{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.110 visninger | Oprettet:

Stram hoftebøjer? {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen
Jeg har en lidt lang historie, så i får den korte udgave smiley jeg har i 3 måneder døjet med stærke ryg/lændesmerter, med udtråling til hofte, lyske, ben og baller. jeg har gået til fys, og for nyligt været indlagt i 14 dage, da man var sikre på at jeg havde en discusprolaps. dette var ikke tilfældet, efter diverse skanninger. Alle lægerne har været på bar bund, og jeg har fået kastet mange diagnoser i nakken, bl.a. rygsøglegigt.
Nu er jeg startet hos en ny fysioterapeut, som mener at det hele bunder i en for kort/stram hoftebøjer, som trækker ryggen skæv, og har udløst alle de her problemer. I mit hovede giver hele min sygdomshistorie pludselig mening. Men hvad med ridning? jeg er blevet fortalt at det er ridningen der formegentlig har medført denne skade...
Hvad er jeres erfaringer med dette, sidder der en derude der har noget ligende? smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stram hoftebøjer?
  • #1   12. dec 2013 Jeg har en hoftesygdom, som gør at mit venstre ben er betydeligt kortere end mit højre, samt jeg ikke kan bøje min hofte så meget som andre kan. Men for mit vedkommende gør ridning det ikke værre, men snare bedre vil jeg sige smiley

• #2   12. dec 2013 det lyder ikke rart - men dejligt at høre at ridning kan fungere smiley

• #3   12. dec 2013 Jeg lider af hoftedysplasi (hvilket er blevet diagnostiseret for ganske nyligt) efter jeg endelig fik foretaget en MR scanning. Det giver pludselig mening, hvorfor jeg har haft smerter i forbindelse med fysisk aktivitet - og isaer ridning.
    Heldigvis burde et forholdsvist enkelt kirurgisk indgreb kunne goere min hverdag meget lettere og smertefri smiley

• #4   12. dec 2013 Mine hoftebøjere har også været for stramme, men man kan løsgøre dem med øvelser. Spørg din fysioterapeut hvordan. Hvis du holder det ved lige, så vil du kunne komme over dit problem, men du skal være konsekvent med udspændingen.

Mit stammer sandsynligvis fra ridningen, fordi man generelt ikke får strakt ud bagefter.

Det er vigtigt, at du sørger for før og efter ridningen at strække ud i dine hoftebøjere. Rid også gerne med lidt længere bøjler end du plejer.

Faktisk så synes jeg, at det er et generelt problem med ridningen, at man ikke får lært at strække ordentlig ud bagefter. Det burde være en del af undervisningen eller underviserens pligt at instruere rytteren i øvelser til udspænding efter ridetimen.

Andre sportsgrene gør meget ud af opvarmning og efterfølgende udspænding, men i hestesportens verden, så er der desværre kun tænkt på hestens velvære og ikke så meget på rytterens.

Så jeg vil opfordre til, at der bliver sat fokus på dette område... smiley Og meget gerne i uddannelsen af beridere, ridelærere og instruktører, så det fremadrettet bliver en del af vores sport.

• #5   12. dec 2013 ja, jeg venter også på svar fra mr-scanning af hoften.
    Min fys har også idag sat mig i gang med en meget enkelt udspændingsøvelse, så håber snart der sker noget forbedring smiley

Kommentér på:
Stram hoftebøjer?

Annonce