er i søde og læse .( stil til d. 10 ) {{forumTopicSubject}}
Ud i verden
Rejs til en anden kultur!
Kære UNG
Som Timm Vladimir også siger, er det vigtigt at rejse ud i verden og opleve noget nyt og spændene og lære fremmede mennesker og kende og lære deres kulturer, der det er vigtigt at vi ikke lukker os inde i os selv, fordi man tror at bare fordi dem der bor i mellemøsten er arabere det er jo ikke ens betydende med af de er terrorister.
Selv er jeg helt enig med Timm Vladimir.
Jeg at det er vigtig at lære nye mennesker og kende om det så er i Danmark, Norge, Sverige eller for den sags skyld mellemøsten.
Sidste år var jeg selv i Skopje i Makedonien med min farfar og farmor for og besøge min faster som nu bor i London,
der vi var i Skopje i Makedonien kunne jeg se at de har en helt anden kultur end vi har i Danmark.
Jeg kunne se, hvor fattige nogle af dem var,
vi gik rundt i de gamle bydele og det var lidt skræmmende at se nogle af de gamle eller nogle af de helt uge børn der har mistede deres forældre sidde på trappestenene og græde eller tage stoffer.
Og vi gik hen på en meget gamle og slidt bro, hvor der sad store børn med små børn og tiggede og der var en lille dreng der kom hen og klamrede sig til mine ben for og tigge og han ville bare ikke give slip det var meget skræmmende og var næsten selv ved og græde.
Vi gik i gaderne om aftnerne hvor de hjemmeløse sad og hvor der var masser børn som var lommetyve eller bare havde mistede sine forældre de sad og købte hash og alt sådan noget bare for og kunne overleve,
Det er skræmmende og se hvor godt vi har det herhjemme.
så man skal lade være med og gå og brokke sig hele tiden over hvor dumt livet er der da jo er mange andre der har det meget værre ind hos her hjemme i Danmark.
Det sætter altså tingene lidt i perspektiv, nå man ser verden rigtig.
Jeg syns det er meget skræmmende men alligevel spændende og se hvordan de klare sig i andre lande, der de jo har et halt andet sammenhold og familiehold ind her i Danmark.
Jeg tror, det er sundt at se sit eget land lidt på afstand, som fx når man møder fattige mennesker eller bare er ude og se verden som den i virkeligheden er,
Hvor verden ikke er pakket ind i vat og papir.
Jeg syns at man skal tage imod verden med åbne arme og ikke lade sig pakke ind af folks hæmninger.
Det er jo selvfølgelig meget slemt nogle steder og andre steder er det helt ufatteligt hvor godt de klare sig med så lidt ting.
Selv skal jeg ud og opleve verden efter jeg er gået ud af skolen regner jeg med at jeg skal nogle år til Tyskland for og forstærke min viden med heste, jeg skal arbejde på et stutteri eller i en salgsstald eller evt. være stuepige hos en familie i Tyskland eller England så jeg kan forstærke mit sprog det jeg syns at man skal folde sig ud og blive dygtigere til sprog,
nå jeg kommer hjem fra mit/mine ophold i udlandet vil jeg meget gerne tage til forsvaret i 4månder for og tage forsvarets udannelse og derefter gå videre ind i Garderhusarregimentet og være garderhusar på hesteryg,
der jeg jo elsker og arbejde med heste og har næsten gjort det hele mit liv,
så er der jo selvfølgelig en mulighed for at jeg kan blive sendt i krig og sådan nogle ting men det må man tag med hvis men gerne vil have sit drømmejob.
Selv er vi jo lidt af en rejse familie,
der jeg har jeg er Far som arbejder i flyvevåbnet hvor han har 15 mænd under sig, og han har arbejdet der siden han gik i lære som flymekaniker som han også er.
Han rejser meget og gerne i lang tid, der jeg var barn var han tit væk i en måneds tid eller mere, men det gode var nå han kom hjem fik jeg altid de nyste dukker eller heste,
min far har været i mange lande og stater her er et par af dem:
han har været i Ex Jugoslavien, På grønland, Færøerne, i Island, Norge, Sverige, Finland, England, Polen, Holland, Østrig, Italien, Spanien, Irland, Tyskland, Belgien og en masse øre og så var han med som beskyttelse for Dronningen i Athen da der var OL i år 2004.
Jeg har også en Faster der elsker og rejse hele tiden lige pt. bor hun i London og hun arbejder i en organisation, der hjælper børn i Afrika og på Balkan.
De hjælper børnene med at blive i deres egen familie, hvis det kan lade sig gøre, i stedet for at de bliver bortadopteret. Forældrene er i mange tilfælde døde af AIDS Især i Afrika.
Organisationen hedder Every Child og kan sammenlignes med Red Barnet i Danmark.
min faster har også arbejdet i Vietnam, Kirgistan og senere Makedonien
I begge lande for Unicef.
Min moster har ligesom min far været i mange forskellige lande og stater her er et par af dem:
Vietnam, Rusland + Ex regioner i det gamle USSR, London, Balkan og mange andre steder.
feb 2006
Følger: 65 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 360 Svar: 3.824
nov 2005
Følger: 109 Følgere: 100 Emner: 83 Svar: 530
nov 2005
nov 2005
er i søde og læse .( stil til d. 10 )