døde mennesker {{forumTopicSubject}}
Ja jeg smider lige noget af et emne op. Jeg har sådan et forkvarkled forhold til døde mennesker, jeg er faktisk bange for dem og jeg vil for alt i verden ikke være alene med et dødt menneske. Jeg er lige blevet 19 og arbejder som afløser på et plejehjem, hvor det jo sjovt nok kun går én vej. Jeg fik arbejdet i oktober 2012, min sidste vagt var i sommerferien, hvor en beboer var meget syg, jeg var ualmindelig lettet over, at jeg ikke skulle være på den afdeling den dag, da beboren var lige på toppen til at tage afsted. siden sommerferien er endnu en død. Altså er der to der er forsvundet imens jeg ikke har været der siden august. Idag da jeg lige har givet eftermiddags kaffen i min ende, bliver jeg kaldt ned til den anden ende. En beboer har slim i munden og der bliver ved med, at komme noget. Jeg blev kaldt derned da hun skal liftes, vi lifter hende op og hendes ansigt hænger. hun er helt skæv og selvom jeg ikke er uddannet eller har særlig meget livserfaring kan jeg godt se at den er gal. Hende jeg er sammen med går så ud og ringer efter assistenten, jeg kommer over i den anden ende. 20 min efter har jeg fri, jeg går ned for at give rapport og dér køre ambulance folkene afsted med beboeren. Chancen for at det er en blodprop, lyder jo rimelig stor, og jeg ved jo godt at det ikke er noget man nødvendigvis dør af.
Men det at se beboeren i dag, som h*n nu så ud, gav mig helt ondt i maven. Og hvis jeg en dag kommer ind til en beboer, som er død ved jeg slet ikke hvad jeg gør, jeg får selvfølgelig fat en fast uddannet. Men jeg ved ikke hvad jeg gør af mig selv.