{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
822 visninger | Oprettet:

Dækken hjælp - vanrøgtet plag {{forumTopicSubject}}

"Vi er blevet plejefamilie for en vanrøgtet plag og har brug for et dækken mere til ham. Søger nogle dyrevenner der vil donere et vinterdækken til ham. Han er i huld 2 og har brug for alt den hjælp han kan få. Vi er plejefamilie gennem Nordjysk dyreredning hvor han snart vil komme på deres hjemmeside. Han hedder Cæsar. Vi fandt ham sammen med Nabob, sort vallak, som du også kan se på hjemmesiden. Håber du har lyst til at støtte lille Cæsar"

Fik denne søde besked fra et par i Herlufmagle.
Så hvis der er nogen herinde som ligger inde med et dækken i str. 130-145 som I gerne vil forære et vanrøgtet plag.. sig til.. smiley mødes med Kjeld på tirsdag i Vordingborg, og ville rigtig gerne overraske ham med nogle flere dækkener. smiley
Telefon nummer til hans kone Mette: 42292046, så I kan bekræfte historien. smiley

PS: hvis de skal stå i annoncer blir den slettet.. men håber nogen kan hjælpe smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dækken hjælp - vanrøgtet plag
  • #1   10. nov 2013 prøv da at køre ud på hasselø og fortæl historien måske han vil hjælpe så smiley ellers på facebook

• #2   10. nov 2013 den er delt så mange steder på FB jeg overhovedet kender til, der er heste folk smiley

• #3   10. nov 2013 jeg har også delt den derinde nu smiley

• #4   10. nov 2013 Tak smiley

• #5   11. nov 2013 Er det muligt at man kan give andet? Har en lille smule fra min tidligere pony, som jeg gerne vil give dem, kommer forbi herlufmagle 1-2 gange om ugen smiley

• #6   11. nov 2013 ikke for at virke sur.. men mere som en debat, når men tager et dyr i nød til sig, må man regne med udgifter til udstyr og dyrlæge og smed. har men ikke råd til et dækken..hvad så med resten..foder, m.m så inden men tager et dyr til sig..så tænk på hvad det koster. ellers må jeg sige det er dejligt at der er nogen der ude der vil hjælpe de heste...men et dækken..ja ----det koster ikke mere end ca 300kr for et nyt.

• #7   11. nov 2013 Enig med Gitte..

Har selv adopteret en vanrøgtet hest og brugt 10.000 kroner på at få den på ret køl..

Altså 10.000 kroner udover normal foder, hø og strøelse..

Det er ikke gratis at få en vanrøgtet hest.!

• #8   11. nov 2013 Gitte og Annemette.
    De har lige købt str. 125 dækken til ham.. og det er han allerede ved at vokse ud af..
    en underernæret plag som hurtigt får fylde og sætter gang i væksten, kan snilt tage 10 cm hen over en vinter. det vil sige at den går fra 125-135 og inden vinteren er omme står de måske og skal helt op i 145.

De tager en hest til sig, som egentlig bare kunne være blevet aflivet.. og vælger at spørge om der er andre dyrevenner, som har lyst til at hjælpe.. og så skriver I bare at de må da ha vidst det ville være dyrt og bla bla bla.. prøv dog og vis lidt empati i stedet for at være sådan nogle mokker!!

og Annemette, nej det er ikke gratis, men de har gjort det i en god mening og håber på at der er nogen som vil hjælpe den lille fyr.. at du ikke bad om hjælp er såen set din egen skyld!

• #9   11. nov 2013 Jeg beder ikke om hjælp fordi JEG har taget beslutningen om at hjælpe en hest.. Aldrig om jeg i min vildeste fantasi kunne finde på at tigge andre om penge, fordi JEG har taget beslutningen om at hjælpe en hest.!

Og der er rent faktisk adoptiv familier som tror de får en gratis hest, de glemmer bare at tænke på de udgifter man har løbende på hestene.. Hvorfor tror du at mange adoptiv heste kommer videre efter kort tid.?

Det er fordi de bliver overrasket over hvad en vanrøgtet hest koster at få på fode igen..

Også gider jeg ikke kaldes en mokke, bare fordi jeg ikke straks køber et dækken til den stakkels plag.!

• #10   11. nov 2013 altså meget er jeg blevet kaldet men sur mokke?? ja ,, men vi har haft 21 hest bare her på gården i år, der alle blev hentet unden grime og dækken, De kom fra anmeldelser, frivillige, folk der ikke havde råd til dem. næsten alle kom ud til et nyt hjem eller i pleje..med et dækken og en grime...og vi har ikke bedt folk om hjælp til en dækken. her hos os har vi 17 dækner til at ligge i forskellige str. alle de dækner har jeg købt her inde på siden og selv rep dem. når du modttager en hest som plejfamiler..så skulle du jo også vide hvad du går ind til. som sagt det er dejligt du vil tage en hest i nød til dig, men ja der er et men....vi små private foreninger må altså også selv betale for det hele af egen lomme. og du har kun en..lige nu har vi 7 stk.

• #11   11. nov 2013 Vil ikke diskutere deres sag. jeg prøver kun at hjælpe dem.. intet andet..
    Der er intet galt i at bede om hjælp, selvom man selv prøver at hjælpe et andet dyr eller menneske..
    enlige mødre får tit brugt tøj, men betaler selv frisør, skole, transport, medicin..
    denne heste plejefamilie gør det samme.. og HÅBER bare at der er andre med et hjerte så stort som dem..

Kommentér på:
Dækken hjælp - vanrøgtet plag

Annonce