{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
619 visninger | Oprettet:

Klasselærer ødelægger alt... {{forumTopicSubject}}

Min klasse har fået ny klasselærer efter ferien, hvilket ville gå helt fint, TROEDE jeg. Jeg fik også ny klasselærer sidste år, hvor jeg var meget negativ, men det gik bare så godt. I år så jeg positivt på tingene, men nej.. Det her går bare ikke.

For det første kan hun slet ikke holde styr på os, hvilket andre lærere ellers godt kan. Det kan ikke gå med timer, hvor der bare er larm.. Hun kan virkelig ikke sætte sig i respekt. Hun planlægger ikke sine timer godt nok, hvilket en elev også sagde til hende, hun sagde det virkelig lige ud. Hjalp det? Nej, overhovedet ikke.. Hun lytter heller ikke på os, når vi fortæller at vi lavede tingene sidst år, det er bare sådan: "Ok, fuck det"
Det er jo ikke meningen at hun skal lave tingene for os, men det gør hun. Hvis vi vil have hjælp til tingene, fordi vi har svært ved det, så laver hun det bare for os. Hun har også sagt til os, at vi faktisk er dårlige til tysk og dansk. Hun nægter at tro på, at vi var en god klasse og lå middel eller over middel sidste år.

Rigtig mange fra min klasse overveje at flytte, og det er altså kun pga. den lærer. Jeg tænkte så på, om I har oplevet noget lignende? Klagede I til ledelsen eller hvad? Hvis I ikke har prøvet det før, hvad ville I så gøre i vores situation?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klasselærer ødelægger alt...
  • #1   24. okt 2013 Det er jeg ked af.. Hun lyder virkelig også som en trist lærer!

• #2   24. okt 2013 Prøv at sige til hende at rigtig mange af jer faktisk overvejer at flytte, da hun ikke lytter til jer, eller bruger sin tid fornuftigt på jer. Hvis ikke i lige har mod på det, så fortæl til jeres forældre hvordan det er med hende, og få dem evt. til at sige noget til hende til næste skolehjem samtale, selvfølgelig hvor du/i går udenfor døren, det er rarest smiley

Jeg havde det lidt på samme måde forrige år, med en ret ny lærer der ikke forstod at man ikke behøvede at holde et foredrag hver gang man underviste. Min mor sagde det til ham til skolehjem samtalen. Bagefter forstod hun hvad vi mente smiley
    Men han tog det konstruktivt, og prøvede at gøre det bedre, så måske det bare er en anden voksen i skal have fat i smiley

• #3   24. okt 2013 Du kan indsamle underskrifter på dem fra din klasse, som heller ikke synes at det fungere. Derefter kan du give underskrifterne inkl. et brev hvor i der er beskrevet, hvorfor du/i synes at det ikke fungere, og ikke mindst hvad der kunne gøres bedre til din rektor. Umiddelbart er det det eneste du kan gøre. Hvis der er mange som klager over din lærer, kan i få medhold. Det kan tage rigtig lang tid, da de er nødt til at finde ud af om anklagerne er på falsk grundlag eller ej. smiley Held og lykke.

• #5   24. okt 2013 Dampbarnet, Turistponyen og mig! - Nikoline.:

Der er desværre ikke noget, som hedder skolehjemsamtaler med klasselæreren mere.. Vi har bare en kontaktlærer.
    Hun sagde også til forældremødet, at hun udemærket var klar over, at vi havde en meget populær lærer sidste år, men hun havde altså været lærer i 14 år. Så ja, hun havde styr på det hele, mente hun. Som tidligere skrevet, så har hun jo også fået besked af en før, men det hjalp ikke..
    Jeg takker dog for dit indlæg smiley

• #6   24. okt 2013 Kan dine forældre så ikke aftale et specielt møde med din lærer?

• #7   24. okt 2013 Vi skiftede også dansklære (hun er dog ikke vores klasselære) efter sommerferien.. Hun fik aldrig rigtig lært os noget, var alt for blid. De elever der ikke havde lavet lektier fik lov at lave dem i timerne.. Vildt træls for alle dem der faktisk laver sine lektier til tiden, og så skal løse grammatikopgaver mens vi venter på at resten af klassen bliver klar.
    Efter nogle måneder tog klassen en snak med vores tysklære, som lovede at han ville sige pænt til hende, hvordan vi havde det smiley Det gjorde han så og nu har vi skiftet til en anden dansklære, som forhåbentlig er bedre og dygtigere smiley

• #8   24. okt 2013 Jeg ville helt klart gå et par elever på kontoret og få snakket med enten rektor, eller en anden der kan lytte og formidle videre til læreren. smiley
    Min klasse har også en lærer, der ikke lytter til os, men efter vi gik på kontoret og fortalte dem hvordan situationen var, tog kontoret fat i hende og det har hjulpet. Timen efter, snakkede hun lidt med os omkring situationen og siden da er det blevet bedre.

Jeg ville - hvis det går helt galt - selvfølgelig også inddrage forældre, eller evt. få dem til at snakke med kontoret smiley
    Men man må også kigge på sig selv, selvom hun ikke sætter sig i respekt, kan man stadig godt tænke "Jeg bør nok tie stille nu." smiley Det er jo lovligt at tænke selv, i det danske skolesystem! Jeg håber det løser sig smiley

• #9   24. okt 2013 Gå til kontoret og klag over læren. Nogle fra min klasse har klaget over vores engelsklærer (der også er den ene af vores klasselærere), og de fik at vide at hvis det fortsatte skulle de gå til studievejlederen, og så skulle de snakke med ham om det smiley

• #10   24. okt 2013 Vi oplevede det sidste år med vores matematiklærer, hun rettede ikke opgaver - fik engang en opgave tilbage over et halvt år senere. Hun lyttede ikke når vi spurgte om hjælp, svaret var altid "sådan er det bare" eller "det ved jeg ikke". og når vi sagde direkte til hende at vi ønskede afleveringerne tilbage fik vi intet svar. i over et år snakkede vi med vores studievejleder, stamlærere og skrev endda til rektor, INTET virkede. Hun gik dog på barsel 2-3 måneder før vi afsluttede Faget på B niveau, tror stadig hun planlagde det for at provokere os endnu mere. Så ja kender det godt, desværre.

• #11   24. okt 2013 Laura Mailand:

Selvfølgelig kan man godt tænke sig om vedrørende at tie stille, men det er bare ikke alle, som faktisk kan finde ud af det. Flere personer skal bare sættes i respekt..

Jeg takker for alle jeres andres indlæg! smiley

• #12   25. okt 2013 Det handler om selv disciplin, nogen har nemmere ved det end andre. smiley

• #13   25. okt 2013 I skal tage en snak med inspektøren og fortælle om de problemer der i klassen med denne lærer. Så skal de tage det seriøst.

Kommentér på:
Klasselærer ødelægger alt...

Annonce