{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.524 visninger | Oprettet:

Ej vandtæt efter vask inkl imprægnering {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg står i denne situation at jeg har fået vasket og imprægneret alle mine dækkener, og da jeg begyndte at bruge regndækkenet, var det ikke vandtæt. Gav det en chance mere - og igen var hesten næsten lige så våd som dækkenet.

Hm. Jeg har så været ude og få dem alle 3 vasket og imprægneret igen (i tilfælde af at de andre heller ikke var vandtætte, da det ikke er så sjovt at stå med et utæt dækken, uden at have et i reserve.....), dem har jeg så lige fået hjem i dag. Jeg kunne endda lugte imprægneret og blev helt glad da jeg smed det på hesten og lukkede hende ud med det på. Har så lige taget hende ind, og det har overhovedet ikke hjulpet. Er så irriteret over det.

Dækkenet er helt uden huller, og det er ikke specielt gammelt (har endnu ikke afprøvet de andre dækkener, da det er vinterdækkener, så ved ikke om de heller ej er vandtætte), så det er bare så ærgerligt at kyle det ud pga det.

Nogle der har erfaringer med det? Og kan man spraye imprægnering på et dækken der er lidt mudret? Eller skal jeg bare kassere og købe nyt? smiley

På forhånd tak

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ej vandtæt efter vask inkl imprægnering
  • #1   12. nov 2013 Jeg ville smide det tilbage til dem der har ordnet det, og sige det ikke er tæt smiley

• #2   12. nov 2013 Tænker at du kan tørre det, børste muderet af og imprænere det. Men gad vide om det hjælper, når nu det andet imprægnering ikke har hjulpet...?

• #3   12. nov 2013 Katt !! : det er lige nøjagtig hvad jeg har gjort, som os er skrevet i indlægget smiley

Anne - JEg har tænkt samme tanke, og det er ca en flaske imprægnering man bruger på hvert dækken, så om det kan betale sig..... :-S

• #4   12. nov 2013 Jo men igen igen smiley Du har jo betalt for det, så må de få det til at virke smiley

• #5   12. nov 2013 Katt

De kan jo ikke få ngoet til og virke hvis det ikke virker på dækkenerne.. Lyder mere som om det måske er dækken som der er noget med måske eller den inpræningin de vasker det i..

• #6   12. nov 2013 Dratinskaia

Tja det skal de jo eftersom de bliver vasket i det hehe.. Det er sådan noget som man vasker dækkenerne i .. =)

• #7   12. nov 2013 Hun tilbød at vaske det gratis. Og fortalte at hun havde brugt at andet middel, end hun plejer. Anden gang hun så har vasket det, har hun brugt det hun plejer. Hun har vasket flere andre dækkener i det nye middel, uden folk har beklaget sig, så ved ikke hvad pokker det er. Undrer mig meget over at en ny imprægnering med et middel som normalt virker, ikke kan få det til at blive vandtæt igen. :-S

Dækken har i alle de år jeg har haft det virket 110% optimalt, os selvom jeg har sprunget en imprægnering over et år, så har der stadig ingen problemer været, så det er ikke mit dækken. Det var det ihvertfald ikke inden den første vask..

• #8   12. nov 2013 Men lyder som dit dækken.. jeg inpræniner nemligstort set aldrig mine dækkener utroligt nok og har aldrig haft et dækken som ikke kunne holde vandet ude..

• #9   12. nov 2013 De er med garanti vasket for varmt, og så ryger den membram der holder dækkenet tæt.
    Du får det aldrig tæt igen.... man må maks vaske horseware dækkener ved 30 g, de tåler simpelthen ikke at blive vasket ved mere, for så holder de ikke tæt mere.

Jeg ved ikke hvad andre dækkene tåler?

Mvh Jane

• #10   12. nov 2013 Ja, det undrer mig os. Jeg imprægnerer som regel hvert andet år. Og som sagt at det første år det har mistet sin evne til at holde vandet ude. Så sent som i foråret virkede det upåklageligt - inden jeg vaskede det første gang for et par måneder siden... Men kan sådan et middel bare påvirke et dækken negativt?

Frygter bare at mine vinterdækkener er lige sådan smiley

• #11   12. nov 2013 lyder godt nok mystisk, men måske den første impregnering har ødelagt dækkenet så det ikke kan modtage ordentligt nu. jeg ville nok købe et nyt.

• #12   12. nov 2013 Jane - Det var da et svar jeg kunne bruge til noget, tak! Vil det sige at jeg næsten godt kan regne med at mine to vinterdækkener os er blevet ødelagt?
    Hvad vil horseware dækkener sige, i forhold til "andre dækkener"?

• #13   12. nov 2013 I forhold til at børste dækkenet - har jeg altid lært, at det ødelægger det, da man presser små sandkorn ind i dækkenet, og det gør at man ødelægger det som gør dækkenerne vandtætte - om det er sandheden ved jeg ikke, men jeg børster aldrig dækner på ydersiden og har aldrig utætte dækkener

• #14   12. nov 2013 Jeg ved ikke om de andre dækkener er ødelagte, men det er typisk at de vasker dem for varmt og tørretubler dem bagefter, også er skaden sket.
    Horseware er Rambo, Rhino og Amigo dækkener smiley

Dbh Jane

• #15   12. nov 2013 Kunne nu heller ikke finde på at børste et dækken - så hellere bare få det vasket, så er man da sikker på imprægneringen trænger ind, hvis man selv vil imprægnere det. Min mor påstodman bare kunne spraye det på et beskidt dækken, men jeg har min tvivl. Men om jeg børster dem nu, hvis de alligevel er ødelagt, så er det jo lige meget....

• #16   12. nov 2013 Jane - Det dækken som jeg ved ikke er vandtæt nu er et masterdækken. Men kunne da ikke forestille mig at det skulle være forskelligt fra dækken til dækken? smiley

• #17   12. nov 2013 *Masta

• #18   12. nov 2013 prøv at hænge et vinterdækken ud i regnen over et tørrestativ evt så finder du ud af om de er tætte eller ikke

• #19   12. nov 2013 Men dækkener har jo som regntøj en begrænset levetid - alt efter materiale og kvalitet i det hele taget, er længere ved nogle mærker end andre.

Kommentér på:
Ej vandtæt efter vask inkl imprægnering

Annonce