991 visninger
|
Oprettet:
Bedste kår for at komme sig efter skade {{forumTopicSubject}}
Hej alle
Jeg ville lige høre jer alle, om I har nogle tip til hvordan man på bedste vis hjælper sin hest med at komme sig efter en skade/operation.
Min hest er lige blevet opereret for arvæv ved sædstrengen, et problem som gjorde at han igennem ½ år begyndte at stå mere og mere forkert på bagbenene. Forhåbentlig har vi nu fixet årsagen til dette, men eftersom han har stået forkert i ½ år kommer det jo til at tage lidt tid før han er tip top og står helt rigtigt igen.
Så har I nogle gode ideer eller erfaring med hvad man kan gøre for at hesten kommer sig bedst efter en operation og efter en skade?
aug 2008
Følger: 84 Følgere: 86 Heste: 3 Emner: 123 Svar: 4.075
Når den er klar til mere bevægelse efter en uge eller to (i mins tilfælde) så masser af fornuftig træning med stræk over ryggen, gerne både i longe og under rytter.
Små intervaller med 100 % fokus på kvalitet!
jan 2013
Følger: 9 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 5 Svar: 1.379
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Han var kun smertedækket første dag, men han har virket frisk som en havørn under hele forløbet.
Men tak for jeres råd. Vil gå i gang med at motionere ham så
aug 2008
Så tager han gud hjælpe mig en æresrunde i galop med hop! Døde lidt inden i der
Men han overlevede da heldigvis
Tager du dens temperatur dagligt? Det skulle jeg
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
Men der har heldigvis ikke været nogle problemer.Og han har opført sig pænt uden nogle bøllestreger på nær lige altså, at han syntes, han skulle vise den lækre hoppe, at han var en farlig hingst, da han blev lukket sammen med de andre
Det er to uger siden han blev opereret i morgen. Der er stadig lidt sårvæske ved såret, men han har det tydeligvis godt. Nu er jeg mest spændt på om det virker...
Så du det arvæv de pillede ud?
aug 2008
Bedste kår for at komme sig efter skade
Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside