Krampeanfald kat {{forumTopicSubject}}
Min gamle kat Sebastian har opført sig noget underligt den seneste tid. Han er 13 år.
For ca halvanden måned siden fik han noget der mindede om en hjerneblødning. Slingrede vildt i bagparten. Var ved dyrlægen med ham. De sagde at jeg skulle holde øje med ham og han fik nogle smerte stillende. Han blev sig selv igen. Har i hele forløbet stadig spist, drukket og gået i kassen som han plejer.
Han er et legebarn og det er han stadig.
Så igår havde vi lagt og sovet (han ligger altid på min mave). Mit ur ringer og vi vågner. Pludselig ud af ingenting fare Basti afsted. Jeg troed han blev forskrækket over noget. Men han bliver ved med at løbe rundt fuldstændig forvirret og ind i ting. Han vælter om på siden og ligger nu og spjætter med benene og munden fuldt åben som om han ikk kan få vejret... Jeg er sikker på at nu er hans liv brugt
Han falder til ro men ligger stadig og gisper efter vejret. Et par minutter ligger han sådan så er det ligesom om han tager nogle dybe vejrtrækninger og så sætter han sig op. Kigger på mig og mjaver. Hele tiden har jeg snakket til ham og aet ham. Så rejser han sig helt. Slingre lige 2 skridt og så går han som om intet er hændt. Han gnider sig op af mig og mjaver lidt igen. Det var spisetid så tænkte jeg vil lave noget til ham. Først er det som om han ikke registrere det men da jeg viser ham maden spiser han helt normalt. Bagefter drikker han lidt går i kassen og ligger sig så hos mig igen.
Idag har han rendt og leget med hans bold og har opført sig ligesom han plejer...
Er der nogen som har en ide om hvad som skete...? Kan det ha noget med hjerneblødningen...?
Ringede til dyrlægen. De sagde hold øje med ham og hvis det skete igen ville de se ham.
Jeg har tænkt tanken efter hans første episode at han skulle have fred.
Tænk hvis det skete hvor jeg ikke er hjemme...
Men problemet er jo at han bare virker så glad og normal. Spiser, drikker og går i kassen helt normalt...
Det var godt nok ikke en sjov oplevelse igår.
Det var så synd for ham.
Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...!
maj 2006
Følger: 180 Følgere: 198 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 558
Meningitis?
har han feber?
men det er svært, det er nok kun dyrlægen der kan finde ud af hvad det er. God bedring til missen!
maj 2006
Følger: 180 Følgere: 198 Heste: 5 Emner: 94 Svar: 558
dec 2008
Følger: 74 Følgere: 248 Heste: 5 Emner: 852 Svar: 9.683
- jeg tænkte eppelepsi?
mar 2008
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 1.493
Og hvis det er noget alvorligt som f. eks kræver operation, ville det helt sikkert være bedst at få det tjekket. Husk også at tage stilling til katten er gammel og ikke bør holdes i live for din skyld. Men det er svært når man er glad for dyret.
Hvad det er kan jeg ikke sidde og gætte om, det ville være urimeligt. Men håber det løser sig og god vind med katten
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 400 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.372
sep 2006
Følger: 209 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 124 Svar: 3.587
Hvis jeg var dig og ønskede det bedste for min kat fik den fred eller piller. Det er meget uhyggeligt for dem at få de her anfald og synes ikke man kan være bekendt ikke at reagere
jul 2005
Følger: 55 Følgere: 62 Heste: 5 Emner: 359 Svar: 4.356
Jeg ville ikke vente med at tage til dyrlægen.
Katte kan gemme på deres symptomer længe, så ofte er det sådan at når man kan se katten er syg, så er den meget syg.
jun 2004
Følger: 154 Følgere: 136 Heste: 7 Emner: 378 Svar: 1.525
Jeg sad faktisk og læste om epilepsi.
Troed ikk de kunne få det i sån en alder...
Dyrlægen er inde over men de vil ikke gøre noget med mindre det sker igen!
Jeg spurgte om man ikke kunne tage billeder eller noget som ligesom ku vise om det var en hjerneblødning...
Hvis han skal igennem en operation får han fred. Det vil jeg ikk byde ham!
Tak for Jeres respons
For ja han er højt elsket
apr 2010
Følger: 15 Følgere: 19 Emner: 15 Svar: 145
Jeg anbefaler at du ringer og rådføre dig med en anden dyrlæge.
Held og lykke med ham, håber det bedste
jul 2009
Følger: 19 Følgere: 18 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 321
Jeg håber virkelig han får det bedre igen, og husk hvis det er epilepsi så mærker han det ikke, derfor er han også forvirret bagefter..
jul 2010
Følger: 53 Følgere: 50 Heste: 3 Emner: 6 Svar: 912
Men kan være epilepsi, og så mange andre ting . Mit bedste bud er at skifte dyrlæge, og få ham ordentligt undersøgt, før får du nok ikke ro.
God bedring til ham
maj 2008
Følger: 183 Følgere: 400 Heste: 8 Emner: 629 Svar: 4.372
okt 2004
Følger: 79 Følgere: 82 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.621
Hvis det var mig, ville jeg blive ved, indtil der er en dyrlæge der vil se på ham med det samme. Jeg ville simpelthen ikke turde lade være.
maj 2007
Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
havde min dyrlæge sagt at h*n ikke vil se min kat, havde jeg straks fundet en anden, også selvom det ville blive en dyr affære nu her.
men hvis jeg var dig, ville jeg straks ringe til en anden dyrlæge, eller kontakte min egen igen, og forlange at få katten tjekket
Krampeanfald kat