Efterskole med islandske heste {{forumTopicSubject}}
Jeg har brug for jeres erfaringer med følgende efterskoler (gode og dårlige) og evt. andre skoler også
jeg overvejer at tage på efterskole i 9. klasse (er stadig på "overvejelsesstadiet") og har haft kig på følgende forskellige efterskoler:
Husby efterskole
Himmelbjergegnens natur og idrætsefterskole (HNIE)
Helgenæs efterskole (HNE)
jeg ville selvfølgelig have min islænder med, og de 3 skoler er udelukkende med islænderheste på hestelinjen, da jeg ikke føler at min hest og jeg ville få noget særligt ud af klassisk dressur/spring-undervisning.
Men jeg ville gerne høre, om der var nogen af jer, der havde erfaringer med hestelinjerne på disse 3 skoler.
Jeg har kigget i en del andre forumemner, og har fundet frem til, at mange har oplevet problemer i forhold til hestenes fodring og foderstand på Helgenæs (HNE)?
Men jeg har da også læst en del delte meninger om de andre skoler, så jeg synes ikke umiddelbart, at det er så let at bedømme dem
udover det, har jeg også en opfattelse af, at HNIE er MEGET fokuserede på idræt, og at man skal være i rigtig god form(i forhold til diverse løbe/vandre/cykel-ture). jeg er ikke i en særlig god kondition lige nu, men jeg ville ikke have noget i mod at komme lidt i form, og dyrke lidt motion (bare det ikke er vanvittigt meget)? Og selvfølgelig er det en idrætsefterskole, men jeg ville bare høre, om i syntes at mængden af idræt var overdrevet, hvis jeg nu ikke er den helt store sports-entusiast, eller om jeg godt ville kunne klare det?
derudover ville jeg rigtig gerne (om muligt) finde en skole, hvor der var god rideundervisning med fokus på gangartstræning, da min hest og jeg virkelig har brug for noget hjælp i forhold til det med de gangarter...
i er også meget velkomne til at dele jeres erfaringer om skolerne i det hele taget, ikke nødvendigvis kun ridelinjen
undskyld for grammatik/stavefejl, det er skrevet rimelig hurtigt
Knus Laura
mar 2012
Følger: 31 Følgere: 28 Heste: 2 Emner: 86 Svar: 2.133
Efterskole med islandske heste
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside