1.068 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 29 Svar

Drømmehunden - kender i det? Drømmehunden - kender i det?

Kender i det at i har det perfekte dyr i fantasien?
Bygningen i ønsker? Den perfekte farve med de perfekte aftegn? Måske enda en meget god stamtavle?
- det har jeg hvertfald.. smiley

Kæresten og jeg har gået og leget med ideen om at avle hunde af racen Old English Bulldog, da vi har en lækker dreng af racen på 9 måneder som vi venter på skal blive gammel nok til forhåbentlig at få et avlsbevis smiley

Vi skulle jo så have en tæve, og mit krav var at få en blå - med hvide aftegn og lang hale..

Vi kiggede lidt rundt på nettet - og jeg er efterhånden facebook venner med forskellige avlere rundt i verden..

Pludselig slog Tom fra GroovyBulls i Holland hvalpe billeder op; og der var hun!

Den perfekte lille pige i blå med blis, Hvidt bryst, 4 hvide poter og en lang hale!

I mandags fortalte min kæreste mig den glædelige nyhed; han havde lagt depositum!!!! smiley

Så hun kommer forhåbentlig hjem fra Holland i den kommende weekend!!!! smiley

Åh måtte bare ud med den glædelige nyhed til jer..

Har i prøvet samme følelse? Stået i samme situation som mig? Kom endelig med jeres historier smiley

(Og så lige lidt billeder af prinsessen smiley )

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Mounting of curtain rod 300 kr.
  • Anlæg af græsplæne 5.000 kr.
  • Hjælp til montering af ny vaskemaskine og ny opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Hænge 3 lamper op😊 500 kr.
  • Elektriker 700 kr.
  • Afmontering og montering af opvaskemaskine (plus fix af tilkalket vandhane) 1.250 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drømmehunden - kender i det?
  • #1   6. nov 2013 Og et mere smiley

profilbillede
  • #2   6. nov 2013 smiley

profilbillede
  • #3   6. nov 2013 Nurh! Hvor er hun kær!:3
    Har dog aldrig prøvet at ende med drømmedyret om det så er en hest el. Hund xD ender altid med det modsatte af hvad jeg havde drømt om :b

• #4   6. nov 2013 Åhh hvor er hun smuk smiley Kan godt forstå du glæder dig.

Vores drømme hund er en rottweiler. Vi satser på at finde den helt rigtig hvalp til forår.

• #5   6. nov 2013 Har min drømme hund <33

profilbillede
  • #6   6. nov 2013 Min drømme hund døde for 3 år siden.
    En brun flat coated retriever, vi har haft siden jeg var 3 år, fantastisk hund!

Det her er lige det eneste billede jeg har af hende, hvilket slet ikke gør hende retfærdighed. Hun var så smuk! smiley

profilbillede
  • #8   6. nov 2013 Samme følelse havde jeg da jeg så vores lille guldklump på Gul&Gratis - hun er en fantastisk hun kærlig legesyg og mega lærenem.

Jeg havde til start svært ved at overtale kæresten til, at vi skulle have hund - "Du har 1 hest og 2 katte er det ikke nok?" sagde han.

Jeg lokkede ham over bare for at kigge på skønheden, og hun faldt i søvn i hans arme, og så var han solgt. JUBIIII vi fik altså en hund

Hun er dog en blanding, men helt perfekt - hun er Schapendoes/Kooikerhondje en blanding som jeg MEGET varmt kan anbefale smiley

Her er et billede da hun var lille bitte

profilbillede
  • #9   6. nov 2013 Jeg fik min drømme hvalp hjem i søndags. Arne er en Cavalier King Charles Spaniel.

profilbillede
  • #10   6. nov 2013 Ihhhh sikke nogle dejlige historier med nogle dejlige vappere smiley

Vil da også lige dele et billede af vores drenge og min veninde - tænk jeg skal velsignes med 3 skønne hunde'børn

profilbillede
  • #11   6. nov 2013 Jeg har altid været lun på schæfer og rottweiler, men da jeg er jagtinteresseret er det bare ikke "hunden for mig"..
    Jeg har dog "fået" en schæfer nu (i træning) og han er bare det skønneste og dejligste.. Virkelig sådan en hund jeg ville have, hvis det ikke var for den der jagt-detalje..

Til gengæld så HAVDE jeg min drømmehest (absolut eneste minus ved ham er at han er liiiiiige lille nok til at jeg kan ride ordentligt, han måtte gerne være 20cm højere så der var en reel chance ved stævner), men pga. pres udefra fik jeg ødelagt det lidt.. Men jeg har andre skønne dyr som jeg bare ved at jeg har fået ind i mit for en grund..

• #12   6. nov 2013 Og min gamle hund som blev aflivet for 1år siden smiley

profilbillede
  • #13   6. nov 2013 Hvor er hun kær!

Er selv vild med bulldogs. Har også selv 2 franske. smiley

• #14   6. nov 2013 Hun var en amerikansk bulldog smiley

profilbillede
  • #15   6. nov 2013 Jeg har også min drømmehund (eller hun er mine forældres).
    Jeg og mine forældre har altid drømt om en samojed, men vi vidste godt, at det ville være svært at finde en samojed, der er vild med at lære og træne.

Men så købte vi Chessie, da min fars tidligere arbejdskollega fik hvalpe. Og hun er HELT som vi ville have hende. Ægte samojed med stamtavle og så er hun SÅ glad for at træne og helt syg efter at lære!
    På mandag bliver min lille trut 4 mdr. smiley

På billedet er hun dog kun 8-9 uger gammel. :o)

profilbillede
  • #16   6. nov 2013 Har 3 schæfer og en papillon.. 2 af schæferne er grå så de er helt igennem brugshunde og kører i det røde felt ret meget.. De passer super godt ind her.. En gang schæfer altid schæfer smiley

• #17   6. nov 2013 Nej, hvor er hun bare for kær! Kan godt forstå du glæder dig - tillykke med hende! smiley

Min drømmehund vil altid være Balder, som desværre blev aflivet i slutningen af september.. Han var en blanding af en golden retriever og en berner sennen, og vi havde ham i ti år. Han var en humørbombe uden lige :')<3 (link fjernet)

Min kæreste og jeg drømmer nu om at få en corgi - eller tre, haha! De ville passe perfekt til os! De er lydige, trofaste, loyale og kække som ind i helvede! smiley Glæder mig så meget til vi får vores første, men vi skal lige flytte først, så der går nok lidt tid endnu smiley

• #18   6. nov 2013 Øv, hvor vil jeg også bare gerne have hvalp.. Har totalt forelsket mig i en jack russel terrier hvalp på GulogGratis... Helt perfekt i farve og aftegn og ud fra had ejer siger, så også helt perfekt i temperament. Savner en god lille ven, efter min gamle jack russel blev kørt ned og måtte aflives for en måned siden smiley men det er bare så svært at finde lejlighed når man har hund... Skal dog først flytte om et års tid eller halvandet, men man skal jo kigge frem i tiden..

Og hvor har i andre bare dejlige hunde.. smiley
    I kan få et billede af min dejlige Elvis som måtte væk alt for tidligt. Han var bestemt min drømmehund, sød, lærenem, og en virkelig puttegris. Det er fra i sommers da vi var på stranden:

profilbillede
  • #19   6. nov 2013 Har gået længe og luret på en Boxer. Men jeg skal selvfølgelig også lige have råd til den. Men det er klart sådan en jeg skal have, når jeg engang får en stabil økonomi smiley

Fandt også engang hesten i mine drømme. Virkelig kærlighed ved første blik! En smuk palomino hoppe der hed noget med 'Atlantic'. Men det var en kombination af, at jeg ikke havde råd - selvom hun var billig - og det faktum at hun var for lille der gjorde, at jeg ikke fik hende :3

• #20   6. nov 2013 Har altid drømt om at få en sibirian husky, i stil med denne her. De er så smukke synes jeg med deres klare blå øjne, og så er jeg vild med pelsen og elsker store hunde smiley

profilbillede
  • #21   6. nov 2013 Har bestemt også en drømmehund i tankerne, selvom der nok går godt et år før vi skal have hund. Desværre findes der kun seriøse avlere af den slags hunde i USA, så hvis den skal hentes derfra bliver det en lidt dyr hund. smiley

• #22   6. nov 2013 Det er bare vigtigt at huske på, at man ikke altid skal vælge efter udseende, men også tænke på hvilken type hund det er, og om man kan magte at have sådan en.
    Nogle hunde er smukke, men er enormt svære at have, fordi de kræver meget opdragelse, og måske ikke særlig ivrige efter at arbejde. Det skal man huske at have med i overvejelserne, ellers ender man med en hund, man ikke kan magte, og som man er nødt til at gå af med igen. :o)

• #23   7. nov 2013 Og som en tilføjelse til CTS' indlæg, så skal man bestemt også tænke over, hvor meget motion de forskellige racer skal have, og hvordan man bedst får dem aktiveret smiley

• #24   7. nov 2013 CTS og cruehead - nu har vi jo som sagt en mere af racen og en anden bulldog mix - og de passer perfekt ind i vores hverdag.
    At hun er flot er så bare et plus smiley

• #25   7. nov 2013 Han er min helt! Min bedsteven! Verdens bedste hund simpelhen!!!

profilbillede
  • #26   7. nov 2013 Vicki: Tror også bare det var ment som en generel ting til alle smiley

• #27   7. nov 2013 Så godt indslaget på facebook! Mest bedårede skabning nogensinde!

• #28   7. nov 2013 Vickie - Det var skam heller ikke ment på dig personligt, bare generelt, fordi jeg kan se flere ønsker sig racer, der kræver rigtig meget - men bruger begrundelsen, at de er smukke. :o)
    Så det var bare for, at man skal huske ikke kun at vælge efter udseende. :o)

• #29   7. nov 2013 http://www.hundegalleri.dk/galleri/11509-petit_basset_griffon_wendeen_felix
    Jeg mistede min drømmehund sidste år.. Han var min bedste ven igennem 10 år. Kan ikke forestille mig en meget bedre hund. Hans personlighed var så utrolig.

• #30   8. nov 2013 (link fjernet)
    (link fjernet)

Det øverste er et billed af min dejlige hund som blev aflivet for 2 år siden snart smiley
    Det andet billed er de hvalpe han blev far til og kort efter han blev aflivet så, så jeg en af hans hvaple gå tur omkring hvor jeg plejede og den lignede ham bare på en plet gud hvor jeg savner den dejlige hund.

Kommentér på:
Drømmehunden - kender i det?

Annonce