20. sep 2009 Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
HG: Almene spørgsmål og svar HG: Almene spørgsmål og svar
Andrea's version af almene spørgsmål på HG, og svarene dertil.
Her er et par guides til nogle af de (irriterende) spørgsmål og emner, der jævnligt kommer op på hestegalleri. Og min guide til, hvordan man løser sit problem, helt uden at skrive til hele HG!
<b> Helt generelt </b>
Så opfør dig ordenligt. Kategorisk imperativ = behandl andre, som du selv vil behandles. Hvis du ikke vil dømmes, så lad være med at dømme andre uden at vide noget om dem. Hvis du ikke vil hagles ned, så lad være med at gøre det.
Ja, der findes idioter, idioti og det der er værre på HG, men det giver dig ikke ret til at være som dem.
<b>skolerelateret: </b>
<i>Jeg har ikke lavet lektier, hvad skal jeg gøre? / jeg har ikke lavet lektier, vil i lave dem? </i>
Fortælle det til læreren og gøre det næste gang. Der er ikke nogen her der gider støtte dig i ikke at lave dine ting.
<i>Nogen der kan hjælpe med en oversættelse?</i>
Nej. Vi vil ikke lave dine lektier. Hvis du selv har lavet dem er der dog nok nogen, der vil være søde at rette for de værste fejl.
<i>Vil nogen se min stil igennem? </i>
Ja, men tag konstruktiv kritik pænt - det er ment til at du kan forbedre dig, ikke for at gøre dig ked af det eller vred.
<b>Heste</b>
<i>Hvad farve klæder min hest? </i>
Medmindre din hest har den mest specielle farve verden endnu har set - så start med at søge i forum. Der er rigtig mange "hvad klæder min hest" emner.
<i>Hvor mange gram dækken?</i>
Det der passer til din hest, fryser den skal den bruge mere, er den varm, mindre. Ellers så søg forum - den er ofte oppe.
Helt generelt kunne "søg" knappen godt være mere i brug.
<b>personlige ting </b>
<i>Jeg tør ikke sige det til min moaar (eller anden IRL person)!</i>
Men du tør godt slå det op på internettet hvor din mor med en simpel googling kunne finde det frem? Nos dig sammen og sig det.
<i>Jeg har problemer med venner, familie, etc ... ?</i>
Prøv lige at søg forum, hvis det er bumser har den helt sikkert været oppe før. Generelt er folk søde til at rådgive om personlige problemer.
Har du behov for jævnlig hjælp eller til meget personlige ting anbefales lukkede grupper. Så spammer du ikke hele HG med dit liv, og du slipper for at hænge på det i fremtiden på samme måde.
PS, måske er det ikke kun din mor der kan google, men også din bedste ven, din eks, din part ejer etc.
<b>blogs, hjemmesider og konkurrancer </b>
<i>Min blog har ingen læsere!?! </i>
Nej, det er måske fordi den er kedelig, ikke har det store at byde på eller er dårligt lavet. Hvis du spørger hvorfor skal du forberede dig på kritik, lad være med at flegne ud over at folk mener at "<3<3<3" efter hver besked, som forøvrigt er skrevet uden tegn eller store bokstaver, er træls at læse.
<i>Vil i tjekke min hjemmeside/blog ud?</i>
Hold det til dertil indrettede grupper. Ellers bliver HG spammet. En lad-os-se-hinandens-tråde er fine nok engang i mellem, og det kan alle få noget ud af.
<i>Stem på mig!! </i>
Nej, stemmetigning er snyd, ikke tilladt på HG og bare lad være. Det er unfair og får mig til at stemme på alle andre i konkurrancen.
<i> Like for høj! </i>
Og hvor længe tror du selv det like bliver der?
Tag det hele med et kærlig gran salt og tilføj endelig jeres egne
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 699
"Vil i ikke godt stemme i mine udfordringer?", hvis jeg ville havde jeg nok allerede gjort det skal du nok se ...
Blogger
Følger: 942 Følgere: 3048 Heste: 16 Emner: 296 Svar: 7.764
- Nej det er ikke tilladt at reklamere for den her.
'Salgsannoncer i forum eller give væk annoncer i forum'
- Stadig ikke tilaldt.
nov 2008
Følger: 150 Følgere: 180 Emner: 397 Svar: 5.864
sep 2009
Følger: 56 Følgere: 63 Heste: 1 Emner: 621 Svar: 11.251
Aldeles glimrende forslag også! Hvordan kunne jeg glemme det? x)
Lady
Takker
sep 2009
jan 2010
Følger: 74 Følgere: 73 Heste: 6 Emner: 137 Svar: 744
aug 2013
Følger: 71 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 699
Bruge søgefunktionen er en SKIDE god idé til at starte med.. Hjælper det ikke, så opret et emne!
sep 2009
Åh, den her er faktisk en gammel guide fra et andet emne, men tænkte at flere havde behov for at se den også.
Men ja, det er desværre de ligegyldige emner der overtager HG nogle dage, skide ærgerligt. :o)
Team RDH
Nyt punkt da!
<i> Hvad skal jeg ønske mig?? </i>
Hvis du ikke selv ved det, har du alt. Hvad med at ønske dig en ged til afrika, støtte til et velgørenhedsfirma eller lignende?
Mette
Ja, den er også ofte oppe
jul 2010
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 179
Tag dig sammen trunte, vi er her ikke for at underholde dig.
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
Få noget undervisning.
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
Lavede faktisk en gang en guide til forum - er lidt irriteret over at HG har en så elendig søge fuktion lige nu
dec 2007
Følger: 33 Følgere: 134 Heste: 3 Emner: 475 Svar: 5.394
"Jeg ved godt det ikke må være i forum"
SÅ LAD VÆRE MED AT OPRETTE EMNET....
"Jeg prøver jo bare at hjælpe med at finde hesten et godt nyt hjem"
SÅ OPRET EN ANNONCE
jun 2008
Følger: 34 Følgere: 41 Heste: 7 Emner: 349 Svar: 1.131
jun 2010
Følger: 33 Følgere: 69 Heste: 1 Emner: 81 Svar: 1.091
"Nej selvfølgelig ikke"... Jo, tænkt dig om!!!
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 36.972
" Hvad foder skal min hest ha' ? "
Joo.... Hvis du nu ville kunne fortælle hvad hesten får og spise nu, istedet for at sige " Det er noget müsli " - jamen hvilken slags og hvor mange gram? Og hvad med hø, hvor mange kg? Også fortælle om hesten har adgang til noget og spise på fold, hvad den laver, hvad det må koste osv.
Så ville det ski blive en del lettere.
dec 2009
Følger: 31 Følgere: 174 Heste: 1 Svar: 3.174
Bid vs. Bidløs. Søg i forum og stop så dig selv!
nov 2008
-Pænt svært at sige når man aldrig har mødt hesten, eller har nogen uddannelse der skulle kvalificere én til at kunne svare på spørgsmålet. Få nu bare en kiropraktor/fys/osteopat ud og få det undersøgt.
"Hvilken sadel passer til min hest?"
-Igen, få nu bare en ekspert ud.
Howrse og andre spil..
-GRUPPERNE tak.
jul 2010
Følger: 46 Følgere: 44 Heste: 1 Emner: 4 Svar: 179
Søde ven, du får 50 forskellige svar fra 50 forskellige personer. Vi kender ikke hesten, hvordan skulle vi vide det?
nov 2008
-Nej, lad nu være, det hører ingen steder til andet end ens egen private facebook med ens egne venner. Med mindre du er sådan en kendis eller noget i den retning er der ingen der interessere sig for det.
sep 2009
Blogger
Følger: 23 Følgere: 2131 Heste: 7 Emner: 339 Svar: 11.490
"Gaveønsker - hvad skal jeg ønske mig?" <i>måske noget af det du mangler?</i>
sep 2009
Hvis du nu ser sidste kommentar, så er det ment som at emnet i virkeligheden er lidt for sjov.
Og jeg synes ikke det er snævert ikke at ville lave folks lektier/afleveringer/ give dem ens noter (for alle dele har jeg oplevet herinde), være træt af at se 5. emne på 2 dage om hvad farve der passer til den røde hest, og sådan.
sep 2009
HG: Almene spørgsmål og svar