{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
991 visninger | Oprettet:

Bedste kår for at komme sig efter skade {{forumTopicSubject}}

Hej alle

Jeg ville lige høre jer alle, om I har nogle tip til hvordan man på bedste vis hjælper sin hest med at komme sig efter en skade/operation.
Min hest er lige blevet opereret for arvæv ved sædstrengen, et problem som gjorde at han igennem ½ år begyndte at stå mere og mere forkert på bagbenene. Forhåbentlig har vi nu fixet årsagen til dette, men eftersom han har stået forkert i ½ år kommer det jo til at tage lidt tid før han er tip top og står helt rigtigt igen.
Så har I nogle gode ideer eller erfaring med hvad man kan gøre for at hesten kommer sig bedst efter en operation og efter en skade?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bedste kår for at komme sig efter skade
  • #1   1. okt 2013 Arnica/Traumeel-dråber, E-vitamin, masser af foldtid, masser af skridtture (evt. gåtur afhængig af dyrlægens anbefalinger).
    Når den er klar til mere bevægelse efter en uge eller to (i mins tilfælde) så masser af fornuftig træning med stræk over ryggen, gerne både i longe og under rytter.
    Små intervaller med 100 % fokus på kvalitet!

• #2   2. okt 2013 Havde faktisk en snak med min dyrlæge forleden omkring sædstrengsfibrose. Hun mente (og jeg er enig i) at korrekt opheling og dermed minimering af risiko for nyt arvæv afhænger af smertedækning og motion, motion, motion! Hesten skal dækkes bedst muligt ind med smertestillende, har den smerter, vil den skåne sig selv, og så gror skidtet ikke korrekt sammen....

• #3   2. okt 2013 Min hest er vist ikke plaget af smerter. Da han først blev lukket ud var det første han gjorde at rulle sig. Og så efter 10 dage alene lukkede jeg ham ind i løsdriften til de andre. Og den ene hoppe er i brunst. Så hvad gjorde min hest, han jagtede førehesten væk, fulgte hoppen rundt, skaftede ud og så stod han ellers der med overlæben løftet og spillede smart smiley Han prøvede heldigvis ikke på at bedække, men han har tydeligvis heller ikke de store smerter siden han begynder på sådan nogle stunts smiley Dumme hest haha.
    Han var kun smertedækket første dag, men han har virket frisk som en havørn under hele forløbet.

Men tak for jeres råd. Vil gå i gang med at motionere ham så smiley

• #4   2. okt 2013 Haha :b da jeg lukkede min ud dagen efter operationen måtte han heeelst ikke bevæge sig for meget = lille enefold. Og min hest er altså af den rolige og sløve type, så regnede ikke med noget.
    Så tager han gud hjælpe mig en æresrunde i galop med hop! Døde lidt inden i der smiley
    Men han overlevede da heldigvis smiley

Tager du dens temperatur dagligt? Det skulle jeg

• #5   2. okt 2013 Nej, jeg fik bare at vide at jeg skulle holde øje med, at det så pænt ud og ikke sprang op. For det sidstnævnte var det værste der kunne ske.
    Men der har heldigvis ikke været nogle problemer.Og han har opført sig pænt uden nogle bøllestreger på nær lige altså, at han syntes, han skulle vise den lækre hoppe, at han var en farlig hingst, da han blev lukket sammen med de andre smiley

Det er to uger siden han blev opereret i morgen. Der er stadig lidt sårvæske ved såret, men han har det tydeligvis godt. Nu er jeg mest spændt på om det virker...

Så du det arvæv de pillede ud?

• #6   2. okt 2013 Ja jeg så det de skar ud smiley dog i indtørret tilstand! Men som jeg forstår lader de en del være, som de stedet river i stykker med hænderne

Kommentér på:
Bedste kår for at komme sig efter skade

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside

Annonce