4.008 visninger
|
Oprettet:
At skrive en appetitvækker? *DANSK* {{forumTopicSubject}}
Jeg har en analyse og fortolkning for, og min lærer har skrevet at vi skal skrive en appetitvækker, men hun har selvfølgeligt ikke liiige forklaret os HVAD en appetitvækker er.
Det er ikke det samme som en tekstpræsentation, men det er heller ikke en indledning hvor man skriver hvad man vil med analysen, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, eller har fået af vide af min søster.
Nogen der kan forklare det på nærmest børnehaveniveau, så jeg kan forstå hvad det er?
Vil meget gerne have at vide hvad det er, hvordan man skriver den og hvad den skal indeholde. Det eneste jeg ved er at den ikke skal være forfærdeligt lang.
nov 2009
Følger: 87 Følgere: 99 Heste: 9 Emner: 225 Svar: 5.305
Hvordan skal jeg kunne sælge min opgave, det er jo ikke selve uddraget af romanen jeg skal fortælle om, men jeg skal så vidt jeg har forstået på en eller anden måde opsummere hvad min opgave handler om?
dec 2012
Følger: 9 Følgere: 7 Heste: 2 Emner: 9 Svar: 181
Du skal skrive meget få linjer om hvad der nu skal ske i din opgave, i et sprog så det er lidt forståeligt, og så man får lyst til at læse videre.
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 1.132
nov 2009
Hun har beskrevet opgaven således:
"Lav en analyse og fortolkning af vedhæftede tekst (En storm kom fra paradiset, uddrag). Husk appetitvækker, tekstpræsentation, analyse og konklusion. Minimum 3 citater skal inddrages og fortolkes."
nov 2009
dec 2012
Man kan jo også formulere det sådan her: Jeg vil analysere og beskrive hvorfor hovedpersonen reagere som han gør og give bud på hvad lyset kan symbolisere og finde ud af om der er en forbindelse mellem disse to.
dec 2012
aug 2006
Følger: 34 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 50 Svar: 1.132
At skrive en appetitvækker? *DANSK*