{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
823 visninger | Oprettet:

Part pris? :D {{forumTopicSubject}}

hvad ville i give for part 2 gange om ugen for en pony/hest på 149. Den er 13 år. super personlighed og god at ride. kan være liidt besværlig nogle gange men man skal bare lære ham og kende og vise ham hvem der bestemmer. han har smidt mig af 3 gange og det smed og så en hulens masse gange med gamle ejer. Han vil være super som børne pony for en lille pige. Han er super sød hvis der er en der løber siden af. min lillesøster som er helt nybegynder galopere på ham med min far løbende siden af. smiley (han smider kun rytter af hvis man er virkelig bestemt overfor ham) parten vil have ham som sin egen de dage og skal muge. Parten må selv bestemme om han/hun vil springe, dressur, pony/mouned games eller noget helt andet, bare de passer på ham smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Part pris? :D
  • #1   29. okt 2013 Hvis det var mig ville jeg ikke give mere end 500 for det smiley

• #2   29. okt 2013 Det kommer også an på hvilke faciliteter der er hvor den står (ridebane, ridehus, undervisningsmuligheder?) samt hvilke opgaver parten vil have i hverdagen (udmugning, foder og lignende)

• #3   29. okt 2013 Tristan: hvorfor? smiley 2/3 gange om ugen hvor han er DIN. du må vaske ham, putte ham i solarie, ride i gårdens skov, været på springbanen, dressur udendør banen og ridehuset smiley og man kan få undervisning hvis det er smiley

• #4   29. okt 2013 Nikita: De skal muge og intet andet. måske give ham lidt frøgræs hvis han har spist det hele. Der er ridebane, springbane, skov og ridehus

• #5   29. okt 2013 Giver tristan ret, 500 kr. max. Det giver ikke ret meget at have en part smiley Havde der været mindre faciliteter havde jeg også sat tallet ned.

Og da det ikke lyder som om ponyen kan ret meget så trækker dens kunnen heller ikke prisen op.

• #6   29. okt 2013 Jeg giver 200 kr. Min part har været udtager til DM i millitary. Hun er 18. Der er ingen staldarbejde. Der er ridehus, ridebane okay tur muligheder (hvilket jeg ikke gør så meget i da hesten ikke er go til at være alene) jeg har parten fast hver torsdag og så det jeg ellers vil og kan. så typisk 1-3 gange i ugen

• #7   29. okt 2013 den kan en masse:

Den har blevet brugt lidt til voltigering(man kan stå på den, glide ned af røven og ride 2)
    Den har sprunget 50 med små børn
    Den kan rides bidløst(har billeder)
    den har været teater hest i sommerferien
    træner games på den nogle gange og vil starte ponyløb

• #8   29. okt 2013 Når jeg tænker at den "kan noget" så tænker jeg at den går s klasser i spring eller dressur eller lignende.

Det var ikke for at tale ned om din pony, undskyld hvis det kom ud sådan smiley

• #9   29. okt 2013 Den lyder som en super god begynder pony, men det er desværre ikke noget man kan tage ret mange penge for som ejer der søger part, tvært imod

• #10   29. okt 2013 i har nok ret men syntes 200 for 8 gange er for billigt. betaler 150 for en halv times undervisning per gang smiley

• #11   29. okt 2013 Jeg tænker naturligvis at undervisning ikke er med i part prisen og tænker at du godt kan tage 4-500 kr for det, men ikke mere end det. Og du bør ikke forvente det, men håbe på det smiley

• #12   29. okt 2013 500 vil man snilt kunne tage. det betalte jeg for 1 gang om ugen på rideskole i 1 time så 2 eller 3 dage med ponyen som sin egen tror jeg heller folk vil have smiley

• #13   29. okt 2013 Det er jo syge priser du arbejder med XD, jeg gav for nogle år siden 500 for 3 dage om ugen på en rideskole og hvor jeg står mener jeg det koster små 500 for 2 dage en undervisningsdag om ugen inkluderet (holdundervisning)

• #14   29. okt 2013 da jeg gik på rideskole betalte vi 510 om måneden + jeg havde part et andet sted så 710 om måneden. nu betaler jeg(far) 1200 om måneden for 2 gange om ugen for en halv time per gang smiley

• #15   29. okt 2013 men så har du jo også selv givet 200 for en part smiley

Prisen på part og prisen på undervisning synes jeg er vigtigt at skille ad for private personer og så evt. i kontrakten skrive ind at part skal modtage undervisning eller sådan noget

• #16   29. okt 2013 jeg gav 200 men kunne ikke ride OVERHOVEDET det var en problem hest der var så frygtelig tynd og gammel så betalte for at komme ud og lave ingenting smiley

• #17   29. okt 2013 Jo bedre du kan ride jo mindre skal du betale for din part (efter min mening og kun som udgangspunkt).

• #18   29. okt 2013 Jeg giver 500 for to heste hver mdr og må ride hele ugen men selvfølgelig med en dags fri

• #19   29. okt 2013 Men ville sige 2-300 hver mdr

• #20   29. okt 2013 Jeg synes godt nok også 500kr er meget for en pony der i realiteten ikke kan noget. Det er ikke for at være ond, men folk betaler ikke for en skovturspart..

Jeg har haft part på et par stykker, og jeg har aldrig betalt noget, selvom det var fine heste!

• #21   30. okt 2013 Jeg tager 250 kr for part på min pony, der må hun ride hende næsten som det passer ind i hendes planer, jeg har ridebane, lækker stor skov, ridehus i gå afstand.
    Hun må tage afsted til stævner med pony, eller hvad hun nu ønsker.
    Vi har også undervisning på gården, kun ene time, det koster 500 kr. om måneden.

Så at du tænker en pris i 500 kr klassen synes jeg er alt for meget.

• #22   30. okt 2013 der hvor jeg står med min hest er der nogle der har part og de giver så meget for 2 dage smiley

• #23   30. okt 2013 Altså 500 er en okay pris, men du kan på ingen måde sammenligne hvad det koster på rideskole, for der får du jo også undervisning med i prisen. Det gør man jo ikke ved din. Men ærligt, hvorfor spørger du efter partpriser, når du så bare vælger at være bedrevidende, og fortælle folk de er helt galt på den?

• #24   30. okt 2013 Jeg tager slet ikke penge for at min part passer MIN hest 4 dage om ugen!
    Det synes jeg simpelthen ikke man kan tillade sig. For mig er det i sig selv en kæmpe tjeneste at hun gider passe min hest 4 faste dage om ugen, fordi jeg har travlt med skole.
    Hvis det er fordi man mangler penge, så må man finde sig et arbejde i stedet for.

• #25   30. okt 2013 Jeg forstår ikke at du spørger, og så ikke vil kendes ved vores svar? Som om du håber, vi siger mere? smiley
    - Jeg betaler kun for undervisning, på min dressurpony, der har haft placering til de svenske mesterskaber et par år tilbage. Undervisningen koster så også 350, men vi får tit rabat, fordi vi er ret gode venner med underviseren (eller min mor er, og min mor betaler så i form af Shiatsu Terapi, til underviseren)

Jeg ville max. give 200 kr., og helst ville jeg intet give, også fordi I har staldpligter på gården. smiley

• #26   30. okt 2013 er ikke bedreviden syntes bare 200 er for lidt. du skal tænke på at de slider hestens sko og udstyr men 400 er god pris smiley

• #27   30. okt 2013 Du ville jo også selv slide på det hvis du selv red den 7 dage om ugen.
    Har aldrig helt fattet hvorfor folk tager penge for at ANDRE hjælper med ens hest, men ja hver sin holdning.

• #29   30. okt 2013 Sidst jeg betalte mere end 200 kr. om måneden var da jeg gik på rideskole med 2 gange undervisning om ugen til 400 kr.

Generelt synes jeg ikke man kan tillade sig at tage penge for at andre passer ens hest, fordi man ikke selv kan nå det, og de derved gør jeg en tjeneste. Jeg ville i hvert fald ikke betale for at hjælpe en anden med deres hest.

• #30   30. okt 2013 Har aldrig selv haft part. Ville selv klare mine heste og havde også den holdning at hvis man ikke havde råd til at hve hesten uden hjælp fra part penge, så bær man ikke.
    Jeg fik hjælp når jeg skulle noget, det var det.
    Men næsten ingen har samme holdning. Jeg giver 350 for to dage om ugen på en gammel islænder. Ingen faciliteter på gården men lidt skov tæt på og ridehus man kan leje sig ind i.
    I hovedstadsområdet er det generelt dyre.

Jeg ville somde andre siger, ikke betale mere end 400-500.
    Han kan ikke decideret noget og smider folk af hvis man vil kræve noget af ham (bestemme) . smiley

• #31   30. okt 2013 Skulle jeg have part på min egen - så tror jeg, at jeg ville tage 400-500 kr om måneden for 2 dage i ugen .. synes ikke man skal betale meget mere for det smiley

• #32   30. okt 2013 Jeg giver 600 kr for 2 gange om uge, for en en dv der kan gå la i dressur og kan springe 180 cm. Jeg skal fjerne klatter og give hø. Der er ridebane, ridehus og ikke så meget skov, men der er tur mulighed. Jeg må udover det starter stævner hvor ejer godt kan køre os . smiley

Kommentér på:
Part pris? :D

Annonce