{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.008 visninger | Oprettet:

At skrive en appetitvækker? *DANSK* {{forumTopicSubject}}

Jeg har en analyse og fortolkning for, og min lærer har skrevet at vi skal skrive en appetitvækker, men hun har selvfølgeligt ikke liiige forklaret os HVAD en appetitvækker er.

Det er ikke det samme som en tekstpræsentation, men det er heller ikke en indledning hvor man skriver hvad man vil med analysen, så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, eller har fået af vide af min søster.

Nogen der kan forklare det på nærmest børnehaveniveau, så jeg kan forstå hvad det er?
Vil meget gerne have at vide hvad det er, hvordan man skriver den og hvad den skal indeholde. Det eneste jeg ved er at den ikke skal være forfærdeligt lang.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  At skrive en appetitvækker? *DANSK*
  • #2   21. nov 2013 Jamen hvordan, det er det jeg ikke forstår :)?

Hvordan skal jeg kunne sælge min opgave, det er jo ikke selve uddraget af romanen jeg skal fortælle om, men jeg skal så vidt jeg har forstået på en eller anden måde opsummere hvad min opgave handler om?

• #3   21. nov 2013 En appetitvækker er som sagt ovenover en der skal sælge, ligesom en manchet i en avisartikel.
    Du skal skrive meget få linjer om hvad der nu skal ske i din opgave, i et sprog så det er lidt forståeligt, og så man får lyst til at læse videre.

• #4   21. nov 2013 Jeg vil tro at din lærer snakker om et resumé. Kunne ikke forestille mig andet smiley

• #5   21. nov 2013 JMP: Det er ikke er resumé, det ved jeg vi skal have i tekstpræsentationen smiley

Hun har beskrevet opgaven således:

"Lav en analyse og fortolkning af vedhæftede tekst (En storm kom fra paradiset, uddrag). Husk appetitvækker, tekstpræsentation, analyse og konklusion. Minimum 3 citater skal inddrages og fortolkes."

• #6   21. nov 2013 Stine: Skal jeg simpelthen fortælle at jeg vil lave en analyse og fortolkning af et uddrag af Johannes Anyurus roman "En storm kom fra paradiset", jeg vil komme ind på hvordan bla bla bla...?

• #7   21. nov 2013 Nogen men ikke alle lærer synes også en appetitvækker kan være i form af et par spørgsmål, fx. Hvorfor reagere hovedpersonen som han gjorde? Hvad symbolisere lyset i himlen? Det er nogle af de få ting jeg vil finde ud af og beskrive for dig i denne opgave.
    Man kan jo også formulere det sådan her: Jeg vil analysere og beskrive hvorfor hovedpersonen reagere som han gør og give bud på hvad lyset kan symbolisere og finde ud af om der er en forbindelse mellem disse to.

• #8   21. nov 2013 Cecilie du skal passe på med at liste alt op af det du kommer ind på, i en appetitvækker må man gerne udvælge noget, som skrevet oven over.

• #9   21. nov 2013 Ok, jamen jeg vil stadig mene at en appetitvækker vil ligne et resumé ret meget, da udgangspuntket er det samme; Kortfattet, og noget som præsenterer tekstens/analysens hovedudsagn. Giv læseren lyst til at læse videre, ved ikke at afsløre for meget. smiley

Kommentér på:
At skrive en appetitvækker? *DANSK*

Annonce