{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.961 visninger | Oprettet:

Krampeanfald kat {{forumTopicSubject}}

Min gamle kat Sebastian har opført sig noget underligt den seneste tid. Han er 13 år.
For ca halvanden måned siden fik han noget der mindede om en hjerneblødning. Slingrede vildt i bagparten. Var ved dyrlægen med ham. De sagde at jeg skulle holde øje med ham og han fik nogle smerte stillende. Han blev sig selv igen. Har i hele forløbet stadig spist, drukket og gået i kassen som han plejer.
Han er et legebarn og det er han stadig.
Så igår havde vi lagt og sovet (han ligger altid på min mave). Mit ur ringer og vi vågner. Pludselig ud af ingenting fare Basti afsted. Jeg troed han blev forskrækket over noget. Men han bliver ved med at løbe rundt fuldstændig forvirret og ind i ting. Han vælter om på siden og ligger nu og spjætter med benene og munden fuldt åben som om han ikk kan få vejret... Jeg er sikker på at nu er hans liv brugt
Han falder til ro men ligger stadig og gisper efter vejret. Et par minutter ligger han sådan så er det ligesom om han tager nogle dybe vejrtrækninger og så sætter han sig op. Kigger på mig og mjaver. Hele tiden har jeg snakket til ham og aet ham. Så rejser han sig helt. Slingre lige 2 skridt og så går han som om intet er hændt. Han gnider sig op af mig og mjaver lidt igen. Det var spisetid så tænkte jeg vil lave noget til ham. Først er det som om han ikke registrere det men da jeg viser ham maden spiser han helt normalt. Bagefter drikker han lidt går i kassen og ligger sig så hos mig igen.
Idag har han rendt og leget med hans bold og har opført sig ligesom han plejer...

Er der nogen som har en ide om hvad som skete...? Kan det ha noget med hjerneblødningen...?
Ringede til dyrlægen. De sagde hold øje med ham og hvis det skete igen ville de se ham.

Jeg har tænkt tanken efter hans første episode at han skulle have fred.
Tænk hvis det skete hvor jeg ikke er hjemme...
Men problemet er jo at han bare virker så glad og normal. Spiser, drikker og går i kassen helt normalt...

Det var godt nok ikke en sjov oplevelse igår.
Det var så synd for ham.
Ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre...! smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Krampeanfald kat
  • #1   13. dec 2013 Hvis det var en hjerneblødning, så var han død tror jeg:/
    Meningitis?
    har han feber?
    men det er svært, det er nok kun dyrlægen der kan finde ud af hvad det er. God bedring til missen!

• #2   13. dec 2013 tænker også lige eppelepsi...

• #3   13. dec 2013 Nej han var nok ikke død af hjerneblødning. Vores hund fik det en 7-8 gange inden han blev aflivet. Men det er vidst også acceptabelt når han var 21 år.

- jeg tænkte eppelepsi?

• #4   13. dec 2013 Selvom han er "rask" nu skylder du næsten dit tydeligvis højtelskede kæledyr at få ham undersøgt.

Og hvis det er noget alvorligt som f. eks kræver operation, ville det helt sikkert være bedst at få det tjekket. Husk også at tage stilling til katten er gammel og ikke bør holdes i live for din skyld. Men det er svært når man er glad for dyret.

Hvad det er kan jeg ikke sidde og gætte om, det ville være urimeligt. Men håber det løser sig og god vind med katten smiley

• #5   13. dec 2013 Har han fået loppekur for nyligt?

• #6   13. dec 2013 lyder præcis som min hund - eppilepsi. Det er sådan med det at dyret under alfaldende er bevidstløs og ikke selv ved hvad der sker, før og efter er de meget forvirret. Det er en utrolig belastning for kroppen og få de her anfald hver gang mister de hjerneceller. Min hund fik 3 anfald meget voldsomme på et døgn - på det døgn ændrede hun sig rigtig meget og alligevel slet ikke. Hun har heldigvis fået piller som har hjulpet og skal opereres for det senere da det skydes homoner at hun ikke kan styre det og er derfor blevet stresset som har udløst de her anfald i forbindelse med løbetid smiley

Hvis jeg var dig og ønskede det bedste for min kat fik den fred eller piller. Det er meget uhyggeligt for dem at få de her anfald og synes ikke man kan være bekendt ikke at reagere smiley

• #7   13. dec 2013 Katte er meget sarte overfor sygdomme.

Jeg ville ikke vente med at tage til dyrlægen.
    Katte kan gemme på deres symptomer længe, så ofte er det sådan at når man kan se katten er syg, så er den meget syg.

• #8   13. dec 2013 Nej han har ingen feber og fik lopperne for ca 2 mdr siden.

Jeg sad faktisk og læste om epilepsi.
    Troed ikk de kunne få det i sån en alder...

Dyrlægen er inde over men de vil ikke gøre noget med mindre det sker igen!
    Jeg spurgte om man ikke kunne tage billeder eller noget som ligesom ku vise om det var en hjerneblødning...
    Hvis han skal igennem en operation får han fred. Det vil jeg ikk byde ham!

Tak for Jeres respons smiley
    For ja han er højt elsket smiley

• #9   13. dec 2013 Lyder som epilepsi - undre mig over at dyrlægen ikke vil se den??
    Jeg anbefaler at du ringer og rådføre dig med en anden dyrlæge.

Held og lykke med ham, håber det bedste

• #10   13. dec 2013 Det lyder som epilepsi, det fik min kat efter en operation. Min dyrlæge sagde, at det kunne opstå af stress, katte er sarte. Da anfaldene begyndte at komme tit og af længere varighed, ca. 5 min, sagde dyrlæge at så skulle vi prøve med medicin, det skulle vi gøre 1 måned og så prøve at holde pause. Medicinen hjalp, ikke flere anfald, og da måneden var gået og vi stoppede med medicinen kom anfaldene ikke igen. Det var som dyrlægen havde sagt, det skyldte simpelthen stress over operationen. Så tænker det her måske også er stress. Katte kan meget let blive stressede, lidt ændringer i daglidagen kan gøre det.
    Jeg håber virkelig han får det bedre igen, og husk hvis det er epilepsi så mærker han det ikke, derfor er han også forvirret bagefter..

• #11   13. dec 2013 Jeg sidder også og undre mig over din dyrlæge ikke vil se den, min havde i hvert fald smidt hvad hun havde i hænderne og bedt mig komme med det samme .

Men kan være epilepsi, og så mange andre ting . Mit bedste bud er at skifte dyrlæge, og få ham ordentligt undersøgt, før får du nok ikke ro.

God bedring til ham smiley .

• #12   13. dec 2013 Hvis anfaldende begyndte kort efter han fik loppekur, så tjek hvilket mærke han fik. Vores hund har lige været igennem noget lignende, og det skyldtes loppemidlet fra Praktik. Det er jo det rene nervegift...

• #13   13. dec 2013 Hvis din dyrlæge ikke vil se den, så kontakter du en anden dyrlæge.
    Hvis det var mig, ville jeg blive ved, indtil der er en dyrlæge der vil se på ham med det samme. Jeg ville simpelthen ikke turde lade være.

• AMT
    AMT Tilmeldt:
    maj 2007

Følgere: 41 Emner: 131 Svar: 8.676
    #14   13. dec 2013 jeg ved ikke om det bare er mig, men hvis jeg er bare den mindste smule bekymret for mine dyr, om det så er hund, kat, flue eller hest, så skal de til dyrlæge med det samme - med mindre jeg selv ved hvad der er galt, og jeg ved at det ikke er alvorligt.
    havde min dyrlæge sagt at h*n ikke vil se min kat, havde jeg straks fundet en anden, også selvom det ville blive en dyr affære nu her.

men hvis jeg var dig, ville jeg straks ringe til en anden dyrlæge, eller kontakte min egen igen, og forlange at få katten tjekket smiley

Kommentér på:
Krampeanfald kat

Annonce