{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.357 visninger | Oprettet:

Lær at synge hjemme? {{forumTopicSubject}}

Nu er det sådan at jeg rigtig gerne vil lære at synge pænt, men vi har på ingen måde råd til undervisningen.
Så jeg ville høre om der var nogen af jer der havde erfaring med at lære at synge hjemme? Altså hvordan gør i? Ser i videoer på youtube eller er der andet? smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lær at synge hjemme?
  • #2   20. okt 2013 Øvelse gør mester, øvelse og opvarmning af stemmen gør meget!:) Husk at synge "med maven", ellers bruger du rigtig let dine kræfter i stemmen op og bliver hæs, hvilket jo ik lyder for godt;) Du kan lære meget ved at søge rundt på nettet og youtube! Øv dig i sange du kommer højt op i(lyse toner) og øv sange hvor du kommer langt ned(dybe toner), afprøv forskellige genererer og forskellige tempoer. Husk at optage dig selv, gerne med et godt kamera med god lyd i.

• #3   20. okt 2013 Tak for de gode råd smiley

• #5   20. okt 2013 Øveøveøve - optag optag optag.

Før kunne jeg på INGEN måde frasere det mindste, men efter (lang tid, men jeg træner hellere ikke på fuldtid) knap et halvt år kan jeg nu frasere en sjælden gang imellem i fuld styrke - og ellers kan jeg frasere hvis jeg synger ekstremt lavt - og ikke for lyst/højt. Samt har jeg lært at "growle" mener jeg det hedder.

Øv en masse med at slappe af i din hals men arbejde med din mave smiley Så bliver det lige det bedre smiley

• #6   20. okt 2013 Igen, mange tak for rådene smiley

• #7   20. okt 2013 Nu er jeg jo vokset op med en far som er musiker så har mikrofoner og anlæg..... Altså jeg har faktisk det hele..... Også et program hvor vi indspiller på og så vi kan koble computer og i pad til så jeg kan synge karaoke.
    Men når jeg ikke er hjemme ved min far synger jeg hele tiden altså i stalden når jeg gør klar ved hestene. Man kan også gå ind til sin computer og høre mega højt musik hvis man har højtaler. Så kan man bare synge så de andre kun kan høre det andet musik og ikke din stemme! smiley

• #9   20. okt 2013 -Og ja det tager laaaaaaaang tid! smiley

• #10   20. okt 2013 Jeg har bare øvet mig på en masse sange, og ikke været bange for at give den 'gas', så man ikke kommer til at synge lavt, og ikke tør at give slip smiley
    Min mor har været korsanger hele sin barndom, og er rigtigt god til at synge, så har lært lidt af hende

• #11   20. okt 2013 Der er ikke andet for end at øve, øve, øve!!
    Se om du kan finde nogle opvarmningsøvelser på nettet, de giver virkelig meget smiley sørg for at finde sange der passer til din stemme, øv dig i at trække vejret helt ned i maven og syng KRAFTFULDT!

Kommentér på:
Lær at synge hjemme?

Annonce