{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
7.618 visninger | Oprettet:

Kanin: Skal han aflives? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg ikke gnavergalleri så det kommer til at gå ud over jer hestefolk ^^'.

Jeg er kommet i et slemt dilemma..
Om min dejlige kanin, Asbjørn, skal aflives.

Jeg fik ham på en gård hvor han egentlig skulle være aflivet da han var mere eller mindre blind på det ene øje. Man ved ikke om han er født med det dårlige øje, eller om det er sket lige efter fødslen.

Jeg valgte at tage ham til mig og plejede hans dårlige øje for betendelse hver dag.
Til sidst åbnede han faktisk øjet lidt og brugte det lidt til at kigge rundt med.

Men, men... Her i sommers lukkede jeg ham ud i hønsegården sammen med de andre kaniner. Der har de gået ude døgnet rundt hele sommeren.
Men i løbet af tiden har han langsomt udviklet sig efter sit handicap. Han har lagt hovedet helt på skrå, så hans åbne øje kigger op i luften så han kan se hele vejen rundt. Sammentidig har han lukket det dårlige øje fuldstændig nu.

Jeg besluttede mig derfor at lukke ham ind i buret tidligere end forventet i håb om at der ikke var så mange ting han skulle holde øje med, og derfor ville rette hovedet lidt op igen.
Men det er ikke sket.
Jeg holder skarpt øje med ham for tiden, og han spiser og drikker optimalt og han er ikke nervøs eller urolig. Han er lige så tillidsfuld og medgørlig som han altid har været. Når man løfter hans hoved op på plads protesterer han ikke, så det virker ikke som om det gør ondt på ham. Når han kommer ud i et lille græsnings-bur for sig selv retter han endda en smule op . Og han nyder stadig selskabet af de andre kaniner.

Kun når der kommer noget han er utryg over for, som for eksempel en han ikke kender der vil tage ham op, går han i panik og mister kontrolden over hans balance fuldstændig. Han render rundt i små cirkler og kan ikke finde rundt. Vælter/ruller rundt om på ryggen og slår mærkelige kolbøtter. Det er her jeg bliver urolig. Syntes det er helt uhyggeligt at se på.
Selvfølgelig vil jeg helst undgå at han skal aflives, men jeg ønsker kun det bedste for ham!

Hvad tænker i?
Håber i vil dele jeres meninger og måske erfaringer med mig smiley !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kanin: Skal han aflives?
Kommentér på:
Kanin: Skal han aflives?

Annonce