Når man er rasende, men også såret. What to do? :(( {{forumTopicSubject}}
Hej alle.
Jeg skriver til jer her, da jeg er utrolig meget i tvivl om så mange ting.
For lidt over et år siden, mistede jeg min bedste ven. Jeg var helt nede i kulkælderen, er jeg stadig til tider. Jeg drømmer ofte ubehagelige drømme om ham, men det er slet ikke så slemt nu som det var dengang.
Jeg drømte om ham hver eneste nat, nogle gange gode drømme, andre gange knap så gode... ment med at jeg ofte drømte (og stadig gør) at jeg ser ham dø. Igen og igen, mens jeg sidder på en stol, bundet og kan intet gøre.
På det tidspunkt var jeg meget afhængig af min bedste vendinde - vi havde været veninder i 9 år. Hun hjalp mig igennem den svære tid, indtil hun gjorde noget dumt.. Hun løj om mig og min familie, og fik næsten min papfar sat i spjældet. Jeg fik forbud mod at se hende, selvfølgelig for det var for mit eget bedste. Jeg hadede hende, og føler stadigvæk en overvældene vrede når jeg ser hende - har se hende 2 gange siden hun næsten ødelagde min familie..
Problemet er, at jeg så hende for ikke så lang tid siden. Hun så ikke mig, men jeg betragtede hende i næsten 10 minutter. På afstand. Jeg var så vred, og hver gang jeg så på hende blev vreden stærkere og stærkere..
Indtil jeg så hende græde. Hun stod helt stille, lænet op af en mur med sit ansigt næsten helt dækket af en hætte trøje. Og hun græd. Jeg kunne se tårene. Og så havde jeg lyst til at sætte mig ned og tude. Men jeg vendte mig om og gik..
Siden da, har tankerne kørt rundt i mit hovede. Jeg har en vildt dårlig periode, jeg sover ikke om natten kun 2-3 timer om dagen. For hver gang jeg ligger mig til at sove, ser jeg endten min ven dø, eller min veninde stå lænet op af muren og græde.
Og jeg er så !sur! Over at jeg har medlidenhed med hende efter alt det hun har gjordt. Jeg er virkelig tvær på mig selv, og er simpelthen så irreteret over at jeg lader mig påvirke.
På en måde har jeg lyst til at snakke med hende, på en måde ikke. Og nej, jeg har ikke lyst til at tale med min mor om det. Jeg har ikke rigtig nogen at snakke med om noget, ikke lige nu.. så derfor henvender jeg mig til jer.
Det skal lige siges, det er ikke 1 gang hun har lavet noget lort som har fået mig involveret.. Også selvom jeg ikke havde noget med det hun gjorde at gøre.
Hvad gør jeg? Føler mig så forvirret. Tror måske jeg har medlidenhed med hende, fordi jeg mangler hende. Ved det ikke.
Nogen kloge hoveder? Alt hjælp modtages, men vær sød at tage hensyn...
Kh Louise.
feb 2008
Følger: 95 Følgere: 118 Heste: 4 Emner: 232 Svar: 5.241
maj 2013
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 549
jun 2010
Følger: 72 Følgere: 70 Heste: 4 Emner: 49 Svar: 317
Jeg havde en bedste veninde, som jeg havde kendt siden mødregruppe, og da jeg flyttede blev jeg pludselig glemt, men hun fornærmede mig også.
Stadig, er jeg utrolig vred på hende og meget såret, men jeg savner hende også som en i helvede, for hun var der trods alt i en meget stor del af mit liv.
Så jeg tror at det er helt normalt, at du får medlidenhed. Helt inderst inde i dig selv, under alt raseriet og vreden, er der vel stadig en mikrodel der tænker på hende som veninde. Ikke at du selv tænker sådan, men når folk er en del af ens liv, så længe, glemmer underbevistheden det ikke bare lige sådan.
Med hensyn til din bedste ven, så ved jeg desværre ikke noget dér.
Held og lykke med at slippe for de ubehagelige drømme..
Knus.
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 226
jul 2008
Følger: 29 Følgere: 27 Heste: 3 Emner: 14 Svar: 285
jan 2008
Følger: 13 Følgere: 19 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 3.576
Det lyder også for mig til, at du er nødt til at få bearbejdet nogle af dine følelser, og det behøves jo ikke være det hele på én gang. Har du snakket med en terapist eller andet?
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
Du mener højst sandsynligt terapeut
jan 2008
jan 2008
nov 2010
Følger: 69 Følgere: 69 Emner: 195 Svar: 2.553
okt 2007
Følger: 46 Følgere: 39 Heste: 2 Emner: 96 Svar: 1.508
Har du noget andet netværk ud over din familie? Det er utrolig vigtig at have, især når ens liv gør ondt.
Når man mister noget som har været en stor del af ens liv, så vil man være påvirket efterfølgende, også selvom det er det rigtige, det er helt naturligt.
Hvis du stadig mener at det (fornuftigt) er det rigtige at du ikke har kontakt med din veninde, så er der nok ikke andet at gøre, end at lade tiden hele såret (og det skal tiden også nok gøre).
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
Mht. Hvad hun gjorde, har jeg ikke lyst til at skrive det. Det er allermest om jalousi, og vrede og det er en dum historie. Hun kunne ikke have gjordt noget der var værre mod min familie. Men istedet for at remse hele historien op - så til jer som der har set filmen Jagten. Det handler omtrent om det samme, samme princip. Jeg var bare nøglen til min venindes beskyldninger mod min papfar..
Mht. Læge hjælp. Det får jeg - men det hjælper ikke rigtig..
Min ven døde. Han faldt om. Han har ifl. Lægerne nok lagt og ikke kunne få hjælp i nogle timer, ikke kunne rejse sig eller flytte sig. Længere historie, men min mor fandt ham død i hans stue.. Deraf drømmene..
Jeg har ikke rigtig nogle tætte venner længere, kun 2 kender hele historien og de mangler endda stadig at få de vigtigste ting afhvide. Lang historie, men jeg har nogle vanskeligheder med at stole på folk. Udover det, taler je ikke rigtig med største delen af min familie.. Har ikke et fantastisk forhold til min far, og har ingen kontakt med hans side. Snakker nogengange med min mor, men hun forstår ikke på samme måde, hun har aldrig kunne lide min veninde.. har derudover kun delvis kontakt med min mormor..
maj 2012
Følger: 36 Følgere: 14 Svar: 226
Det er helt okay at være vred når hun har gjort noget der har påvirket din familie så meget. Men kender du hendes side af historien? (ikke fordi jeg prøver at holde med hende. Jeg vil bare gerne høre om du har hørt historien fra hende, ellers er det en god idé).
jan 2008
Kan sagtens følge dig i at have svært ved at stole på folk, men jeg tror at du må se på, om du kan fortælle de 2 tætte venner du har, hele historien. Det vil lette utroligt meget at komme ud med det hele, det tror jeg også godt allerede du selv ved
apr 2010
Følger: 58 Følgere: 49 Heste: 4 Emner: 150 Svar: 1.550
- Jalousi. Har hun selv indrømmet. Min mor fik et barn med den mand hun elskede men ikke /måtte/ elske. Jeg har ikke hørt hendes side af historien, da vi fik afhvide hun anklagede min papfar for at rode med mig & have gjordt noget med hende, ringene jeg og sagde hun skulle lade mig være i fred og ikke kontakte mig igen. Men hendes anklager var falske, hvilket vi også kunne bevise.. Og da indrømmede hun, hun ringede mig op og sagde hun var jaluox. Men jeg var rasende, og smed røret på inden hun fik forklaret sig yderligere..
jan 2008
Når man er rasende, men også såret. What to do? :((