{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Andre måder end psykolog? {{forumTopicSubject}}

Hej hg!
Vidste ikke lige hvad overskriften skulle være, så bær' over med det. smiley

Jeg har igennem mange år været plaget af diverse trælse tanker, og dårlige oplevelser pga skilsmisser, alkohol og selvmord (længere historie). Jeg er tit blevet henvist til psykolog, og har også været der flere gange. Men da jeg har mange mennesker i mit liv som støtter mig, og har en kontaktperson der altid er der for mig, så føler jeg bare ikke at en psykolog kan overgå det, da dem jeg har i mit liv har fået mig til at se lysere på det hele, mere end en psykolog har. Jeg er heller ikke glad for at gå til psykolog, da jeg har en masse syge forstillinger osv.

Jeg har så det problem at jeg stadig har den der, ''jeg burde ikke være her mere'' tanke, som der kommer frem hver evig eneste dag. Den skyldfølelse man hele tiden har, fordi man jo i virkelig føler at det er ens egen skyld at verden gik i stykker. Men da jeg jo i virkeligheden ikke kan lide at møde op hos en psykolog, ville jeg høre om nogen af jer måske har en anden løsning? Jeg behøver som sådan ikke være kureret, men bare ikke føle den skyldfølelse i så voldsom en grad. Har på et tidspunkt hørt at hypnose måske kunne hjælpe det?

Jeg har overhovedet ikke forstand på det, men prøver at finde en anden løsning end at skulle gå til psykolog. Så det ville være rart hvis i har hørt/prøvet andre måder.

* Det er ikke en diskution om jeg burde gå til psykolog eller ej, men om i kunne have nogle forslag til hvad man ELLERS kunne gøre *

smiley :) smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Andre måder end psykolog?
  • #1   24. nov 2013
    Meningen med at gå til psykolog er netop at få nogle redskaber til at løse ens problemer med, til at arbejde med tingene.
    Redskaber og hjælp en person, der ikke er uddannet ikke har.

• #2   24. nov 2013 Det ved jeg - jeg ville bare se om der var andre måder at gøre det på. Sætter ikke mine ben ved en psykolog. smiley

• #3   24. nov 2013 Kan klart anbefale hypnose, der er også en del samtale ind over. Jeg har haft nogle problemer efter jeg tog et par voldsomme styrt, men det har klart hjulpet mig på vej. smiley

• #4   24. nov 2013 Hvad så med en psykoterapeut? Det har jeg haft bedre erfaring med end med psykologer.
    Ellers findes der jo diverse selvhjælpsbøger, hvis man kan få sådan noget til at fungere.

• #6   24. nov 2013 Er heller ikke fan af psykologer... Man får fra tv et noget forsødet billede af hvor fedt det er at gå til psykolog og hvordan man bare får det meget bedre.
    Det har aldrig hjulpet mig heller... MEN dog vil jeg sige, alt efter hvad man slås med så er det nok en meget smart ting at tale med en om ikke andet bare et par gange hvis man har brug for at netop få nogen enkelte redskaber til videre selvhjælp.

• #7   24. nov 2013 Følger lige med smiley

• #8   24. nov 2013 Jeg vil ikke anbefale psykologer!! De har heller aldrig hjulpet mig, så sidder selv i samme dilemma som dig! smiley

Følger med!!

• #9   24. nov 2013 Mit egentlige svar er at bruge så meget tid med din hest som muligt.. smiley men ja.. det går jeg udfra at du allerede gør..

er du på medicin? hvis du er.. STOP!!!! har aldrig haft det bedre, end da jeg stoppede! og har det stadig ikke godt, men BEDRE!

Du skal finde en måde, der kan booste dit selvværd. du skal finde en måde at lære at elske dig selv igen.. (og det er svært) jeg kan ikke give dig en lyn guide.. kæmper selv med det.. men finder jeg svaret på problemet, så skal jeg nok skrive.. smiley

men ting jeg VED virker!
    Ingen hvede i din kost - gir dig intet godt. kun sløvhed.
    Motion i spandevis
    Sex
    og klæd dig mindst engang om ugen i noget sexet tøj, og læg en lækker make up, og føl dig fuldkommen uimodståelig.. smiley
    udgå så vidt muligt også hvidt sukker. smiley
    og begynd at tage sol (HUSK solcreme) lyset giver dig en følelse af velvære..

PS: drop psykologen.. de er gode at læsse lort af hos, men 311kr for 50 min.. ring til en veninde!
    har personligt brugt 20-25000kr på psykologer, og jo har fået lidt indsigt, men det er ikke pengene værd.. smiley

• #11   24. nov 2013 Jeg er lige startet ved psykolog, hvis du vil kende årsagerne må du lige smide en PB, men overordnet set har jeg ikke været glad længe.
    Jeg har et super positivt indtryk af min psykolog, i modsætningen til den første jeg prøvede, hvor jeg følte at hun (den første psykolog) ikke tog mig særlig seriøst.

Jeg tror på at der findes forskellige psykologer til forskellige mennesker, hvilket man til enhver tid bør have i baghovedet.

Men hvis du virkelig mener det, tror jeg også hypnose kunne være udemærket. Min kæreste har tidligere gået til en psykolog der brugte hypnose til ham, fordi han klappede i som en østers.

• #12   24. nov 2013 For mig virker motion, hesten og meditation rigtig godt smiley Ang. meditation har jeg købt adgang til http://www.mentalworkout.com/ for 160 kr. om året (det er lavet af ham der har skrevet meditation for dummies, det tænkte jeg passede til mit niveau haha). Det er dog på engelsk skal man være obs på. Og der findes mange andre (også gratis) programmer. Jeg synes bare, det der er godt.
    Personligt har jeg haft rigtig god gavn af den hjemmeside, da man kan lave et 60 dages meditationsprogram, som man så følger. Det hjælper lidt til at holde en motiveret at man følget et program, synes jeg.

• #13   24. nov 2013 Bøger og videoer omkring hvordan den menneskelige psyke fungerer, samt "live" seminarer kan også være rigtigt nyttige. Ligeledes kan en "coach" eller "mentor".

Jeg har prøvet alt ovenstående, har aldrig været til psykolog, men har selv læst meget om emnet, dvs. meget om "selvhjælp" "positiv psykologi" ol., har set videoer på youtube med kompetente mennesker der fortæller om emnet, og har deltaget ved internationale events (skal faktisk endda til et i Californien her om små 2 uger). Derudover er der helt spontant dukket mentorer op i mit liv som har snakket med mig og hjulpet mig gratis, jeg har haft 2 af slagsen.

Og jeg har fået det meget bedre. Jeg har gået fra at være depressiv, med selvmordstanker, lavt selvværd, til egentligt at have det OK. Jeg føler stadig jeg har noget vej endnu for at være 110% på toppen, men nu når jeg skriver om det, og husker hvordan jeg havde det, er jeg egentligt nået rigtigt langt.

Hvis du er interesseret, så prøv at google lidt på disse navne:

Anthony Robbins
    Abraham Hicks
    Neale Donald Walsch
    Louise Hay
    Steve Pavlina

Det er ikke sikkert alle er noget for dig, men nogen af dem har sikkert skrevet en bog, eller udgivet noget på nettet, der kan være en hjælp.

• #14   24. nov 2013 Evt. se denne film, der hedder "You can heal your life":

(link fjernet)

Og her lidt om depression, der efterlod mig helt målløs, efter jeg havde set den første gang, for 2 1/2 år siden:

http://robbinsmadanescoachtraining.com/629/

Kommentér på:
Andre måder end psykolog?

Annonce