{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
982 visninger | Oprettet:

*rotter* spørgeskema {{forumTopicSubject}}

Nu er jeg ved at være desperat, så til jer med rotter så har jeg lavet et spørgeskema. Det bliver kun vist til mine forældre smiley
Hvor gammel var du da du fik rotter:
Hvorfor valgte du rotter:
Var din(e) kæreste/forældre/bofælle med på ideen:
Hvis nej, hvordan fik du dem overtalt:
Har du haft rotter siden dine første rotter:
Hvor lang tid bruger du på dem om dagen:
Forsømmer du din(e) familie/venner/andre mennesker pga rotterne:
Har du andre dyr end rotterne

Tak fordi i gad svare smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  *rotter* spørgeskema
  • #1   15. okt 2013 Hvor gammel var du da du fik rotter: 13
    Hvorfor valgte du rotter: fordi jeg synes de er spænende... og inspirere mig til fotografering.
    Var din(e) kæreste/forældre/bofælle med på ideen: Ja/nej.
    Hvis nej, hvordan fik du dem overtalt: Spurgte pænt.. og viste jeg kunne finde ud af det smiley
    Har du haft rotter siden dine første rotter: Ja
    Hvor lang tid bruger du på dem om dagen: meget tid
    Forsømmer du din(e) familie/venner/andre mennesker pga rotterne: Nej da?.. hentyder du til, hvis du havde hund.. og jeg hadede hunde at jeg så skulle bedømme dig?.. nej smiley
    Har du andre dyr end rotterne: Ja smiley

• #3   15. okt 2013 Til det andet sidste spørgsmål: mine forældre er bange for at jeg bruger al min tid med dem, og ikke har tid til andet smiley

• #6   15. okt 2013 Hvor gammel var du da du fik rotter: Jeg var 8

Hvorfor valgte du rotter: Jeg valgte rotter, da min daværende gode veninde havde rotter. Det var egentlig ikke mig selv, som kom på ideen men mine forældre. Jeg havde både haft kaniner - som var kedelige, marsvin - som var kedelige og hamstere - der var kedelige. Rotter er både intelligente og rigtig sociale små dyr og hvis du gider at bruge tiden på det, kan du lære dem en masse sjove små tricks. Og noget af det bedste ved det hele er, at de er så hurtige at gøre tamme - især hanrotter.

Var din(e) kæreste/forældre/bofælle med på ideen: Som sagt var det mine forældre som syntes om ideen efter de fik afkræftet deres fordom om rotter. Jeg har en del venner som synes at det var ulækkert lige indtil de så dem, så forsvandt deres fordom også smiley

Hvis nej, hvordan fik du dem overtalt: Hvis du skulle overtale dine forældre, så ville jeg personligt sige:
    - Køb dem hos en avler, så er du sikker på, at få nogle gode sunde rotter.
    - De lever 2-4 år, så det er ikke et dyr man bliver træt af, hvis man har tendens til det.
    - Det er rigtig sociale og elsker selskab. Dem jeg har haft kan man nusse i ens skød indtil de falder i søvn
    - De er utrolig intelligente dyr, og du kan lære dem en masse tricks. Evt se youtube.
    - De kræver ikke ret meget arbejde, dog skal de minimun være 2 sammen, da det er et flok dyr - også selvom det er handrotter
    Jeg kunne blive ved med at tale positiv om dem!
    - Hvis du bruger rigtig strøelse og holder det rent og ordenligt hos dem, så lugter de ikke.

Jeg fik som sagt min første rotte da jeg var 8. I dag er jeg 21 og har stadig rotter smiley Det bedste kæledyr du nogensinde kan anskaffe dig!

De kræver ikke ret meget pasning og arbejde. Fx hvis du skal lave lektier, kan de sidde på din skulder eller tusse rundt i dit skød. Det har de det helt fint med. Så vi snakker alt fra 5 minutter om dagen til flere timer. Det kan sagtens passe sig selv. Jeg har tit sat mine ud på min seng (de renlige) også har de løbet rundt der og hygget sig, imens jeg har skrevet fx opgave.

Overhovedet ikke. Som sagt har de ikke brug for at være i hænder lige så meget som fx kaniner eller marsvin har. De er relativt tamme efter en uge, hvor du har haft dem ude hver dag, og i starten fx bare lige have haft rotten oppe, så den kan genkende din duft også kan du sætte den ind i buret igen.

Har du andre dyr end rotterne
    Jeg er 21 nu, og jeg har både to heste og hund, og studere som ergoterapeut. Som sagt kræver de ikke ret meget, og igen. De er fantastiske kæledyr!

Hvis du vil have dem som bliver hurtigere tamme, og ikke har genetiske sygdomme, så er mit råd, at købe dem hos en avler og evt. 2 hanrotter smiley Hanrotterne bliver rigtig rigtig rigtig kælen med alderen smiley

Held og lykke!
    (jeg har vedlagt et billed af min som sover på sofaen imens jeg ser tv. Bare det er nok underholdning for ham - han er jo blevet træt smiley

• #7   15. okt 2013 Bare lige en advarsel:
    Køb ikke rotter fra almindelig dyrehandel!!!
    Køb det hos en opdrætter!
    Jeg købte mine i en dyrehandel, de måtte aflives tre måneder senere, da de havde smittet mig med noget der hedder blodsvamp (svampesporer i blodet). Fik mine små dejlige rotter undersøgt og det viste sig at jeg fik det fra dem.

Ellers held og lykke med at få dem overtalt, for de er virkelige fantastiske kæledyr !

• #9   15. okt 2013 Hvor gammel var du da du fik rotter: Jeg var nok omkring 17

Hvorfor valgte du rotter: Min veninde havde en hårløs rotte som jeg forelskede mig ualmindeligt meget i, han var meget intelligent og havde en stor personlighed, samtidig med at han var meget lille, så passede han bedre i min lille bylejlighed end en hund/kat
    Var din(e) kæreste/forældre/bofælle med på ideen: Nej bestemt ikke, og jeg var fuldkommen ligeglad, min veninde jeg boede med på daværende tidspunkt, kunne absolut ikke lide ham, men vi blev enige om at at godt måtte bo hos os, så længe hendes kæreste måtte komme på besøg (jeg havde samme forhold til ham, som hun havde til min rotte.) min kæreste elskede ham derimod.
    Hvis nej, hvordan fik du dem overtalt: Jeg sagde at det var mit hus, jeg er 18 år, og hvis din Fu.#/!g kæreste kunne være i vores lejlighed kunne min rotte også,
    Har du haft rotter siden dine første rotter: Nej, jeg bor nu i en lejlighed hvor man ikke må have dyr, elleres havde jeg ham endnu, Jeg besøger ham stadig, da en meget sød veninde har overtaget ham
    Hvor lang tid bruger du på dem om dagen: jeg brugte nok omkring 4-7 timer med ham, både med pasning (20 min) resten var ren hygge, da han elskede at være i min seng.
    Forsømmer du din(e) familie/venner/andre mennesker pga rotterne: Nej da, min rotte var tit festens midtpunkt, flok elskede at komme hjem og lege med ham, og ellers tog jeg ham med i hans transportbur, og gåsele og så kan han jo være med over det hele
    Har du andre dyr end rotterne: jeg har både hest og havde en kat på daværende tidspunkt, og rotten var nok både den nemmeste, billigste og mindst besværlige.

profilbillede
  • #10   15. okt 2013 Hvor gammel var du da du fik rotter: 14-15 år
    Hvorfor valgte du rotter: jeg valgte dem ikke de kom til mig smiley
    Var din(e) kæreste/forældre/bofælle med på ideen: nej de ville heller ikke ha dem
    Hvis nej, hvordan fik du dem overtalt: igen de kom selv
    Har du haft rotter siden dine første rotter: nej heldigvis
    Hvor lang tid bruger du på dem om dagen: mine forældre tjekker rotte fælder når de syntes de har hørt den klappede
    Forsømmer du din(e) familie/venner/andre mennesker pga rotterne: næh
    Har du andre dyr end rotterne jeg har ikke rotter mere heldigvis jeg har min pony

(ja undskyld du bliver nød til at være mere præsis hvilke rotter du mener smiley )

• #11   15. okt 2013 Hvor gammel var du da du fik rotter:
    jeg var 18
    Hvorfor valgte du rotter:
    fordi jeg syntes det er bogle dejlige sociale dyr. Og da jeg har slanger er det rart selv at have foder. (Det er ikke alle der er til foder!)
    Var din(e) kæreste/forældre/bofælle med på ideen: ja, men har en del venner og veninder der syntes de er klamme
    Hvis nej, hvordan fik du dem overtalt:
    ja, og kommer til at have dem i mange år endnu!
    det er meget forskelligt, men så meget som muligt
    overhovedet ikke
    Har du andre dyr end rotterne:
    jeg har hund og tre heste

Kommentér på:
*rotter* spørgeskema

Annonce