766 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 9 Svar

Guiden til en interessant FB side/hjemmeside Guiden til en interessant FB side/hjemmeside

Efter at have set en del emner hvor der spørges efter tips og råd til at få flere til at følge en bestemt side, så tænkte jeg at det måske kunne være en ide med en lille guide.

Har du en side du gerne vil have folk til at følge, men du får ikke den helt store respons? Så får du her lidt tips og ideer...

Start med at besvare disse spørgsmål;
• Hvad vil du med din side/hvad er formålet?
• Hvad skal din side handle om?
• Hvem er dit "publikum"/hvem vil du nå ud til?
• Hvor meget tid og energi vil du lægge i din side?

Der er stor forskel på om det blot er en side, hvor dine venner og bekendte kan følge dig, eller om det er en side, hvor du også vil have publikum, som jo ikke aner hvem du er (sådan nogle, som mig feks.) Dine venner er nok ikke så krævende, men hvis du skal fange fremmede folk, så kræver det lidt mere.

Her er lidt ting, som danner selve fundamentet for din side;

• Navnet på din side - er det let at huske OG fortæller det noget om din side (Det er som en titel på en bog - det er det, vom først fanger os.
• Billeder siger mere end tusind ord - gode billeder er vigtigt. De er dit "ansigt" - det vi kigger på inden vi dykker under overfladen. Godt profil og coverbillede.
• Spændende opdateringer - interessante meninger, teorier, historier mm. er godt - korte statusbeskeder, som feks. "I dag var Lotte bare så god!" er fine for dine venner, MEN for en der ikke kender jer, så er det bare ret uinteressant. (Hvem er Lotte? Hvorfor var Lotte god? osv.
• Hvad får dit publikum ud af at følge dig? Konkurrencer kan være en grund, men det kan også være hygge, fællesskab eller noget andet. Det skal være noget der gør at dit publikum har lyst til at bruge deres dyrebare tid på at surfe rundt på DIN side.
•Hvor ofte opdatere du og om hvad?

Her var lidt forslag, som du kan overveje smiley

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Hjælp til rep af kanttråd til robot plæneklipper 600 kr.
  • Opsætning af håndvaskamatur 500 kr.
  • Find fejl11 på opvaskemaskine 250 kr.
  • VVS-installatører 1.950 kr.
  • Installation af nyt tv 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Guiden til en interessant FB side/hjemmeside
  • #1   26. okt 2013 Jeg tillader mig at komme med tilføjelser

Skriv ordentligt - drop de mange tusind smileyer og endeløse hjerter i hvert eneste opdatering, det er ikke til at holde ud at se på, slet ikke hvis man også ønsker, at voksne skal interessere sig for det, man laver.
    Skriv overskueligt, tænk over kommatering, stavning osv., det spiller altså en rolle....
    Skriv kort og kontant - vi behøver ikke have 1½ side om, hvor god din hest var i dag, 200 ord kan sagtens gøre det. Derimod er en enkelt sætning til gengæld også rigtig kedelig at høre på.

Synes, der er alt for mange uinteressante facebooksider ... har længe gået at tænkt over, hvordan man dog kan lave om på dette - fornuftigt indlæg smiley

• #2   26. okt 2013 Panacea - super tilføjelse, er helt nenig smiley

• #3   26. okt 2013 Overvej om din blog har noget at bidrage til verden med - hvis ikke skal du nok bare lade være.
    Drop give-aways blogge hvis du er under 15, det virker SUPER utroværdigt.
    Hver åben for kritik. Hvis du ikke kan tage konstruktiv kritik i forhold til din blog, så genovervej om du overhovedet skal ha' en.

Jeg er personligt træt af folk der spørger "blog, hvad synes i??"
    Og man så kommer ind på en facebook-blog med kedelige billeder af en pige og en hest, dårlig tekst og <3<3<3 :D:D:D::D:D overalt. Og skriver jeg på en pæn måde at de måske skulle overveje at ændre deres skrivemåde, fordi alle smileyerne virker distraherende, og sætte et punktum engang i mellem. Hvad kommer der retur? Sure miner. Ok, hvorfor spørger du, hvis du ikke vil ha' ærlige svar?

• #4   26. okt 2013 Lige et sidespring.

Er 'Le Coeur' nemt for jer at huske? Ikke fordi det gør noget da det er for sent at ændre nu, men anyway smiley

• #5   26. okt 2013 Le Coeur, jeg kan godt huske det, men staver det altid forkert - mange vokaler sammen forvirrer mange.

• #6   26. okt 2013 ja jeg kan godt huske Le Coeur men staver det ALTID forkert smiley smiley

• #8   26. okt 2013 Sandie
    Mere ment som i "er min blog bare en ud af 3402348202 der omhandler cirka det samme" for så skal man måske overveje om man overhovedet har noget fedt / unikt at bidrage med smiley

• #10   26. okt 2013 Ja, helt klart at der er en forskel. Men der er sku nogle der laver en standartblog modeblog og er "sure" over at man ikke gider følge den.
    Og så kan jeg ikke forstå behovet for at gøre hele verden del i ens tanker og verden, men det er måske mig der er sær smiley

• #11   26. okt 2013 Jeg har intet ekstraordinært at byde på udover en dejlig hest, som jeg altid har det rigtig sjovt med - jeg har blot en blog for selv at kunne gå tilbage og se, hvad vi har lavet, hvornår det gik godt, dårligt osv. Det er meget nemmere end word-dokumenter, og samtidig kan andre følge med smiley Det afspejler sig også i de få likes, vi har - det er hovedsageligt familie og venner, men det gør mig ikke noget, for jeg lavede den ikke for at blive rig og berømt.

Kommentér på:
Guiden til en interessant FB side/hjemmeside

Annonce