702 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 8 Svar

Billeder i ridehal Billeder i ridehal

Hej allesammen (og især jer, der er gode til det med fotografering)

Jeg nyder at tage billeder og gør det meget med min fars Nikon D70S. Det er et super fint kamera og tager gode ridebilleder udendørs (sikker også indendørs, men det er her mit problem ligger) Men nu kommer indendørssæsonen nu, og da jeg ikke kan holde mig fra at tage billeder over vinteren, vil jeg gerne have nogle tips til, hvordan jeg kan få bedre billeder, når jeg tager billeder i en ridehal. De har det med at blive uskarpe - især benene bliver slørede (sikkert op grund af manglende lys). Plejer at bruge funktionen sport, og bruger desuden enten 50 mm eller 85 mm objektiv (ved ikke om det er underordnet)

Men det jeg ville, var at høre nogle af jeres råd til at få bedre billeder i ridehal?

På forhånd tusind tak!

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af spejl,vægreol og knagerække 1.096 kr.
  • Opsætning af lampe 250 kr.
  • Fjernelse af rødder fra buske. 1.000 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Billeder i ridehal
  • #1   22. okt 2013 Jeg har selv forsøgt mig meget lidt med fotografering i ridehus, og kan kun give dig ret. Jeg har ikke eksperimenteret ret meget med det, men her er lidt grundlæggende smiley

Jo lavere din lukketid er, jo bedre tager kameraet billeder af ting i bevægelse, da det kan opfange mere i løbet af kort tid.
    Desværre betyder en lav lukketid oftest, at man må sætte ISO op, hvilket giver uro i billedet. smiley

Jeg er som sagt bare amatør, men tror bare at man må gøre lidt op med sig selv om man så vil have skarpe bevægelsesbilleder med en smule uro, eller om man vil have slørede billede smiley

• #2   22. okt 2013 Mange tak for svaret alligevel - har faktisk aldrig tænkt på at sætte ISO op - sætter nok højere pris på skarpere bevægelsesbilleder, det vil jeg eksperimentere med fremover smiley Tak!

• #3   22. okt 2013 hvis jeg sætter iso'en på 200 så er det nææsten til at arbejde med, men jeg er også bare på hyggeplan og har derfor ikke helt styr på noget som helst smiley

• #4   22. okt 2013 Jeg er enig med iza.
    Det er forskelligt fra kamera til kamera, mht. indstillingen. Jeg kan personligt ikke fordrage autoindstillingerne som "Auto" "Sport" "Portræt" osv. (Kun indimellem bruger jeg dem). Specielt hvis jeg tager billeder i ridehal, er det de muligheder hvor man selv indstiller kameraet manuelt at billederne hos mit kamera bliver bedst. (Har et Canon)
    Så prøv at sæt dig lidt mere ind i alt med lukketid, ISO, og selvfølgelig hvilke indstillinger dit kamera ellers kan byde dig og så ud med dig og eksperimenter smiley

• #5   22. okt 2013 Da jeg startede op med mit spejlrefleks, og skulle undersøge alle muligheder/indstillinger og bruge lidt inspiration, der har denne her hjemmeside hjulpet mig sindssygt meget. Du kan finde alverdens guides til f.eks. ISO og lukkertid.

http://www.fotostart.dk/

• #7   22. okt 2013 Hejsa

Mit bud er at : Når det er lidt lys, er der en lang lukketid, hvilke resultere i, at det du tager billede af, (i dette tilfelde en bevægende hest) når at flytter sig, inden "blænden" lukker. Derfor bliver de sløret.
    Du skal enten have meget mere lys i hallen eller en ekstra blitz.
    Det ville også være en god ide, at sætte kameraet på et stativ, så det bliver holdt helt stille.
    God fornøgelse smiley

• #8   22. okt 2013 Trine: Vil prøve mig lidt mere frem med ISO så, tak for svar smiley

JMP: Kører faktisk normalt på sport, hvilket egentlig mest er en vanesag, da det fungerer fint udendørs. Som du forslår, vil jeg til at prøve lidt flere indstillinger af og se, hvad der virker bedst smiley Tusind tak for dit gode råd!

• #9   22. okt 2013 Anette: Det er nemlig det med lyset, der er et problem ja smiley Må sørge for at få så meget lys ind som muligt og måske anskaffe mig ekstra blizt smiley

Kommentér på:
Billeder i ridehal

Annonce