{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
958 visninger | Oprettet:

er det mig som er helt hen i vejret (staldpasning) {{forumTopicSubject}}

vi har en pige der ordner stalden hver fredag det har hun gjort et stykke tid nu imod hun får en part på en af hestene, hun er 11 år gammel og hendes mor er altid med når der skal ordnes stald

hun har fået vist hvordan det skal gøres 5-7 gange og alligevel vælger hun at sk*de på hvordan det skal gøres og når man MEGET pænt fortæller der ikke er halm nok i boksene er hun ved at tude jah selv hendes mor er -_- men er det ikke fair nok hun får afvide det skal gøres bedre ?

måske er det osse mig der er sart men gider ikke finde mig i min hest skal stå på ren lort efter 10 min. i sin boks når nu pigen trods alt har fået det vist og der er en på stedet hun kan spørge om hjælp

hun har osse en opgave at give 2 heste vand i baljer som hun heller ikke får gjort

hvad stiller man op med sådan en uden hun begynder at tude for self må hun da gerne ordne stalden jeg og de andre skal da bare vide det bliver gjort ordentligt...

eneste mulighed er at jeg selv må ordne min boks om fredagen meen så ryger hendes part og det jo ikke det jeg ønsker

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  er det mig som er helt hen i vejret (staldpasning)
  • #1   5. nov 2013 Hvis forældrern er med så sig det til dem. SÅ kan mor eller far hjælpe dattern med at få det gjort ordenligt. Det kan være svært at huske det hele og lige rumme alt i en alder af 11 år

• #2   5. nov 2013 Hvad med at skrive en seddel, med rækkefølge og opgaver til hende, så hun ligesom har en tjekliste? Og så smide det halm foran boksen, som skal ind til hesten, så er det lettere. Man er altså rigtig usikker i starten når man får sådan nogle opgaver. Prøv det og evt. også giv hendes mor en seddel, så hun kan hjælpe med at holde styr på opgaverne smiley

• #4   5. nov 2013 Prøv at lave en liste ja! Evt. Med tegninger! smiley
    Og snak med hendes mor, som burde kunne tage ansvar for at det bliver gjort! :-))

• #5   5. nov 2013 en seddel er en god ide vil jeg foreslå smiley meen mon ikke man burde kunne huske at muge stør og give vand det er det eneste hun skal osse når man kun er 11 smiley men det kan jo ikke passe vi selv skal smide halm foran døren så kan vi jo lige så godt gøre det hele selv smiley

• #6   5. nov 2013 Well, jeg hjælper sommetider i en stald hvor min hest står og de smider hø og halm foran boksen, for jeg ved ganske enkelt ikke hvor meget den enkelte hest smider. Ellers prøv at måle det op på en måde, som kan give hende en ide om hvor meget halm. F.eks. finde en sæk og sige, hvor mange sækkefuld hver enkel hest skal have, så hun har en måling at gå efter smiley Hun er kun elleve, så man bliver hurtig usikker og er sikker på hun gør sit bedste, derfor bliver hun jo også ked af det smiley

• #7   5. nov 2013 Kan du evt gøre tingene lettere målbar? Hvis man ikke har fornemmelsen af hvor meget halm der skal ind, så er det nemmere, hvis man får afvide, at hesten skal have "en flage" eller lign. Jeg havde selv svært ved at bedømme det…. men det var så den anden vej rundt, jeg fik altid afvide, at ikke skulle svømme i halm xD

Og sedel er en rigtig god ide smiley

• #8   5. nov 2013 Hav lidt tilovers for hende og giv hende lige en hånd, da jeg var elleve år var det værste når de store piger kom og irettesatte mig fordi de udemærket var klar over de var så meget bedre end mig....

Så kom jeg et nyt sted hvor at selvom jeg var den lille kunne jeg stadig noget og blev respekteret af de ældre piger;)

Så giv hende lidt luft og sig F.eks. " du kan også prøve at gøre det på den og den måde" med et smil på læben og ikke så nedladende;)

• #9   5. nov 2013 hun har jo gentagene gange set hvor meget halm der skal bruges nu har vi bigballer som ikke er nemme at tage skiver fra og det nytter jo heller noget ikke at pakke hende ind i vat og bomuld hun er kun 11 jah men hun har selv sagt ja til den aftale det så må man jo osse forvente hun i det mindste ber om hjælp hvis hun er i tvivl når den daglige leder/ridelærer faktisk er på stedet ellers bor hun 2 min fra stedet så bank da lige på døren

• #10   5. nov 2013 Hvordan siger du det til hende siden hun er ved at tude??

• #11   5. nov 2013 talt pænt til hende og ikke nedladene på nogen måde vil da osse gerne give en hånd med men jeg har andre ting jeg skal nå i min hverdag med en datter på 9 måneder og vil ikke bære over med en der ikke vil lytte til hvad man siger jeg er ikke den første der har snakket med hende om det og hun er blevet tilbudt at komme med i en weekend med en staldvagt men det ville hun åbenbart ikke

• #12   5. nov 2013 Jeg kan godt forstå det er surt at tingene ikke bliver gjort ordentligt, men jeg tror faktisk du er lidt "hen i vejret" (ift overskriften). Jeg synes du er meget grov i dine sætninger herinde og jeg tænker det let bliver hårdt at høre for en pige på 11 - også selvom du prøver at tale pænt. Jeg tror simpelthen det skinner igennem.

Nej hun behøves ikke pakkes ind i vat, men det ér altså sværere at forstå noget som du synes er peanuts og hverdag. Jeg synes du skal hjælpe hende lidt mere og på en mere venlige måde - og evt snak mere med moderen, som sikkert bedre kan håndtere det.
    Som Le Uniques siger, så er de store piger på opstaldningsstedet meeeeeeget store, så man blvier meget påvirket af deres opførsel og man kan let bliver ked af det over deres irettesættelse .

• #13   5. nov 2013 jeg forklarede at hestene skulle have mere halm fordi de står meget inde og det hurtigt bliver ulkææert for dem at stå i når der ikke er halm nok

• #14   5. nov 2013 mener ikke jeg er grov mener blot at når man siger ja til et "job" må man forvente kritik når det ikke bliver gjort godt nok og igen har kun talt pænt til hende og på ingen måde surt
    hendes mor kan heller ikke klare kritik når det gælder datteren så tuder hun osse så ingen hjælp at hente der desværre

• #16   5. nov 2013 Pigen er kun 11 år. Det er en stor opgave i har givet hende med at passe hestene. Synes du skal være frisk og vise hende og hendes mor hvordan hun skal gøre. Så kan du jo sige til pigens mor hun skal hjælpe hendes datter. Synes helt problemet ligger hos stalden hvis i behandler en lille pige sådan. Du har også været grøn engang og skulle lære fra andre. Hilsen moren til en pige som elsker heste men får hjælp til dem

• #17   5. nov 2013 det er ikke mig der har sagt god for hun ordner stalden smiley
    hvordan behandler ? man skal vel kunne sige noget til nogen uden det skal pakkes ind
    jeg gentager jeg snakkede pænt og meget forsigtigt til hende ingen snerren biden eller andet så forstår virkelig ikke hvad silvan jeg har gjort forkert

jah okay pakkede det ikke ind i vat men kan jeg ikke se en grund til jeg skulle gøre det for så der da ikke noget at sige til folk bliver mere og mere vattet

• #18   5. nov 2013 men hvordan ville i sige det til hende at det ikke var fedt jeres hest ikke fik halm nok ?

• #19   5. nov 2013 11år... Så er hun ret stor i mine øjne.. Og burde uden tvivl klare den enkle job det er at vande og strø.. Synes mange her inde syr puder ind under ærmerne på dagens unge.. Da jeg var 11 år red jeg en Hingst på 4 år der ikke var ordentlig tilredet, passet og ordnet trav heste.. Gjorde en anden traver også sadel og ryttervant smiley Siger ikke at alle kan magte det jeg gjorde men at vande og strø.. Jo det burde en 11årig pige klare... smiley

• #20   5. nov 2013 Lad os kalde hende Sara: Du Sara, du bliver altså nødt til at give hesten min mere halm da han har alt for lidt smiley Vil du have hjælp til at finde ud af hvor meget du skal give ham? smiley Du gør ellers et godt stykke arbejde men det er vigtigt han har nok for han spiser det også smiley

• #21   5. nov 2013 Nogle mennesker bliver bare let ked af det.. man kan ikke gøre for det. Så jo, pak det ind i vat. Snak med moren, skriv en seddel og vær ikke nærrig med smileys.

• #22   5. nov 2013 må jeg prøve næste gang hun måske ikke lige får smidt nok halm ind

at snakke med hendes mor hjælper desværre heller ikke forsøgte i dag og hun lukkede bare af og tror osse der var en tåre på vej igen :S jeg talte pænt stille og roligt og spurgte om hun ikke var sød at hjælpe sin datter med staldvagten da hun godt kunne have lidt svært ved at strø nok ved hestene... pænere kan det vel ikke siges...

men vil se om jeg kan finde tid til at hjælpe til på fredag når nu hendes mor osse er super følsom tænker det nok ikke er fordi jeg virker truende med min 167 cm og små buttede krop smiley ellers må jeg høre en af de andre om de har mulighed

og forresten gav jeg pige et lift hjem efter springning i dag så lidt venlig er jeg da smiley

Kommentér på:
er det mig som er helt hen i vejret (staldpasning)

Annonce