{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.655 visninger | Oprettet:

Er jeg rutineret ???? {{forumTopicSubject}}

Hej, jeg har haft et lille " skænderi " med en veninde, fordi hun mener at jeg ikke er rutineret. Hvor jeg mener det modsatte. Jeg får undervisning en gang om ugen af en super dygtig underviser, og rider på LB niveau, lidt mere træning så rykker vi os til LA ( Hesten skal lære øvelserne ) Kan godt shenkelvigninger osv osv.
Ville i mene at jeg var rutineret eller ej ??
På forhånd tak smiley
Her er lidt billeder af mig ride, Obs nogle af dem er gamle smiley

http://www.hestegalleri.dk/galleri/267945-anden_saerlig_race_paw_palle

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er jeg rutineret ????
  • #1   12. nov 2013 Ja det ville jeg sige smiley

• #2   12. nov 2013 rutineret? Rutineret til hvad? smiley

• #4   12. nov 2013 Sød veninde, egentlig.. smiley

Ja, jeg vil mene, du er rutineret smiley

• #5   12. nov 2013 Jeg vil os mene du er rutineret smiley

• CSF
    CSF Tilmeldt:
    feb 2011

Følger: 1 Emner: 107 Svar: 1.917
    #6   12. nov 2013 For mig handler det ikke så om, hvad niveau man rider på, men hvor meget erfaring - rutine - man har. Selvfølgelig skal man have grundridningen i orden, men i min verden er man rutineret, hvis man kan ride mange forskellige typer heste. smiley

• #7   12. nov 2013 Man kan godt sige jeg har redet mange heste igennem tiden, unge, som gamle, tilredet og genoptrænet.. Og redet dem op, fra ingen ting smiley

• #8   12. nov 2013 du er da ikke nybegynder!! og ikke proff??

så er det let øvet, mellem øvet og svært øvet hvor jeg vil mene at alle går ind under rutineret rytter.. smiley

• #9   12. nov 2013 Når jeg tænker på en rutineret rytter, er det efter min mening en rytter som har erfaring med at ride forskellige heste og få det bedste ud af dem.
    Om man så får stukket en yderst vanskelig hest i hånden så skal man vide hvordan denne skal trænes.
    Hvornår mener du selv at en rytter er rutineret?

• #10   12. nov 2013 tak til i siger jeg ikke er en god veninde så ;)... jeg siger ann sofie ikke er rutineret pga, en tidligere part hun havde. red hun ikke ordenligt. og vores fælles veninde, har en hest. som ann sofie red på. hun var nervøs da hun red på ham. og havde ikke ordenligt styr på ham der.... jeg vil sige hun ikke nær har styr på det hele endnu. og stadig mangler mere øvelse, til at hun er rutineret. smiley

• #11   12. nov 2013 Det er da klart at jeg er nervøs over at ride ham når jeg får 2 måneder siden er blevet kastet af og nær havde brækket ryggen.. OG red jeg ikke flicka ordenligt ?? HUn var ikke dressur eller spring stjerne nej. Hun var tur og hygge hest, og hun er en af de heste der virkelig lærte mig at stole på et fremmed væsen, og stolede virkelig på hende. ALT ku jeg med hende, galopere i grime på vejen op til stalden uden andet og kunne stoppe hende nemt for mine ben ( tidl mishandler og mistroisk pony til mennesker, unghest på 4 ). Det skal lige siges at jeg ikke gør sådan nogle tossede ting på andre heste. Men det var et meget specielt forhold jeg havde til den pony smiley

• #12   12. nov 2013 Jeg ville sige du var rutineret Ann sofie:-)
    Jeg synes ikke du er en god veninde Cecilia, når du siger direkte op i ansigtet på hende hun er urutineret. Har været inde og tjekke på din profil, og hun ser da mere rutineret ud end du gør. Det er ikke for at lave drama eller noget men skulle lige ud med det.

• #13   12. nov 2013 Tak Eva smiley

• #14   12. nov 2013 Tja en rutineret heste kan ride alle heste til biddet og holde dem i en sytråd og lave diverse dressurøvelser samt have en masse viden om heste

• #15   12. nov 2013 Cecilie kalder du dig selv en veninde, jeg synes det er lidt hårdt sagt til hende i forhold til at hun er din veninde......?

• #17   12. nov 2013 okay jeg må indrømme jeg faktisk blev lidt overrasket da jeg så du var 16..

rutineret? måske.. moden? bestemt nej.

• #18   12. nov 2013 Hej
    Du kan ikke bare sige"rutineret". Du bliver nød til at sige i hvad.
    Du er rutineret i at ride LB og forskellige heste, men ikke "vilde"heste.
    Du er jo heller ikke rutineret i at ride MB6.

Et sjovt emne at tage op, der er nok lige så mange meninger som der er folk.
    Men dette var min mening smiley

• #19   12. nov 2013 det var da noget lidt mærkeligt noget at skændes om?

• #20   12. nov 2013 Vil give Anette ret - der er forskel på hvad du er rutineret i

om det er at ride forskellige heste, nye heste, vilde heste, rolige heste.

Og så mener jeg at det nogle tager op med at kende til hesten mht. sygdomme og sådan faktisk ikke har noget med at være rutineret rytter at gøre, men så handler om at være en rutineret part/ejer. (må ikke misforstås til at være mindre vigtigt)

Men Cecilia, dine argumenter falder i mine øjne til jorden... Hun er urutineret pga en tidligere part? Og alle ryttere, rutineret eller ej kan være nervøs over at ride nogen heste (tilbage til første del)

Jeg mener en stor del af at kunne kalde sig selv rutineret (i hvilken del det nu handler om) er at kende sig selv og sine grænser og kunne sige fra, samt at vide hvad man ikke kan pg bede om hjælp når det er nødvendigt

• #21   12. nov 2013 Jeg kender en berider som blev bange for sin hest fordi den smidt hende af. Så det kan ske for selv den bedste rytter!!

• #22   12. nov 2013 Tjaaa man en vel rutineret i det man er god til? smiley Hvis du kan LB øvelser og er ved at trappe op til LA er du vel rutineret i LB? Du kan jo ikke sige du er rutineret og nogle så spørge om du ikke lige kan ride nogle MA øvelser på en hest der er rutineret til det? Der er vel delte meninger om rutine smiley Men synes nu det ret streng at sige man er urutineret! Jeg ar blevet sur og ked af det hvis nogle sagde det til mig!!

• #23   12. nov 2013 Der er mange forskellige måder at være rutineret på! i min verden er det ikke at kunne få alle heste til at kunne gå til biddet? smiley
    Men hvis du ved hvad du laver og forstå hesten. Og kan pleje og passe den ordentligt(det der hører med til part og pony) Uden det er man ikke rutineret i min verden. smiley
    Udover det kan man måse være ekstra rutineret i dressur, spring eller lign. smiley
    Men der er som du kan se, så mange forskellige meninger om hvordan man er rutineret! smiley og cecilia: jeg vil som de andre sige du ikke er en særlig god veninde! en ting er at du siger det op i ansigtet, den anden er at du angriber hende offentligt med at hun er bange for at ride en hest? eller hvad det nu var?

• #24   12. nov 2013 Og cecilie - jeg kender en berider der brækkedede ryggen og derefter blev bange for sin avlshingst? Hmmm sikke en urutineret berider? gad vide hvordan hun fik sin uddannelse?

• #25   12. nov 2013 Det er svært at sige, hvornår man er rutineret..
    men hvis du rider LB og er på vej mod LA, så vil jeg mene, UDEN at ha kigget dine billeder at du er rutineret.

og til veninden.. bare fordi man er nervøs på ryggen af en hest, betyder det ikke man er urutineret.. alle har fejl, men der er blevet rettet op på dem.. og det viser hendes sande kompetancer..

• #26   12. nov 2013 Ja da! smiley

• #28   12. nov 2013 Cecilia: Hvad er det dog for en latterlig kommentar at komme med '' jeg siger ann sofie ikke er rutineret pga, en tidligere part hun havde. red hun ikke ordenligt. og vores fælles veninde, har en hest. som ann sofie red på. hun var nervøs da hun red på ham. og havde ikke ordenligt styr på ham der.... ''

Jamen fint nok, så er jeg heller ikke rutinerede? Fordi jeg er skam også altid pisse bange/nervøs når jeg skal op og ride nye heste. Dette er kommet efter min gamle pony, smed mig af gang på gang, hvergang vi skulle springe. Et styrt gør meget ved nogle mennesker, du skal tænke på at man bliver nød til at tænke på sig selv, og ens krop på et tidspunkt.

Ingen heste bliver redet på samme måde, de skal rides på hver deres måde! Husk på dette: ''Det du leger ind i hesten vil den frivilligt gøre igen. Det du tvinger ind i hesten, skal du tvinge den til at gøre igen''

TS: Jeg vil mene at du er rutineret smiley

• #29   12. nov 2013 du er nok mere rutineret end begynder vil jeg mene men der jo stror forskel på hvilket områder man kan/ er rutineret på/i

et godt eksempel min søster er rutineret ismulerytter mens jeg er rutineret unghesterytter smiley

men blæs på hvad din "veninde" siger hun er sikkert bare misundelig på hva du kan

• #30   12. nov 2013 Cecilie

NÅ så er jeg officielt, efter 10 år med hest, både hingst, hoppe, vallak, tilridning, jagter, M spring og P dressur på pony, military og små show officielt IKKE rutineret længere, for jeg er stadig pisse nervøs på min ene hest og kan slet ikke harmonere med ham endnu, ja ikke engang nedsidning.

Damn hvor hurtigt man lige ryger fra rutineret ned til nybegynder smiley

• #31   12. nov 2013 et andet eksempel har en super sød veninde der rider LA til distrikt stævner på egen hest som tosser rund af og til men hun er meget nervøs når det gælder en fremmed hest selvom det bare er en "musse"

• #32   12. nov 2013 Tja, jeg har redet i 14 år, er først begyndt med undervisning i august i år, har dog pga. ponyen ikke fået undervisning i oktober.

Jeg betragter mig selv som en yderst rutineret rytter, selvom jeg ikke lige kan sige om jeg rider på LA eller LC niveau smiley

• #33   12. nov 2013 Cecilia: Udover det, så har jeg lige kigget i din annonce, du skriver selv at du er en nervøs rytter, dog ikke efter du har lært hesten at kende.. ALDRIG kast med sten når du selv bor i en glas hus! smiley Så stop med at hakke ned på din veninde, for når du ikke er bedre selv, så må der være noget jalousi indblandet :-))..

• #34   12. nov 2013 På en måde er jeg enig i, at man ikke er helt rutineret, når man er nervøs, da nervøsiteten nemt kan afskrække en fra diverse ting.. smiley
    Man kan sagtens være super dygtig uden at være rutineret. Rutineret/rutine - det skal komme som om det var noget man har gjort hele sit liv.. Selv på en ny hest ^^ som om man aldrig havde bestilt andet end at ride lige den hest

Det er måske lidt overdrevet - men man skal være efter min mening dygtig til at omstille sig til den nye hest, og det er svært som nevøs rytter smiley

• #35   12. nov 2013 Jeg mener også, at en "rutineret rytter" er et bredt emne.
    Og Cecilia, som mange af de andre har sagt er jeg enig i, at det ikke gør én urutineret bare fordi man er nervøs. Ja, hvis man er så nervøs at det ødelægger hele ridningen uanset hvilken hest man rider, så er man ikke rutineret = det er ikke blevet til en rutine at ride heste. MEN hvis vi nu siger at du bare kaster dig op på ryggen af hver en hest og bare stoler på at ponyer er smaddersøde - er du så ikke naiv? Er du så ikke NETOP urutineret? En del af at være rutineret handler om grænsen mellem at kunne se, hvornår man faktisk bør være nervøs for at hesten kan gøre skade, og stole på at man har rutinen. Mener jeg smiley Jeg mener ikke at man nødvendigvis skal have været til en masse stævner eller overhovedet ride på LA-niveau, man skal blot vide, for hvilke hjælpemidler hesten skal rides og hvordan disse benyttes korrekt.

• #36   12. nov 2013 jeg mener man er rutineret når man kan alle gangarter mens man styre uden at holde balance i tøjlerne

• #37   12. nov 2013 For mig er rutineret rytter meget bredt. Nogle mener at det er hvis man rider høje dressur eller spring klasser, og nogle mener det er hvis man kan omgås hesten og ved hvordan man gør de forskellige ting, og selvfølgelig kan grundridningen.
    Jeg synes selv, at man er rutineret når man ved hvad du skal gøre hvis der er sker noget uventet eller du kan sætte dig op på en anden hest og ved hvad du skal gøre.
    Jeg rider ikke selv i de høje klasser, men hvis man kigger på mine billeder kan man se jeg stoler på hesten og at hun kan de signaler man har lært hende (synes jeg da ihvertfald selv smiley )
    Men jeg vil sige du er en rutineret rytter. Ikke nok med at du rider LB, ligner det også at du sagtens kan hygge og have det sjovt med din hest smiley

• #38   12. nov 2013 Hvis du ikke er rutineret, så er jeg i hvert fald heller ikke xDD

• #40   12. nov 2013 Synes ikke man kan tillade sig at sige til folk at de er direkte urutinerede. Slet ikke når det er ens veninde. Jeg synes der er forskel på hvordan man tolker rutineret. Jeg har f.eks. redet sindsyge travheste og søde DV'er og derved har det givet mig en masse erfaring. Man skal kunne nogen ting og have erfaring, men jeg synes du er rutineret. Jeg havde ikke fundet mig i at blive kaldt urutineret lige op i ansigtet af min veninde. Så tror jeg sku jeg havde fundet mig en ny, med mere forståelse for sporten, heste og for dig! smiley Bare min mening, # NoHate#.

• #41   12. nov 2013 Rutineret er for mig når man kan ride de fleste heste, og have med dem at gøre fra jorden af, og ved hvad man laver smiley Vil mene at man selv kan fornemme hvornår man føler sig rutineret smiley Og som nogle andre skriver , kommer det også meget an på hvad man snakker om, om det er dressur, spring e.l. smiley

• #42   12. nov 2013 DD du må nok hellere få noget undervisning så smiley (husk ironien i sætningen)

• #43   12. nov 2013 hm, ja det er du vel smiley

• #44   12. nov 2013 Jeg vil sige du er rutineret, Ann Sofie - og har nu kigget både dine og din venindes billeder, og synes hvis der er en hel del jalousi at mærke (den bliver i sær nem at føle, når man har set jeres billeder).

Cecilia - husk misundelse er en meget grim ting smiley

Forsat god aften!

• #45   12. nov 2013 Tak for al jeres søde respons, hvis i vil se mig ride så kig linket til min venindes hest smiley

• #46   12. nov 2013 Lavede også sådan et forum og der mente folk at jeg så urutineret ud og letøvet da jeg også rider LC til træning og springer 60 til træning også videre så hvis de ikke mener jeg er så mener jeg heler ikke du er sorry men du er sikkert stadig ej rigtig god rytter som nok lægger mellem 0-10 vil jeg sige 6 :/kr

• #47   12. nov 2013 At dømme ud fra billederne så ja, så vil jeg sige, du ser rutineret ud. Rutineret betyder jo øvet - og man kan da sagtens se, du ikke er nybegynder smiley
    Jeg tror, din "veninde"er hamrende misundelig - ellers siger man simpelthen ikke sådan til en, man betragter som sin veninde smiley

Kommentér på:
Er jeg rutineret ????

Annonce