{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.185 visninger | Oprettet:

Selvmordstanker {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen!
Jeg render rundt med selvmordstanker, og blev i går aftes (D. 15/10) opdaget, ved en far til en datter som går i min klasse, ringede til min mor. Hun blev meget chokeret og undersøgte mine arme om jeg havde skåret i mig selv, siden jeg havde sendt billeder til mine venner og veninder for at advare dem om, at jeg godt kunne finde på, at gøre selvmord.
Jeg har det virkeligt skidt og ondt psykisk, begrund af, at jeg bliver svinet til, til hverdag. Altså i skolen. Jeg bliver behandlet som lort der bliver smidt ud på møddingen. Når, men så gik jeg på toilettet og var rystet fordi at han havde ringet til min mor også kom min mor så ud og snakkede med mig om hvor alvorligt det var, og det vidste/ved jeg jo også...
Derefter gik jeg så i bad og min mor ville se om jeg havde skåret mig flere steder og det havde jeg ikke, kun min hånd og så sagde hun "Ammer Halshug" og jeg svarede så "Ja"... Men mine forældre havde kigget mit Skype og mine sms'er igennem, som jeg syntes er rigtig ubehageligt, men kan jo godt forstå hvorfor de blev nød til det. Men de prøver nu, at give mig mere opmærksomhed og hjælpe mig med at komme af med mine selvmordstanker.
Det jeg prøver at sige, er i skal sige det til nogen, så de kan hjælpe dig/jer og lad hver med at gøre jer selv ondt. Nu ved jeg jo godt, at jeg har gjort mig selv ondt, men det var fordi jeg havde for mange smerter psykisk og jeg gerne ville have nogle af dem fysisk.

Og kommenter gerne, men lad det nu være søde kommentarer, fordi jeg har det rimmeligt svært...

-Amanda

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Selvmordstanker
  • #1   16. okt 2013 I stedet for at belærer andre, skal du belærer dig selv om det gode liv, og få noget seriøst hjælp smiley Hjælp er ikke en dårlig ting, kæmp for det bedre liv smiley

• #2   16. okt 2013 Syntes det er så dejligt at høre hvordan dine forældre hjælper dig!
    Det er skønt det ikke er noget du selv skal tage hånd for på den måde som så mange andre unge med selvmords tanker, tænk på hvor godt du har det og hvor meget din familie bekymre sig om dig smiley

Held & Lykke med det, kender flere der har haft selvmordstanker og være cuttere og de har det så godt nu bl.a min gode veinde er kommet ud af så der er håb for di smiley

Endnu engang, held og lykke !

//Stephanie N M poulsen

• #3   16. okt 2013 Godt at nogen reagerede og at dine forældre er opmærksomme og prøver at hjælpe dig! smiley Håber du får det bedre.

• #4   16. okt 2013 Tak. smiley Og jeg prøver, men har det sgu skidt. Mine parallelklasser sviner mig til og acceptere mig ikke, fordi jeg er "mærkelig" eller/og anderledes.

• #5   16. okt 2013 Vær stolt af at være anderledes, det betyder blot at du er unik, og der kun findes en af din slags smiley

• #6   16. okt 2013 det er dejligt at dine forældre hjælper dig og vil gøre noget for dig...

og fedt for dig at du har nogen veninder der holder så sindsyg meget af dig at de inddrager deres forældre når du skriver den slags til dem (selvom jeg synes det er synd for dem de får den besked, det er mega ubehageligt, taler af erfaring)

• #7   16. okt 2013 snak med din forældre om at de skal snakke med din klasselære så må han/hun tage det op i klassen over hvor svært du har det med det, for det er ikke sikkert de gør det for at sårre dig, du tager det bare mere personligt end andre smiley

• #8   16. okt 2013 Ej nu må det stoppe. Hvorfor er det så sejt at fortælle at man har selvmords tanker nu om dage? "Årh jeg cutter, mit liv er hårdt fordi folk er dumme i skolen øv bøv". Det var da godt nok den dårligste grund til at skære i sig selv. Lad nu være med at ynke dig selv. Næsten alle har prøvet t blive behandlet som lort i skolen på et tidspunkt. Hvis din far voldtog dig og de bankede dig i skolen og du IKKE havde nogen veninder. Så ville jeg forstå. Men come on. Så skulle jeg da have begået selv mord for længe siden hvis det er så lidt der skal til. Undskyld, undskyld og undskyld. Men det er bare for lavt at tigge om opmærksomhed på den måde. Jeg bliver vred og frustreret ):

• #9   16. okt 2013 ninna b: jeg synes helt ærligt du skal lade være med at kommentere dette emne. og da især hvis det der er det eneste du kan sige.
    hun har lov til at skrive lige hvad hun har lyst til herinde og hvis du ikke kan lide det så kan du smutte ind i et andet forum.

• #10   16. okt 2013 Jannie L: jeg har ligeså meget ret til at kommentere som hun har lov til at lave et forum smiley

• #11   16. okt 2013 Ja, men man behøver ikke træde på folk der allerede lægger ned smiley

• #12   16. okt 2013 ninna b: hvis det er sådan nogle kommentarer du kommer med kan du lige så godt holde dem for dig selv. pigen her har det svært og har ikk brug for at høre dine nedrige kommentarer.

• #13   16. okt 2013 Jannie L: så er det bare synd. Så skulle hun ikke oprette et forum online. Det er desværre et medfølge at alle ikke er enige. Det sker, og hvis hun ikke kan håndtere det så må hun slette forummet smiley

• #14   16. okt 2013 Ninna: hvor er du egentlig træls at høre på.. Kan du ikke se at Ts har det svært.. Og jeg syntes det er flot at hun kommer ud med det til os HG'er smiley

• #15   16. okt 2013 Årh Gud... Du er 12 år?!
    Hold da helt kæft, hvor er det bare tidligt... Og hvor er det dog bare blevet "populært" nu om stunder at cutte... Og gud, hvor skal der egentlig bare lidt til! Du er ved at blive teenager, din hormoner FRÆSER rundt inde i kroppen på dig. Bare tag det roligt og læn dig SÅ meget op ad dine forældre som muligt. For det er nu du allermest har brug for dem...
    Det er rigtig godt at det da endelig kom ud! Jeg håber så inderligt, at du får det bedre! Og HUSK, HUSK OG ATTER HUSK aldrig gå med det selv! Du kan altid komme til dine forældre, hvis det nu er... Eller også er du skam mere end velkommen til at skrive en privat besked til mig... Det er simpelthen for tidligt, at gå rundt med selvmordstanker. smiley

• #16   16. okt 2013 Sillemoes: tjaa svært og svært. Hvis du spørger mig så piber hun bare og noget der ikke er så slemt. smiley

• #17   16. okt 2013 En ting er, at man er frustreret eller vred over, at folk vil have "opmærksomhed" på den her måde - en anden ting er at være fuldkommen følelsesløs og kold overfor at andre kan have det svært.
    Jeg har selv stået i en situation hvor jeg havde selvmordstanker og livet var sgu ikke sjovt. Jeg ville da også have opmærksomhed og jeg gjorde det på fjollede måder. Det kan jeg da godt se nu - men da jeg var i det var der sgu ikke lige nogen anden og mere åbenbar løsning på mine problemer.

Og jo, TS kunne have haft det værre i DINE øjne, men i TS' egne øjne så er livet bestemt ikke sjovt og det er lige præcis dér vi skal hen. For hvis man hele tiden fortæller folk; "jajaja, du kunne have haft det værre!" så er der ingen der tror på, at deres problemer reelt set er noget værd og derfor beder de ikke om hjælp til dem.

Folk er i deres gode ret til at mene det IKKE er noget at klynke over, men så hold det dog for jer selv. Det hjælper jo ingen at ytre sådan en holdning.

Til TS: Jeg er da glad for at høre, at dine forældre vil tage hånd om problemet og hjælpe dig! Kæmp for det og tro på det, for der er rent faktisk lys for enden at tunnelen.

Og til dem der mener det er tidligt; jeg gik med selvmordstanker fra 3. klasse og op til 7. Det sker også for børn.

• #18   16. okt 2013 Nu har jeg så haft det meeeeeeget værre en TS. Og jeg er ret sikker på at hvis nu nogen havde sagt til mig som jeg siger til hende så ville det åbne mine øjne lidt. Det kan godt være i andre synes det er noget så ondt, men jeg mener det slet ikke så hårdt som i tager det. smiley

• #19   16. okt 2013 Ninna; åh gud, hvor lavt kan man synke!? Fedt at "sparke" til en der allerede ligger ned! Forstår slet ikke din trang til at kommenterer dette emne, når du ikke har andet end negative ting at sige... Hvis du er så træt af sådanne emner, kan du heldigvis springe let og elegant over dem!! ...
    Vi er alle forskellige, og nogle er lettere at såre end andre. I øvrigt, husker du ikke selv hvordan det var at være teenager og alle hormoner og følelser sad ude på tøjet?.. Synes ærligt bare du skal smutte fra denne tråd, og lade pigebarnet være i fred!

Ts: godt du har dine forældre, der støtter dig. Husk på du altid kan komme til dem, når livet bliver lidt for svært! Vigtigt du ikke render rundt med tingene alene!

• #20   16. okt 2013 Men Ninna, kan du ikke se at det er utroligt subjektivt at afgøre hvad der er slemt? For hvad der synes slemt for dig, synes måske ikke slemt for mig - men gør det så dit problem mindre reelt eller mindre vigtigt? Næh, slet ikke.
    Så jeg forstår ikke hvorfor du kan påstå at have haft det "meeeeeeget værre" end TS og så sige at hun bare piver over nogle småting, når du slet ikke har den mindste idé om hvordan TS har det. Hun kunne have det meget værre end dig - eller det kunne føles sådan. Så drop det der med at gør det til noget objektivt der kan måles på en skala.

• #21   16. okt 2013 Hun er 12? Amen herre gud. I pakker jo børnene ind i bobleplast nu om dage. Nej nej. Danmark er et frit land lige indtil man går imod flertallet smiley
    men det må du da meget undskylde TS så. Jeg ved ikke hvor hårdt det er selvom jeg selv har været der. smiley

• #23   16. okt 2013 Ninna - Og hvad så? Alder har ikke så meget med det at gøre, børn har det ufatteligt hårdt. Jeg gik selv med selvmordstanker fra jeg gik i 3 klasse og ikke havde nogen idé om hvad det hele var. Så dit argument med at hun er 12 holder ikke.
    Og jeg siger ikke at Danmark ikke er et frit land, men hensyn til sine medmennesker er tilladt. Det er faktisk anset som værende respektfuldt at vise hensyn til andre, istedet for at vade rundt og gnide salt i såret.
    Og det er muligt du selv har været der og det er super godt du er kommet videre - men det giver dig stadig ingen undskyldning for at påstå, at TS' problemer ikke er noget værd og hun bare burde tage sig sammen. Og når du har været der, så burde du istedet hjælpe og ikke gøre det hele værre.

• #24   16. okt 2013 Alle har hver deres grænser.
    TS har sin og ninna, du har din. Godt for dig hvis du er "hårdfør", men sådan er alle ikke.
    Væn dig næste gang til at se over egen næse, i stedet for at sige at du har det meget hårdere!
    Ingen sind er ens.

• #25   16. okt 2013 Bettemus: ja nemlig det er derfor jeg synes det er dumt folk sidder og ynker hende smiley

• #26   16. okt 2013 Ingen burde have det som du uanset alder
    God bedring
    VH
    Annette

• #27   16. okt 2013 Ninna - hvem ynker hende? Så vidt jeg kan læse mig frem til så forsøger folk blot at komme med opmuntrende kommentarer om at der skal kæmpes for det og så videre. De forsøger at komme med ideer til hvordan TS kan komme videre, der er ingen der køre "tuttenutte, hvor er det synd for dig"-stilen. Men du må da gerne påpege hvis der er det.

• #28   16. okt 2013 Kaja: men det ingen af jer lader til at forstå er at jeg selv har været ligså følsom og opmærksomhedkrævende som hende. Og DERFOR hjælper det ikke at sidde og ynke hende. For jeg ved at det føles godt og man får bare lyst til at ynke sig selv mere så folk får,mere ondt af en. smiley

• #29   16. okt 2013 Ninna; Jeg kan så lige informere dig om, at jeg havde selvmordstanker, angst og depression allerede i en alder af 11.
    Mobning kan altså gøre ens liv til et helvede, især hvis man ikke har så hård en psyke som du åbenbart har haft.

TS: Du kan være stolt af, at du kan modtage den hjælp, du nu får. Håber virkelig det bedste for dig!

• #30   16. okt 2013 Og NEJ. Det hjælper ikke altid at få smidt sådanne kommentarer i hovedet. Det ville måske hjælpe dig, men nu er alle altså ikke dig. Det ville eksempelvis kun gøre det værre for mig.

• #31   16. okt 2013 Alex: Men igen, jeg var ligeså svag som hun er nu. Jeg var virkelig ynkelig, og jeg har da også haft depression og angst, og meget mere. Men altså, jeg er bare den eneste der tør indrømme at jeg var ynkelig smiley

• #32   16. okt 2013 nina du er 16 år hvad ved du om folks psyke. du tillader dig at slynge den ene ondskabsfulde bemærkning ud efter den anden og forsøger og retfærdiggøre det ved du selv har været der og haft det hårdere. så du tror også alle mennesker skal have tingene på samme måde for at komme videre. tror ikke du skal udtale dig om noget en psykolog burde rede ud. skam dig

• #33   16. okt 2013 Og jeg har heller ikke sagt det hjælper alle? Hvor ser du det? xD
    men det er forsøget værd, selvom alle hader mig nu fordi jeg er kold og ond smiley

• #34   16. okt 2013 Ninna - Tillykke til dig, du var super til at komme videre i livet, du er den eneste i hele verden der tør stå ved hvor ynkelig du var og du har simpelthen fundet mirakelkuren mod selvmordstanker og depression OG SÅ I EN ALDER AF 16?! Wow. Du er vild.

• #35   16. okt 2013 Ninna; Jeg mener nu ikke, at man er ynkelig, bare fordi man har nogen ting at kæmpe med og ikke kan være stærk 24/7.
    Jeg mener heller ikke, at man er ynkelig, bare fordi at man ikke har lyst til at leve mere, uanset hvilken grund det måtte være.
    Det er et reelt helvede, og siden du selv har været der, så må du også vide det.

• #36   16. okt 2013 Og Ninna, jeg mener heller ikke, det er forsøget værd at være kold og kynisk.
    - For du kan være med til at skubbe en person over kanten ved at gøre det der.

• #37   16. okt 2013 og ts hvor er jeg glad for du har en god familie der passer på dig. håber virkelig alt ændre sig til det bedre. og håber ikke du tager hg´s negative forkælede ungers kommentarer til dig, for det skal du virkelig ikke.

• #38   16. okt 2013 Susie k: Hahhaha i ser mig bare som en ond heks. Det er til at grine lidt over. Nej jeg tror ikke at alle skal have hjælpe på samme måde. Men jeg ved at JEG ville synes det hjalp. Og hvis TS siger til mig at det synes hun egentlig gjorde hende ked af det. Jamen så er jeg da klar til at give en undskyldning. Jeg er ikke så kold som i tror. smiley

• #39   16. okt 2013 Nej men det er ynke ligt at gå og vifte med det som et trofæ smiley

• #40   16. okt 2013 Ninna; TS vifter ikke med det som et trofæ. Hun prøver faktisk bare at videregive hendes nye erfaring, så andre måske kan hjælpes lige som hun gør. Det har intet med at gøre med det, du siger.

• #42   16. okt 2013 Alex: Ja for sådan tænker en 12 årig smiley

• #43   16. okt 2013 nej vi ser dig skam ikke som en ond heks, tror største delen ser dig som en 16 årig uvidende der taler før hun tænker.

• #44   16. okt 2013 Ninna; Ja, det er der faktisk nogen 12-årige der gør.

• #45   16. okt 2013 Susie k: Jaja jeg er uvidende smiley

• #47   16. okt 2013 What!?
    Tror du virkelig det hjælper at kalde hende svag og ynkelig!!!!!!!!!?
    Ja det hjælper at give dem et overblik og sige verden slet ikke er ved at gå under, men da i hvertfald ikke på den måde!!!!!!
    Hva fanden tænker du på?
    Det er sådan kommentarer der gør hun måske får det dårligt.

• #48   16. okt 2013 Forstår faktisk slet ikke hvorfor i bliver ved, for vi er tydeligvis ikke enige og det bliver vi heller ikke smiley

• #49   16. okt 2013 Bettemus: nej det er jeg godt klar over, men jeg må jo trods alt godt komme med min mening smiley

• #50   16. okt 2013 Jamen så må jeg da også få delt mine erfaringer en dag. Hvis man virkelig for så meget ros for at fortælle alle om sine problemer smiley

• #52   16. okt 2013 Alle har deres svage punkter og alle har deres egen mening smiley nogen har brug for det "skub" Ninna giver, andre har ikke. Det er så forskelligt.

• #53   16. okt 2013 Bettemus: jeg forstår slet heller ikke hvordan det kan være så slemt? Er det på grund af at jeg laver smileyer, for det gør jeg altså bare for at vise at jeg ikke er så sur og kold. Så ærlig talt jeg forstår det ikke smiley

• #54   16. okt 2013 Valleskat: Nemlig, jeg forstår slet ikke at folk tager det så hårdt, for jeg var også sagt at hvis TS har det dårligt med det så skal jeg nok sige undskyld smiley

• #56   16. okt 2013 Bettemus - Lige præcis smiley Jeg er enig med dig!

• #57   16. okt 2013 Bettemus: men den var jo ikke kun rettet mod hende, det var mere som i at sådan virker sociale medier nu om dage smiley

• #58   16. okt 2013 Ninna
    Helt ærligt. Jeg er enig i at hvis det 'bare' er sådan et forsøg på at få opmærksomhed, som mange i den alder jo forsøger, så er det dybt latterligt.
    Men hvorfra skal du kunne vide det?

Fakt er hvis hun virkelig er helt der nede og ligge, så er mennesker som du grunden til de stadig ligger. Du gør grin med hende, latterligøre hende og stiller hende hen som skydeskive. Det er bare ikke iorden, og yderst lavt at man har det behov. Sry to say.
    Og dit kort ' nu har jeg haf tdet meget værre en ts' det giver bare lige den sidste dråbe til at det er til grin. Hvor vil du vide det fra? Skal jeg også sige nu 'jeg har haft det meget værre end dig, derfor er mine ord vigtigere en dine' naarh vel? Hvorfra skal jeg vide om jeg har haft det værre end dig? Det kort er så barnligt som det kan blive.

TS
    - Jeg ville altså få dig afsted til en psykolog.

• #60   16. okt 2013 Og så kommentere du sørme hendes alder, men er selv kun 16. Åh Jesus......

• #61   16. okt 2013 Bettemus: nok fordi det er ret relevant smiley

og DD jeg har også sagt TRE gange nu at hvis TS har det dårligt med det, så er jeg klar til at undskylde. Jeg kan jo ikke gøre noget før hun har givet udtryk for hvordan hun har det med det smiley

• #62   16. okt 2013 Ninna - Du kan ikke overveje hvordan et andet menneske eventuelt kunne reagere på din kommentar?(eller dine kommentarer)

• #63   16. okt 2013 Ninna

Sry jeg har kun skimtet over dine indlæg smiley Men så er vi jo enige om det.

• #64   16. okt 2013 DD: faktisk så er jeg snart 18. Har bare aldrig haft tid til at rette det smiley

• #65   16. okt 2013 Fair nok, så er du 17. smiley Same same
    HG retter så egentlig automatisk men ja ^^

• #67   16. okt 2013 Nej det var dengang jeg lavede brugeren jeg taler om smiley

• #68   16. okt 2013 Ninna: Tak for "hjælpen" -.- Jeg har det skide dårligt og ja, jeg burde ikke have lagt det her emne ud, men det gjorde jeg altså... Jeg gider ikke leve mere, og nej, jeg har ikke bare lagt det her emne ud for opmærksomhed! Jeg ville bare ud med det, men alligevel vil du bare have mig længere hen til døden, eller hvordan man nu kan skrive det? Jeg føler ikke jeg har en grund til at leve... Jeg har længdeforskel på mine ben og skal opereres i midten af november. Jeg har jo også en Skoliose på 36 grader. Fedt, jeg skal på hospitalet hvert halve år... Men altså, jeg syntes ikke det er rart at du tror jeg kun har det "lidt" skidt, jeg har det virkeligt dårligt!

Men jer med de søde kommentarer; Tak. smiley

• #69   16. okt 2013 Jeg skrev det forkerte år smiley

• #70   16. okt 2013 Amanda du har brug for hjælp. Opsøg en psykolog smiley

• #71   16. okt 2013 Amanda det må du så undskylde, og det var på ingen måde min mening at skubbe dig tættere på døden, når jeg har sagt at jeg troede det ville hjælpe. Men okay smiley

• #72   16. okt 2013 Det hjalp så ikke på mig... Og hvis mine forældre ikke kan hjælpe mig, går jeg til psykolog...

• #73   16. okt 2013 Dine forældre kan ikke hjælpe, de er ikke psykologer.

• #74   16. okt 2013 TS - Jeg synes det er sejt at du opretter det her emne, for det ville jeg nok ikke have turdet da jeg sad i en situation der minder om. Det er fedt der er fokus på problemet og du får den hjælp, som du har brug for. Bare det at dine forældre er der for dig er jo guld værd smiley Det syntes jeg i hvert fald da jeg havde en depression. Der kunne jeg tage bussen til stationen og så ringe til min far, for jeg kunne ikke overskue at tage i skole. Der var det rart at have forældre der støttede en!

DD - forældre kan hjælpe til en vis grad smiley

• #75   16. okt 2013 White Lies

Ja men de kan ikke hjælpe det sidste smiley Og hvis TS er så langt ude, så er det psykolog (psykatri) der skal til for at udrede.

• #76   16. okt 2013 DD - det er selvfølgelig rigtigt smiley Det er jeg enig i! Og hvis man ikke benytter psykolog kan man få ar for livet. Det har jeg selv, da jeg ikke brød mig om psykologerne jeg kom til da jeg var mindre. Så jeg klarede den selv og det gør at jeg stadig har ting at kæmpe med idag smiley

• #77   16. okt 2013 Helt enig. smiley

• #78   16. okt 2013 Syntes bestemt du bør komme til en psykolog og få hjælp. I det mindste er dine forældre forstående og lyder til at vil dig det bedste. Men en anden gang så snak med dine forældre om dine problemer istedet for at gå med dem selv smiley

• #80   16. okt 2013 Ninna - Nu lyder det som om, du faktisk har skrevet som du gjorde i en god mening, fordi du tænkte at det kunne hjælpe på et eller andet plan - derfor anser jeg det for utrolig vigtigt lige at få fortalt dig, hvordan menneskets psyke fungerer, som andre herinde jo også har prøvet på. Slet ikke for at belære dig eller kaste med mudder, men ganske enkelt for at forebygge, at du kommer til at give lignende råd og forsøg på hjælp fremover - for selvom du måske ikke er klar over det, kan det være noget af det allermest nedbrydende for en person, der har det svært mentalt på den ene eller anden måde.

At give råd til folk med psykiske problemer kræver først og fremmest, at man har en utrolig præcis viden om, hvad vedkommendes problematikker er, og hvad han/hun var været igennem. Ud fra dette emne ved du så godt som ingenting, kun at trådstarter har store problemer i skolen og bliver behandlet rigtig dårligt. Men hvordan dette kommer til udtryk samt hvor voldsomt det er, ved du simpelthen ikke noget som helst om - og derfor må du også selv kunne se, at det er problematisk når du føler dig berettiget til at skrive kommentarer som at hun "piber over småting" og at det jo "overhovedet ikke er slemt", samt at "du har haft det meget værre." Det er jo unægtelig nogle underlige udtalelser, når du reelt ikke har den fjerneste viden om, hvad det faktisk er trådsarter går igennem.

En anden ting er, at du er meget hurtig til at konkludere, at trådstarter kun er en lille pige der forsøger at få opmærksomhed og finder cutting og selvmordstanker sejt. Egentlig tyder det jo lidt på, at du ikke har læst indlægget - som jo er et forsøg på at råbe andre selvmordstruede unge op, og videre give et råd som har virket for hende. Ergo er pointen at hjælpe andre, ikke selv at søge råd og dermed opmærksomhed. Så det var måske en lidt forhastet anklage fra din side smiley

At du så også skriver, at unge med psykiske problemer er ynkelige, svage, pakket ind i bobleplast og bare skal tage sig sammen, vidner igen om at du nok ikke helt er kvalificeret til at give råd på dette område. Angst og depression som jo er nogle af de emner, du selv er inde på har intet med at være ynkelig at gøre - det har det simpelthen ikke. Processerne er rent kemiske i hjernen, og skyldes blandt andet en ubalance af signalstoffer, uhensigtsmæssige synapsforbindelser og en overaktiveret amygdala. Dette er ikke noget, man selv vælger til eller fra - og ingen kan derfor klantres for selv at have ansvaret for deres pykiske lidelser. Naturligvis er det noget, der kan arbejdes med på tankeplan hvis man er sporet meget nøje ind på sin problematik, men det kræver at man får de rette redskaber og selv når man har fået dem, er det yderst kompliceret og krævende.

Du har helt ret i, at folk som faktisk ikke har de store problemer, men blot ynker sig selv og hungrer efter opmærksomhed, kan have brug for et skub for at få gang i selverkendelsen og indse, at det er noget pjat - men en sådan appel skal altså komme fra en person i det virkelige liv, som virkelig kender vedkommende og dermed har realistiske chancer for at komme ind på livet af ham eller hende. En spydig kommentar på nettet kan simpelthen ikke hjælpe på problemer af nogen art. Til gengæld kan den forværre og ødelægge en masse, for de folk som faktisk døjer med de reelle problemer - hvis du tror, at du kan hjælpe dem via kommentarer som dine forhenværende, så har du temmelig meget at lære om menneskelig psyke. Måden som vores hjerner fungerer på og sådan som vi behandler information og reagerer på den, samt realiteten at psykiske problemer er noget meget alvorligt, betyder sammenlagt at en kommentar som din over nettet aldrig vil kunne hjælpe noget som helst - og med den viden i baghånden, håber jeg inderligt at du fremover vil veje dine ord med omhu, når du skal vejlede eller råde folk med psykiske lidelser, ganske enkelt af hensyn til dem, da jeg ved hvor altødelæggende en kommentar som din kan være smiley

Jeg synes for resten det er virkelig dejligt at høre, at du er kommet ud af dine egne problemer - og meget modent og fint, at du formår at give TS en undskyldning. Og det kan ikke understreges tydeligt nok, at dette ikke skal opfattes som mudderkast eller bedrevidenhed, men er skrevet af hensyn til dig selv og de mennesker, du fremover kommer til at have indflydelse på og skulle vejlede. Fortsat god aften til dig smiley

• #81   16. okt 2013 Johanne R: jaja i get it smiley

• #82   16. okt 2013 Ninna
    Hvad med at være lidt taknemmelig for at Johanne har taget sig tiden til at skrive dette?

• #83   16. okt 2013 Ninna - Det er jeg glad for smiley

Som sagt skriver jeg ikke for at genere dig, men for at få dig til at genoverveje dit sprogbrug overfor psykisk besværede, eftersom du ellers helt ubevidst kan gøre dig skyld i at folk får det endnu værre, når du skriver som du gør her. Jeg synes, at jeg gjorde mig umage for at skrive nogenlunde ordentligt til dig, men da beskeden tilsyneladende nærmere har irriteret dig, må du da meget gerne påpege hvordan jeg eventuelt kunne have formuleret mig anderledes. smiley

• Josefine S
    Josefine S Tilmeldt:
    okt 2013

Følger: 1 Svar: 20
    #84   16. okt 2013 Jeg synes at du skulle snakke med en professionel - i stedet for at søge hjælp i hestegalleri.

• #85   16. okt 2013 Du skal bede dine forældre om at bestille en tid hos lægen så hurtigt som muligt, så du kan blive henvist til en psykolog eller psykiater som kan hjælpe dig. Det er meget vigtigt at du får professionel hjælp hvis du virkelig har det så skidt at du går med selvmordstanker!!

• #87   17. okt 2013 Johanne R: Ja men jeg har fattet at jeg er en skurk. Jeg magter det ikke mere smiley

• #88   17. okt 2013 Hej alle sammen...
    Igen tak for alle de søde kommentarer...
    Josefine S: Det kommer jeg også til, men jeg ville bare gerne dele det med jer...
    Lykke Theis: De havde jo ikke opdaget at jeg var ked af det og havde det dårligt. Det var jo en fra min klasse der hjalp mig, ved at sige det til sin far. Men det har bare undret mig, at de ikke havde kunnet mærke at jeg var ked af det...
    DD: Mine forældre hjælper mig, men jeg skal jo have mere hjælp fra en psykolog...
    Totten og Regnbuen<3: Det var for at vise hvor skidt jeg havde det, men ved godt at det var dumt af mig...

• #91   18. okt 2013 Hej Amanda
    Jeg ved ikke om jeg tør at skrive, da jeg ikke vil være skyld i at det går ned ad bakke med dig, men jeg vil da alligevel skrive, da det forhåbentlig hjælper smiley
    Jeg ved at mange unge har haft selvmordstanker, inklusiv mig selv, jeg er bare ikke gået til yderligheder som at prøve. Jeg er selv blevet mobbet meget, men jeg fandt ud af - da jeg begyndte i 9'ende klasse - at det simpelthen var mine skolekammeraters uvidenhed/barnlighed som gjorde at de simpelthen ikke kunne finde på noget klogt at gøre. Det der hjalp mig var at jeg tænkte på at jeg faktisk havde nogle venner som kunne lide mig for den jeg er, og så har jeg en familie som ville blive meget ked af det hvis jeg begik selvmord, dernæst har jeg også min tro som har hjulpet mig i den henseende at Bibelen siger det er forkert at slå ihjel og at begå selvmord er jo at slå ihjel. Det her var noget af det der hjalp mig.
    Jeg håber inderligt at du får det bedre, du er jo kun lige begyndt på dit liv ligesom mig, du mangler stadig at opleve en masse smiley jeg håber det bedste for dig smiley
    Knus Melanie
    P.s der vil altid være nogle dumme/tumpede mennesker som vil høre livet surt for en, men det skal du ikke tage dig af, for det er dem der er noget galt med, overhovedet ikke dig smiley
    Jeg håber jeg hjælper ellers må du skælde mig ud smiley

• #92   18. okt 2013 *på grund af

• #93   19. okt 2013 Det var godt skrevet Melanie ^_^

• #94   20. okt 2013 fantastisk veninde du har dig! jeg syntes at det er flot at hun har sagt det til sine forældre og at der så bliver gjort noget ved det smiley OG nu bliver jeg simpelthen nødt til at spørge, hvad betyder TS?

• #95   20. okt 2013 Pony
    TS betyder trådstarter. smiley

• #96   22. okt 2013 Syntes måske det at sende billeder til sine venner med overskriften 'jeg begår måske selvmord' virker meget opmærksomheds krævende

Men..mit syn på selvmord er opmærksomhed, (godt/dårligt) altså at vise det ikke var for sjovt, i gjorde det i mod mig og i er min grund.
    Men også at man gør det fordi man fik ikk den opmærksomhed man måske var vant til eller bare ville ha folk skulle ha ond at dig!

Det at du opretter dette emne viser også mig lidt at du vil ha opmærksomhed?
    Det er fint det sidste du skriver med at man skal snakke med nogle osv, og det er jeg enig i.

Jeg vil bare sige det er skønt dine forældre vil hjælpe dig med dine problemer. Selvom min mening er sådan betyder det ikke det er sådan! så i ved det

Cutter efter mit syn er noget man gør for opmærksomheden. Altså bare for at folk måske bekymre sig, møder sig om én osv.

En jeg har kendt hele mit liv er cutter, hun er vant til at få alt serveret men når hun ikke for opmærksomhed skær hun i sig selv og gør sig sikker på folk ser det. Jeg er rigtig ked af hun bliver nød til at gøre det!

This is no hate

• #97   23. okt 2013 Sofie & Rosa - Det er måske sådan det ser ud udefra, men det er en helt anden verden når man selv oplever det. Jeg håber du en dag vil forstå, at det ikke kun handler om opmærksomhed.

• #102   24. okt 2013 Zoey: hvad med at slappe af!
    Du har da en dårlig indstilling.

Jeg går med Sof..trods hvad jeg har skrevet.

• #104   24. okt 2013 sofie du er ligeså pinlig som en vis anden i den her tråd. stop stop stop med at udtale om noget man ikke ved noget som helst om, det er ganske enkelt synd for de mennesker omkring jer der rammes af idioti. man kan lidt håbe i selv kommer til at føle de samme ting som ts. smiley

• #105   24. okt 2013 Hvad med at respekter jeg har en mening!
    Det kan godt være i væmmes ved mig og syntes jeg er en idiot, men så har i ingen ide om hvordan jeg har det med jer. Jeg syntes det er urespektfuld at kalde mig det i gør fordi jeg giver min mening! Ts burde være klar over det er hvad der kommer ud af forumene herinde! Ingen er fredet.

• #106   24. okt 2013 Sofie

Når man ikke ved så meget om temaet skal man nok tysse..
    Folk der virkelig cutter holder det skjult. Det er pinligt for en.

Dem der render rundt og 'se her min stakkels arm' det er dem jeg vender ryggen selv.

• #108   24. okt 2013 Ja, men når hun laver en emne om det og skrive en status med 'mine forældre har opdaget mig med selvmordstanker' så vil man da forhelvede ynkes om. Opmærksomhed står skrevet over det hele!

Måske var det hele ikke opmærksomhed.

Beklager hvis du er blevet såret af mit første indlæg, for det var ikke min indsigt.
    Men hvis jeg skal være ærlig har jeg da helder ikke nogle særlig gode dage, faktisk er der hver dag ét eller andet der smadre min dag fuldstændigt. Jeg er hverken cutter eller har selvmordstanker.

Vil du ha et råd flyt skole hvis du har det for svært med din klasse er det måske det bedste for dig at komme væk og få nye venner. Du er ung og har et helt liv foran dig og de fortjener ikke den tilfredsstillelse at ødelægge det.
    Jeg er glad for dine forældre hjælper dig men jeg håber du kan få hjælp og støtte udefra.

Jeg skrev ikke for at få svar og kritik fra alle andre!

• #109   24. okt 2013 Sofie

Overvejet at mange ikke har nogen de kan tale med det om fordi mange er som dig og ikke ville hjælpe hende?
    Så er det rart at kunne skrive på et forum, bare ærgeligt med alle de 'psykologer' der render rundt her inde og mener hun er ynkelig.

Så er det vel også ynkeligt at side ved en psykolog og fortælle hvor hårdt man har det?

Bare fordi du har et par ting der smadre din hverdag og du stadig er rask af den grund, betyder det ikke alle andre er det. Der er ved de fleste langt mere bag end bare et par ødelagte ting i ens hverdag. Vi taler ikke teenage problemer her.

Som du selv lige sagde til folk: Dette er et forum, ingen er fredet. Heller ikke dig, så vil du ikke have svar fra andre, bør du ikke skrive.

• #111   24. okt 2013 Nu når hendes forældre er inde i det, må de vil stå til ansvar ved hvad der kunne være godt for deres datter.

• #112   24. okt 2013 Sofie

Det er så ikke alle der kan det.

• #114   24. okt 2013 man må gerne have en mening men må også være forberedt på kritik når man øser uvidenhed ud i litervis som rammer andre mennesker. den der med at opføre sig overfor andre mennesker som man gerne selv vil behandles den er gået i glemmebogen og hvor er det bare mega ærgerligt;(

Kommentér på:
Selvmordstanker

Annonce