails fra dig. Jeg åbnede den du sidst havde sendt i går hvor der stod: ``Hey? Hvad er der sket? Jeg har skrevet næsten 70 mails til dig… Hvorfor svarer du ikke? Jeg savner dig så meget… Svar mig! Please! Jeg har brug for stadig at have dig i mit liv, uden dig tænker jeg ikke klart, jeg tænker hele tiden på dig, er der sket noget? Hader du mig? Hvorfor ignorere du mig? Hvorfor svare du mig ikke?! Kom nu! Det her er sidste mail jeg sender dig… Jeg håber virkelig du vil svare mig! ´´ Jeg blev rørt, men samtidig sur på mig selv fordi jeg fuldstændig havde glemt dig. Jeg skyndte mig at svare tilbage før du blev mere bekymret for mig. `` Hej! Undskyld jeg ikke har svaret dig før nu, men jeg har været HELT nede over at du er rejst Siden du er rejst er der gået 79 dage, jeg har kun været ude en gang i de 79 dage… Og det var kun i en halv time… Ellers har jeg siddet og kigget ind i væggen mens jeg har tænkt over hvordan min verden ville fungere uden dig… Endelig har jeg fundet et svar, jeg har virkelig savnet dig! :)´´
Efter jeg havde skrevet til dig prøvede jeg igen at gå ud for at se hvordan verden så ud udenfor. Det var iskoldt og sneen lå i et tykt lag udenfor. Jeg gik ind igen og tog mere tøj på, og gik ud igen. Jeg gik en tur rundt i kvarteret. Halvanden time efter frøs jeg så meget at jeg måtte gå hjem igen for at få varmen. Jeg tændte igen min computer for at se om du havde skrevet tilbage. Det havde du ikke… Men jeg tog det pænt og slukkede bare computeren og begyndte på noget andet. Efter et par timer med lidt forskelligt beskæftigelse tjekkede jeg computeren igen. Du havde svaret mig! ``Åååh hvor er det rart at høre at der ikke er sket noget med dig! Jeg troede du var kommet slemt til skade siden du ikke svarede mig… Men det er så rart at høre fra dig! Tænk at det er så længe siden? Hvordan er vejret i Danmark egentlig? Er der kommet sne? Jeg har så meget at spørge om, men jeg syntes du skal starte med at komme med alle de spørgsmål du nu vil! Håber at høre snarest muligt fra dig! ´´
Jeg blev glad og satte mig med det samme til at skrive en lang mail som svar, jeg fik hurtigt svar tilbage med svar på alt hvad jeg havde spurgt om! Det var så rart at høre at du også savnede mig næsten lige så højt som jeg gjorde, men der var et enkelt spørgsmål der slet ikke blev nævnt i dit svar? Hvad skal jeg gøre for ikke at blive som det har været de sidste 79 dage? Der stod intet om dét spørgsmål…
Jeg skrev igen til dig: ``Det lyder alt sammen super rart, og det lyder som om at du virkelig nyder dit nye hjem! Men du nævnte ikke noget om mit ene spørgsmål? Hvad skal jeg fortsat gøre for at jeg ikke isolere mig fra verdenen igen? Har du ikke et svar til det eller vil du bare ikke svare på det?? ´´
Jeg gik derefter i seng. Jeg sov rigtig godt den dag. Jeg drømte om hvor dejligt mit liv ville blive fremover, det ville næsten blive det samme som før du tog af sted! Men selvfølgelig kun næsten, du som person ville jo ikke være der, men det kunne ikke blive bedre som tingene stod til nu…
Dagen efter vågnede jeg tidligt. Tanken om at du måske havde svaret mig vækkede mig. Jeg skyndte mig op til computeren igen, og så at du havde svaret tilbage igen.
``Jeg undlod at svare på lige det spørgsmål da jeg bare ikke rigtigt ved hvad jeg skal svare… Men hvad med at finde nogen du kan snakke med? Altså så du ikke kun skriver med mig hver dag? Få nogen gode og tætte venner som du kan snakke med. Du skal stole på dem og tro på at du kan fortælle dem om alle problemer du går og har, og så SKAL du fortælle både dem og mig om det, du må ikke gå alene med problemer for tiden, hvis du gør det vil du nok bryde sammen igen og isolere dig fra alt kontakt til omverdenen. Så kom ud og mød nogen mennesker, find evt. nogen gamle venner og snak med dem? Det er det eneste jeg lige nu kan komme med af forslag, men husk at jeg ALTID er her for dig! ´´
Jeg svarede tilbage hvor jeg takkede for svar, og svarede at jeg ville forsøge.
Jeg gik igen ud. Jeg prøvede at gå hen til de steder hvor nogen af mine tidligere venner havde boet, men ingen af dem boede der længere… Alle var flyttet så langt væk at jeg umuligt ville finde en ven som jeg kunne fortælle om de problemer der dukkede op i mit liv uden at det skulle være over telefon eller mail…
Jeg gav op og gik hjemad igen… Jeg ville skrive til dig igen om at din plan om at opsøge gamle venner var slået fejl. Men da jeg gik i mine egne tanker om hvordan jeg skulle forklare hvad jeg følte over en mail, men jeg måtte forsøge. Jeg så mig ikke for, og gik direkte ud i en bil der kørte i mod mig med 80 km/t. Alt så sort ud, jeg så mig selv ligge bevidstløst som om jeg selv stod og så på mig selv ligge på jorden. Jeg prøvede at råbe men intet kom ud af min mund, jeg var virkelig bevidstløs og kunne ikke gøre noget ved det… Mange mennesker strømmede om mig, og få minutter senere kom en ambulance for at hente mig. Jeg fulgte med mig selv, stadig som om jeg kiggede på mig selv udenfor min egen krop. Jeg anede ikke hvad jeg skulle gøre, så jeg stod egentlig bare og ventede på hvad der videre skulle ske.
Alle menneskerne i ambulancen gik uroligt rundt om min bevidstløse krop uden at gøre noget… Men pludselig blev alt sløret igen, jeg kunne ikke længere se mig selv ligge i ambulancen længere. Alt var sort i et kort øjeblik, men pludselig kunne jeg åbne øjnene igen. Jeg så direkte op i ambulancens tag, jeg kiggede rundt og jeg var stadig omringet af ambulancefolk. Der kom en dame hen til mig og spurgte mig om hvad jeg hed, jeg svarede hende. Hun spurgte om hvornår jeg havde fødselsdag, jeg svarede hende igen uden tøven og sådan blev det ved indtil vi nåede hospitalet.
Da vi nåede hospitalet kom jeg ind i et stort rum og blev løftet over i en seng der stod midt i rummet. Jeg var stadig vågen men var så træt, men når jeg prøvede at lægge mig til at sove, fik jeg ikke lov at lægerne der nu stod omkring mig. Jeg skulle undersøges før jeg måtte noget som helst. Jeg ville egentlig bare gerne skrive til dig, men fik ikke lov. Der gik flere timer, og jeg blev mere og mere træt. Til sidst faldt jeg i søvn, men blev flået ud af min søvn igen med det samme af den smerte der brød ud i min arm da lægerne bandt gips om den. Jeg havde aldrig i mit liv prøvet noget mere smertefuldt eller forfærdeligt. Jeg skreg af smerte og ville vride mig hvis jeg kunne få min krop til at reagere, men det var som om at intet i min krop fungere længere… Så jeg lå bare og skreg så højt jeg overhovedet kunne.
Pludselig stoppede smerten, eller den var der stadig, bare meget, meget mindre. Jeg stoppede med at skrige og begyndte at kigge rundt, jeg så en læge stå og kigge ned på mig. Jeg spurgte hvad der var sket med mig siden jeg lå her. Lægen fortalte jeg var blevet kørt ned at en bil og var sluppet kun med en brækket arm. Men min arm var brækket næsten helt over. Først forstod jeg ikke hvad lægen egentlig sagde til mig, men efter jeg havde tænkte det igennem et par gange begyndte jeg at huske hvad der var sket for kun et par timer siden. Jeg huskede det meste af det der var sket, og ville med det samme kunne skrive det til dig, men fik stadig ikke lov. Lægerne skulle have mig til observation i et par uger for at se om der evt. skulle være sket andet med mig end at min arm var brækket.
Endelig fik jeg lov at skrive en mail til dig efter 2 uges ventetid. Jeg startede min mail med at skrive alt hvad jeg kunne huske fra ulykken, og derefter alt hvad jeg ville have skrevet til dig lige før ulykken. Min mail blev meget lang og sikkert indviklet, men jeg vidste at du ville forstå mig som du plejede.
Du svarede først dagen efter, hvor du kom med opmuntrende ord til hvordan jeg skulle blive ved med at skrive til dig, og om jeg vidste hvornår jeg fik lov at komme hjem igen.
Jeg svarede dig tilbage hurtigt: ``Det er dejligt at høre at du stadig svare mig efter de to uger jeg ikke har kunnet skrive til dig. Jeg siger mange tak for din hjælpsomhed med hvad der er sket, men jeg fortjener det vel egentlig ikke, jeg gik jo selv direkte ud i bilen. Det er 100 % min egen skyld at jeg ligger her, jeg gik i mine egne tanker uden at ane at jeg fik drejet direkte ud på vejen. Så jeg fortjener ikke alt den medfølelse…
Jeg ved stadig ikke helt præcist hvornår jeg kommer hjem igen, men lægerne regner med en gang i næste uge. Men som sagt er det ikke sikkert endnu…
Men har du egentlig ikke mulighed for at tage på ferie i julen og besøge mig? Jeg savner dig så uendelig meget… jeg ved godt at det sikkert er umuligt med det budget du har, og at du er nødt til også at have råd og alt det der, men jeg mangler virkelig en person jeg stoler på, og som jeg kan snakke med, ikke kun skrive med… jeg mangler bare at se dig igen, bare en sidste gang…
Jeg har regnet ud at der er gået præcist 94 dage efter du er taget af sted, det føltes virkelig som om der er gået 3 år, eller mere… Har du stadig ingen mulighed for at komme tilbage til jul?´´
Efter jeg trykkede send, lukkede jeg computeren ned og lagde mig til at sove.
Den skal ende ud i at vennen kommer hjem på besøg hele julen, og at ''jeg'' finder en ny god ven. men selvfølgelig stadig hole kontakten med den gamle ven
(og undskyld den er så lang, håber den er til at kommer igennem )
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
Uden dig
Fyldt med tanker
feb 2012
Følger: 74 Følgere: 64 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 2.213
Without you.
You'll be in my heart
Er det er skolestil eller en du skriver for sjov? ^^
nov 2012
Følger: 33 Følgere: 33 Heste: 4 Emner: 126 Svar: 2.001
dec 2013
Følger: 1 Svar: 7
Husk kommaer
Jeg kan huske, jeg altid fik at vide af min lære, jeg skulle blive bedre til at beskrive tingene i mine stile..
I stedet for at skrive: bilen kørte ind i indkørslen og motoren stoppede, så kunne jeg skrive noget i stil med: den gamle, rustne lada, i den brune farve, trillede langsomt ind i indkørslens ligusterjungle. Manden så sig forsigtigt omkring og drejede langsomt nøglen om, så bilens halvtørre brummen stilnede af... Det var bare et eksempel.. Prøver at komme med et, der måske passer bedre til din stil:
Det du skrev:
Da vi nåede hospitalet kom jeg ind i et stort rum og blev løftet over i en seng der stod midt i rummet. Jeg var stadig vågen men var så træt, men når jeg prøvede at lægge mig til at sove, fik jeg ikke lov at lægerne der nu stod omkring mig.
Et bud:
Da den gule ambulance, med de lysende blå blink og hylende sirener, ankommer til hospitalets fremmede bliver jeg ført ind i et stort, hvidt og sterilt rum. Mit blik er stadigvæk sløret og jeg er ikke kommet til mig selv endnu. Jeg bliver flyttet fra den trygge båre og over på en hård seng, der er belagt med hvidt, stift sengetøj, der lugter lidt af sygdom og dampvaskeri. Sengen står midt i rummets kulde. Jeg hører en masse stemmer omkring mig. Jeg er træt og vil bare sove. Sove. Sove. Jeg vågner med et spjæt, da en mandsperson rykker mig i armen og siger, jeg skal holde mig vågen. Jeg fornemmer noget grønt for mine øjne. En læge?
Det giver lidt mere fylde og indlevelse.. Måske du kan bruge det til noget? Held og lykke med skriveriet. Den lyder til at blive go'!
nov 2012
dec 2013
Måske du skulle få din mor eller en veninde til at læse igennem og komme med noget konstruktivt?
nov 2012
Og 4 sider er ingenting skrev en stil frivilligt på over 13 sider og den nåede IKKE at blive færdig fordi computeren gik ned og blev genstartet så den blev slettet
dec 2013
feb 2012
nov 2012
Bumle: njaa måske
feb 2012
nov 2012
nov 2012
Da jeg igen vågnede, var der er læge der stod bøjet over mig for at vække mig. Jeg åbnede langsomt mine øjne, der var så lyst. Lægen prøvede stadig at få mig vækket helt. Efter nogen minutter hvor jeg vænnede mig til det meget lyse rum, sagde lægen noget jeg ikke hørte. Lægen sagde det igen og igen, det var som om at mine øre ikke fungerede. Men endelig efter meget lang tid hvor lægen havde stået og sagt det samme til mig igen og igen havde jeg opfanget at ordet ’hjem’ og ordene ’du kan godt’ var med i den sætning lægen igen prøvede at sige til mig. Jeg fik fremsat et ``hvad?´´ og lægen stod nu bare og kiggede på mig mens hun ventede på at jeg skulle komme lidt mere til mig selv.
Det tog et godt stykke tid før mine øre begyndte at fungere igen, og lægen sagde så at lægerne ikke regnede med at jeg havde taget yderligere skade udover min arm, så jeg kunne godt tage hjem igen.
Da jeg igen kom hjem satte jeg mig på min seng og stirrede direkte ud i luften. Jeg tænkte over alt hvad der egentlig var sket i de sidste minutter før og efter bilulykken. Jeg tænkte ikke over selve ulykken men på alt lige omkring mig lige før, og lige efter. Jeg tænkte det igennem igen og igen. Jeg kunne stadig ikke rigtigt forstå det. Jeg stoppede med at tænke mere over det lige nu, og tændte computeren for at se om du havde svaret.
Din mail lød sådan: ``Du skal ikke bebrejde dig selv så meget! Ja du tænker du gjorde det selv, at det var din skyld. Det gør man altid. Men det er sket, der var ingen der kunne gøre noget ved det. Sådan er livet, og det ved du også… Jeg syntes ikke du skal tænke på det som om at det er din egen skyld, men som noget der ’’skulle’’ ske for at noget andet godt kan ske. Tingene skal blive værre før de bliver bedre, og man kan ikke gøre så meget ved det…
Jeg håber at du kommer hjem snart, og at der ikke er sket noget yderligere med dig!
Jeg ville rigtig gerne, men som du jo allerede ved vil det være umuligt… Jeg savner også dig meget, men det er helt umuligt…
Jeg kender følelsen med at der er gået mindst 3 år siden sidst jeg så dig… Men vi må se på det positive der stadig heldigvis er. I det mindste har vi stadig kontakt til hinanden? Det er der jo mange der mister… Vi må bare blive ved med at skrive sammen! Husk det nu! Jeg elsker dig, og det ved du! Det er vigtigt for mig at have dig i mit liv, og det ved du. Det må du aldrig glemme! ´´
Jeg skrev hurtigt tilbage: ``Men det er jo kun min skyld… jeg bebrejder kun én person, og det er mig selv… Tingene er blevet værre, men det der med bedre er ikke kommet endnu…
Nu er jeg endelig kommet hjem igen! Lægerne mener ikke at der er sket mere end min arm, det er bedre, men tror ikke det tæller på den ’’rigtige’’ måde…
Ja det tænkte jeg nok… men det kunne være…
Ja det er jo rigtigt, føler bare ikke det er nok… Men der er jo ikke noget at gøre ved det…
Nu håber jeg bare ikke at jeg sidder alene juleaften… Det er jo om kun 7 dage! ´´
Jeg gik i seng selvom klokken kun var 16:43, men jeg følte mig træt…
Da jeg igen stod op næste morgen, var det som om at verden var langt mere klar end i går. Jeg forstod nu næsten alt hvad der var sket, intet stod længere uklart. Jeg stod op og spiste lidt mad. Min computer stod stadig tændt efter i går. Jeg tjekkede igen min mail. Jeg så din mail og åbnede den, du havde skrevet kort og hurtigt :
``Jeg har ikke så meget tid, så det bliver lidt hurtigt.
Men det er altså ikke din skyld, jeg ved ikke hvad jeg skal skrive når du ikke vil tro mig… Men nej, du skal tro på mig! Det er ikke din skyld. Tro på mig!
Det er rigtig godt at du er kommet hjem igen, tillykke! Men det er bedre end ingenting! Tænk nu på det positive!
Jeg kan ikke gøre noget ved det desværre, men jeg ville da også hellere end gerne komme og besøge dig i julen! Men som sagt, det er desværre umuligt…
Du vil ikke være alene juleaften, det ved jeg. Jeg har det som om at vores begges liv meget snart bliver bedre… Jeg ved ikke hvorfor, men det er da okay hvis de bliver bedre ! ´´
Jeg blev glad igen og svarede dig tilbage.
De næste 6 dage sneglede sig af sted, men det blev alligevel den 24. december. Juleaftens dag. Det føltes som den værste dag i hele mit liv. Det var første gang i 22 år at jeg ikke skulle holde jul med dig. Det var den værste morgen i mit liv. Alt var så trist, jeg kunne ikke tænke på andet end den kommende aften. Uden dig, helt uden dig…
Da klokken havde sneglet sig frem til at være 13:53 bankede det på døren. Jeg anede ikke hvem det kunne være, hvem ville dog besøge mig? Og så på juleaftens dag. Hvem havde dog tid i dag? I dag af alle dage. Men jeg gik ud og åbnede min hoveddør. Jeg troede ikke mine egne øjne! Det var dig! Hvordan kunne du dog stå her ude for min hoveddør? Du havde jo ikke råd til at komme og besøge mig? Hvordan kunne du stå her? Jeg anede ikke hvad jeg gjorde. Alt blev sort og jeg mærkede gulvet mod mit baghoved. Jeg var besvimet. Jeg var så sindssygt glad for at se dig at jeg var besvimet. Men kun i to enkle sekunder, så vågnede jeg igen. Jeg havde ikke tid til at besvime nu! Du var virkelig kommet til mit lille hjem igen! Efter 101 dage var du her igen. Du var her virkelig!
Da jeg var vågnet helt op igen, og alt var faldet lidt mere til ro. Sad vi begge inde på min seng med en kop varm kakao hver. Tiden gik så hurtigt når jeg var sammen med dig. Det var allerede aften. Aftenen gik også så hurtigt. Klokken var allerede 23:47 og vi gik i seng…
Dagen efter fik jeg forklaringen på hvorfor du lige pludselig dukkede op foran min dør. Du havde hele tiden planlagt det hele, lige fra dagen du ankom til lufthavnen. Du havde godt nok ikke regnet med at jeg ville blive kørt ned fordi jeg tænkte på dig. Men jeg tilgav dig jo selvfølgelig. Du skulle blive i Danmark lige til 3. januar. Så vi ville få 10 hele dage sammen, kun dig og mig. Det ville blive hårdt ikke at se dig mere, igen. Men på det tidspunkt mit hoved ramte gulvet, gik det op for mig at julemirakler virkelig findes. Jeg vidste alt nok skulle blive godt igen. Meget, meget snart.
og det er selvfølgelig fortsættelse på det første
dec 2013
nov 2012
dec 2013
nov 2012
aug 2009
Følger: 122 Følgere: 268 Heste: 19 Emner: 386 Svar: 7.171
nov 2012