{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

fodre (hvornår ) {{forumTopicSubject}}

jeg har 2 shetter, som er vold tykke:) og går ude året rundt..
hvornår slutter næringen enlig i græsset? for de har mega meget græs på den store marke de går på. dog nogen stedet ret visnet:/ hvornår jeg skal gi mad?, samt wrap.. har lidt planer om i weeekend. men nogen siger jeg kan vente helt frem til den 1 nov?? det et nyt sted jeg er. og bor derfor ikk på adressen så kender ikk lige græsset (næringsstop), da de kun har stået der 4 måneder. kendte deres mad plan da jeg havde dem hjemme. så ikke fordi jeg ikke har forstand på det. men meget i tvivl. for ville nødig ha de skulle sulte;)
håber på gode svar:)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  fodre (hvornår )
  • #2   2. okt 2013 Hoppedullen : Hvorfor er det ikke godt til shetlændere? smiley

• #5   2. okt 2013 Nå, på den måde smiley

• #6   2. okt 2013 forstår slet ikke folk der har fede heste på døgn fold, og da slet ikke døgnfold med masser af græs smiley

• #7   2. okt 2013 Ang. fede heste på stor døgnfold:

Det handler om prioriteter.
    1. Hvis man laver en lille jordfold, skal de stadig have noget at tykke på, så om man give hø af 3. eller 2. slet eller græs uden næring er lidt hip som haps.

2. Når man laver en lille jordfold,har hesten ikke de sammen udfoldelsesmuligheder og kommer ofte til at stå og hænge ved hø-kassen dag ud og dag ind.

3. Hvis det kun er én hest der skal på jordfold, mister den sin sociale kontakt, hvilket er meget vigtigt for et flokdyr.

= Det er ikke altid ligetil. Man kunne måske overveje en mundkurv i sådanne tilfælde, men her kan der også komme skader, for lidt social kontakt og udstødelse af flokken for at se anderledes ud.

TS: Til dine tykke heste, så synes jeg du skal sørge for at dine heste er dækket ind med vitaminer og mineraler fx via vitaminbrikker (Salvimin eller st. Hippolyt) hele året rundt. Derudover skal du undersøge dem for orm inden ca. 15. oktober og så behøver du først at give dem hø/wrap, når de bliver tyndere eller det bliver snevejr.

• #8   2. okt 2013 Hvis de er fede skal du ikke give dem andet end hø og vitaminer smiley
    Og der er ikke noget næring i græsset nu.

• #9   2. okt 2013 Mine heste bliver stadigvæk tykke af græsset og får kun græs og vitaminer frem til 1 november

• #10   2. okt 2013 De er normale sommer tykke. På ingen måde overvægtige. Dyrlægen siger de fine . Dog runde men ikk så fede så er bed at dø altså!! Kan sagens vedhæfte billede så i selv kan se de normale med en lille bule;)

• #11   2. okt 2013 De er fuld dækket med vitaminer. Det for de såndan nogle piller ligesom godbidder. Wrap er bedst for mine da jeg ikk kan ha hø nogle steder i en tør lade fx:/ derfor wrappen. Ville så give dem det til de evt har tabt sig 2-3 kg:) og så gi dem deres normale fodre . Som hedder naturmusli. Der for de ca 200gram på en hel dag smiley tak for jeres svar smiley

• #12   2. okt 2013 Og da
    Min hoppe taber sig når det blir koldt så jeg nød til med wrappen for at holde hende i god vægt :)'men havde jeg er tørt sted og ikke en hest der tabte sig til vinter så ville jeg også gi hø helt klart smiley

• #13   2. okt 2013 hør nu her, du ligger ud med at skrive at dine heste er vold tykke??? Og nu er de bare almindelige???

Håber du selv kan finde rundt i det hele.. For jeg står af nu... Held og lykke smiley

• #15   7. okt 2013 Jeg ville også holde mig til stråfoder og vitaminer.. Hellere lidt mere stråfoder end kraftfoder.. Hvad enten det er mûsli eller andet.. Vitaminer og hø/wrap/frøgræs..

Kommentér på:
fodre (hvornår )

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce