{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
871 visninger | Oprettet:

SU-LÅN {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Håber meget i kan hjælp mig med mine spørgsmål.. Jeg mangler nogle penge og overvejer derfor at tage et SU-LÅN..

- hvor hurtigt får man pengene efter lånet er blevet taget?
- Hvordan foregår tilbagebetalingen?
- Rente?
- Bare generel god viden omkring at tage lån om SU-LÅN???

Sammenlign Forbugslån hos Monio
Monio.dk er Danmarks nye sammenlignings hjemmeside for forbrugslån - se hvor meget du kan spare ved at samle din mindre smålån til et stort lån. Spar tusindevis af kroner ved at sammenlægge dine lån.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  SU-LÅN
  • #2   3. dec 2013 - hvor hurtigt får man pengene efter lånet er blevet taget? helst inden for 10 dage.
    - Hvordan foregår tilbagebetalingen? Det gør du nogle år efter (når du vil). Der skal vist højest gå 5 år. (dont sure).
    - Rente? Der er INGEN renter, derfor er det SU lån jeg anbefaler da banker har renter:-)
    - Bare generel god viden omkring at tage lån om SU-LÅN???
    Du skal først få godkendelse om at kunne tage su lån (det kan alle, det er intet stort). Det gør du inde på "minsu", når du er logget ind. Så går du ned i din su plan når du har gjort det, også kan du skrive i en firkant udfra hver måned, hvor meget du vil låne i den og den måned. Men husk, når du søger godkendelse, så sørg for at få det fra januar I år, ikke næste år. Ellers kan du vist kun låne 2500 kr. hvorimod gør du det andet, kan du låne op til maximum som står udfra hver måned. Der står altid hvor stor max er i hver måned:-)

• #4   3. dec 2013 Altså jeg søgte om 5000 her nogle dage inden d. 1.. Jeg har ikke modtaget mine endnu? :s

• #5   3. dec 2013 der er altså renter på, ved ikke hvorfor så mange siger der ikke er,
    men renten er lav
    dette er taget direkte fra siden:

Der løber renter på dit SU-lån lige indtil den dag, lånet er tilbagebetalt. Det vil sige både mens du læser, og når du er færdig med uddannelsen. Du betaler også rente af de renter, der er lagt oven i lånet i tidens løb.

• #6   3. dec 2013 I må da virkelig have taget fejl af noget SELVFØLGELIG HAR ET SU LÅN RENTER!!!

De har bare nogle af de billigste =

Renten, du skal betale, er i studietiden fire procent. Når du er færdig med at læse, skal du begynde
    at betale lånet tilbage. Samtidig ændres renten til diskontoen plus et procent-point. Hvis diskontoen
    for eksempel er 0,0 procent, når du skal tilbagebetale, er renten under tilbagebetaling 1,0 procent.
    Bemærk at diskontoen relativt ofte ændres, den var 0,0 procent i december 2012.

• #7   3. dec 2013 Det vil sige at mens du studere så er rente 4 % og nå du tilbage betaler 5 %

• #8   3. dec 2013 Jeg var inde på su ting tingen og min er 0,00 %

• #9   3. dec 2013 Jamen nu har jeg selv taget det inde fra su.. Måske i skulle læse jeres papirer ordenlig igennem.. For selvfølgelig betaler man renter..

• #10   3. dec 2013 Camilla L: Læser du hvad JEG skriver?:-) Jeg har fået af vide af DEM SOM SIDDER MED DET, at det har man ikke smiley At DU har, er meget synd for dig.. smiley

• #12   3. dec 2013 Selvfølgelig er der da rente på, hvad er ellersmeningen med at låne penge ud, hvis der ikke bliver tjent ind på det? smiley

• Gitte
    Gitte Tilmeldt:
    feb 2013

Følger: 1 Svar: 143
    #13   3. dec 2013 Ja, selvfølgelig er der renter på et SU-lån:

http://www.su.dk/SULaan/tilbagebetaling/renter/Sider/default.aspx

• #14   3. dec 2013 Renter på 4% om ÅRET er ingenting!:S del lige det ud på 12 mdr, så er det næsten ingenting:-)

• #15   3. dec 2013 Jeg har SU-lån og får derfor et vis beløb pr måned..
    hvis du har været på uddannelse længe kan du få SU-lån helt tilbage fra den måned du startede. så kommer der et ret pænt beløb der - og ellers kan man kun få 2.900 pr måned.
    Renten er lille og derfor har jeg valgt et SU-lån i stedet for alt muligt andet..
    2 år efter din uddannelse er slut begynder du at skulle afbetale din gæld, og hvor meget du skal betale tilbage pr måned bliver vist nok sat efter din indtægt / udgifter.. (Mener jeg)
    Jeg synes det er rigtig rart at have når man står med egen lejlighed og hest og andre dyr smiley har også to jobs men det rækker ikke helt, så det er en dejlig hjælp hver måned...

Kommentér på:
SU-LÅN

Annonce